Рішення
від 28.11.2018 по справі 540/2113/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2018 р.м. ХерсонСправа № 540/2113/18 10 год. 34 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Хом'якової В.В.,

при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача - Гавриша М.Г., представника відповідача - Незгоди Є.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Севастопольського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправною відмову в наданні довідки про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом до відповідача, в якому просить:

- визнати протиправною відмову Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі у наданні довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП;

- зобов'язати Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі видати довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП та передати її до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем неправомірно відмовлено йому у видачі довідки за формою 30-ОПП, у якій би містились відомості щодо відсутності заборгованості зі сплати податків та зборів. Позивач вказує, що 13.07.2016 правлінням Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" прийнято рішення щодо припинення діяльності Севастопольського регіонального управління шляхом реорганізації (приєднання) до регіонального управління в АР Крим (протокол № 53). 18.07.2016 державному реєстратору направлено повідомлення про рішення правління щодо припинення Севастопольського РУ, шляхом реорганізації (приєднання) до Регіонального управління в Автономній Республіці Крим Держмолодьжитла (далі - РУ в АР Крим) та подано документи для внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. 19.07.2016 запис про перебування Севастопольського РУ у стані припинення внесений до ЄДР. Зазначений в ЄДР строк заявлення вимог кредиторів - до 29.09.2016. 25.11.2016 року між Севастопольським РУ та РУ в АР Крим було підписано передавальний акт активів, прав і зобов'язань Севастопольського регіонального управління Держмолодьжитла, відповідно до якого РУ в АР Крим стало правонаступником всіх прав і обов'язків Севастопольського РУ. Вказаний передавальний акт було затверджено рішенням правління Держмолодьжитла від 25.11.2016, протокол № 100. Позивач звертає увагу, що відповідно до п.11.14 Порядку обліку платників податків і зборів (затв. наказом МФУ від 09.12.2011 № 1588), до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до ЄДР у порядку взаємодії між ЄДР та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП та відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП (у разі наявності податкового боргу). Севастопольське РУ неодноразово зверталось до Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області із заявами про проведення перевірки та зняття з обліку Севастопольського РУ. В період з 02.08.2017 по 04.08.2017 Головним управлінням ДФС у Херсонській області була проведена документальна позапланова перевірка Севастопольського РУ з питань дотримання податкового, валютного законодавства та з питань єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за період з 01.01.2014 по 02.08.2017. За результатами перевірки за період з 07.05.2015 по 02.08.2017 порушень податкового законодавства не встановлено. 13.04.2018 Севастопольське РУ звернулось до державного реєстратора з заявою про державну реєстрацію припинення Севастопольського РУ. 27.04.2018 на адресу Севастопольського РУ надійшло повідомлення державного реєстратора про відмову у проведені державної реєстрації припинення Севастопольського РУ з підстав наявності відомостей податкового органу про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи. 31.05.2018 Севастопольське РУ звернулось листом № КП-3/18 до Головного управління ДФС у Херсонській області з проханням, зокрема, надати інформацію про суми заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявності заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування. 02.07.2018 у відповідь на вказаний лист на адресу Держмолодьжитла надійшов лист Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 23.06.2018 № 7865/10/21-22-08-01-19, в якому податковий орган повідомляє, що станом на 19.06.2018 у Севастопольського РУ відсутня заборгованість зі сплати податків і зборів та зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування. Також в зазначеному листі податковий орган зазначив, що ним проводяться заходи відповідно до Порядку, зокрема, приймається рішення щодо проведення/не проведення документальної позапланової перевірки і лише після чого будуть сформовані та направлені до ЄДР повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-01111 і повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації за формою № 6-ЄСВ. Вважаючи відповідь податкового органу на лист Севастопольського РУ від 31.05.2018 фактично відмовою в наданні довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Ухвалою суду від 11.10.2018 відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи провадження в адміністративній справі за позовом Севастопольського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву".

05.11.2018 року до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. В даному відзиві останній просить у задоволенні позовних вимог відмовити. Відповідач, зокрема, зазначає, що станом на 21.07.2018, Севастопольське регіональне управління відповідно до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна на баланс правонаступнику - Регіональному управлінню не передано нерухоме майно, по якому Севастопольське регіональне управління виступає іпотекодержателем. Також вказує, що згідно даних ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Регіональне управління (код 25627303) з 05.07.2018 в стані припинення. Головою комісії з припинення обох установ згідно даних ЄДР є Кошеленко Сергій Григорович. Відповідач звертає увагу, що у позивача є не закритими 21 розрахунковий рахунок. Крім того, відповідно до п.8.14 Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів ДФС з питань реєстрації та обліку платників, затвердженого наказом ДФС України від 15.10.15 №798, підрозділ моніторингу доходів та обліково-звітних систем ТУ організовує роботу підпорядкованих підрозділів ДПІ щодо своєчасного закриття ІКП, державну реєстрацію яких припинено, з урахуванням вимог підпункту 3 пункту 1 розділу ІІ "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затвердженого наказом Мінфіну від 07.04.2016 №422, зареєстрованого в Мін'юсті 20.05.2016 за № 751/28881. Розділом ІІ п. 1 п.п. 3 Порядку № 422 передбачено, що ІКП закриваються структурним підрозділом, який здійснює облік платежів та інших надходжень, у разі проведення заходів щодо зняття з обліку платників в органах ДФС, у зв'язку з припиненням платника податків або відсутністю за неосновним місцем обліку об'єктів оподаткування або об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням. Відповідач вказує, що з метою завершення процедури припинення Севастопольського регіонального управління шляхом приєднання до Регіонального управління, Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі запропоновано здійснити будь-яку з дій, визначених наказом Мінфіну від 07.04.2016 №422 "Про затвердження Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Ухвалою суду від 09.11.2018 розгляд справи вирішено продовжувати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання на 28.11.2018 року.

23.11.2018 від позивача на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій останній повідомив, що доводи, які викладені відповідачем у відзиві, не відповідають дійсним обставинам, а зазначені податковим органом факти є суперечливими. Щодо передачі нерухомого майна, то позивач звертає увагу на те, що згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у Севастопольського РУ Держмолодьжитла відсутнє нерухоме майно, належне йому на праві власності. В зазначеному реєстрі міститься лише інформація про державну реєстрацію іпотек, де Севастопольське РУ Держмолодьжитла значиться як суб'єкт обтяження майна (іпотекодержатель). Щодо незакритих рахунків, то інформацію вже було подано в заяві від 16.05.2017 № 24КП. Також, позивач посилається на те, що норми Порядку обліку платників податків і зборів не ставлять в залежність обов'язок податкового органу надати державному реєстратору відомості за формою № 30-ОПП від наявності у платника податків незакритих рахунків. Крім того, податковий орган не в повному обсязі зазначає про існуючі обставини, вказуючи на припинення Севастопольського РУ та РУ в АР Крим Держмолодьжитла без правонаступника.

У судовому засіданні 28.11.2018 представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, які викладені у позові та відповіді на відзив.

У судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав, наведених у відзиві на позов.

Дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Севастопольське регіональне управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" згідно даних ЄДРЮОФОПГФ перебуває на податковому обліку в Херсонській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області. Зі згаданого реєстру вбачається, що з 19.07.2016 року Севастопольське регіональне управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" перебуває в стані припинення.

Головою ліквідаційної комісії з припинення діяльності Севастопольського регіонального управління фонду значиться Кошеленко С.Г.

Згідно даних ЄДРЮОФОПГФ на податковому обліку в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області перебуває Регіональне управління в АРКрим Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", який з 05.07.2018 знаходиться в процесі припинення.

19.04.2018 державним реєстратором на адресу голови ліквідаційної комісії Севастопольського регіонального управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" Кошеленка С.Г. було направлено повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи, шляхом приєднання Севастопольського регіонального управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", у зв'язку із тим, що надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи. Також, у повідомленні зазначено, що позивачем не подано документи для державної реєстрації змін до відомостей про Регіональне управління в АРК Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", що містяться в ЄДР у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

Листом від 31.05.2018 Севастопольське регіональне управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" звернулось до ГУ ДФС у Херсонській області з проханням повідомити його про наявну заборгованість і у разі її відсутності повідомити про це державного реєстратора задля подальшого внесення ним реєстрації припинення юрособи. Крім того, в листі було викладено історію листувань, наявної перевірки між податковим органом та Севастопольським регіональним управлінням державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" та як наслідок, отримання останнім довідки від 11.08.2017 № 191/21-22-14-04/25632913 за наслідками перевірки про відсутність податкових порушень.

Листом податкового органу від 23.06.2018 ДСФУ "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" було повідомлено, що Севастопольське регіональне управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" має наявні не закриті рахунки та про те, що заборгованість згідно інтегрованих карток платника відсутня. Також зазначено, що ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі проводяться заходи з прийняття рішення щодо проведення/не проведення документальної позапланової перевірки, де будуть сформовані повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-01111 і повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації за формою № 6-ЄСВ.

26.06.2018 Севастопольське регіональне управління звернулось до ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі з листом, в якому додатково просило надати відомості за формою № 30-ОПП щодо наявності або відсутності заборгованості із сплати податків і зборів.

Листом від 21.08.2018 року ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі фактично відмовило ДСФУ "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" у надані довідки № 30-ОПП, акцентуючи увагу, зокрема, на тому, що Севастопольському регіональному управлінню державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" необхідно до завершити процедуру припинення реєстрації, шляхом обрання будь-якої із дій, яку пропонує ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, визначених наказом Мінфіну від 07.04.2016 № 422 "Про затвердження Порядку ведення органами ДФС України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

В матеріалах справи наявна довідка ГУ ДФС у Херсонській області від 11.08.2017, у висновку якої зазначено, що перевіркою Севастопольського регіонального управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" за період з 07.05.2015 по 02.08.2017 порушень не встановлено.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Згідно статті 110 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до Цивільного законодавства України призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора. (ч.3, ч. 6 ст. 105 ЦК України).

Порядок зняття з обліку та проведення перевірки територіальним органом ДФС у зв'язку з ліквідацією юридичної особи встановлений Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300 (далі Порядок №1588).

Розділом ХІ Порядку №1588 визначено порядок зняття з обліку платників податків у контролюючих органах. Так, п.11.1 розділу XI Порядку №1588 встановлено, що платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

У відповідності до п.11.5 розділу XI Порядку №1588, у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей), зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

При проведенні заходів, пов'язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог (п.11.6 розділу XI Порядку №1588).

Згідно пп.11.8-11.10 розділу XI Порядку №1588, за результатами проведення відповідних заходів у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники таких підрозділів (органів) вносять до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтверджують інформацію щодо наявності / відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів.

У разі отримання документів згідно з пунктами 11.1-11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається перевірка у такі строки:

не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

У разі проведення перевірки рішення про припинення юридичної особи призначається та одночасно проводиться документальна позапланова перевірка юридичної особи та її не знятих з обліку відокремлених підрозділів.

Таким чином, рішення про проведення документальної позапланової перевірки платника податків має бути винесено не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, отже в даному випадку такий строк обліковується з 19.07.2016.

Разом з тим, як вже зазначалось вище, пунктом 11.6 розділу XI Порядку №1588 визначено обов'язок з проведення заходів, пов'язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, в межах строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Відповідно до п.11.14 розділу XI Порядку №1588, до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості:

про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП (додаток 15);

про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП (додаток 16) - у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи.

Якщо до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, на запит суб'єкта державної реєстрації контролюючим органом надано відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів, а також у разі виникнення у платника податків заборгованості зі сплати податків і зборів або визначення грошових зобов'язань, за якими не настав строк сплати, до проведення державної реєстрації припинення юридичної особи контролюючий орган формує та передає до Єдиного державного реєстру відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи.

Якщо контролюючим органом до Єдиного державного реєстру передано відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, то після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів.

Згідно п.11.19 розділу XI Порядку №1588 відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП: є єдиним документом, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб, визначених Законом; не може використовуватись у випадках, передбачених іншими нормативно-правовими актами, крім визначених у Законі та нормативно-правових актах, прийнятих відповідно до Закону.

Приписами ч.1 та ч.4 ст..13 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" встановлено, що інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Аналізуючи наведені норми чинного законодавства, суд дійшов висновку про те, що на контролюючий орган покладено обов'язок з формування та направлення до Єдиного державного реєстру відомостей про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, як єдиного документу, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб.

Посилання відповідача на положення Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів ДФС з питань реєстрації та обліку платників, затвердженого наказом ДФС від 15.10.2015 р. №798 судом не приймаються, оскільки вказаний порядок не пройшов передбачену законом реєстрацію, за своєю правовою природою не є чинним нормативно-правовим актом, який може бути застосований до спірних правовідносин. Крім того, даний Порядок не регулює питання видачі довідки, яку просить позивач.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного субєкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Аналізуючи обставини у справі, нормативні акти, що регулюють спірні правовідносини, з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, суд вважає за необхідне визнати протиправною відмову у наданні довідки про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, а також, з огляду на встановлений обов`язок контролюючого органу з формування та направлення до Єдиного державного реєстру відомостей про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, зобов`язати відповідача видати довідку за формою 30-ОПП та передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстратором ті інформаційними системами Центрального контролюючого органу довідку (відомості) про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч.2 ст. 74 КАС України).

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч.2 ст. 77 КАС України).

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст. 90 КАС України).

Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами ч.1 ст. 139 КАС України, відповідно до якої при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Приймаючи до уваги, що рішення у справі ухвалене на користь позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, враховуючи задоволення позовних вимог, суд вважає за необхідне присудити здійснені ним судові витрати, а саме судовий збір у розмірі 3524,00 грн.

Також суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

З урахуванням вищезазначених обставин справи, суд вважає за необхідне зобов'язати Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі надати звіт про виконання рішення суду в п'ятиденний строк з дати набрання законної сили рішення суду по даній справі.

Керуючись ст.ст. 139, 143, 250, 255, 295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив :

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправною відмову Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі у наданні довідки про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП.

Зобов'язати Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про відсутність (наявність) у Севастопольського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, проспект Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) на користь Севастопольського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" (73039, м. Херсон, проспект 200-Річчя Херсона, буд. 38, корп. 6, код ЄДРПОУ 25627303) витрати по сплаті судового збору у розмірі 3524,00 грн.

Зобов'язати Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіки Крим та м. Севастополі у 5-денний термін з дня набрання рішенням законної сили подати суду звіт про виконання судового рішення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П'ятого апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому, відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 04 грудня 2018 р.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 8

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2018
Оприлюднено06.12.2018
Номер документу78320902
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2113/18

Постанова від 03.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 28.11.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні