Справа № 686/20774/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2018 року м. Хмельницький
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області в складі: головуючого судді - Продана Б.Г.,
за участю секретаря судового засідання - Боднар А.П.,
представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Хмельницького цивільну справу №686/20774/17 за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Заводській, 42 Злагода до ОСОБА_3, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області
про знесення самочинного будівництва,
ВСТАНОВИВ:
24 жовтня 2017 року Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Заводській, 42 "Злагода" звернулося до суду з позовом до ОСОБА_3, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про зобов'язання ОСОБА_3 знести за власний рахунок самочинно збудовану ним прибудову до квартири АДРЕСА_1. Позивач посилається на те, що 26 вересня 2008 року зареєстроване об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Заводській, 42 "Злагода" (ОСББ "Злагода"). ОСББ "Злагода" на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 19.07.2013 р. є власником земельної ділянки по вул. Заводській, 42, у м. Хмельницькому для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку площею 0,4244 га, кадастровий номер 6810100000:04:005:0062. За результатами перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудування встановлено, що відповідач, не отримавши права на виконання будівельних робіт, самочинно здійснив реконструкцію квартири № 13 у багатоквартирному будинку по вул. Заводській, 42, у м. Хмельницькому, шляхом будівництва до квартири прибудови загальною площею 24,8 кв.м., чим порушив ст. 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Крім того, позивач обґрунтовує свій позов тим, що будівництво прибудови здійснено на земельній ділянці, яка є прибудинковою територією, земельною ділянкою користуються власники квартир багатоквартирного житлового будинку. ОСББ "Злагода" згоди на будівництво прибудови не надавало.
У подальшому позивач уточнив позовні вимоги, просить винести рішення про знесення самочинно збудованої прибудови до квартири АДРЕСА_2, площею 24,8 кв.м.
Ухвалою судді Хмельницького міськрайонного суду від 26 жовтня 2017 року провадження у цивільній справі відкрито та призначено її до судового розгляду.
Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали в повному обсязі, просять задоволити.
Відповідач в судове засідання не з'явився, представник відповідача подав заяву про слухання справи у відсутності відповідача, просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
Представник третьої особи в судове засідання не зявився, про день та час слухання справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, заяв чи клопотань в судове засідання не направляв.
Судом витребовувались докази по справі, відповідно до ухвали від 28.11.2017 року, представником третьої особи в судове засідання надіслано документи по справі.
Заслухавши думку учасників справи, вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 26 вересня 2008 року зареєстроване об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Заводській, 42 "Злагода" (ОСББ "Злагода").
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Злагода" є власником земельної ділянки по вул. Заводській, 42, у м. Хмельницькому, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку площею 0,4244 га, кадастровий номер 6810100000:04:005:0062, на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно, індексний номер 6529788 від 19.07.2013, виданого державним реєстратором Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області.
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області 14 квітня 2017 року проведено перевірку додержання законодавства у сфері містобудування під час будівництва відповідачем ОСОБА_3 прибудови до квартири АДРЕСА_3.
За результатами перевірки встановлено, що ОСОБА_3, не отримавши права на виконання будівельних робіт, самочинно здійснив реконструкцію квартири № 13 по вул. Заводській у багатоквартирному будинку 42 у м. Хмельницькому шляхом будівництва до квартири прибудови загальною площеюм 24,8 кв.м., чим порушив ст. 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області 14 квітня 2017 року внесено припис ОСОБА_3 про усунення вказаних порушень законодавства до 14 вересня 2017 року.
Постановою № 126 від 26 квітня 2017 року по справі про адміністративне правопорушення ОСОБА_3 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 96 КупАП, та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у сумі 850 грн.
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області встановлено, що ОСОБА_3 побудував (зі слів довіреної особи, у 2009 році) прибудову до належної йому квартири загальною площею 24,8 кв.м. Будівництво здійснювалось самочинно, без дозвільних документів на виконання будівельних робіт, без проектної документації, без виділеної під будівництво земельної ділянки, без авторського та технічного нагляду за будівництвом. Об'єкт будівництва не введено в експлуатацію.
Постановою №355 від 6 грудня 2017 року ОСОБА_3 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 188-42 КупАП та накладено штраф у сумі 5100 гривень.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 82 Цивільного процесуального кодексу України постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, яка набрала законної сили, є обов'язковою для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалена постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Сторонами не оспорюється, а суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності обставин або добровільності їх визнання з приводу того, що спірна прибудова до квартири АДРЕСА_4 споруджена на земельній ділянці площею 0,4244 га з кадастровим номером 6810100000:04:005:0062, цільове призначення - для обслуговування та будівництва багатоквартирного житлового будинку, перебуває у власності ОСББ "Злагода".
Відповідно до ч. 1 ст. 82 Цивільного процесуального кодексу України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їхніх представників.
Відповідно до ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України, всі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Відповідно до ч. 1-4 ст. 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього. Право власності на самочинно збудоване нерухоме майно може бути за рішенням суду визнане за особою, яка здійснила самочинне будівництво на земельній ділянці, що не була їй відведена для цієї мети, за умови надання земельної ділянки у встановленому порядку особі під уже збудоване нерухоме майно. Якщо власник (користувач) земельної ділянки заперечує проти визнання права власності на нерухоме майно за особою, яка здійснила (здійснює) самочинне будівництво на його земельній ділянці, або якщо це порушує права інших осіб, майно підлягає знесенню особою, яка здійснила (здійснює) самочинне будівництво, або за її рахунок.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 89 Земельного кодексу України земельні ділянки співвласників багатоквартирного будинку перебувають у спільній сумісній власності громадян.
Відповідно до ч. 3, 4 ст. 89 Земельного кодексу України володіння, користування та розпорядження земельною ділянкою спільної сумісної власності здійснюються за договором або законом. Співвласники земельної ділянки, що перебуває у спільній сумісній власності, мають право на її поділ або на виділення з неї окремої частки, крім випадків, установлених законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України, всі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про: розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" цей закон регулює відносини суб'єктів права власності щодо користування та розпорядження спільним майном співвласників у об'єднанні.
Відповідно до ч. 9 ст. 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься питання про використання спільного майна.
В Рішенні Конституційного суду України від 02 березня 2004 року № 4 - рп / 2004 зазначено, що питання щодо згоди власників квартир - співвласників допоміжних приміщень багатоквартирного будинку - на надбудову поверхів, улаштування мансард і т. ін. з використанням при цьому конструктивних елементів будинку, як і на вчинення інших дій стосовно допоміжних приміщень ( оренда тощо ), має вирішуватися відповідно до законів про власність та інших законів України, передусім Цивільного кодексу України.
Ст. 369 Цивільного кодексу України передбачає, що співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними. Розпорядження майном, що є у спільній сумісній власності, здійснюється за згодою всіх співвласників.
Згідно із ст. 179 ЖК України користування будинками (квартирами) державного і громадського житлового фонду, фонду житлово-будівельних кооперативів, а також приватного житлового фонду та їх утримання здійснюється з обов'язковим додержанням вимог Правил користування приміщеннями жилих будинків і при будинковими територіями, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Статтею 29 Закону України Про планування і забудову територій , передбачено, що дозвіл на виконання будівельних робіт визначається як документ, що засвідчує право забудовника та підрядника на виконання будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд, видачу ордерів на проведення земляних робіт.
Постановою Кабінету Міністрів України Про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт від 30.09.2009р. № 1104, встановлено, що для проведення будівельних робіт необхідно мати дозвіл на виконання будівельних робіт, який засвідчує право на виконання таких дій замовником та підрядником.
Положенням Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що право на виконання будівельних робіт надається після отримання дозволу Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю.
Згідно із ст. 9 Закону України Про архітектурну діяльність , будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 34 Закону України Про регулювання
містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля". Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва. Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Проте, відповідачем та його представником не надано відповідних дозвільних документів на прибудову до квартири АДРЕСА_3.
За ст.ст. 12, 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Оскільки відповідачем не надано затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил на вказану прибудову, не отримано відповідної дозвільної документації на її будівництво, суд приходить до висновку, що вказана прибудова здійснена самочинно. А тому, суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 2, 5, 12, 13, 264, 265 Цивільного процесуального кодексу України, ст. 257 ч. 3-4 ст. 267 Цивільного кодексу України, ст. ст. 376, 382 Цивільного кодексу України, ст. 89 Земельного кодексу України, ст. 38 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" суд,
ВИРІШИВ:
Позов задоволити.
Зобов'язати ОСОБА_3 знести самочинно збудовану прибудову, загальною площею 24,8 кв.м., до квартири АДРЕСА_5.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Хмельницького Апеляційного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Позивач - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку по вул. Заводській, 42 Злагода , код ЄРДПОУ 36171481, адреса: 29000, АДРЕСА_6.
Відповідач - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, адреса: 29000, АДРЕСА_7.
Третя особа: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області, адреса: 29000, м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87/2.
Дата складання повного тексту рішення 12.11.2018 року.
Суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2018 |
Оприлюднено | 23.11.2018 |
Номер документу | 78043046 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні