ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 травня 2019 р.м.ОдесаСправа № 540/2113/18 Головуючий в 1 інстанції: Хом`якова В.В.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду
у складі: головуючої судді - Шевчук О.А.,
суддів: Бойка А.В., Осіпова Ю.В.
розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року, ухвалене у відкритому судовому засіданні о 10:34 год у м. Херсоні у справі за позовом Севастопольського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
В жовтні 2018 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просив визнати протиправною відмову Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі у наданні довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП; зобов`язати Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі видати довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП та передати її до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
В обґрунтування позову зазначається, що згідно листа від 23.06.2018 року №7865/10/21-22-08-01-19 станом на 19.06.2018 року у Севастопольського РУ відсутня заборгованість зі сплати податків і зборів та зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне страхування. Також, в зазначеному листі податковий орган зазначив, що ним проводяться заходи відповідно до Порядку, зокрема, приймається рішення щодо проведення/не проведення документальної позапланової перевірки і лише після чого будуть сформовані та направлені до ЄДР повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-01111 і повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації за формою № 6-ЄСВ. Позивач вважає такий лист відмовою в наданні довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП, що є протиправним з боку відповідача.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач надав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на те, що судом першої інстанції неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції, як таке, що суперечить вимогам чинного законодавства та відмовити в задоволенні позову. Доводами апеляційної скарги зазначено, що відповідно до п.8.14 Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів ДФС з питань реєстрації та обліку платників, затвердженого наказом ДФС України від 15.10.15 №798, підрозділ моніторингу доходів та обліково-звітних систем ТУ організовує роботу підпорядкованих підрозділів ДПІ щодо своєчасного закриття ІКП, державну реєстрацію яких припинено, з урахуванням вимог підпункту 3 пункту 1 розділу ІІ "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", затвердженого наказом Мінфіну від 07.04.2016 №422, зареєстрованого в Мін`юсті 20.05.2016 за №751/28881. Розділом ІІ п. 1 п.п. 3 Порядку № 422 передбачено, що ІКП закриваються структурним підрозділом, який здійснює облік платежів та інших надходжень, у разі проведення заходів щодо зняття з обліку платників в органах ДФС, у зв`язку з припиненням платника податків або відсутністю за неосновним місцем обліку об`єктів оподаткування або об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням. Відповідач вказує, що з метою завершення процедури припинення Севастопольського регіонального управління шляхом приєднання до Регіонального управління, Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі запропоновано здійснити будь-яку з дій, визначених наказом Мінфіну від 07.04.2016р. №422 "Про затвердження Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування". Також апелянт зазначає, що станом на 21.07.2018р, Севастопольське регіональне управління відповідно до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна на баланс правонаступнику - Регіональному управлінню не передано нерухоме майно, по якому Севастопольське регіональне управління виступає іпотекодержателем. Також вказує, що згідно даних ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Регіональне управління (код 25627303) з 05.07.2018р. в стані припинення. Головою комісії з припинення обох установ згідно даних ЄДР є Кошеленко Сергій Григорович. Відповідач звертає увагу, що у позивача є не закритими 21 розрахунковий рахунок.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає, а саме щодо передачі нерухомого майна, то позивач звертає увагу на те, що згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у Севастопольського РУ Держмолодьжитла відсутнє нерухоме майно, належне йому на праві власності. В зазначеному реєстрі міститься лише інформація про державну реєстрацію іпотек, де Севастопольське РУ Держмолодьжитла значиться як суб`єкт обтяження майна (іпотекодержатель). Щодо незакритих рахунків, то інформацію вже було подано в заяві від 16.05.2017 № 24КП. Також, позивач посилається на те, що норми Порядку обліку платників податків і зборів не ставлять в залежність обов`язок податкового органу надати державному реєстратору відомості за формою № 30-ОПП від наявності у платника податків незакритих рахунків. Крім того, податковий орган не в повному обсязі зазначає про існуючі обставини, вказуючи на припинення Севастопольського РУ та РУ в АР Крим Держмолодьжитла без правонаступника.
Згідно з ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Севастопольське регіональне управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" згідно даних ЄДРЮОФОПГФ перебуває на податковому обліку в Херсонській об`єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області. Зі згаданого реєстру вбачається, що з 19.07.2016 року Севастопольське регіональне управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" перебуває в стані припинення.
Головою ліквідаційної комісії з припинення діяльності Севастопольського регіонального управління фонду значиться ОСОБА_2
Згідно даних ЄДРЮОФОПГФ на податковому обліку в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління ДФС у Миколаївській області перебуває Регіональне управління в АРКрим Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", який з 05.07.2018 знаходиться в процесі припинення.
19.04.2018 державним реєстратором на адресу голови ліквідаційної комісії Севастопольського регіонального управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" ОСОБА_2 було направлено повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи, шляхом приєднання Севастопольського регіонального управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", у зв`язку із тим, що надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи. Також, у повідомленні зазначено, що позивачем не подано документи для державної реєстрації змін до відомостей про Регіональне управління в АРК Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву", що містяться в ЄДР у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.
Листом від 31.05.2018 Севастопольське регіональне управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" звернулось до ГУ ДФС у Херсонській області з проханням повідомити його про наявну заборгованість і у разі її відсутності повідомити про це державного реєстратора задля подальшого внесення ним реєстрації припинення юрособи. Крім того, в листі було викладено історію листувань, наявної перевірки між податковим органом та Севастопольським регіональним управлінням державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" та як наслідок, отримання останнім довідки від 11.08.2017 № 191/21-22-14-04/25632913 за наслідками перевірки про відсутність податкових порушень.
Листом податкового органу від 23.06.2018 ДСФУ "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" було повідомлено, що Севастопольське регіональне управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" має наявні не закриті рахунки та про те, що заборгованість згідно інтегрованих карток платника відсутня. Також зазначено, що ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі проводяться заходи з прийняття рішення щодо проведення/не проведення документальної позапланової перевірки, де будуть сформовані повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-01111 і повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації за формою № 6-ЄСВ.
26.06.2018 Севастопольське регіональне управління звернулось до ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі з листом, в якому додатково просило надати відомості за формою № 30-ОПП щодо наявності або відсутності заборгованості із сплати податків і зборів.
Листом від 21.08.2018 року ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі фактично відмовило ДСФУ "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" у надані довідки № 30-ОПП, акцентуючи увагу, зокрема, на тому, що Севастопольському регіональному управлінню державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" необхідно до завершити процедуру припинення реєстрації, шляхом обрання будь-якої із дій, яку пропонує ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, визначених наказом Мінфіну від 07.04.2016 № 422 "Про затвердження Порядку ведення органами ДФС України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".
Задовольняючи позовні вимоги судом першої інстанції зазначено, що згідно довідки ГУ ДФС у Херсонській області від 11.08.2017р., у висновку якої зазначено, що перевіркою Севастопольського регіонального управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" за період з 07.05.2015р. по 02.08.2017р. порушень не встановлено. Також, суд зазначив, що нормами діючого законодавства на контролюючий орган покладено обов`язок з формування та направлення до Єдиного державного реєстру відомостей про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, як єдиного документу, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до п.11.8 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (далі по тексту - Порядок № 1588) за результатами проведення відповідних заходів у зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники таких підрозділів (органів) вносять до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтверджують інформацію щодо наявності/відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів.
За приписами п.11.13 Порядку № 1588 у разі прийняття рішення про припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру:
- у разі відсутності грошових зобов`язань та/або податкового боргу - відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП;
- за наявності податкового боргу - відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП або відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП (якщо план реорганізації юридичною особою до контролюючого органу не подавався або не був узгоджений контролюючим органом).
Відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП є єдиним документом, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб, визначених Законом (п.п.1 п.1.15.Порядку №1588).
Колегія суддів зазначає, що в разі надходження до податкового органу повідомлення державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру рішення засновників юридичної особи про її припинення, то в податкового органу виникає обов`язок вирішити питання про проведення документальної позапланової перевірки юридичної особи, стосовно якої засновниками прийнято рішення про припинення, протягом 10 днів з дня отримання таких відомостей державного реєстратора.
Також на податковий орган покладено обов`язок надати до Єдиного державного реєстру відомості про наявність або про відсутність заборгованості із сплати податків та зборів або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.
На підставі положення абз. 3 п. 11.14 Порядку № 1588 суд констатує, що у разі наявності в юридичної особи, яка перебуває в процесі припинення, заборгованості зі сплати податків та зборів податковий орган повідомляє орган державної реєстрації про наявність такої заборгованості.
Окрім того, на податковий орган покладено обов`язок сформувати та надати вимогу по сплаті заборгованості із сплати податків та зборів до закінчення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.
Вірним є висновок суду першої інстанції про те, що на контролюючий орган покладено обов`язок з формування та направлення до Єдиного державного реєстру відомостей про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, як єдиного документу, що підтверджує відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів у випадках припинення юридичних осіб.
Колегією суддів встановлено, що згідно довідки ГУ ДФС у Херсонській області від 11.08.2017р., у висновку якої зазначено, що перевіркою Севастопольського регіонального управління державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" за період з 07.05.2015р. по 02.08.2017р. порушень не встановлено.
Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта щодо передачі нерухомого майна, оскільки згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у Севастопольського РУ Держмолодьжитла відсутнє нерухоме майно, належне йому на праві власності. В зазначеному реєстрі міститься лише інформація про державну реєстрацію іпотек, де Севастопольське РУ Держмолодьжитла значиться як суб`єкт обтяження майна (іпотекодержатель).
Разом з тим, також не береться до уваги посилання апелянта щодо незакритих рахунків, оскільки норми Порядку обліку платників податків і зборів не ставлять в залежність обов`язок податкового органу надати державному реєстратору відомості за формою № 30-ОПП від наявності у платника податків незакритих рахунків.
Таким чином, судами обох інстанції встановлено обов`язок контролюючого органу з формування та направлення до Єдиного державного реєстру відомостей про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП, а тому рішення суду першої інстанції є правильним та не підлягає скасуванню.
За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що рішення суду ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв`язку з чим підстав для її скасування не вбачається.
Відповідно до ч.1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі - залишити без задоволення.
Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року - залишити без змін.
Відповідно до ст. 329 КАС України постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуюча суддя: О.А. Шевчук
Суддя: А.В. Бойко
Суддя: Ю.В. Осіпов
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2019 |
Оприлюднено | 30.05.2019 |
Номер документу | 82046667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шевчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні