Постанова
від 04.12.2018 по справі 812/802/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

Київ

04 грудня 2018 року

справа №812/802/17

адміністративне провадження №К/9901/44506/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Ханової Р.Ф.(суддя-доповідач),

суддів: Гончарової І.А., Олендера І.Я.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2017 року у складі судді Басової Н.М. та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 05 вересня 2017 року у складі суддів Шишова О.О., Сіваченка І.В., Чебанова О.О. у справі №812/802/17 за позовом Управління Держземагенства у м. Ровеньках Луганської області в особі комісії з ліквідації територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру і Державного агентства земельних ресурсів України у Луганській області до Головного управління ДФС у Луганській області про скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені,

У С Т А Н О В И В :

09 червня 2017 року Управління Держземагенства у м. Ровеньках Луганської області в особі комісії з ліквідації територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру і Державного агентства земельних ресурсів України у Луганській області (далі - Управління, платник єдиного внеску, позивач у справі) звернулося до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області (далі - податковий орган, відповідач у справі) про скасування рішення податкового органу від 29 травня 2017 року №0009221311 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну плату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (далі - Рішення), яким до Управління застосований штраф у розмірі 6986,48 грн. за несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за період з 21 серпня 2014 року по 29 грудня 2014 року та нарахована пеня у розмірі 4680,57 грн., всього у сумі 11667,05 грн., з мотивів безпідставності його прийняття.

02 серпня 2017 року постановою Луганського окружного адміністративного суду, залишеною без змін ухвалою від 05 вересня 2017 року Донецького апеляційного адміністративного суду, позов Управління задоволено повністю, скасовано рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 29 травня 2017 року №0009221311 "Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску", з мотивів наявності обставин, які унеможливлюють застосування штрафу податковим органом до Товариства.

25 вересня 2017 року податковим органом подана касаційна скарга до Вищого адміністративного суду України, в якій відповідач, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, а саме невірне застосування положень статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 8 липня 2014 року №2464, просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволені позовних вимог, доводить склад правопорушення покладеного в основу застосування штрафу на підставі частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 цього закону.

26 вересня 2017 року ухвалою Вищого адміністративного суду України відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою податкового органу та витребувано з Луганського окружного адміністративного суду справу №812/802/17.

13 жовтня 2017 року справа №812/802/17 надійшла на адресу Вищого адміністративного суду України.

22 березня 2018 року справа №812/802/17 та матеріали касаційного провадження К/9901/44506/18 передані до Верховного Суду.

Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Верховний Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Зазначеним вимогам закону судові рішення відповідають.

Суди першої та апеляційної інстанцій установили, що Управління є органом державної влади, зареєстрований 17 серпня 2011 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №974, є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за кодом 38121186, 23 грудня 2014 року переміщено на підконтрольну Україні територію і розташовано за адресою: Луганська область, м. Кремінна, проспект Леніна,13, як платник єдиного внеску перебуває на обліку Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекцій Головного управління Міндоходів у Луганській області (правонаступником якого є Головне управління ДФС у Луганській області), з 16 листопада 2016 року перебуває в стані припинення за рішенням (постановою) Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2016 року №581 Про реформування територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру .

29 травня 2017 року керівником податкового органу прийнято рішення №0009221311 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до Позивача застосовано штраф у розмірі 6986,47 грн. за період з 21 серпня 2014 року по 29 грудня 2014 року та нараховано пеню у розмірі 4680,57 грн. Загальна сума штрафних (фінансових) санкцій застосованих спірним рішенням склала 11667,05 грн. Факт несвоєчасної сплати позивачем єдиного внеску встановлений судами попередніх інстанцій на підставі витягу з інтегрованої картки платника.

Надаючи правову оцінку обставинам цієї справи, Суд виходить з того, що саме перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення і відповідальності за порушення Закону № 2464-VІ.

Місто Рубіжне Луганської області на території якого розташована Рубіжанська об'єднана податкова інспекція Головного управління ДФС у Луганській області, на обліку якого перебував на час винесення рішення позивач, як платник єдиного соціального внеску, місто Сєверодонецьк на території якого розташоване Головне Управління ДФС у Луганській області (орган, який прийняв спірне рішення), входять до Переліків населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053-р (втратило чинність) і розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р (чинне).

З огляду на дію абзацу третього пункту 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464-VІ відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Отже, позивач звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату єдиного внеску з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції за умови перебування його на обліку органу доходів і зборів, розташованому на території населенного пункту, де проводилася така операція.

Як вбачається з матеріалів справи, спірне рішення податкового органу прийняте 29 травня 2017 року відповідно до частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VІ, яка передбачає накладення штрафу та нарахування пені, зокрема за несвоєчасну сплату єдиного внеску.

У межах спірних відносин накладення штрафу за донарахування єдиного внеску відбулося за період з період з 21 серпня 2014 року по 29 грудня 2014 року, тобто за період проведення антитерористичної операції, за наявності умови перебування позивача як платника єдиного внеску на обліку в органі доходів і зборів, розташованому в місті проведення цієї операції, без врахування положень Закону, який прямо забороняє притягнення до відповідальності за невиконання обов'язків платника єдиного внеску, що прямо передбачено пунктом 9-4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464-VІ.

Таким чином, застосування до позивача штрафних санкцій за донарахування єдиного внеску спірним рішенням є протиправним.

Суд визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права чи порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень, внаслідок чого касаційна скарга податкового органу залишається без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін.

Керуючись статтями 341, 343, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд

П О С Т А Н О В И В :

Касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області у справі №812/802/17 залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2017 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 05 вересня 2017 року залишити без змін.

Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий Р.Ф.Ханова

Судді: І.А. Гончарова

І.Я. Олендер

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено06.12.2018
Номер документу78326553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/802/17

Постанова від 04.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 22.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 22.08.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Постанова від 02.08.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 02.08.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Постанова від 02.08.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні