Рішення
від 26.10.2018 по справі 0440/5084/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2018 року Справа № 0440/5084/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Бурцевій Я.Е.

за участю:

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідачів Малишевої А.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3, позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач), в якій просить визнати протиправними та скасувати:

- податкове повідомлення-рішення форми "Ф" №0499418/1316-0415 від 21.03.2018 року в сумі податкового зобов'язання 25000 грн., що винесене Головним управління ДФС у Дніпропетровській області про сплату транспортного податку ОСОБА_3 за 2018 рік;

- податкове повідомлення-рішення форми "Ф" №0985003-1316-0415 від 23.05.2018 року в сумі податкового зобов'язання 2083,33 грн., що винесене ГУ ДФС у Дніпропетровській області про сплату транспортного податку ОСОБА_3 за 2018 рік.

В обґрунтування позову зазначено наступне: позивач є власником транспортних засобів Land Rover 2013 року випуску та Land Rover 2015 року; відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення №0499418/1316-0415 від 21.03.2018 року та №0985003-1316-0415 від 23.05.2018 року, якими позивачу нараховано транспортний податок за 2018 рік; у оскаржуваних податкових повідомленнях-рішеннях не зазначено щодо якого саме автомобіля (марка, модель, рік випуску, державний реєстраційний номер, об'єм двигуна, колір тощо) застосовано транспортний податок; позивач вважає вказані податкові повідомлення-рішення протиправними, оскільки середньоринкова вартість транспортного засобу Land Rover 2015 року не перевищує 375 розмірів мінімальної заробітної плати, а експлуатація транспортного засобу Land Rover 2013 року станом на 2018 рік перевищує п'ять років; відповідачем порушено вимоги щодо надсилання податкових повідомлень-рішень, оскільки останні були надіслані на адресу не за місцем реєстрації позивача.

Ухвалою суду від 11.07.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано до суду відзив на позов, у якому відповідач просить відмовити у задоволенні позову. В обгрунтування своєї позиції зазначив, що на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі транспортні засоби позивача визначені такими, що є об'єктом оподаткування транспортним податком, а саме, вартість транспортного засобу Land Rover 2013 року (тип палива дизель) становить 2327521,01 грн., та транспортного засобу Land Rover 2015 року (тип палива дизель) - 1513888,65 грн. Отже, вказані транспортні засоби є об'єктом оподаткування в розумінні п.п. 267.2.1 п. 267.2 статті 267 ПК України.

09.08.2018 року перенесено підготовче провадження на 06.09.2018 року на підставі розпорядження №77 Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

06.09.2018 року позивачем надано відповідь на відзив, в якій ОСОБА_3, звертає увагу суду на нову обставину, яка виключає, на думку позивача, можливість визначення позивачу транспортного податку відносно транспортного засобу Land Rover 2015 року. Так позивач зазначає, що вказаний автомобіль продала ПП "СТК ДНІПРО" ще 12.12.2017 року, тому належним платником транспортного податку є новий власник - ПП "СТК ДНІПРО".

06.09.2018 року продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та оголошено перерву до 20.09.2018 року; 20.09.2018 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 16.10.2018 року для направлення ухвал про витребування доказів до Регіонального сервісного центру МВС у місті Києві та Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області.

В підготовчому засіданні 16.10.2018 року представником позивача подано письмові пояснення, в яких зазначено, що перехід права власності на автомобіль відбувається у момент передачі автомобіля; державна реєстрація автомобіля не є державною реєстрацією права власності на транспортний засіб; платником транспортного податку щодо транспортного засобу Land Rover 2015 року має бути новий власник авто - ПП "СТК ДНІПРО", яке мало забезпечити державну реєстрацію автомобіля. 16.10.2018 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 26.10.2018 року.

За письмовою згодою сторін розгляд справи відбувся 26.10.2018 року після закриття підготовчого засідання.

В судовому засіданні 26.10.2018 року представник позивача підтримала позов та просила суд задовольнити позов в повному обсязі. Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала та просила суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено, що за ОСОБА_3 зареєстровані транспортні засоби:

- Rover 2013 року випуску, модель Range Rover, об'єм двигуна 4367 куб.см, тип пального дизель, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію СХХ НОМЕР_2 (а.с. 66-67);

- Land Rover 2015 року випуску, модель Range Rover Sport, об'єм двигуна 2993 куб.см, тип пального дизель, що підтверджено листом Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області (а.с. 78).

21.03.2018 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення №0499418/1316-0415, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з транспортного податку за 2018 рік у розмірі 25000 грн. (а.с. 11).

23.05.2018 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення №0985003/1316-0415, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з транспортного податку за 2018 рік у розмірі 2083,33 грн. (а.с. 12).

Позивач, не погодившись з оскарженими податковими повідомленнями-рішеннями, звернулась до суду з цим позовом.

Вирішуючи по суті спір щодо правомірності винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, суд виходить з наступного.

Відповідно до підпункту 267.1.1 пункту 267.1 статті 267 ПК України платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об'єктами оподаткування.

Згідно з підпунктом 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 ПК України об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Станом на 01.01.2018 року мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 3723 грн. (Закон України Про Державний бюджет на 2018 рік )

Отже, об'єктом оподаткування у 2018 році є легкові автомобілі середньоринкова вартість яких становить понад 1 396 125 грн. та з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно).

Пунктом 267.4 статті 267 ПК України встановлено єдину ставку податку, що визначається з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Кодексу.

Нормами підпункту 267.5.1 пункту 267.5 статті 267 ПК України передбачено, що базовий податковий звітний період дорівнює календарному року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року №66 затверджено Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі - Методика), яка встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей віднесення таких автомобілів до об'єктів оподаткування транспортним податком (в редакції, чинній на час винесення спірних податкових повідомлень-рішень).

Так, цією Методикою передбачено, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі Мінекономрозвитку) забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає змогу отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, об'єм циліндрів двигуна, тип коробки переключення передач та пробіг.

Пунктом 2 Методики визначено, що середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за такою формулою С ср = Ц н х (Г / 100), де Ц н - ціна нового транспортного засобу в Україні з урахуванням марки, моделі, об'єму циліндрів двигуна, типу пального; Г - коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів з урахуванням строку експлуатації транспортних засобів у роках згідно з додатком 1 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 року № 403 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 2 вказаного Порядку середньоринковою вартістю транспортних засобів є величина, яка визначається статистичними методами і еквівалентна імовірній ціні, за яку може здійснюватися купівля продаж транспортних засобів певної марки та моделі з відповідним строком експлуатації та пробігом на встановлену дату проведення оцінки.

Джерелом інформації для визначення ціни нового автомобіля є офіційні прайс-листи виробників (дилерів) (пункт 3 Методики).

Згідно пункту 4 Методики інформація про ціни нового автомобіля з урахуванням марки, моделі, об'єму циліндрів двигуна, типу пального подається до 10 січня базового податкового (звітного) періоду (року) державним підприємством "Держзовнішінформ" до Мінекономрозвитку.

Мінекономрозвитку відповідно до цієї Методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого податкового (звітного) року розміщує на своєму офіційному веб-сайті перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо зазначених автомобілів: марка, модель, рік випуску, об'єм циліндрів двигуна, тип пального.

У разі відсутності на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку інформації про марку, модель легкового автомобіля, що має ознаки об'єкта оподаткування транспортним податком, Мінекономрозвитку за зверненням ДФС та/або власника зазначеного легкового автомобіля визначає його середньоринкову вартість, доповнює перелік, зазначений в абзаці першому цього пункту, такою інформацією та розміщує її на своєму офіційному веб-сайті (пункт 13 Методики).

Аналіз наведених положень ПК України, Методики та Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів свідчить, що для визнання автомобіля об'єктом оподаткування транспортним податком з фізичних осіб до уваги береться, зокрема середньоринкова вартість такого автомобіля, яка визначається статистичними методами з урахуванням певних ознак, параметрів і характеристик транспортного засобу та встановлюється, виключно, Мінекономрозвитку.

Відтак, перелік легкових автомобілів, які є об'єктом оподаткування у 2018 році (з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року), із зазначенням марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального, розміщується на офіційному веб-сайті центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.

Обов'язок щодо визначення середньоринкової вартості транспортного засобу законодавець покладає на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку. Межі повноважень податкового органу полягають виключно у прийнятті податкового повідомлення-рішення на підставі розміщеної на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку інформації про автомобілі, які є об'єктом оподаткування транспортним податком у 2018 році.

В судовому засіданні досліджено наданий представником відповідача Перелік легкових автомобілів, які є об'єктом оподаткування транспортним податком у 2018 році, який був розміщений на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку (а.с.31). З Переліку вбачається, що автомобілі Land Rover 2013 року випуску, модель Range Rover, об'єм двигуна 4367 куб.см, тип пального дизель та Land Rover 2015 року випуску, модель Range Rover Sport, об'єм двигуна 2993 куб.см, тип пального дизель є об'єктом оподаткування транспортним податком у 2018 році.

Відповідно до розрахунку на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку (а.с.31-33) середньоринкова вартість автомобіля:

- Land Rover з об'ємом циліндрів двигуна 3,0 літра, 2015 року випуску з дизельним типом пального становить 1 513 888,65 гривень.

- Land Rover з об'ємом циліндрів двигуна 4,4 літра, 2013 року випуску з дизельним типом пального становить 2 327 521,01 гривень.

Суд не бере до уваги надані позивачем розрахунки середньоринкової вартості вказаних автомобілів, оскільки зазначені розрахунки стосуються автомобілів Land Rover з об'ємом циліндрів двигуна 3,0 літра, 2015 року випуску та Land Rover з об'ємом циліндрів двигуна 4,4 літра, 2013 року випуску - з бензиновим типом пального (а.с17-18).

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач є власником Land Rover з об'ємом циліндрів двигуна 3,0 літра, 2015 року випуску та Land Rover з об'ємом циліндрів двигуна 4,4 літра, 2013 року випуску - з дизельним типом пального, середньоринкова вартість яких є дорожчою.

Згідно з абзацом 2 підпункту 267.6.2 пункту 267.2 статті 267 ПК України, щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

За приписами підпункту 267.6.6 пункту 267.6 статті 267 ПК України за об'єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

Отже, з аналізу зазначених правових норм слід дійти висновку, що нарахування транспортного податку новому власнику (у разі відчуження транспортного засобу протягом року) починається з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

Позивач у відповіді на відзив та письмових поясненнях зазначає, що вона не є власником транспортного засобу Land Rover 2015 року випуску, оскільки 12.12.2017 року відчужила вказаний транспортний засіб ПП "СТК ДНІПРО" на підставі договору купівлі-продажу №12/12 від 12.12.2017 року та акту приймання-передачі від 12.12.2017 року (а.с.57, 60).

Проте, вказані доводи спростовуються листом №31/4-3954 від 05.10.2018 року Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області, у якому зазначено, що транспортний засіб Land Rover 2015 року випуску за ПП "СТК ДНІПРО" не реєструвався та зареєстрований за ОСОБА_3 (а.с. 78).

Оскільки, нормами податкового законодавства чітко визначено момент з якого транспортний податок нараховується новому власнику - а саме, з моменту реєстрації транспортного засобу, то у даному випадку ОСОБА_3, за якою зареєстровано транспортний засіб Land Rover 2015 року випуску, є платником транспортного податку за вказаний об'єкт оподаткування.

Відповідно до підпункту 267.6.7 пункту 267 статті 267 ПК України, у разі спливу п'ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 01 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п'яти років.

З огляду на зміст зазначеної норми, податкове зобов'язання з транспортного податку визначено для автомобіля Land Rover 2013 року випуску, модель Range Rover, об'єм двигуна 4367 куб.см не за весь 2018 рік, а до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік автомобіля досяг п'яти років.

Таким чином, транспортний засіб Land Rover 2013 року випуску, об'єм двигуна 4367 куб.см, тип пального дизель та Land Rover 2015 року випуску, об'єм двигуна 2993 куб.см, тип пального дизель підпадають під об'єкт оподаткування транспортним податком у 2018 році, зареєстровані у встановленому порядку за позивачем.

Отже, визначення оскаржуваними податковими повідомленнями - рішеннями податкового зобов'язання з транспортного податку ОСОБА_3 є правомірним.

Щодо доводів позивача, що означені податкові повідомлення-рішення направлені позивачу не за місцем проживання в м.Києві, а за місцем попередньої реєстрації в Дніпропетровській області, суд зазначає, що вказана обставина не є підставою для визнання податкових повідомлень-рішень протиправними та їх скасування.

Також, суд зазначає, що затвердженою формою податкового повідомлення-рішення не передбачено визначення в ньому характеристик транспортного засобу, який є об'єктом оподаткування транспортним податком.

За викладених обставин, суд дійшов висновку про правомірність винесених оскаржуваних податкових повідомлень-рішень №0499418/1316-0415 від 21.03.2018 року та №0985003-1316-0415 від 23.05.2018 року, якими позивачу визначено податкове зобов'язання з транспортного податку за 2018 рік., а тому позовні вимоги ОСОБА_3 задоволенню не підлягають.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог, судовий збір присудженню на користь позивача не підлягає.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_3 (адреса: АДРЕСА_1; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса: 4900, м. Дніпро, вул. Сімферопольска, 17а; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39394856) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити повністю.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду в повному обсязі складено 02.11.2018 року.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2018
Оприлюднено04.12.2018
Номер документу78253256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/5084/18

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 21.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 21.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 26.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 11.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні