Постанова
від 23.11.2018 по справі 815/4900/14
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 листопада 2018 року

Київ

справа №815/4900/14

провадження №К/9901/6006/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Гриціва М.І., розглянувши в попередньому судовому засіданні в касаційному порядку справу за позовом Фонду соціальної допомоги імені доктора Ф.П.Гааза до реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів Вербицької Н.В., Яковлева Ю.В., Коваля М.П. від 15 січня 2015 року,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. Фонд соціальної допомоги імені доктора Ф.П.Гааза (далі - Фонд) звернувся з адміністративним позовом до суду до реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції про визнання незаконною бездіяльності відповідача щодо відмови у внесенні до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про зміну установчих документів, які 22.09.2011року пройшли державну реєстрацію у виконкомі Одеської міської ради, та зобов'язання відповідача забезпечити внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про зміну установчих документів, які 22.09.2011року пройшли державну реєстрацію у виконкомі Одеської міської ради.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що в процесі відкриття рахунків у банку, йому стало відомо, що зміни в установчих документах позивача, які пройшли 22.09.2014 року державну реєстрацію у виконкомі Одеської міської ради не зайшли свого відображення в державному реєстрі. 20.02.2014 року позивач звернувся з листом на адресу відповідача з проханням внести зміни установчих документів позивача, які пройшли державну реєстрацію у виконкомі Одеської міської ради, в Державний реєстр, проте відповідач залишив цей лист без відповіді. 24.04.2014 року позивач повторно звернувся на адресу відповідача з зазначеним проханням, у відповідь на що, позивачем було отримано лист № 12.8-2821/1651РС-12.8 від 22.05.2014 року з відмовою в задоволенні вищезазначеного прохання. Позивач вважає, що відмовою внести відповідні дані в Державний реєстр відповідач порушив права позивача, вимоги ст. 19 Конституції України та Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року в задоволені позовних вимог відмовлено.

Постановляючи зазначене рішення, суд першої інстанції виходив з того, що державним реєстратором правомірно та у межах наданих законом повноважень 29.09.2014 року видано позивачу повідомлення про залишення без розгляду документів, що подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Фонд соціальної допомоги імені доктора Ф.П. Гааза, оскільки подані позивачем документи не відповідали вимогам ч. 1 ст. 8 вказаного Закону та документи були подані державному реєстратору не в повному обсязі. Суд зазначив, що як на момент прийняття позивачем рішення про внесення змін до установчих документів у 2011 році, так і на час звернення у 2014 році до відповідача, саме Фонд соціального захисту імені доктора Ф.П. Гааза повинен був звернутися до уповноваженого органу для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, що є підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб - підприємців запису про проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Суд встановив, що Фонд соціальної допомоги імені доктора Ф.П. Гааза у порядку встановленому чинним на момент виникнення спірних правовідносин законодавством, не здійснив державну реєстрацію змін до установчих документів від 22.09.2011 року, а тому вимоги позивача щодо визнання незаконною бездіяльності відповідача щодо відмови у внесенні відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну установчих документів, які 22.09.2011 року пройшли державну реєстрацію у виконкомі Одеської міської ради, є безпідставними та задоволенню не підлягають. Вимогу позивача про зобов'язання забезпечити внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про зміну установчих документів, які 22.09.2011 року пройшли державну реєстрацію у виконкомі Одеської міської ради, суд також визнав безпідставною, оскільки документи станом на момент звернення до суду не були подані для проведення державної реєстрації змін до відповідача, а тому відповідно внести до ЄДР відомості про зміни, установчих документів, є неможливим.

3. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 15 січня 2015 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року - скасовано. Прийнято по справі нову постанову про часткове задоволення позову Фонду соціальної допомоги імені доктора Ф.П.Гааза. Зобов'язано реєстраційну службу Одеського міського управління юстиції внести відомості до Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо зміни статутних документів Фонду соціальної допомоги імені доктора Ф.П.Гааза (код ЄДРПОУ 05387475), які 22.09.2011р. пройшли державну реєстрацію у виконавчому комітеті Одеської міської ради. В іншій частині позову відмовлено.

Постановляючи зазначене рішення, суд апеляційної інстанції виходив з того, що певні недоліки в роботі реєстраційної служби виконкому Одеської міської ради, наслідком яких стало невнесення змін установчих документів Фонду від 22.09.2011р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, не повинно обмежувати право позивача на свободу об'єднання в суспільні організації, їх належну реєстрацію. Порушене право позивача має бути поновлено шляхом зобов'язання правонаступника державної реєстраційної служби виконкому Одеської міської ради внести зміни установчих документів Фонду, які пройшли легалізацію 22.09.2011р., до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Судова колегія зазначила, що позовні вимоги про визнання незаконною бездіяльності відповідача, наслідком якої стала відмова у внесенні відомостей до Єдиного державного реєстру задоволенню не підлягають, враховуючи відсутність ознак протиправності в його діях.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

4. Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, реєстраційна служба Одеського міського управління юстиції звернулась із касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 15 січня 2015 року, залишити в силі постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

5. Судами попередніх інстанцій встановлено, що Фонд соціальної допомоги імені доктора Ф.П. Гааза є об'єднанням громадян у формі суспільної благодійної організації.

22 червня 2006 року державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради проведено державну реєстрацію Фонду соціальної допомоги імені доктора Ф.П. Гааза, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 556 120 0000 020506, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 269540.

Згідно штемпелю на першій сторінці статуту позивача, 22.09.2011 року виконавчим комітетом Одеської міської ради були зареєстровані зміни та доповнення до статуту Фонду соціальної допомоги імені доктора Ф.П. Гааза, які полягали у викладені статуту в новій редакції, в т.ч. щодо визначення кола засновників.

Разом з тим, зміни установчих документів не були внесені державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, у зв'язку з чим 20.02.2014р. та 24.04.2014р. позивач звернувся з листом на адресу Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції з проханням внести відповідні зміни установчих документів позивача, які пройшли 22.09.2011 року державну реєстрацію у виконкомі Одеської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Листом № 12.8-2821/1651РС-128 від 22.05.2014 року відповідач відмовив у проведенні реєстрації змін до установчих документів, посилаючись на те, що 22.09.2011 року державному реєстратору документи, передбачені ст.29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 15.05.2003р. № 755-IV (далі - Закон № 755-IV), не надавались, а тому фактично і не було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів. З огляду на викладене, відповідач у листі зазначив, що заява позивача не є правовою підставою для вчинення будь-яких реєстраційних дій.

У період розгляду даної справи у суді, а саме 29.09.2014 року представник позивача подав державному реєстратору пакет документів для проведення реєстраційної дії - державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме: реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу) та статут, що підтверджується описом від 29.09.2014 року.

29.09.2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції видано позивачу повідомлення про залишення документів, що подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Фонд соціальної допомоги імені доктора Ф.П. Гааза, без розгляду на підставі: 1) документи подані не в повному обсязі; 2) документи не відповідають вимогам ч. 5 ст. 8 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ; 3) документи не відповідають вимогам ч. 1 ст. 8 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .

6. Не погоджуючись вказаними діями відповідача, позивач оскаржив їх до суду.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

7. Касаційна скарга обґрунтована тим, що державним реєстратором правомірно та у межах наданих законом повноважень 29.09.2014 року видано позивачу повідомлення про залишення без розгляду документів, що подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Фонд соціальної допомоги імені доктора Ф.П. Гааза, оскільки подані позивачем документи не відповідали вимогам ч. 1 ст. 8 вказаного Закону та документи були подані не в повному обсязі. На момент прийняття позивачем рішення про внесення змін до установчих документів у 2011 році та на час звернення у 2014 році до відповідача, саме Фонд соціального захисту імені доктора Ф.П. Гааза повинен був звернутися до територіальних органів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, що є підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб - підприємців запису про проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Однак, позивач не надавав державному реєстратору документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи від 22.09.2011.

8. Фондом соціальної допомоги імені доктора Ф.П.Гааза подано заперечення на касаційну скаргу відповідача на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 15 січня 2015 року, в яких позивач зазначив, що рішення суду апеляційної інстанції є законним та не підлягає скасуванню, оскільки легалізація змін до установчих документів відбулася в 2011 році в повідомлювальному порядку у виконкомі Одеської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

9. Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи на момент виникнення спірних правовідносин здійснювалась відповідно Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців № 755 - IV від 15.05.2003 pоку, Закону України Про благодійництво та благодійні організації від 16 вересня 1997 року № 531/97-BP та Регламенту передачі Міністерством юстиції та його територіальним органам державним реєстраторам даних про юридичних осіб, затвердженого наказом Державного комітету України з питань регулятивної політики та підприємництва і Міністерства юстиції України від 27.02.2007 року № 23/74/5.

10. Частиною другою статті 8 Закону України Про благодійництво та благодійні організації в редакції, яка була чинною станом на 22.09.2011р., державна реєстрація всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій здійснюється Міністерством юстиції України, а місцевих благодійних організацій, а також відділень (філій, представництв) всеукраїнських, міжнародних благодійних організацій - відповідними місцевими органами виконавчої влади.

11. Згідно з частиною дев'ятою статті 8 Закону України Про благодійництво та благодійні організації про зміни у статутних документах або структури власності юридичних осіб - засновників благодійна організація повідомляє у 10-денний термін до реєструючого органу з доданням відповідних підтвердних документів.

12. 19 жовтня 2006 року набрав чинності Закон України Про внесення змін та доповнень до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (Закон України від 16 березня 2006 року № 3575-ІV).

Стаття 3 Закону була доповнена новою частиною четвертою, яка поклала на Мін'юст обов'язок видавати свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи, оформлене державним реєстратором.

13. Державним комітетом з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерством юстиції України затверджено Регламент передачі відомостей від органів юстиції до державного реєстратора для оформлення свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (далі - Регламент).

Регламент визначає порядок взаємодії органів юстиції із державним реєстратором у сфері передачі даних про зареєстровані об'єднання громадян (у тому числі легалізовані професійні спілки та їх об'єднання), благодійні організації, політичні партії, творчі спілки, територіальні (місцеві) осередки згаданих юридичних осіб, адвокатські об'єднання, торгово-промислові палати, інші установи та організації, визначені законом (далі громадські формування).

Відтепер, після реєстрації Міністерством юстиції або його територіальним органом громадського формування його засновники або уповноважені ними особи заповнюють дані про реєстрацію, які подаються у формі реєстраційних карток, затверджених наказом Держпідприємництва України від 9 червня 2004 року № 67 Про затвердження форм реєстраційних карток .

Відповідно до вимог Регламенту, юридична особа подає до Міністерства юстиції (територіальні органи (далі - Мін'юст) документи, щодо проведення змін до установчих документів, які визначені ст. 29 Закону № 755 - IV, а саме: реєстраційну картку про внесення змін до установчих документів (форма № 3); рішення засновників (учасників) організації або уповноваженого ними органу про внесення змін; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінал установчих документів з відміткою про їх державну реєстрацію; два примірники установчих документів у новій редакції; документ про сплату реєстраційного збору.

Мін'юст (територіальний орган) протягом наступного робочого дня з дня одержання заповнених реєстраційних карток передає відповідну реєстраційну картку або дані, що зазначені в реєстраційній картці (у разі зміни найменування та/або місцезнаходження юридичної особи також свідоцтво), у одному примірнику на адресу державного реєстратора відповідного виконавчого комітету міської ради міста обласного значення районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації. Державний реєстратор зобов'язаний у день надходження реєстраційної картки внести до ЄДР запис про проведення відповідної реєстраційної дії щодо юридичної особи в порядку встановленому Законом (№755-ІV), оформити свідоцтво відповідно до вимог Закону та надіслати (передати) це свідоцтво відповідно до Мін'юсту (територіального органу).

Таким чином, враховуючи наявність спільного наказу Міністерства юстиції та Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 27 лютого 2007 року № 23/74/5 Про затвердження регламенту передачі Міністерством юстиції та його територіальними органами державним реєстраторам даних про юридичних осіб , функції щодо забезпечення передання даних державному реєстратору і видання свідоцтва про реєстрацію юридичної особи покладається на органи юстиції.

14. 03 лютого 2013 року набув чинності Закон України Про благодійну діяльність та благодійні організації від 5 липня 2012 року № 5073-VI, а відтак Закон України Про благодійництво та благодійні організації втратив силу.

Державна реєстрація благодійних організацій здійснюється відповідно ст. 15 вказаного Закону України 5073-VI, якою визначено, що благодійні організації набувають прав та обов'язків юридичної особи з моменту їх державної реєстрації.

Державну реєстрацію благодійних організацій проводять державні реєстратори за місцезнаходженням благодійних організацій відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003 року № 755 - IV.

15. Відповідно до положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України від 16 жовтня 2012 року № 5461-VI, функції з реалізації державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з 1 липня 2013 року передаються від органів державної реєстрації - виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення реєстраційним службам територіальних органів юстиції.

16. У зв'язку з впровадженням зазначених змін законодавства з 01.07.2013 року було створено новий орган з реалізації державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме: відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції.

17. Статтею 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначено пакет документів, що подаються державному реєстратору для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, що є підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб фізичних осіб - підприємців запису про проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Так, згідно з ст. 29 вказаного Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів:

- рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників);

- заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства;

- рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

18. Згідно з частиною п'ятою статті 8 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними державними органами.

Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у повій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанції

19. Судом встановлено, що для легалізації змін установчих документів позивач надавав державному реєстратору виконкому міської ради передбачені законом документи, в т.ч. протокол № 3 загальних зборів засновників Фонду, яким прийнято рішення про введення до складу засновників ОСОБА_5, 1986р.н., в зв'язку з чим затверджено статут у новій редакції, а також другий примірник оригіналу статуту в новій редакції.

Зазначені обставини підтверджуються відміткою на Статуті фонду, датованою 22.09.2011р. та підписом першого заступника міського голови.

Копія реєстраційної справи Фонду, яка сформована реєстраційною службою виконкому Одеської міської ради, та в подальшому, в зв'язку із передачею функцій з реалізації державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційним службам територіальних органів юстиції на підставі Закону України від 16.10.2012р. №5461-VI, передана до реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції, не містить документів, які надані позивачем для легалізації змін установчих документів 22.09.2011р., проте ці обставини не спростовують факту проведення реєструючим органом такої легалізації.

Аналізуючи викладене, судова колегія погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що легалізація змін установчих документів Фонду проведена уповноваженим органом в повідомлювальному порядку, як це передбачено Законом № 531/97-ВР, який був спеціальним законом для регулювання правовідносин, що виникли.

У звязку з чим, судом апеляційної інстанції правомірно поновлено порушене право позивача шляхом зобов'язання реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції внести відомості до Єдиного держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо зміни статутних документів Фонду соціальної допомоги імені доктора Ф.П.Гааза (код ЄДРПОУ 05387475), які 22.09.2011р. пройшли державну реєстрацію у виконавчому комітеті Одеської міської ради.

20. Судова колегія погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що позовні вимоги про визнання незаконною бездіяльності відповідача, наслідком якої стала відмова у внесенні відомостей до Єдиного державного реєстру задоволенню не підлягають, враховуючи відсутність ознак протиправності в його діях. Так, в ході розгляду справи встановлено, що реєстраційна справа Фонду не містить відповідних документів, на підставі яких 22.09.2011р. виконком Одеської міської ради провів реєстрацію змін установчих документів.

21. Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що державним реєстратором правомірно та у межах наданих законом повноважень 29.09.2014 року видано позивачу повідомлення про залишення без розгляду документів, що подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Фонд соціальної допомоги імені доктора Ф.П. Гааза, оскільки подані позивачем документи не відповідали вимогам ч. 1 ст. 8 вказаного Закону та документи були подані державному реєстратору не в повному обсязі.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

15. За таких обставин, колегія суддів доходить висновку про те, що рішення суду апеляційної інстанції є законним і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягає застосуванню до даних правовідносин; в ньому повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки суду щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.

16. Суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні клопотання позивача про закриття провадження у справі на підставі пункту п'ятого частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції до 15 грудня 2017 року) у зв'язку з ліквідацією реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції без правонаступника від 23 липня 2015 року, оскільки на час постановлення рішень судами першої та апеляційної інстанції відповідача не було ліквідовано. Крім того, до юридичного департаменту як виконавчого органу Одеської міської ради перейшли функціональні повноваження ліквідованої реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції в частині проведення державної реєстрації прав і ведення Державного реєстру прав.

Відповідно до частини першої статті 228 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції до 15 грудня 2017 року) суд касаційної інстанції скасовує судові рішення в касаційному порядку і залишає позовну заяву без розгляду або закриває провадження у справі з підстав, встановлених статтями 155 і 157 цього Кодексу.

Згідно з положеннями пункту п'ятого частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції до 15 грудня 2017 року) суд закриває провадження у справі у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою особи, яка була стороною у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва, або ліквідації підприємства, установи, організації, які були стороною у справі.

Стаття 354 чинного Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що суд касаційної інстанції скасовує судові рішення в касаційному порядку повністю або частково і залишає позовну заяву без розгляду або закриває провадження у справі у відповідній частині з підстав, встановлених відповідно статтями 238, 240 цього Кодексу. Якщо суд першої або апеляційної інстанції ухвалив законне і обґрунтоване рішення, смерть фізичної особи чи припинення юридичної особи - сторони в спірних правовідносинах, що не допускають правонаступництва, після ухвалення рішення не може бути підставою для застосування положення частини першої цієї статті.

З огляду на викладене, підстави для закриття провадження у справі у зв'язку з ліквідацією реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції відсутні.

Керуючись статтями 341, 343, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання Фонду соціальної допомоги імені доктора Ф.П.Гааза про закриття провадждення у справі - відмовити.

Касаційну скаргу реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції залишити без задоволення, а постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 15 січня 2015 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Н.В.Коваленко

Судді: Я.О.Берназюк

М.І.Гриців

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення23.11.2018
Оприлюднено27.11.2018
Номер документу78077241
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4900/14

Постанова від 23.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 06.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 16.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 03.11.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 15.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 16.10.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні