ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 листопада 2018 року Справа № 923/582/18
Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М. Б., за участю секретаря судового засідання Червоної Т.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою: Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі
до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро", м. Херсон
про банкрутство
за участю представників сторін:
від кредитора: ГУ ДФС у Херсонській області - Шаповал Д.В. (паспорт серії НОМЕР_1, виданий Цюрупинським РВ УМВС у Херсонській області 31.01.2008р.), головний державний інспектор, довіреність №152/9/21-22-10-05-04 від 21/05/2018р.,
від боржника: не з'явився
розпорядник майна: арбітражний керуючий Косенко С.Г. (свідоцтво № 645 від 26.03.2013р.)
в с т а н о в и в:
Кредитор Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі звернувся до Господарського суду Херсонської області із заявою про порушення справи про банкрутство боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро", м.Херсон на підставі ст.ст.10-12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", мотивуючи свої вимоги неспроможністю боржника задовольнити протягом більше трьох місяців вимоги кредитора, безспірний розмір яких сукупно становить більше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 25.07.2018р. відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро", визнано безспірні вимоги ініціюючого кредитора в сумі 3847601,07 грн. основного боргу та 2657850,67 грн. штрафних санкцій, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Косенка С.Г., вирішено інші процедурні питання.
Оголошення про відкриття провадження у справі оприлюднено на офіційному веб-сайті Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду 26.07.2018р.
Ухвалою суду від 04.10.2018р. затверджено реєстр вимог кредиторів, зобов'язано розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" арбітражного керуючого Косенка С.Г. надати суду протокол зборів кредиторів боржника, на яких обрано комітет кредиторів боржника та вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства, а також протокол засідання комітету кредиторів, на якому вирішено питання про відкриття ліквідаційної процедури або процедури санації боржника, призначення ліквідатора або керуючого санацією боржника, аналіз фінансового становища боржника та призначено підсумкове засідання суду на 22.10.18р.
18.10.2018р. розпорядником майна арбітражним керуючим Косенком С.Г. подано до суду звіт про проведену в ході процедури розпорядження майном роботу, звіт про фактичні результати аналізу фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" станом на 14.09.2018р., подано протоколи зборів кредиторів та засідання комітету кредиторів, на яких вирішено питання щодо визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
22.10.2018р. комітетом кредиторів подано клопотання про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" та відкриття ліквідаційної процедури, призначення ліквідатором арбітражного керуючого Косенка С.Г.
Ухвалою суду від 22.10.20218р. підсумкове засідання було відкладене на 14.11.2018р.
13.11.2018р. арбітражний керуючий Косенко С.Г. звернувся до суду із заявою про участь у справі в якості ліквідатора банкрута.
В судове засідання представник ініціюючого кредитора та розпорядник майна з'явились.
Боржник, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про поважність причин неявки суд не повідомив.
В судовому засіданні розпорядником майна повідомлено про проведену в ході процедури розпорядження майном роботу, скликання та проведення загальних зборів кредиторів, засідання комітету кредиторів.
Представником ініціюючого кредитора підтримано клопотання про припинення процедури розпорядження майном боржника, визнання ТОВ "Маяк Агро" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Косенка С.Г.
Заслухавши представника кредитора, розглянувши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає клопотання комітету кредиторів таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до положень ст.27 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації, мирової угоди) або припиняється провадження у справі.
До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів зобов'язані прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; відхилити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації; подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі його неподання боржником; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; подати до господарського суду клопотання про укладення мирової угоди.
У підсумковому засіданні господарський суд за пропозицією розпорядника майна боржника та на підставі рішення зборів кредиторів приймає одне з таких судових рішень: ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому статтею 30 цього Закону; ухвалу про введення процедури санації та зобов'язання керуючого санацією підготувати план санації у разі відхилення плану санації боржника зборами кредиторів або неподання його боржником; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про припинення провадження у справі про банкрутство; ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду в межах граничного строку, визначеного цим Законом.
Як слідує з матеріалів справи, 17.10.2018р. розпорядником майна було проведено загальні збори кредиторів (протокол - а.с.166-167), на яких обрано комітет кредиторів та призначено дату засідання комітету кредиторів.
17.10.2018р. відбулось засідання комітету кредиторів (протокол від 17.10.2018р. - т. 1 а.с.225-226), на якому заслухано звіт розпорядника майна про хід проведення процедури розпорядження майном боржника та вирішено звернутись до суду із клопотанням про відкриття ліквідаційної процедури щодо ТОВ "Маяк Агро" та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Косенка С.Г.
За приписами ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Закону.
Комітетом кредиторів на засіданні комітету 17.10.2018р. (протокол - т.1 а.с.227-229) прийнято рішення про визнання боржника банкрутом, відкриття процедури ліквідації.
Присутня в судовому засіданні представник ініціюючого кредитора підтримала клопотання комітету кредиторів, посилаючись на можливість погашення боргу не інакше як через застосування по відношенню до боржника ліквідаційної процедури.
Як слідує з матеріалів справи, розпорядником майна відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" було проведено Аналіз фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро".
Відповідно до проведеного аналізу фінансового стану підприємства боржника встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" має ознаки надкритичної неплатоспроможності; підприємство не надавало останні три роки фінансову звітність, що підтверджується листом Головного управління статистики у Херсонській області від 05.09.2018р. Відсутність фінансової звітності унеможливлює здійснення аналізу фінансового становища боржника відповідно до методики, при цьому наявні ознаки доведення підприємства до банкрутства, а також приховування стійкої фінансової неспроможності; у підприємства відсутня можливість погасити у повному обсязі кредиторську заборгованість за рахунок майна і грошових коштів.
В судовому засіданні розпорядник майна зазначив, що протягом всієї стадії розпорядження майном, виявлення кредиторів, пропозицій щодо укладання мирової угоди або санації боржника, в тому числі заяв від інвесторів та інших осіб, бажаючих прийняти участь у санації боржника з метою поліпшення фінансового стану боржника, в передбачений законом строк не надходило, внаслідок чого підстави для відновлення платоспроможності боржника відсутні.
Таким чином, як підкреслив розпорядник майна, за результатами проведеного аналізу фінансово-господарського стану боржника ним зроблено висновок, що відновлення платоспроможності боржника за рахунок власних активів неможливо, внаслідок чого є доцільним та економічно обґрунтованим задоволення вимог кредиторів шляхом застосування відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" ліквідаційної процедури згідно положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
10.08.2018р. розпорядником майна проведено інвентаризацію майна боржника, за результатами якої жодних активів не виявлено.
Як зазначив розпорядник майна ТОВ "Маяк Агро" на зборах кредиторів 17.10.2018р., оскільки господарська діяльність підприємства не здійснюється, пропозицій про укладання мирової угоди чи проведення санації не надходило, кредиторські вимоги боржником не погашені, майнові активи у боржника відсутні, провести процедуру санації та відновити платоспроможність боржника наразі неможливо.
Так при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в суді повинен бути доведений факт неоплатності боржника, як того вимагає ст.205 Господарського кодексу України, відповідно до положень ч.4 якої суб'єкт господарювання може бути оголошений за рішенням суду банкрутом у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів.
В силу приписів абз.3 ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відтак, визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів.
Тому, при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд в обов'язковому порядку повинен з'ясувати як актив, так і пасив боржника, розмір якого підлягає визначенню відповідно до затвердженого судом реєстру вимог кредиторів, та співставити дані обох величин.
Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника надається в підсумковому засіданні суду в процедурі розпорядження майном боржника.
Приписи Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" покладають на розпорядника майна обов'язок здійснення аналізу фінансової та господарської діяльності боржника та надання господарському суду і комітету кредиторів звіту про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника.
Відомості про фінансово-майновий стан боржника повинні бути надані комітету кредиторів та на основі яких комітет кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури.
Завдання підсумкового засідання суду полягає в з'ясуванні ознак банкрутства для визначення наступної судової процедури, виходячи з клопотання комітету кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.
Прийняття рішення стосовно доцільності визнання боржника банкрутом, незважаючи на клопотання комітету кредиторів, залишається за господарським судом, як того вимагає ст.1 Закону.
Як слідує з матеріалів справи, кредиторська заборгованість боржника, визнана господарським судом, складає 7674621,38 грн., майнові активи відсутні, що свідчить про надкритичну неплатоспроможність та неможливість погасити борг за рахунок власних активів.
Проаналізувавши фінансовий стан ТОВ "Маяк Агро" суд зауважує, що, враховуючи відсутність інвестиційних пропозицій поновити платоспроможність боржника неможливо, фінансовий стан підприємства характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності, а у такому разі задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури.
За приписами статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Згідно ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Закону.
На засіданні комітету кредиторів 17.10.2018р. вирішено звернутись до господарського суду із клопотанням про відкриття ліквідаційної процедури відносно ТОВ "Маяк Агро" та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Косенка С.Г.
Комітетом кредиторів на засіданні 17.10.2018р. заслухано звіт розпорядника майна про хід проведення процедури розпорядження майном боржника, інформацію щодо майнового стану підприємства, розглянуто питання подальшої процедури банкрутства боржника та прийнято рішення про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури.
Згідно ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Відповідно наведеної норми Закону банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом. Під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
Доказів на спростування своєї неплатоспроможності боржником не надано.
Таким чином, вище наведені обставини свідчать про відсутність господарської діяльності боржника, наявність непогашених, визнаних судом грошових вимог кредитора, що підтверджує неспроможність боржника задовольнити вимоги кредиторів, які визнані судом і включені до реєстру вимог кредиторів, не інакше, як через застосування по відношенню до боржника ліквідаційної процедури.
Суд також враховує, що станом на день розгляду справи пропозицій від інвесторів щодо можливості відновлення платоспроможності боржника не надходило, клопотання щодо укладення мирової угоди комітетом кредиторів не подано.
Разом з тим, суд зауважує, що в разі зміни певних обставин - надходження заяв інвесторів або пропозицій боржника про укладення мирової угоди, комітет кредиторів в межах своєї компетенції може вирішити питання та клопотати перед судом про припинення процедури ліквідації та введення процедури санації або укладення мирової угоди з метою відновлення платоспроможності боржника.
З огляду на викладене, враховуючи відсутність інших пропозицій по судовим процедурам банкрутства, суд вважає за необхідне подане комітетом кредиторів клопотання задовольнити та визнати боржника банкрутом і відкрити щодо нього ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, оскільки погашення вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, можливо не інакше, як через застосування по відношенню до боржника ліквідаційної процедури.
Відповідно до статті 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.
Згідно положень ст.114 Закону кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів.
У зв'язку з необхідністю проведення ліквідаційної процедури з дотриманням вимог чинного законодавства комітет кредиторів звернувся до суду з клопотанням про призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого керуючого Косенка С.Г. (Свідоцтво №645 від 26.03.2013р.).
Суд задовольняє клопотання комітету кредиторів та призначає ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" арбітражного керуючого Косенка С.Г., який виконував повноваження розпорядника майна боржника в даній справі, що не протирічить приписам статті 4 Закону, відповідно до якої одна і та ж особа може здійснювати повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство відповідно до вимог цього Закону, та, відповідно до поданої заяви, не має обмежень, встановлених ст.114 Закону.
Відповідно до статей 38 та 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених розділом ІІ Закону (Ліквідаційна процедура); припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута; повноваження керівника (органів управління) банкрута з дня свого призначення виконує ліквідатор.
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, в порядку, визначеному Положенням про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, затвердженому постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013р. №16, суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду в мережі Інтернет.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 22, 26, 27, 37, 38, 40, 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
п о с т а н о в и в:
1. Припинити процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" (код ЄДРПОУ 34175018, юридична адреса: 73027, м.Херсон, вул.Робоча, 78).
2. Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" (код ЄДРПОУ 34175018, юридична адреса: 73027, м.Херсон, вул.Робоча, 78) банкрутом.
3. Відкрити ліквідаційну процедуру Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" (код ЄДРПОУ 34175018, юридична адреса: 73027, м.Херсон, вул.Робоча, 78) строком на 12 місяців.
4. Припинити повноваження розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" (код ЄДРПОУ 34175018, юридична адреса: 73027, м.Херсон, вул.Робоча, 78) арбітражного керуючого Косенка С.Г. (Свідоцтво №645 від 26.03.2013р.).
5. Призначити ліквідатором банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" (код ЄДРПОУ 34175018, юридична адреса: 73027, м.Херсон, вул.Робоча, 78) арбітражного керуючого Косенка Сергія Георгійовича (Свідоцтво №645 від 26.03.2013р.; адреса: 73000, м.Херсон, проїзд Військовий, 6, каб. 209).
6. Ліквідатору здійснити ліквідаційну процедуру банкрута і забезпечити виконання вимог, передбачених ст.ст.41-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
7. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду повідомлення про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" (код ЄДРПОУ 34175018, юридична адреса: 73027, м.Херсон, вул.Робоча, 78), текст якого додається.
8. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.
9. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважати таким, що настав.
10. Припинити з 14.11.2018р. нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
11. Скасувати арешт, накладений на майно боржника чи інші обмеження щодо розпорядження майном боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
12. Вимоги та зобов'язання боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
13. Виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснювати у випадках і порядку, передбаченому розділом ІІІ (Ліквідаційна процедура) Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
14. Ліквідатору арбітражному керуючому Косенку С.Г. по готовності надати суду документально підтверджений звіт про виконану в ході ліквідаційної процедури роботу.
15. Постанову надіслати - кредиторам, боржнику, ліквідатору арбітражному керуючому Косенку С.Г., Державному реєстратору, Головному управлінню статистики у Херсонській області, ВДВС Корабельного РУЮ м. Херсон, Державному органу з питань банкрутства.
Постанова господарського суду набрала законної сили 14.11.2018р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку у строки, встановлені ст.256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови
складено і підписано 19.11.2018р.
Суддя М.Б. Сулімовська
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2018 |
Оприлюднено | 19.11.2018 |
Номер документу | 77916112 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні