ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 листопада 2018 року № 826/2778/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу
за позовом Громадської організації "Народна допомога - Київ"
до Головного територіального управління юстиції у місті Києві, Солом'янського районного управління юстиції у м. Київ, Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів ОСОБА_1
про визнання протиправним та скасування запису, зобов"язання вчинення дій,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Громадська організація Народна допомога - Київ (далі - позивач та/або ГО Народна допомога - Київ ) з позовом до Головного територіального управління юстиції у м. Києві (далі - відповідач - 1), Солом'янського районного управління юстиції у м. Києві (далі - відповідач - 2), Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації (далі - відповідач - 3) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів ОСОБА_1 (далі - третя особа) та з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 29.04.2016 року (т. 1, а.с. 162 - 168) просить суд:
- визнати протиправним та скасувати запис від 15.09.2015 року у Реєстрі громадських об'єднань, зроблений державним реєстратором Солом'янського районного управління юстиції у м. Києві про внесення відомостей про ОСОБА_1, як керівника громадської організації Народна допомога - Київ ;
- визнати протиправним та скасувати запис від 17.09.2015 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, зроблений державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві про внесення відомостей про ОСОБА_1, як керівника громадської організації Народна допомога - Київ ;
- зобов'язати реєстраційну службу Головного територіального управління юстиції у місті Києві в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом'янського району відновити відомості про ОСОБА_2 як керівника громадської організації Народна допомога - Київ у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає, що при здійсненні реєстраційних дій щодо зміни в керівних органах Громадської організації Народна допомога - Київ було використано печатку невідомого походження та довідку про зникнення установчих документів ГО Народна допомога - Київ , виданою Голосіївським районним управлінням ГУ МВС України в м. Києві.
Натомість, ГО Народна допомога - Київ стверджує, що її установчі документи та печатка станом на час внесення відповідного реєстраційного запису так і на теперішній час знаходиться у виконавчого директора ГО Народна допомога - Київ та нікуди не зникала, жодних заяв уповноваженою позивачем на те особою відносно зникнення установчих документів та печатки ГО Народна допомога - Київ не подавалися.
З урахуванням вищевказаного позивач вважає, що запис про ОСОБА_1, як керівника громадської організації Народна допомога - Київ в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань було здійснено на підставі підроблених документів, що підтверджується зазначеним вище, заявою про злочин та витягу з кримінального провадження, що в свою чергу, паралізує роботу ГО Народна допомога - Київ .
Солом'янське районне управління юстиції у м. Києві подало до суду письмові пояснення, у яких просила виключити її з переліку відповідачів.
Представником Головного територіального управління юстиції у м. Києві подано відзив на позовну заяву, у яких останній просив відмовити в задоволенні адміністративного позову та просило розглянути справу за відсутності його представника.
Третя особа проти позову заперечила з підстав, що вказані у письмових запереченнях, зокрема вказавши, що жодних порушень відповідачами щодо внесення відомостей про ОСОБА_1, як директора ГО Народна допомога - Київ допущено не було, оскільки останні діяли в порядок, спосіб та в межах наданих їм повноважень.
Крім того, третя особа зазначала, що їй не було відомо про протокол загальних зборів від 10.11.2005 року та рішення ради директорів №0226/13 від 26.02.2013 року, а тому останні не можу прийматися судом до уваги як належні докази при вирішенні спору по суті.
В судовому засіданні 18.04.2018 року судом ухвалено про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, свідків, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом встановлено наступне.
15.09.2015 року до Реєстру громадських організації державним реєстром державним реєстратором Солом'янського районного управління юстиції у м. Києві внесено запис про внесення відомостей про ОСОБА_1, як керівника громадської організації Народна допомога - Київ (далі - оскаржуваний та/або спірний запис №1).
Підставою для внесення відповідного запису було прийняте рішення про реєстрацію змін від 09.09.2015 року.
Державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві внесено запис від 17.09.2015 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань №10731070007006851 про внесення відомостей про ОСОБА_1, як керівника громадської організації Народна допомога - Київ (далі - оскаржуваний та/або спірний запис №2).
Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.
Правові та організаційні засади реалізації права на свободу об'єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань визначає Закон України Про громадські об'єднання від 22.03.2012 року №4572-VІ (далі - Закон №4572-VІ).
Згідно з частиною 3 статті 1 зазначеного Закону громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.
Частиною 1 статті 14 Закону №4572-VІ визначено, що внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
В контексті приписів частини 2 статті 14 Закону №4572-VІ громадське об'єднання повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації, в якому знаходиться реєстраційна справа громадського об'єднання (далі - реєстраційна справа), про утворення громадського об'єднання, про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання.
Приписами частини 4 статті 14 Закону №4572-VІ передбачено, що зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи: 1) заяву довільної форми; 2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення; 4) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління; 5) відомості про керівні органи.
Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.
В той же час, відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців від 15.056.2003 року №755-ІV.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону (ч. 1 ст. 2 Закону №755-ІV).
Згідно з частиною 2 статті 2 Закону №755-ІV законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом (ч. 3 ст. 2 Закону №755-ІV).
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону №755-ІV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру (ч. 2 ст. 4 Закону №755-ІV).
Частиною 1 статті 6 Закону №755-ІV визначено, що державний реєстратор, серед іншого, проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, формує та веде реєстраційні справи (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону).
Згідно з частиною 2 статті 19 Закону №755-ІV, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Аналізуючи наведені положення вищевикладених правових норм суд приходить до висновку, що Закон України Про громадські об'єднання від 22.03.2012 року №4572-VІ встановлює особливості державної реєстрації об'єднань громадян у тому числі, особливості внесення змін до відомостей про склад керівних органів відповідного громадського об'єднання.
При цьому, внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом
В свою чергу, як вже було зазначено вище, зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи: 1) заяву довільної форми; 2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення; 4) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління; 5) відомості про керівні органи.
Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.
Вказаний перелік є вичерпним згідно Закону №4572-VІ.
В той же час, Законом №755-ІV визначено обов'язок щодо подання примірнику оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Як вже було зазначено судом вище, підставою для прийняття оскаржуваного запису №1 було прийняття рішення про реєстрацію змін від 09.09.2015 року.
Натомість позивач стверджує, що у період з 02.07.2015 року по 30.11.2015 року взагалі не проводилися загальні збори Громадської організації Народна допомога - Київ , а внесення спірних записів було здійснено на основі підроблених документів.
Суд оцінюючи в сукупності наявні в матеріалах документи звертає увагу, що оцінка обставинам підробки документів, які слугували підставою для внесення спірних записів виходить поза межі адміністративного суду.
Адміністративний суд, в даній адміністративній справі перевіряє виключно чи діяли відповідачі в порядок, спосіб та в межах наданих їм повноважень при внесенні оскаржуваних записів.
Суд звертає увагу, що згідно з частиною 4 статті 53 Закону №755-ІV особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.
Тобто, ані Законом №4572-VІ, ані Законом №755-ІV не передбачено обов'язок державного реєстратора перевіряти достовірність поданих документів, у тому числі, встановлювати наявность/відсутнь ознак підробки поданих до реєстрації документів.
Суд наголошує, що державний реєстратор перевіряє, серед іншого, лише комплектність документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці та перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.
Таким чином, доводи позивача в частині наявності ознак підробки документів на підставі яких внесено оскаржуваний запис №1 судом не можуть бути взяті до уваги з огляду на мотивування, що зазначене вище.
Разом з цим, слід наголосити, що саме факт підроблення документів є основною підставою, якою позивач обґрунтовує свої позовні вимоги.
Водночас, посилання ГО Народна допомога - Київ на частину 4 статті 14 Закону №4572-VІ не можуть бути взяті до уваги судом, оскільки твердження про відсутність обов'язку подання довідки про зникнення установчих документів не впливає на хід розгляду справи, з огляду на те, що зазначена норма встановлює перелік необхідних документів для внесення змін до відомостей про склад керівників органів громадських об'єднань, серед яких, подання установчих документів не вимагається.
При цьому, посилання позивача у позовній заяві на Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" не можуть бути взяти до уваги судом, оскільки редакція зазначеного Закону станом на час виникнення спірних правовідносин не діяла.
Додатково, суд звертає увагу на ті обставини, що в ході розгляду справи судом неодноразово витребовувалося належним чином засвідчена копія матеріалів реєстраційної справи позивача, однак згідно відомостей Головного територіального управління юстиції у місті Києві від 30.09.2016 №24745/0/11-16 надати останні не вбачається за можливе, оскільки вказані матеріали відсутні в архіві відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації, про що складено акт від 21.09.2016 року.
При цьому, в матеріалах справи наявні матеріли щодо реєстраційної дії в частині внесення оскаржуваного запису №2.
Крім того, суд враховує показання свідків, які були надані, як в судовому засіданні так і письмово, однак акцентує увагу на тому, адміністративний суд не встановлює обставин підробки документів, відомості надані свідками стосувалися періоду створення та діяльності позивача та були спрямовані фактично на підтвердження обгрунтування позовних вимог в частині вчинення реєстраційних дій на підставі підроблених документів.
Станом на час вирішення спору по суті вирок у кримінальному провадженні, яке відкрито за заявою ГО Народна допомога - Київ , відсутній.
Таким чином, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову в частині скасування спірного запису №1.
Процедуру створення та ведення Реєстру громадських об'єднань (далі - Реєстр) визначає Порядок ведення реєстру громадських об'єднань затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2012 року №1212 (далі - Порядок №1212).
Підпунктом 4 пункту 1 Порядку №1212 визначено, що реєстратор Реєстру (далі - реєстратор) - уповноважена особа Мін'юсту та його територіального органу.
Реєстратор вносить відомості до Реєстру у день або на наступний робочий день з дня прийняття рішення про прийняття повідомлення про зміну відомостей про громадське об'єднання / місцевий осередок із статусом юридичної особи (до статуту (положення) громадського об'єднання / місцевого осередку із статусом юридичної особи, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання / місцевого осередку із статусом юридичної особи, зміну відомостей про керівника громадського об'єднання / місцевого осередку із статусом юридичної особи, зміну особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) представляти громадське об'єднання / місцевий осередок із статусом юридичної особи, зміну відомостей про особу (осіб), уповноважену (уповноважених) представляти громадське об'єднання / місцевий осередок із статусом юридичної особи, зміну місцезнаходження громадського об'єднання / місцевого осередку із статусом юридичної особи, зміну додаткової інформації про громадське об'єднання / місцевий осередок із статусом юридичної особи) (пп. 2 п. 7 Порядку №1212).
Відповідно до п. 18 Порядку №1212 обмін відомостей з Реєстру до Єдиного державного реєстру та з Єдиного державного реєстру до Реєстру здійснюється в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв'язку загального користування з використанням електронного цифрового підпису та із застосуванням криптографічного захисту інформації не пізніше наступного робочого дня з дня внесення відповідних відомостей до Реєстру.
Згідно з п. 23 Порядку №1212 адміністратор Реєстру забезпечує передачу з Реєстру до Єдиного державного реєстру відповідно до цього Порядку таких відомостей про громадське об'єднання із статусом юридичної особи/ місцевий осередок із статусом юридичної особи, серед іншого, відомості про керівні органи громадського об'єднання / місцевого осередку із статусом юридичної особи: найменування керівного органу, прізвища, імена та по батькові членів керівного органу, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серії та номери паспортів (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дата обрання (призначення), дані про наявність обмежень щодо представництва від імені громадського об'єднання/ місцевого осередку із статусом юридичної особи, відомості про особу (осіб), уповноважену (уповноважених) представляти громадське об'єднання / місцевий осередок із статусом юридичної особи у правовідносинах з третіми особами без довіреності (за наявності): прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва від імені громадського об'єднання / місцевого осередку із статусом юридичної особи.
Приймаючи до уваги те, що підставою для внесення спірного запису №2 був оскаржуваний запис №1, відсутність підстав щодо скасування якого встановлено судом в ході розгляду даної адміністративної справи, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову про визнання протиправним та скасування запису від 17.09.2015 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань №10731070007006851, внесеного державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві щодо ОСОБА_1, як керівника громадської організації Народна допомога - Київ .
Як наслідок відсутні підстави для задоволення адміністративного позову в частині зобов'язання відповідачів вчинити певні дії.
Відповідно до частини 1 статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Зважаючи на наведе вище в сукупності суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
Згідно з ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Приймаючи до уваги те, що адміністративний позов задоволенню не підлягає, то судові витрати позивачу не відшкодовуються.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 73, 77, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Громадської організації Народна допомога - Київ (03061, м. Київ, вул. Суздальська, б. 4/6, код ЄДРПОУ 33829843) відмовити.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2018 |
Оприлюднено | 22.11.2018 |
Номер документу | 77995196 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні