ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" листопада 2018 р. Справа №914/452/18
Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Скрипчук О.С.
суддів Дубник О.П.
ОСОБА_1
за участю секретаря судового засідання: Лагутіна В.Б.
розглянувши апеляційну скаргу Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради № 2302-вих-4893 від 08.08.2018
на рішення Господарського суду Львівської області від 18.07.2018 (суддя Іванчук С.В., повне рішення складено 20.07.2018)
у справі № 914/452/18
за позовом Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Галицьке будівництво , м. Львів
про стягнення 98 693, 65 грн. заборгованості
за участю представників:
від позивача - ОСОБА_3
від відповідача - ОСОБА_4
ВСТАНОВИВ:
Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю Галицьке будівництво , м. Львів про стягнення 98 693, 65 грн. заборгованості.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 18.07.2018 у справі № 914/452/18 (суддя Іванчук С.В.) позов задоволено частково, стягнуто з ТОВ Галицьке будівництво на користь Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради 4 801,05 грн. заборгованості по орендній платі та 85,71 грн. судового збору.
Приймаючи рішення у справі, місцевий господарський суд виходив з того, що укладеним між сторонами договором № З-483-15 від 03.08.2015 на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення (далі по тексту - договір), визначено розмір орендної плати та порядок його перегляду. Відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема ч. 2 ст. 21 Закону України Про оренду державного та комунального майна , до моменту внесення змін до договору оренди орендар зобов'язаний сплачувати орендну плату в розмірі, передбаченому чинним договором оренди. Позивачем не надано, а в матеріалах справи відсутні докази укладення додаткових угод до договору чи внесення змін до нього у зв'язку з затвердженням ухвалою Львівської міської ради від 01.12.2016 №1273 нової Методики розрахунку вартості окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності і розміру орендної плати за розміщення на них об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення. При цьому, в договорі сторонами передбачено можливість перегляду орендної плати виключно у випадку зміни розрахункових ставок чи розміру орендованої площі, а не зміни формули та Методики розрахунку орендної плати.
Не погоджуючись з даним рішенням суду, Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Львівської області від 18.07.2018 у справі № 914/452/18 та прийняти нове рішення, яким задоволити позов про стягнення з ТОВ Галицьке будівництво на користь Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради заборгованості у сумі 98 693,65 грн.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції при прийнятті рішення не враховано, що нарахування відповідачу орендної плати починаючи з грудня 2016 року проводилося на підставі ухвали Львівської міської ради від 01.12.2016 № 1273 Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (далі по тексту Положення № 1273), оскільки п.3.2. вказаної ухвали передбачено, що внесення змін до договорів на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення у частині розрахунку орендної плати згідно з Методикою розрахунку розміру орендної плати за оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності м. Львова, затвердженої цією ухвалою, не потребує підписання додаткових угод зі сторони орендаря та орендодавця, а застосовується управлінням комунальної власності в односторонньому порядку на підставі цієї ухвали з дати її прийняття.
Окрім того, на переконання скаржника, суд першої інстанції не звернув увагу на те, що в матеріалах справи наявні копії листів від 12.05.2015, від 10.02.2017, від 12.09.2017, від 13.01.2017, якими позивач надсилав на адресу відповідача рахунки на оплату орендної плати та повідомив відповідача про розмір орендної плати.
Відповідач подав до суду відзив на апеляційну скаргу від 07.09.2018, в якому просить в задоволенні апеляційної скарги відмовити, а рішення Господарського суду Львівської області від 18.07.2018 у справі № 914/452/18 залишити без змін.
Відзив на апеляційну скаргу мотивований, зокрема, тим, що згідно з вимогами чинного законодавства, одностороння зміна істотної умови договору розміру орендної плати та способу її розрахунку без внесення змін до умов договору оренди у порядку встановленому законодавством, не змінює зобов'язання відповідача, що виникли по договору, у тому числі, в останнього не виникає обов'язок щодо сплати орендної плати у розмірі іншому, ніж встановлений умовами укладеного між сторонами договору. Однак, позивачем не було запропоновано відповідачу внести зміни до договору оренди в частині розміру та способу розрахунку орендної плати у зв'язку із прийняттям нової Методики розрахунку орендної плати.
Окрім того, відповідач зазначає, що умовами укладеного між сторонами договору передбачено можливість перегляду орендної плати виключно у випадку зміни розрахункових ставок розрахунку орендної плати, що є відмінним від поняття зміни Методики розрахунку орендної плати.
Також, відповідач вказує на те, що ні умовами договору, ні Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 № 2451, не передбачено розміру пені за порушення грошових зобов'язань за договором чи права орендодавця самостійно зарахувати отримані від орендаря орендні платежі за договором в рахунок сплати пені.
У судовому засіданні представники сторін навели свої доводи та міркування, викладені відповідно в апеляційній скарзі та у відзиві на апеляційну скаргу.
Відповідно до п. 4 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються доводи та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, заслухавши в судовому засіданні представників сторін, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 03.08.2015 між Управлінням комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (орендодавець) та ТОВ Галицьке будівництво (орендар) укладено договір № З-483-15 на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення, відповідно до умов якого орендодавець зобов'язується надати у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності площею 207,9 кв.м. підземного переходу (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, вул. Городоцька (на ділянці між вул. Ряшівською та вул. ОСОБА_5 (п. 2.1. договору).
Пунктом 1 договору визначено, що предметом цього договору є надання Орендодавцем Орендареві права на тимчасове користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності для розміщення обєктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (надалі - об'єкт) на умовах оренди на термін відповідно до рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 10.07.2015 № 434 Про облаштування торговельних майданчиків з тимчасовими торговельними павільйонами у підземних переходах на вул. Любінській, 100 та вул. Городоцькій (на ділянці між вул. Ряшівською та вул. ОСОБА_5) .
Відповідно до п. 7.1. договору термін дії договору встановлюється: з 03.08.2015 до 10.07.2020 включно.
Пунктами 3.1. та 3.2. договору сторонами встановлено, що обов'язок внесення орендної плати Орендарем виникає з часу укладення договору оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення. Орендар сплачує Орендодавцеві плату за користування Об'єктом площею 207,90 кв. м. щомісячно до 25 числа поточного місяця у розмірі (35,0*207,90 *27*10*0,0084)/12*1,2=1650,31 грн. за місяць, у тому числі ПДВ 275,05 грн.
Вказаний у договорі розрахунок розміру орендної плати проведений відповідно до ухвали сесії Львівської міської ради від 05.03.2009 № 2451 Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (чинній на момент укладення Договору), якою було затверджено Методику розрахунку вартості окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності і розміру орендної плати за розміщення на них об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення. Пунктом 4 даної Методики передбачено, що річна орендна плата за орендований конструктивний елемент благоустрою комунальної власності будівель і споруд визначається за формулою: Опл=ВП Кзон Сор (2), де Вп вартість орендованого конструктивного елемента благоустрою комунальної власності, що визначається за формулою: Вп=Вб (базова вартість одного квадратного метра конструктивного елемента благоустрою комунальної власності) S (площа орендованого конструктивного елемента благоустрою комунальної власності) Ві (індекс виду конструктивного елемента благоустрою комунальної власності); Кзон зональний коефіцієнт; Сор орендна ставка у відсотках до вартості орендованого конструктивного елемента благоустрою комунальної власності. Також в п.5 даної Методики встановлені значення коефіцієнтів Сор, Кзон (Т. І, а.с. 146-150).
Ухвалою Львівської міської ради від 01.12.2016 № 1273 Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення затверджено нову Методику розрахунку розміру орендної плати за оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності м. Львова. Пунктом 4 даної ухвали зазначено, що ухвалу Львівської міської ради від 05.03.2009 № 2451 Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення обєктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення слід вважати такою, що втратила чинність (Т. І, а.с. 151-153).
Відповідно до п. 1 Методики, затвердженої ухвалою Львівської міської ради від 01.12.2016, розрахунок місячної орендної плати за орендований конструктивний елемент благоустрою комунальної власності проводиться за формулою: Опл = Вп*S*Кзон, де Опл -місячна орендна плата за орендований конструктивний елемент благоустрою комунальної власності; Вп - базова вартість 1 кв. м. орендованого конструктивного елемента благоустрою комунальної власності, визначена для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення; S площа орендованого конструктивного елемента благоустрою, яка надається в оренду згідно з дозвільним документом; К зон зональний коефіцієнт.
Враховуючи наведене, позивач з грудня 2016 року провів нарахування орендної плати по договору за формулою, передбаченою Методикою, яка затверджена ухвалою сесії Львівської міської ради від 01.12.2016 № 1273.
Однак, відповідач нарахованої орендної плати не сплатив, внаслідок чого, як стверджує позивач, у відповідача виникла заборгованість у розмірі 98 693,65 грн., що підтверджується довідкою про заборгованість від 20.02.2018 № 4-2302-400 (Т. І, а.с. 24) та слугувало підставою для звернення з позовом до суду.
При винесенні постанови колегія суддів виходила з наступного.
За змістом ст.11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (ст.626 ЦК України).
Статтею 627 ЦК України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст.628 ЦК України).
Згідно з ст. 630 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
За умовами ст. 525 ЦК України та ст.193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору тощо. Згідно з ст. 599 ЦК України, ст. 202 ГК України зобов'язання припиняється його виконанням, проведеним належним чином.
Згідно з ч.1 ст.283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.
Відповідно до ст. 287 ГК України орендодавцями щодо комунального майна є органи, уповноважені місцевими радами управляти майном, яке є у комунальній власності.
Відповідно до ст. 762 ЦК України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Відносини щодо оренди державного та комунального майна регулюються спеціальним Законом України Про оренду державного та комунального майна .
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України Про оренду державного та комунального майна орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.
Розмір орендної плати може бути змінено за погодженням сторін (ч.1 ст. 21 Закону України Про оренду державного та комунального майна ).
Згідно із ч. 1 ст. 651 ЦК України та ч. 1 ст. 188 ГК України зміна договору в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
За змістом статті 10 Закону України Про оренду державного та комунального майна , однією з істотних умов договору оренди є, зокрема, орендна плата з урахуванням її індексації.
Методика розрахунку орендної плати та пропорції її розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем визначаються для об'єктів, що перебувають у державній власності, Кабінетом Міністрів України. Методика розрахунку орендної плати та пропорції її розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем визначаються органами, уповноваженими Верховною Радою Автономної Республіки Крим (для об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим), та органами місцевого самоврядування (для об'єктів, що перебувають у комунальній власності) на тих самих методологічних засадах, як і для об'єктів, що перебувають у державній власності (ч. 2 ст. 19 Закону України Про оренду державного та комунального майна ).
Частиною 2 ст. 21 Закону України Про оренду державного та комунального майна передбачено, що розмір орендної плати може бути змінено на вимогу однієї з сторін, якщо з незалежних від них обставин істотно змінився стан об'єкта оренди, а також в інших випадках, встановлених законодавчими актами України.
Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Частиною 3 ст. 762 ЦК України визначено, що договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.
Відповідно до п. 3.2. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 29.05.2013 № 12 Про деякі питання практики застосування законодавства про оренду (найм) майна спори про внесення змін до договору оренди (найму) у зв'язку із запровадженням нових тарифів, ставок орендної плати (в т. ч. внесенням змін до відповідних методик) мають вирішуватися з урахуванням вимог приписів статті 632 ЦК України та частини другої статті 21 Закону Про оренду державного та комунального майна , згідно з якими розмір орендної плати в договорі встановлюється за домовленістю сторін і може бути змінено за погодженням сторін або у випадках та на умовах, встановлених законом.
Судам у вирішенні відповідних спорів необхідно з'ясовувати, чи погоджувалися сторонами при укладенні договору оренди умови щодо перегляду орендної плати, в тому числі з підстави внесення змін до методики розрахунку орендної плати. Відповідний перегляд орендної плати є обґрунтованим, якщо господарський суд встановить факт погодження сторонами при укладенні договору оренди такої підстави перегляду орендної плати, як внесення змін до методики розрахунку орендної плати.
Як вбачається з матеріалів справи, станом на момент укладення договору оренди № 3-483-15 від 03.08.2015 діяла Методика розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади м. Львова, затверджена ухвалою Львівської міської ради № 2451 від 05.03.2009.
У подальшому, після укладення договору оренди, ухвалою Львівської міської ради № 1273 від 01.12.2016 затверджено нову Методику розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади м. Львова, якою, зокрема змінено формулу розрахунку та складові формули розрахунку розміру орендної плати.
Згідно з п. 2.2.2. договору орендар зобов'язується своєчасно та у повному обсязі сплачувати орендодавцю вартість оренди окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності за діючими на день сплати розрахунковими ставками, визначеними згідно з Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення.
Пунктом п. 3.3. договору встановлено, що ставка плати за користування об'єктом та розміри орендованої площі встановлюються сторонами при укладенні цього Договору і не можуть бути нижчими від розрахункових ставок та розмірів площі, визначених у пункті 3.2 цього договору. Розрахункові ставки орендної плати щорічно на кожен наступний рік визначаються шляхом коригування розміру розрахункової ставки попереднього року на рівень інфляції за цей рік. У разі зміни розрахункових ставок та розмірів орендованої площі, внесення плати орендарем здійснюється у розмірі нових ставок з дати набрання ними чинності і орендар зобов'язаний не пізніше 3-х днів з цієї дати підписати з орендодавцем зміни до цього Договору. Відсутність або не підписання змін орендарем не звільняє його від внесення плати у розмірі і за ставками згідно з цим пунктом, у тому числі за зміненими, як це встановлено цим абзацом.
Згідно з п. 3.4. договору орендна плата за використання підземного переходу на вул. Любінській, 100 та вул. Городоцькій (на ділянці між вул. Ряшівською та вул. ОСОБА_5) площею 207,9 кв.м. встановлюється з дати укладення даного договору та до закінчення терміну його дії.
Отже, умовами договору не передбачено порядку зміни орендної плати у випадку зміни формули та Методики розрахунку орендної плати. При цьому, колегія суддів зазначає, що зміна розрахункових ставок орендної плати та зміна Методики розрахунку орендної плати є відмінними поняттями, оскільки зміна розрахункової ставки передбачає зміну кількісного показника (складової формули) при незмінному способі розрахунку (формули, складових), натомість зміна Методики розрахунку передбачає зміну способу та порядку розрахунку (формули та її складових).
Умовами договору сторонами передбачено можливість перегляду орендної плати виключно у випадку зміни розрахункових ставок чи розміру орендованої площі, а не зміни формули та Методики розрахунку орендної плати.
Позивач, як на докази повідомлення відповідача про зміну розміру орендної плати у зв'язку із затвердженням нової Методики покликається на списки згрупованих відправлень та супровідні листи від 10.02.2017, від 12.09.2017, від 13.01.2017. Суд апеляційної інстанції зазначає, що вищенаведені документи не підтверджують, що позивач повідомив відповідача про зміну Методики розрахунку розміру орендної плати та не підтверджують факту надіслання на адресу відповідача відповідних рахунків для оплати орендної плати за період з грудня 2016 року, оскільки ані з супровідних листів, ані із списків згрупованих повідомлень не вбачається, які рахунки (листи) надсилалися на адресу відповідача.
Враховуючи те, що заявлена до стягнення сума заборгованості є наслідком нарахування орендної плати за новою Методикою без внесення відповідних змін до договору, колегія суддів погоджується з висновком місцевого господарського суду про відсутність підстав для задоволення позову щодо стягнення орендної плати, яка нарахована позивачем на підставі Методики, затвердженої ухвалою Львівської міської ради від 01.12.2016 № 1273, якою змінено формулу розрахунку та її складові.
Суд першої інстанції правомірно задоволив позовні вимоги щодо стягнення 4 801,05 грн. заборгованості по орендній платі, яка виникла у відповідача за період з січня 2017 року по січень 2018 року та нарахована згідно з умовами договору № З-483-15 від 03.08.2015. Дана сума заборгованості визнається сторонами в своїх розрахункам (Т. І, а.с. 164, 166), підтверджена наявними в матеріалах справи платіжними квитанціями (Т. І, а.с. 61-86) та відповідачем в апеляційному порядку не оспорювалася.
Стосовно доводів апелянта про те, що відповідачем орендну плату, починаючи з грудня 2016 року нараховано правомірно, відповідно до вимог ухвали Львівської міської ради від 01.12.2016 № 1273, судова колегія зазначає наступне.
Згідно із ч. 1 ст. 651 ЦК України та ч. 1 ст. 188 ГК України зміна договору в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом, а відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України Про оренду державного та комунального майна розмір орендної плати може бути змінено за погодженням сторін .
Відповідно до п. 1.19 Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, затвердженого ухвалою Львівської міської ради № 1273 від 01.12.2016, у разі зміни Методики розрахунку орендної плати орендар зобов'язаний не пізніше 14 днів з дати прийняття відповідного документу підписати запропоновані орендодавцем зміни до договору. Відповідно до п. 3.3. договору у разі зміни розрахункових ставок та розмірів орендованої площі, внесення плати орендарем здійснюється у розмірі нових ставок з дати набрання ними чинності і орендар зобов'язаний не пізніше 3-х днів з цієї дати підписати з орендодавцем зміни до цього договору. Відсутність або не підписання змін орендарем не звільняє його від внесення плати у розмірі і за ставками згідно з цим пунктом, у тому числі за зміненими, як це встановлено цим абзацом.
Враховуючи те, що матеріалами справи підтверджено, а сторонами не заперечується, що позивач не повідомив відповідача про зміну Методики розрахунку розміру орендної плати за оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності м. Львова та не запропонував внести у зв'язку з цим зміни до договору, колегія суддів вважає безпідставним нарахування в односторонньому порядку орендної плати в розмірі іншому, аніж передбачено договором.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів дійшла висновку, що рішення Господарського суду Львівської області від 18.07.2018 у справі № 914/452/18 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Керуючись ст.ст. 269, 270, 275, 276, 281, 282 Господарського процессуального кодексу України, -
Західний апеляційний господарський суд
П О С Т А Н О В И В :
1. В задоволенні апеляційної скарги Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради №2302-вих-4893 від 08.08.2018 відмовити.
2. Рішення Господарського суду Львівської області від 18.07.2018 у справі № 914/452/18 залишити без змін.
3. Судовий збір, сплачений за апеляційну скаргу, покласти на скаржника.
4. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст складено 26.11.2018
Головуючий - суддя Скрипчук О.С.
суддя Дубник О.П.
суддя Зварич О.В.
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2018 |
Оприлюднено | 27.11.2018 |
Номер документу | 78113442 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Скрипчук Оксана Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні