Постанова
від 29.11.2018 по справі 815/1257/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/1257/18

Категорія:8.3 Головуючий в І інстанції: Потоцька Н.В. Дата ухвалення рішення 05.07.2018 р. Місце ухвалення: м. Одеса П'ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді - Шеметенко Л.П.

судді - Стас Л.В.

судді - Турецької І.О.

за участю секретаря - Коваль Т.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 липня 2018 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ФРУТ ЛАЙМ" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

В березні 2018 року ТОВ "ФРУТ ЛАЙМ" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України: №427023/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №51 від 04.11.201 7 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427911/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №74 від 07.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427024/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №105 від 09.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427798/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №126 від 10.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427799/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №142 від 11.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427800/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №144 від 12.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427025/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №174 від 14.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453638/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №250 від 18.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453639/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №255 від 19.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453640/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №276 від 20.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453635/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №289 від 21.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453636/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №312 від 23.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453641/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №325 від 24.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №454739/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №340 від 25.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №454486/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №350 від 26.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №454483/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №351 від 26.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453637/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №391 від 28.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "ФРУТ ЛАЙМ" датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: податкової накладної №51 від 04.11.2017 року - 08.11.2017 року; податкової накладної №74 від 07.11.2017 року - 17.11.2017 року; податкової накладної № 105 від 09.11.2017 року -17.11.2017 року; податкової накладної № 126 від 10.11.2017 року - 17.11.2017 року; податкової накладної № 142 від 11.11.2017 року -17.11.2017 року; податкової накладної № 144 від 12.11.2017 року - 17.11.2017 року; податкової накладної № 174 від 14.11.2017 року - 27.11.2017 року; податкової накладної № 250 від 18.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 255 від 19.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 276 від 20.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 289 від 21.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 312 від 23.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 325 від 24.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 340 від 25.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної №350 від 26.11.2017року; податкової накладної №351 від 26.11.2017року; податкової накладної №391 від 28.11.2017 року.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, ТОВ зазначило, що оскаржувані рішення є необґрунтованими і підлягають скасуванню, оскільки платником податків надавались всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено, вони не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу 198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 05.07.2018 року позов товариства з обмеженою відповідальністю "ФРУТ ЛАЙМ" задоволено у повному обсязі.

Визнано протиправними та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України: №427023/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №51 від 04.11.201 7 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427911/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №74 від 07.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427024/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №105 від 09.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427798/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №126 від 10.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427799/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №142 від 11.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427800/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №144 від 12.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №427025/41208350 від 15.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №174 від 14.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453638/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №250 від 18.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453639/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №255 від 19.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453640/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №276 від 20.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних №453635/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №289 від 21.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453636/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №312 від 23.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453641/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №325 від 24.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №454739/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №340 від 25.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №454486/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №350 від 26.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №454483/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №351 від 26.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних; №453637/41208350 від 20.12.2017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №391 від 28.11.2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язано Державну фіскальну службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "ФРУТ ЛАЙМ" датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: податкової накладної №51 від 04.11.2017 року - 08.11.2017 року; податкової накладної №74 від 07.11.2017 року - 17.11.2017 року; податкової накладної № 105 від 09.11.2017 року -17.11.2017 року; податкової накладної № 126 від 10.11.2017 року - 17.11.2017 року; податкової накладної № 142 від 11.11.2017 року -17.11.2017 року; податкової накладної № 144 від 12.11.2017 року - 17.11.2017 року; податкової накладної № 174 від 14.11.2017 року - 27.11.2017 року; податкової накладної № 250 від 18.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 255 від 19.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 276 від 20.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 289 від 21.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 312 від 23.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 325 від 24.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної № 340 від 25.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної №350 від 26.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної №351 від 26.11.2017 року - 05.12.2017 року; податкової накладної №391 від 28.11.2017 року - 05.12.2017 року.

Стягнуто з Державної фіскальної служби України за рахунок державних асигнувань на користь ТОВ "ФРУТ ЛАЙМ" суму судового збору за подання адміністративного позову за платіжними дорученнями №458 від 02.04.2018 року у сумі 26 430,00 грн. (двадцять шість тисяч чотириста тридцять гривень 00 коп.) та №433 від 21.03.2018 року у сумі 3 524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 коп.).

Не погоджуючись з вказаним рішенням, Державна фіскальна служба України подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин справи та неправильне застосування норм матеріального і процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції, з прийняттям нового судового рішення - про відмову в задоволенні позовних вимог ТОВ "ФРУТ ЛАЙМ".

В своїй скарзі апелянт зазначає, що платник податків, всупереч вимогам наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, істотних документів не надав, а тому рішення комісії ДФС України, якими відмовлено ТОВ "ФРУТ ЛАЙМ" у реєстрації податкових накладних із посиланням на підставу - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування є повністю обґрунтованим.

Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними в ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТОВ "ФРУТ ЛАЙМ", як платник податків, перебуває на податковому обліку в ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області.

Основним видом діяльності ТОВ є Оптова торгівля фруктами й овочами , Код КВЕД 46.31.

У період з 04.11.2017 року по 28.11.2017 року ТОВ "ФРУТ ЛАЙМ" складено 17 податкових накладних: №51 від 04.11.2017 року, №74 від 07.11.2017року, №105 від 09.11.2017 року, №126 від 10.11.2017 року, №142 від 11.11.2017 року, №144 від 12.11.2017 року, №174 від 14.11.2017 року, №250 від 18.11.2017 року, №255 від 19.11.2017 року, №276 від 20.11.2017 року, №289 від 21.11.2017 року, №312 від 23.11.2017 року, №325 від 24.11.2017 року, №340 від 25.11.2017 року, №350 від 26.11.2017 року, №351 від 26.11.2017 року, №391 від 28.11.2017 року та направлено засобами електронного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманих квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні доставлені до Державної фіскальної служби України та прийняті, але їх реєстрацію в ЄРПН зупинено.

В квитанціях зазначено: "Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах за УКТ ЗЕД: 0910 (Податкова накладна №51, №105, №174, №312, №351, №391); 0709 (Податкова накладна №74, №126, №142, №144); 0804 (Податкова накладна №325, №351); 0804, 0910 (Податкова накладна №250, №255, №276, №289, №340). Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПП/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.".

На виконання вимоги контролюючого органу, у відповідності до п.п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 ПК України, ТОВ "ФРУТ ЛАЙМ" було направлено на адресу ДФС України наступні документи по кожній із накладних:

- по податковій накладній №51 від 04.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 01.12.2017 року №1; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000025 від 04.11.2017 року, ТТН №Фк0000025 від 04.11.2017 року, МД 205020/2017/009838 від 04.09.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/8/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №74 від 07.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 01.12.2017 року №2; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000028 від 07.11.2017 року, ТТН №Фк0000028 від 07.11.2017 року, видаткова накладна №12 від 01.11.2017 року, виписка банку від 31.10.2017 -21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/7/17/2 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №105 від 09.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 01.12.2017 року №3; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000033 від 09.11.2017 року, ТТН №ФкОООООЗЗ від 09.11.2017 року, МД 205020/2017/009838 від 04.09.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/18/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №126 від 10.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 01.12.2017 року №4; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000035 від 10.11.2017 року, ТТН №Фк0000035 від 10.11.2017 року, видаткова накладна №12 від 01.11.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/19/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №142 від 11.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 01.12.2017 року №5; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000037 від 11.11.2017 року, ТТН №Фк0000037 від 11.11.2017 року, видаткова накладна№12 від 01.11.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 -21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/8/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №144 від 12.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 01.12.2017 року №6; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна№Фк0000039 від 12.11.2017 року, ТТН№Фк0000039 від 12.11.2017 року, видаткованакладна№12 від 01.11.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/7/17/2 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №174 від 14.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 01.12.2017 року №7; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000042 від 14.11.2017 року, ТТН №Фк0000042 від 14.11.2017 року, МД 205020/2017/009074 від 19.08.2017 року, МД 205020/2017/009838 від 04.09.2017 року, МД 205020/2017/008868 від 15.08.2017 року, МД 500060/2017/019037 від 06.10.2017 року, МД 500060/2017/019281 від 09.10.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/18/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №250 від 18.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 06.12.2017 року №2; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000050 від 18.11.2017 року, ТТН №Фк0000050 від 18.11.2017 року, МД 500060/2017/021519 від 01.11.2017 року, МД 205020/2017/009800 від 02.09.2017 року, МД 500060/2017/019281 від 09.10.2017 року, МД 205020/2017/008868 від 15.08.2017 року, МД 205020/2017/009838 від 04.09.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/18/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №255 від 19.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 06.12.2017 року №3; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000052 від 19.11.2017 року, ТТН №Фк0000052 від 19.11.2017 року, МД 500060/2017/021519 від 01.11.2017 року, МД 205020/2017/010120 від 09.09.2017 року, МД 205020/2017/009074 від 19.08.2017 року, МД 205020/2017/008868 від 15.08.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/8/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №276 від 20.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 06.12.2017 року №4; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000055 від 20.11.2017 року, ТТН №Фк0000055 від 20.11.2017 року, МД 500060/2017/021519 від 01.11.2017 року, МД 205020/2017/010120 від 09.09.2017 року, МД 205020/2017/008099 від 01.08.2017 року, МД 205020/2017/008868 від 15.08.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 -21.11.2017 року, договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/7/17/2 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №289 від 21,11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 07.12.2017 року №3; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000057 від 21.11.2017 року, ТТН №Фк0000057 від 21.11.2017 року, МД 205020/2017/009800 від 02.09.2017 року, МД 205020/2017/009074 від 19.08.2017 року, МД 500060/2017/019281 від 09.10.2017 року, МД 205020/2017/010120 від 09.09.2017 року, МД 205020/2017/008099 від 01.08.2017 року, МД 500060/2017/021519 від 01.11.2017 року виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір про надання послугз організації торгівлі №ОФ-6Б/8/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №312 від 23.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 07.12.2017 року №4; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000060 від 23.11.2017 року, ТТН №Фк0000060 від 23.11.2017 року, МД 500060/2017/021519 від 01.11.2017 року, МД 205020/2017/010120 від 09.09.2017 року, видаткова накладна №143 від 20.11.2017 року, видаткова накладна №12 від 01.11.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/19/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №325 від 24.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 06.12.2017 року №5; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000061 від 24.11.2017 року, ТТН №Фк0000061 від 24.11.2017 року, видаткова накладна №143 дід 20.11.2017 року, видаткова накладна №12 від 01.11.2017 року, МД 500060/2017/021519 від 01.11.2017 року, МД 205020/2017/010120 від 09.09.2017 року, МД 205020/2017/009074 від 19.08.2017 року, МД 205020/2017/008868 від 15.08.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/08/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №340 від 25.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 06.12.2017 року №6; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000062 від 25.11.2017 року, ТТН №Фк0000062 від 25.11.2017 року, видаткова накладна №139 від 16.11.2017 року, МД 205020/2017/010120 від 09.09.2017 року, МД 205020/2017/009074 від 19.08.2017 року, МД 205020/2017/008868 від 15.08.2017 року, МД 205020/2017/008099 від 01.08.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/18/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №350 від 26.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 07.12.2017 року №2; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000066 від 26.11.2017 року, ТТН №Фк0000066 від 26.11.2017 року, видаткова накладна №143 від 20.11.2017 року, МД 205020/2017/010120 від 09.09.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/7/17/2 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №351 від 26.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 07.12.2017 року №1; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000064 від 26.11.2017 року, ТТН №Фк0000064 від 26.11.2017 року, видаткова накладна №139 від 16.11.2017 року, видаткова накладна №104 від 13.11.2017 року, МД 205020/2017/009800 від 02.09.2017 року, МД 205020/2017/009074 від 19.08.2017 року, МД 205020/2017/008868 від 15.08.2017 року, МД 205020/2017/008099 від 01.08.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 -21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/18/1/17 від 01.11.2017 року.

- по податковій накладній №391 від 28.11.2017 року з ТОВ "Фудком": повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 06.12.2017 року №1; копії договору поставки №4600043858 від 22.09.2017 року з ТОВ "Фудком" із додатками, видаткова накладна №Фк0000068 від 28.11.2017 року, ТТН №Фк0000068 від 28.11.2017 року, видаткова накладна №143 від 20.11.2017 року, МД 500060/2017/020139 від 18.10.2017 року, МД 205020/2017/008868 від 15.08.2017 року, МД 205020/2017/010120 від 09.09.2017 року, виписка банка від 31.10.2017 - 21.11.2017 року, договір купівлі-продажу №19/10-2017 року з ТОВ "ПРЕМІУМ ФРУТС", договір про надання послуг з організації торгівлі №ОФ-6Б/19/1/17 від 01.11.2017 року.

Проте, опрацювавши вказані документи, рішеннями комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №427023/41208350 від 15.12.2017 по накладній №51 від 04.11.2017 року, № 427911/41208550 від 15.12.2017 по накладній №74 від 07.11.2017 року; № 427024/41208350 від 15.12.2017 по накладній №105 від 09.11.2017 року, №427798/41208350 від 15.12.2017 по накладній №126 від 10.11.2017 року; №427799/41208350 від 15.12.2017 по накладній №142 від 11.11.2017 року, №427800/41208350 від 15.12.2017 по накладній №144 від 12.11.2017 року; №427025/41208350 від 15.12.2017 по накладній №174 від 14.11.2017 року; №453638/41208350 від 20.12.2017 по накладній №250 від 18.11.2017 року; №453639/41208350 від 20.12.2017 по накладній №255 від 19.11.2017 року; №453640/41208350 від 20.12.2017 по накладній №276 від 20.11.2017 року; №453635/41208350 від 20.12.2017 по накладній №289 від 21.11.2017 року; №453636/41208350 від 20.12.2017 по накладній №312 від 23.11.2017 року; №2453641/41208350 від 20.12.2017 по накладній №325 від 24.11.2017 року; №454739/41208350 від 20.12.2017 по накладній №340 від 25.11.2017 року; №454486/41208350 від 20.12.2017 по накладній №350 від 26.11.2017 року; №454483/41208350 від 20.12.2017 по накладній №351 від 26.11.2017 року; №453637/41208350 від 20.12.2017 по накладній №391 від 28.11.2017 року відмовлено ТОВ "ФРУТ ЛАЙМ" у реєстрації податкових накладних.

Підставою для прийняття вказаних рішень стало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Не погоджуючись із висновками контролюючого органу, посилаючись на їх необґрунтованість, позивач звернувся до суду з позовом, в якому ставив питання про скасування рішень суб'єкта владних повноважень із його зобов'язанням вчинити певні дії.

Вирішуючи справу та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не обґрунтував наявність причин, за яких платнику відмовлено у реєстрації податкової накладної.

Разом з цим, судом першої інстанції враховано, що позивач надав на вимогу контролюючого органу копії документів, якими підтверджуються обсяги постачання товару, його вид, вартість тощо, будь-яких розбіжностей між кількісними та вартісними показниками в документах не встановлено.

За таких обставин, оскільки відповідач не довів правомірність прийнятих рішень, не обґрунтував наявність належних підстав для їх прийняття, суд першої інстанції дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову у повному обсязі.

Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову, вважає їх правильними та такими, що відповідають вимогам норм матеріального та процесуального права, з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу .

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, на відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, податковим органом формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Така квитанція надсилається платнику податку в автоматичному режимі (в електронному вигляді у текстовому форматі) протягом операційного дня і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Положення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначають, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Критерії оцінки, Перелік документів).

Пунктом 6 Критеріїв оцінки визначено два критерія для проведення Моніторингу податкової накладної, при цьому за змістом пункту першого Переліку документів для кожного із критеріїв законодавцем визначено специфічний (окремий) перелік документів, які платник податків може подати податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку документів, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" , "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, було регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (далі - Постанова № 190) та постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Постанова 117).

Пунктом 2 Постанови № 117 встановлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 01 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , що діяв до набрання чинності Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" , та які станом на 01 грудня 2017 року не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою .

Пунктами 19-21 Постанови № 117 визначено, що Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення, серед іншого, про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі або відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Абзацом сьомим пункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України платнику податків надано можливість оскаржити Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному або судовому порядку.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку (за Переліком документів); надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

З аналізу наведених норм закону вбачається, що контролюючий орган під час прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної має перевірити її дані, у тому числі, відповідно до критеріїв оцінки ступеня ризиків реєстрації такої накладної.

За результатом перевірки уповноважений орган приймає рішення про реєстрацію податкової накладної чи про відмову у проведенні такої реєстрації.

Однією із складових критеріїв ризиків реєстрації податкової накладної є невідповідність обсягів постачання товару обсягам його придбання за визначених умов.

Водночас, відмова у реєстрації надісланої платником податкової накладної може мати місце лише у тому разі, якщо встановлені під час перевірки податкової накладної ризики не спростовані платником документальним підтвердженням її вартісних та кількісних показників.

Як вбачається з матеріалів справи, фактично підставою для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної стало виявлення уповноваженим органом під час перевірки невідповідності її показників в частині обсягів постачання товару обсягам придбаного товару та не підтвердження позивачем цих показників повними та належними документами.

Водночас, згідно даних податкових накладних, які містяться у матеріалах справи та були надіслані податковому органу для підтвердження реальності здійснення господарських операцій, вбачається:

- податкової накладної №51 від 04.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - імбир ваговий у кількості 697,49 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 52242,00 грн.;

- податкової накладної №74 від 07.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - баклажан преміум у кількості 18,915 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 1055,46 грн.;

- податкової накладної № 105 від 09.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - імбир ваговий у кількості 1820,832 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 136380,32 грн.;

- податкової накладної № 126 від 10.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - перець червоний преміум у кількості 70,325 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 4099,95 грн.;

- податкової накладної № 142 від 11.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - перець червоний преміум у кількості 99,328 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 5790,82 грн.;

- податкової накладної № 144 від 12.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - перець червоний преміум у кількості 49,761 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2901,07 грн.;

- податкової накладної № 174 від 14.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - ківі корзина у кількості 88 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2415,60 грн.; банан свіжий у кількості 1814 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 36335,00 грн.; ананас свіжий 5*7 у кількості 33 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 1663,20 грн.; ківі вагове у кількості 70,325 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2106,23 грн.; імбир ваговий у кількості 38,496 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3133,57 грн.; авокадо 10*16 у кількості 141 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3052,65 грн.;

- податкової накладної № 250 від 18.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - банан свіжий у кількості 2721 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 540502,50 грн.; авокадо 18*24 у кількості 517 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 7729,15 грн.; ківі вагове у кількості 108,64 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3411,30 грн.; лайм у кількості 655 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 6812,00 грн.; імбир ваговий у кількості 35,502 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2840,16 грн.; авокадо 10*16 у кількості 279 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 6040,35 грн.;

- податкової накладної № 255 від 19.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - банан свіжий у кількості 2721 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 54502,50 грн.; авокадо 18*24 у кількості 237 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3543,15 грн.; ананас свіжий 5*7 у кількості 61 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3294,00 грн.; імбир ваговий у кількості 80 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3024,80 грн.; авокадо 10*16 у кількості 141 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3052,65 грн.;

- податкової накладної № 276 від 20.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - банан свіжий у кількості 2721 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 54502,50 грн.; імбир ваговий у кількості 59,712 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 4776,96 грн.; ананас малий 8*12 у кількості 49 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 1761,55 грн.; авокадо 10*16 у кількості 266 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 5758,90 грн.;

- податкової накладної № 289 від 21.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - гранат у кількості 1146,443 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 31469,86 грн.; банан свіжий у кількості 2176,8 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 44004,00 грн.; ананас свіжий у кількості 102 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 5508,00 грн.; ківі вагове у кількості 311,37 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 9777,02 грн.; імбир ваговий у кількості 12,48 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 997,15 грн.; ананас малий 8*12 у кількості 98 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3523,10 грн.;

- податкової накладної № 312 від 23.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - банан свіжий у кількості 2612,16 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 52804,80 грн.; імбир ваговий у кількості 84,099 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 6627,00 грн.; баклажан преміум у кількості 44,911 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2506,03 грн.; світі ваговий у кількості 141 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 6345,00 грн.;

- податкової накладної № 325 від 24.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - банан свіжий у кількості 2612,16 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 52804,80 грн.; авокадо 18*24 у кількості 299 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 6144,45 грн.; ананас свіжий 5*7 у кількості 68 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 4522,00 грн.; лайм у кількості 470 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 4418,00 грн.; баклажан преміум у кількості 54,32 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2938,71 грн.; авокадо 10*16 у кількості 203 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 4669,00 грн.; світі ваговий у кількості 49,5 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2227,50 грн.;

- податкової накладної № 340 від 25.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - кокос свіжий у кількості 2612,16 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 52804,80 грн.; авокадо 18*24 у кількості 388 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 7973,40 грн.; ананас свіжий 5*7 у кількості 82 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 5453,00 грн.; лайм у кількості 588 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 5527,20 грн.; імбир ваговий у кількості 74,29 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 5854,05 грн.; ананас малий 8*12 у кількості 58 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2262,00 грн.;

- податкової накладної № 350 від 26.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - імбир ваговий у кількості 37,44 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2950,27 грн.; ананас малий 8*12 у кількості 58 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2262,00 грн.; світі ваговий у кількості 27,3 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 1228,50 грн.;

- податкової накладної № 351 від 26.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - кокос свіжий у кількості 49 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 796,25 грн.; авокадо 18*24 у кількості 176 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 3616,80 грн.; ананас свіжий 5*7 у кількості 13 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 864,50 грн.; лайм у кількості 231 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2171,40 грн.; ананас малий 8*12 у кількості 19 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 741,00 грн.; манго преміум 5*7 у кількості 31 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 1891,00 грн.; хурма Шарон преміум у кількості 30,301 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 1251,43 грн.;

- податкової накладної № 391 від 28.11.2017 року у графі номенклатура товарів/послуг продавця позивачем визначено постачання товару - банан свіжий у кількості 3591,72 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 85536,00 грн.; лайм у кількості 764 шт., обсягом постачання (без урахування ПДВ) 7181,60 грн.; імбир ваговий у кількості 56,256 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 4432,97 грн.; світі ваговий у кількості 64,5 кг, обсягом постачання (без урахування ПДВ) 2902,50 грн.

Разом з цим, у своєму рішенні контролюючий орган не вказав, у чому саме виникла невідповідність показників обсягів постачання з обсягами придбання позивачем товару.

На думку колегії суддів, зазначені обставини свідчать про те, що у контролюючого органу були достатні та повні первинні, бухгалтерські та розрахункові документи, складені за результатом господарських операцій, що давали відповідачу можливість прийняти спірні податкові накладні та провести їх реєстрацію в установленому законом порядку.

Також, колегія суддів зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт 6 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Враховуючи, що контролюючий орган належним чином не дослідив подані позивачем матеріали для підтвердження кількісних і вартісних показників податкових накладнних, а висновки в оскаржуваних рішеннях не містять належних обґрунтувань неможливості проведення реєстрації накладних, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для скасування рішення суб'єкта владних повноважень із його зобов'язанням вчинити дії на виконання закону.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що при розгляді справи судом першої інстанції правильно встановлено обставини у справі, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, а наведені в апеляційній скарзі доводи не дають підстав для висновку про незаконність чи необґрунтованість судового рішення.

Відтак, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Крім того, колегія суддів зазначає, що ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 23 серпня 2018 року відстрочено Державній фіскальній службі України сплату судового збору у розмірі 89862 грн. до ухвалення судового рішення у справі.

За таких обставин, суд вважає за можливе стягнути з Державної фіскальної служби України на користь Державної судової адміністрації несплачений судовий збір.

Керуючись ст.ст. 133, 139, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 липня 2018 року - залишити без змін.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України шляхом їх безспірного списання несплачений при поданні апеляційної скарги судовий збір в розмірі 89862 (вісімдесят дев'ять тисяч вісімсот шістдесят дві) грн. на користь Державного бюджету України, (стягувач Державна судова адміністрація, рахунок № 31211256026001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: ГУДКСУ у м. Києві, МФО: 899998, код ЄДРПОУ 37993783).

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Судове рішення складено у повному обсязі 03.12.2018 р.

Головуючий, суддя: Л.П. Шеметенко

Суддя: Л.В. Стас

Суддя: І.О. Турецька

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2018
Оприлюднено04.12.2018
Номер документу78261189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1257/18

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 29.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 29.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні