Рішення
від 06.12.2018 по справі 2240/3337/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2240/3337/18

РІШЕННЯ

іменем України

06 грудня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д., розглянувши адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до дочірнього підприємства "РемБудматСтар" про стягнення заборгованості.

ОСОБА_1 ОСОБА_2 СТОРІН.

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області звернулося до суду з позовом до дочірнього підприємства "РемБудматСтар", в якому просить:

- винести рішення, яким задовольнити позовну заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області до дочірнього підприємства "РемБудматСтар" про стягнення заборгованості по сплаті штрафних та фінансових санкцій на загальну суму 373 742,08 грн., в тому числі: по рішенню № 63 від 26.06.2018 року в розмірі 333 996,50 грн., та по рішенню № 15 від 31.07.2018 року в розмірі 39 745,58 грн.;

- стягнути з дочірнього підприємства "РемБудматСтар" на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області (р/р 37174333000804, МФО 815013 УДКСУ у Хмельницькій області, код 41316723) сплачений судовий збір в розмірі 5 606,13 грн.;

- у винесеному рішенні зазначити наступний рахунок, на який дочірнє підприємство "РемБудматСтар" зобов'язане перерахувати заборгованість по сплаті штрафних та фінансових санкцій на загальну суму 373 742,08 грн.: р/р 37171000002815, МФО 815013 ГУДКСУ у Хмельницькій області, код ЄДРПОУ 41421464, отримувач - Старокостянтинівське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що за результатами проведеної позапланової перевірки з питань правильності використання та своєчасності повернення страхових коштів Фонду за період з 01.01.2015 по 31.12.2015 було виявлено неправомірне використання коштів Фонду на загальну суму 373742,08 грн., у зв'язку з чим позивачем винесено рішення від 26.06.2018 року № 63 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та від 31.07.2018 року № 15 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Оскільки кошти згідно рішень відповідачем не повернені, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулося до суду із даним позовом.

20.11.2018 до суду надійшов відзив, в якому відповідач просить відмовити позивачу у задоволенні позову. Зазначає, що у позивача відсутні повноваження на винесення рішення, яке стало підставою для звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості.

28.11.2018 до суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач підтримує позовні вимоги викладені у поданому адміністративному позові.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.10.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 22.11.2018 клопотання дочірнього підприємства "РемБудматСтар" про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та про зупинення розгляд даної справи до вирішення справи № 560/3670/18 залишено без задоволення.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.05.2017 року №263-ос, Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності припинило свою діяльність з 01.08.2017 року.

Згідно наказу директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 16.08.2017 року №16-ос, правонаступником Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності визначено - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області. Наведене підтверджується також і копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадський формувань від 01.11.2017 року.

На виконання звернення слідчого управління Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області від 06.03.2018 року №1994/121/24-2018 та ухвали Старокостянтинівського районного суду від 01.06.2018 року, посадовими особами Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області здійснено виїзд до міста Старокостянтинова для здійснення позапланової перевірки дочірнього підприємства "РемБудматСтар".

Перевірка проводилась згідно п. "є" п. 3.6 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 року № 29.

Проведеною перевіркою виявлені порушення вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що призвело до неправомірного витрачання страхових коштів. Так перевіркою виявлено наступні порушення вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування: відсутність первинних документів про виплату застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду (порушено п. п. 2, 3 ч. 2 ст. 15, ч. 2 ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105); нарахування та виплата матеріального забезпечення здійснена без наявності відповідних документів - оригіналів листків непрацездатності або належним чином завірених копій, відсутність протоколів про призначення матеріального забезпечення (порушено ч. 3 ст. 30, ч.1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105); виявлені випадки перерахування коштів Фонду з окремого рахунку № 26041571218000, на поточний рахунок підприємства №2600757121800 та використання їх на господарські витрати (порушено ч. 2. ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105).

Виявлені порушення підтверджуються актом перевірки № 62 від 06.06.2018 та додатками до нього: копії індивідуальних відомостей про застрахованих осіб форми ОК-5 на 20 арк. В зв'язку з цим, загальна сума витрат які здійснені з порушенням встановленого порядку витрачання страхових коштів, склала 222 664,33 грн.

Від підпису та отримання акту перевірки ОСОБА_3, як керівник підприємства, відмовився, тому був складений акт відмови посадової особи від підписання. Матеріали перевірки по дочірньому підприємству "РемБудматСтар" направлені на адресу страхувальника (31101, м. Старокостянтинів, вул. Ессенська, 1/2) 26.06.2018 рекомендованим листом з повідомленням та отримані відповідачем 02.07.2018.

За результатами розгляду акта перевірки по дочірньому підприємстві "РемБудматСтар", першим заступником начальника управління виконавчої дирекції Фонду, відповідно до пунктами 5, 6 частини 1 статті 10, частиною 6, 8 статті 15, пунктами 8, 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105-XIV в редакції Закону України від 28.12.2014 року № 77-VIII, винесено рішення № 63 від 26.06.2018 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким визначено суму страхових коштів які підлягають поверненню на рахунок органу Фонду в таких розмірах: неправомірні витрати - 222 664,33 грн.; штрафні санкції в розмірі 50% неправомірно витрачених сум страхових коштів - 111 332,17 грн.

Загальна сума страхових коштів, які в десятиденний строк від дня отримання рішення підлягають перерахуванню до Старокостянтинівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницький області, код ЄДРПОУ 41421464, рахунок № 37171000002815, МФО 815013 ГУДКСУ у Хмельницький області, становить 333 996,50 грн.

Враховуючи те, що рішення № 63 від 26.06.2018 набрало законної сили та не було відповідачем виконано, відповідно до п. п. 5, 6 ч.1 ст. 10, ч. 6 ст. 15, п. п. 8, 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105, першим заступником начальника управління винесено рішення № 15 від 31.07.2018 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким визначено суму страхових коштів які підлягають поверненню на рахунок органу Фонду в таких розмірах: штраф за несвоєчасне повернення страхових коштів - 33 399, 65 грн., визначений у розмірі 10% коштів Фонду, які мали бути повернуті згідно рішення № 63 від 26.06.2018 року - 333 996, 50 грн., нарахована пеня - 6 345, 93 грн. Загальна сума страхових коштів, які в десятиденний строк від дня отримання рішення підлягають перерахуванню до Старокостянтинівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області становить 39 745, 58 грн.

Таким чином загальна сума штрафних та фінансових санкцій по винесеним вище рішенням склала 373 742, 08 грн.

Станом на день подання позовної заяви відповідачем не було виконано рішення № 63 від 26.06.2018 та рішення № 15 від 31.07.2018, а тому позивач звернувся до суду з даним позовом.

IV. ОЦІНКА СУДУ.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я визначено Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV (зі змінами та доповненнями), відповідно до статті 4 якого Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Основні завдання і функції Фонду соціального страхування України та його робочих органів визначено статтею 9 Закону №1105-XIV, згідно з частиною 1 якої основними завданнями Фонду та його робочих органів, серед іншого, є здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду.

Відповідно до частини 2 статті 9 Закону №1105-XIV Фонд та його робочі органи відповідно до покладених на них завдань, у тому числі, здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах бюджету Фонду, затвердженого Кабінетом Міністрів України, управління майном; здійснюють контроль за використанням коштів Фонду, веденням і достовірністю обліку та звітності щодо їх надходження та використання, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи.

Згідно зі статтею 10 Закону №1105-XIV Фонд має право, зокрема, перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; отримувати необхідні пояснення (у тому числі в письмовій формі) з питань, що виникають під час перевірки; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Фонд зобов'язаний, зокрема, здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів; вживати заходів щодо раціонального використання коштів і забезпечення фінансової стабільності Фонду; контролювати правильність витрат за соціальним страхуванням, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань соціального страхування; стягувати надміру виплачені кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку.

Зазначеними нормами спростовується твердження відповідача про відсутність у позивача повноважень на винесення рішення, яке стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Джерелами формування коштів Фонду є: 1) страхові внески страхувальників та застрахованих осіб; 2) суми фінансових санкцій, застосованих відповідно до цього Закону, інших законів до підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців за порушення встановленого порядку сплати страхових внесків та використання коштів Фонду, штрафів за недотримання законодавства про соціальне страхування, а також суми адміністративних штрафів, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за такі порушення; 3) суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за соціальним страхуванням; 4) доходи від розміщення тимчасово вільних коштів, у тому числі резерву коштів Фонду; 5) капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; 6) доходи від реалізації майна, придбаного за рахунок коштів Фонду; 7) добровільні внески та інші надходження відповідно до закону (частина 1 статті 11 Закону №1105-XIV).

Згідно частини 2 статті 11 Закону №1105-XIV кошти Фонду використовуються на: 1) виплату матеріального забезпечення, страхових виплат та надання соціальних послуг, фінансування заходів з профілактики страхових випадків, передбачених цим Законом; 2) фінансування витрат на утримання та забезпечення діяльності Фонду, його робочих органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, розвиток та функціонування інформаційно-аналітичних систем Фонду; 3) формування резерву коштів Фонду.

Відповідно до частини 2 статті 15 Закону №1105-XIV роботодавець зобов'язаний, зокрема, під час перевірки правильності використання коштів Фонду та достовірності поданих роботодавцем даних надавати посадовим особам Фонду необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірки; подавати в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про: розмір заробітної плати та використання робочого часу працівників; річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), кількість нещасних випадків і професійних захворювань на підприємстві за минулий календарний рік; використання коштів Фонду за іншими визначеними цим Законом напрямами в порядку, встановленому правлінням Фонду; повернути Фонду суму виплаченого матеріального забезпечення та вартість наданих соціальних послуг потерпілому на виробництві у разі невиконання своїх зобов'язань щодо сплати страхових внесків.

Достовірність зазначених у документах даних перевіряється Фондом. У разі подання недостовірних відомостей, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду (частина 3 статті 15 Закону №1105-XIV).

Відповідно до частини 5 статті 15 Закону №1105-XIV роботодавець несе відповідальність за: 1) порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення; 2) несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом; 3) подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду; 4) шкоду, заподіяну застрахованим особам або Фонду внаслідок невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених цим Законом.

Згідно частин 6, 7, 8 статті 15 Закону №1105-XIV у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Право застосовувати фінансові санкції та накладати адміністративні штрафи від імені Фонду мають директор виконавчої дирекції Фонду та його заступники, керівники робочих органів Фонду та їх заступники.

Згідно зі статтею 17 Закону №1105-XIV спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що відповідачем - дочірнім підприємством "РемБудматСтар" самостійно, у повному обсязі, не сплачено, визначеної Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області у рішенні від 26.06.2018 № 63 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та рішенні від 31.07.2018 № 15 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, суми страхових коштів, суд вважає, що наявні законодавчо передбачені підстави для задоволення позовних вимог повністю.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю шляхом стягненням з дочірнього підприємства "РемБудматСтар" заборгованості у загальному розмірі 373 742,08 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до дочірнього підприємства "РемБудматСтар" про стягнення заборгованості по штрафних та фінансових санкціях задовольнити.

Стягнути з дочірнього підприємства "РемБудматСтар" на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області заборгованість по штрафних та фінансових санкціях в розмірі 373 742 (триста сімдесят три тисячі сімсот сорок дві гривні) 08 коп. на р/р 37171000002815, МФО 815013 ГУДКСУ у Хмельницькій області, код ЄДРПОУ 41421464, отримувач - Старокостянтинівське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (вул. Проскурівська, 18, Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 41316723) Відповідач:Дочірнє підприємство "РемБудматСтар" (вул. Красовського, 3, Старокостянтинів, Хмельницька область,31101 , код ЄДРПОУ - 39839071)

Головуючий суддя ОСОБА_4

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2018
Оприлюднено10.12.2018
Номер документу78354626
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2240/3337/18

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Постанова від 27.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 06.12.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні