ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
13 листопада 2018 року м. Київ № 826/12957/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі Головуючого судді Амельохіна В.В., суддів Келеберди В.І., Качура І.А., при секретарі судового засідання Грабовському В.А. розглянувши в загальному позовному провадженні клопотання про закриття провадження у адміністративній справі за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ВІП ТРАНС БУД" доДержавної фіскальної служби України, Міністерства фінансів України, треті особи проМіністерство юстиції України, Товариство з обмеженою відповідальністю "ССС", Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛД Агро", Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД "Профполімер", Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфабізнес-Групп", Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕЛО Лтд" визнання незаконними та нечинними абз. 5 та 6 п. 6 наказу №567 від 13.06.2017р., за участі представників:
позивача - Єзерова А.А.
відповідача 2 - Наталич А.А.
третьої особи 1 - Дудник А.О.,
На підставі частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 13 листопада 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини ухвали
В С Т А Н О В И В:
Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю ВІП ТРАНС БУД (далі - ТОВ ВІП ТРАНС БУД , позивач) з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1), Міністерства фінансів України (далі - відповідач 2), за участю третьої особи - Міністерства юстиції України (далі - третя особа 1) (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 22.05.2018 року) про:
- визнання незаконним та скасування положення абзацу п'ятого та шостого пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 р. за № 753/30621), а саме:
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цьогі пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2,3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу .
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.10.2017 року суддею Амельохіним В.В. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в попереднє судове засідання.
27.11.2017 року ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду у складі колегії суддів під головуванням судді Амельохіна В.В.
Під час розгляду даної справи до участі в якості третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору залучено: Товариство з обмеженою відповідальністю ССС , Товариство з обмеженою відповідальністю ЛД Агро , Товариство з обмеженою відповідальністю ТД Профполімер , Товариство з обмеженою відповідальністю Альфабізнес-Групп , Товариство з обмеженою відповідальністю ЕЛО Лтд .
11.09.2018 року представником Міністерства фінансів України подано до суду клопотання про закриття провадження у справі.
Дане клопотання обґрунтовано тим, що Наказом Міністерства фінансів України від 06.04.2018 № 409 Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 , який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за № 536/31988 було визнано таким, що втратив чинність Наказ Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
А тому, на думку відповідача 2, згідно п. 8 ч. 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження у справі підлягає закриттю.
13.11.2018 року представник Міністерства фінансів України подане клопотання підтримав та просив його задовольнити.
У той же час, представник позивача проти його задоволення заперечував, та просив суд відмовити в його задоволенні, з підстав того, що станом на 27.04.2018 був відсутній предмет спору, проте скасування нормативно-правового акту не усуває порушень, допущених протягом періоду його чинності. На думку, позивача, повне відновлення його законних прав та інтересів й інших суб'єктів підприємницької діяльності, реєстрація податкових накладних яких була зупинена на підставі оскаржуваного наказу - є неможливим без визнання незаконним та скасування абз. 5 та 6 п. 6 наказу № 567 від 13.06.2017 року.
А тому, зважаючи на те, що реєстрація податкових накладних регулювалась оскаржуваним наказом, який є незаконним та підлягає визнанню таким і скасуванню в судовому порядку. Усі рішення ДФС, прийняті протягом чинності зазначеного нормативно-правового акту щодо зупинення реєстрації податкових накладних є незаконними.
Представники відповідача 1, та третьої особи 1 подане представником 2 клопотання про закриття провадження у справі підтримали.
Враховуючи викладене вище, заслухавши думку учасників справи, суд при вирішенні заявленого клопотання про закриття провадження у справі, суд виходить з наступного.
Пунктом восьмим частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб'єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Аналіз вказаної норми Кодексу адміністративного судочинства України вказує на те, що обов'язковою умовою закриття провадження у справі в разі виправлення суб'єктом владних повноважень оскаржуваних порушень є повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Окрім цього, при встановленні під час розгляду справи виправлення відповідачем оскаржуваних позивачем порушень, суд має вирішити питання можливості закриття провадження у справі. При цьому, варто акцентувати увагу, що вирішуючи зазначене питання, суд має з'ясувати чи не призведе закриття провадження у справі до того, що законні права та інтереси позивача не будуть відновлені навіть після виправлення відповідачем оскаржуваних порушень.
За вказаних вище обставин, суд погоджується з доводами позивача, що повне відновлення його законних прав та інтересів й інших суб'єктів підприємницької діяльності, реєстрація податкових накладних яких була зупинена на підставі оскаржуваного наказу - є неможливим без визнання незаконним та скасування абз. 5 та 6 п. 6 наказу № 567 від 13.06.2017 року, а тому підстав для закриття провадження у справі на підставі п. 8 ч. 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України немає, у зв'язку з чим, у задоволенні відповідного клопотання відповідача 2 - слід відмовити.
Керуючись статтями 238, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
У задоволені клопотання представника Міністерства фінансів України про закриття провадження відмовити.
Ухвала, відповідно до змісту ч. 2 ст. 256 КАС України, набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя В.В. Амельохін
Судді: В.І. Келеберда
І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2018 |
Оприлюднено | 29.11.2018 |
Номер документу | 78157418 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні