Ухвала
від 11.12.2018 по справі 260/1356/18
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

11 грудня 2018 рокум. Ужгород№ 260/1356/18

Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Плеханова З.Б., вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Сасівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобовязання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1, ОСОБА_2 вернулися до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Сасівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області, яким просять:

1.Визнати бездіяльність Сасівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області в частині ухилення від розгляду по суті заяв ОСОБА_1 та ОСОБА_2 Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність протиправною.

2.Зобов'язати Сасівську сільську раду Виноградівського району Закарпатської області розглянути заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та прийняти рішення на їх користь.

3.Стягнути з Сасівської сільської ради на користь позивачів понесені ними судові витрати у сумі сплаченого судового збору.

Відповідно до статті 171 ч.1 ч.3 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160,161,172 цього Кодексу.

Вивчивши поданий адміністративний позов з доданими матеріалами, суд вважає за необхідне залишити такий без руху з огляду на наступне.

Згідно з частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Частиною 1 ст. 3 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою - підприємцем, встановлюється ставка 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Враховуючи, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" встановлено на 2018 рік прожитковий мінімум для працездатних осіб в місячному розмірі: з 1 січня - 1762,00 грн., за подання даного адміністративного позову, розмір судового збору складає - 704,80 грн.

Згідно частин сьомої статті 6 Закону України "Про судовий збір" , у разі якщо позов подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір обчислюється з урахуванням загальної суми позову і сплачується кожним позивачем пропорційно долі поданих кожним з них вимог окремим платіжним документом.

У разі коли позов немайнового характеру подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір сплачується кожним позивачем окремим платіжним документом у розмірах, установлених статтею 4 цього Закону за подання позову немайнового характеру.

Як вбачається з тексту позовної заяви, позивачами заявлено по дві вимоги немайнового характеру, одна з яких є похідною.

Відтак, сума судового збору, що підлягає сплаті за подання даного адміністративного позову складає по 704, 80 грн. з кожного позивача відповідно.

Однак, судом встановлено, що позивачами не надано до позовної заяви документу про сплату судового збору.

Крім того суд зазначає, що в даному адміністративному позові позивачі також заявляють клопотfння про відстрочення сплати судового збору до 30 грудня 2018 року, мотивуючи наступним. Зазначають, що позивачі є чоловіком та дружиною, обоє є пенсіонерами за віком, інших доходів не мають. У той же час протягом останнього періоду ними було витрачено значну суму коштів на виготовлення двох детальних планів території забудови, технічної документації з землеустрою щодо відновлення (встановлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), двох проектів землеустрою. Внаслідок протиправної бездіяльності відповідача змушені постійно звертатися за правничою допомогою. Така ситуація не дає їм можливості, тим більше в умовах опалювального сезону, акумулювати кошти для одноразової сплати судового збору.

З огляду на вищевикладене суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст.133 КАС України , суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Наведена норма кореспондується зі статтею 8 пунктом 1 Закону України "Про судовий збір", згідно якої, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік.

Однак, доказів того, що розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивачів - за попередній календарний рік тобто за 2017 рік, позивачі до суду не надали.

Наведені обставини свідчать про невідповідність позовної заяви вимогам ст.ст. 160,161 КАС України.

Відповідно до статті 169 частини 1 КАС України , суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Таким чином, для усунення недоліків позовної заяви позивачу необхідно надати суду:

- річний дохід позивачів ( довідку про доходи кожного позивача ) - за попередній календарний рік, тобто за 2017 рік для можливості відстрочення сплати судового збору після встановлення факту щодо того, що розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивачів.

На підставі наведеного та керуючись статтями 160, 169, 243, 248 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

1.Позов ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Сасівської сільської ради Виноградівського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобовязання вчинити дії- залишити без руху.

2.Надати позивачам строк для усунення вищезазначених недоліків позовної заяви - 10 днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

3.Попередити позивачів , що у випадку не усунення недоліків позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута позивачеві.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя З.Б. Плеханова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено12.12.2018
Номер документу78457347
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/1356/18

Ухвала від 08.07.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 23.06.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Рішення від 14.02.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні