Рішення
від 26.11.2018 по справі 0840/2707/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

26 листопада 2018 року (12 год.56 хв.)Справа № 0840/2707/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Калашник Ю.В., секретар судового засідання Аксьонова С.В.,

за участю представників: позивача - Кокіна А.Ж., відповідачів - Туркіна В.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АВІА СТАРК до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

05.07.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю АВІА СТАРК (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1), Головного управління ДФС у Запорізькій області (відповідач 2), в якому позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

1) визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №720589/41471253 від 23.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 12.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

2) визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №725160/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних,

3) визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №725157/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 23.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних,

4) визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 №725161/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 12.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних;

5) зобов'язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 05.04.2018, № 4 від 12.04.2018, № 5 від 12.04.2018, № 6 від 23.04.2018, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю АВІА СТАРК .

На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві зазначає про безпідставність прийняття відповідачем 1 рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказував, що реальність господарських операцій, в межах яких виписані податкові накладні, беззаперечно підтверджується первинними документами. Також вказує, що контролюючому органу позивач надав всі документи, а тому вважає незаконними рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних. Крім того зазначає, що зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладених, не можливо встановити причину зупинення реєстрації. Ураховуючи викладене, просить скасувати оскаржуване рішення Комісії ГУ ДФС України та зобов'язати відповідача 1 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати її подання на реєстрацію.

Ухвалою суду від 06.08.2018 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 29.08.2018.

29.08.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 04.10.2018.

Ухвалою суду від 04.10.2018 продовжено строк підготовчого провадження до 05.11.2018 та відкладений розгляд справи до 05.11.2018.

05.11.2018 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи по суті на 05.11.2018.

05.11.2018 у судовому засіданні оголошувалась перерва до 26.11.2018.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та надав пояснення, аналогічні викладеним у адміністративному позові.

Представник відповідачів позов не визнав з підстав, викладених у відзиві на позов (вх. № 26532 від 23.08.2018 та вх. № 35292 від 05.11.2018). Зокрема зазначив, що комісія ГУ ДФС України, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані їй законодавством права правомірно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України прийняла рішення про зупинення реєстрації податкових накладних. Зазначав, що позивачем не надано всіх необхідних первинних документів, які підтверджують здійснення господарської операції, наявність яких передбачена пп.13,14 Порядку № 117 від 21.02.2018. На підставі викладеного, просить відмовити у задоволенні позову.

Сторони під час розгляду справи у судовому засіданні повідомили, що ними надано всі необхідні документи для вирішення спору по суті.

Враховуючи норми ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України), у судовому засіданні 26.11.2018 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Вислухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідачів, розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Між позивачем (постачальник) та ПАТ Мотор Січ (покупець) укладений договір поставки № 1102 17-Д(43) від 20.09.2017, предметом якого є постачання продукції, використовуваної для укомплектування (ремонту, модернізації) гвинтокрилу (гвинткрилів), відповідно до Специфікацій, які є невід'ємною частиною договору (а.с.46-49, т.1).

На виконання Специфікації № 1 від 20.09.2017 до вказаного договору позивач здійснив постачання на адресу ПАТ МОТОР СІЧ товару (тандер 240с50-8), про що складено видаткову накладну №0000014 від 12.04.2018 (а.с.53, т.1).

Постачання товару здійснено за ТТН № 0000000002 від 12.04.2018. Оплата товару підтверджена банківською випискою (а.с.42 зворотній бік, 58 т.1).

Вказаний товар придбаний позивачем у ФОП ОСОБА_3, що підтверджується видатковою накладною №РН-12/3-18 від 12.03.2018 та банковською випискою (а.с.36, 39 зворотній бік, т.1),

За наслідками вказаної операції позивачем 12.04.2018 оформлено податкову накладну №4 на суму ПДВ 3232,43грн. (а.с.31, т.1).

Позивач 26.04.2018 направив вказану податкову накладну для реєстрації, проте, згідно квитанції №1 від 26.04.2018, реєстрація накладної зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів.

Позивачем до контролюючого органу направлені Повідомлення № 3 від 18.05.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/PK, реєстрація якої зупинена, разом з яким відповідачу 2 надіслані документи: рахунок № 12/3-18 від 12.03.2018, видаткова накладна № РН-12/3-18 від 12.03.2018, банківська виписка, видаткова накладна №0000014 від 12.04.2018, договір поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017, специфікація № 1 від 20.09.2017 до договору поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017, ТТН №0000000002 від 12.04.2018 (а.с.28-57, т.1).

Рішенням відповідача 2 №720589/41471253 від 23.05.2018 позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №4 від 12.04.2018 з підстав ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування (а.с.27, т.1).

Позивач звернувся до комісії ДФС зі скаргою від 01.06.2018 на вказане рішення (а.с.21-25), проте рішенням № 10694/41411253/2 від 11.06.2018 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії про відмову у реєстрації ПН без змін (а.с.20, т.1).

На виконання Специфікації № 6 від 14.12.2017 до поставки № 1102 17-Д(43) від 20.09.2017 (а.с.121, т.1), позивач поставив на адресу ПАТ МОТОР СІЧ товар (кисневе обладнання для екіпажу), що підтверджується видатковою накладною №РН-0000013 від 05.04.2018 та ТТН №0000000001 від 05.04.2018 (а.с.104,107, т.1).

Вказаний товар позивачем придбаний TOB АВІА СТАРК частково у ФОП ОСОБА_3, що підтверджується видатковою накладною №14/3-18 від 14.03.2018, та частково у ФОП ОСОБА_4, що підтверджується накладною №14/3 від 14.03.2018 (а.с.77, т.1).

Позивачем під час здійснення операцій з постачання кисневого обладнання для екіпажу оформлено податкову накладну від 05.04.2018 № 1 на суму 210 000 грн., в тому числі ПДВ 35000грн. (а.с.72,т.1).

Позивач 26.04.2018 направив для реєстрації вказану податкову накладну, проте відповідно до Квитанції №1 від 26.04.2018, реєстрація накладної зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів (а.с.73).

Позивачем відповідачу 2 направлено Повідомлення №1 від 22.05.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/PK, реєстрація якої зупинена та надані пояснення та первинні документи: видаткова накладна №14/3-18 від 14.03.2018, видаткова накладна №14/03 від 14.03:2018, рахунок № 14/03 від 14.03.2018, банківські виписки, накладна № 13 від 05.04.2018, ТТН № 1 від 05.04.2018, договір поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017, специфікація № 6 від 14.12.2017 до договору поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017, картки рахунку 631 за 14.03.18-20.04.2018, за 05.04.18-05.04.2018, що підтверджується відповідними Квитанціями № 1 від 23.05.2018 (а.с.69-122).

Рішенням комісії ДФС України № 725160/41471253 від 24.05.2018 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.04.2018 з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування (а.с.68, т.1).

Позивач звернувся до комісії ДФС зі скаргою на вказане рішення (а.с.61-55), проте рішенням № 10690/41411253/2 від 11.06.2018 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії про відмову у реєстрації ПН без змін (а.с.60, т.1).

На виконання Специфікації № 12 від 30.01.2018 до договору поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017 позивач поставив на адресу ПАТ МОТОР СІЧ товар (а.с.152, т.1), про що складено видаткову накладну №РН-0000015 від 23.04.2018 (а.с.161,т.1) та ТТН №0000000003 від 23.04.2018 (а.с.165, т.1).

Вказаний товар придбаний позивачем у підприємства CNS Aviation LLC , відповідно до контракту UA15/03-18 від 15.03.2018 (а.с.173-175, 178 т.1), ввезення якого на митну територію України підтверджується ВМД 125100/2018/363684 від 20.04.2018 (а.с.185, т.1).

За наслідками операції з постачання товару позивачем оформлено податкову накладну від 23.04.2018 №6 на суму 748 800 грн., в тому числі ПДВ 1248000грн. (а.с.142,т.1), яка направлена для реєстрації 12.05.2018.

Проте, проте відповідно до Квитанції №1 від 12.05.2018, реєстрація накладної зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів (а.с.143, т.1).

Після зупинення реєстрації податкової накладної, позивачем відповідачу 2 направлено Повідомлення №5 від 22.05.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/PK, реєстрація якої зупинена та надані пояснення та первинні документи: договір поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017, специфікація №12 від 30.01.2018 до договору поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017 з протоколом розбіжностей, рахунок № 7 від 05.03.2018, виписка банку від 19.03.2018, накладна №15 від 23.04.2018, ТТН №0000000003 від 23.04.2018, довіреність від 20.04.2018, договір № UA15/03-18 від 15.03.2018, інвойс від 23.03.2018, платіжне доручення №1 від 26.03.2018, ВМД 3 125100/2018/363684 від 20.04.2018, виписка банку від 26.03.2018, заява про купівлю валюти №1 від 23.03.2018, картка рахунку 361 за 23.04.18-23.04.2018.

Отримання відповідачем 2 вказаних документів підтверджується відповідними Квитанціями №1 від 23.05.2018.

Рішенням комісії ДФС України № 725157/41471253 від 24.05.2018 відмовлено в реєстрації податкової накладної №6 з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування (а.с.138, т.1).

Позивач звернувся до комісії ДФС зі скаргою на вказане рішення (а.с.134-135, т.1), проте рішенням №10665/41411253/2 від 11.06.2018 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії про відмову у реєстрації ПН без змін (а.с.133, т.1).

На виконання Специфікації № 15 від 05.02.2018 до договору поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017 позивач поставив на адресу ПАТ МОТОР СІЧ товар (інструмент слюсарній, інструмент для електрообладнання, інструмент для радіообладнання, інструмент для приборів) (а.с.251, т.1), про що складено видаткову накладною №0000017 від 23.05.2018 та товарно-транспортну накладною №0000000005 від 23.05.2018 (а.с.262, т.1).

Вказаний товар придбаний позивачем у TOB Нова Торгова Компанія на підставі договору № 10/04-18 від 10.04.2018 (а.с.209-210, т.1), що підтверджується накладною №РН-89 від 13.04.2018 і договором № 0104 від 01.04.2018 з перевізником TOB Транс-Технологія 2 та ТТН № 13-01/04.18 від 13.04.2018 (а.с.220, а.с.224-225, т.1).

Позивачем під час здійснення операцій з постачання вказаного товару оформлено податкову накладну від 12.04.2018 №5 на суму 420720 грн., в тому числі ПДВ 70120грн. (а.с.206).

Позивач 26.04.2018 направив для реєстрації вказану податкову накладну, проте, згідно інформації зазначеної у Квитанції №1 від 26.04.2018, реєстрація зупинена відповідно до пп. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів (а.с.207, т.1).

Позивачем надіслано відповідачу 2 Повідомлення від 22.05.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/PK, реєстрація якої зупинена та надані пояснення разом із первинними документами (а.с.203, т.1): договір поставки № 10/04-18 від 10.04.2018, специфікація № 2 від 13.04.2018 до договору поставки №10/04-18 від 10.04.2018, накладна № РН-89 від 13.04.2018, ТТН №13-01/04.18 від 13.04.2018, договір перевезення № 0104 від 01.04.2018, виписка банку від 13.04.2018, виписка банку від 17.04.2018, виписка банку від 20.04.2018, рахунок № 13 від 26.03.2018, виписка банку від 12.04.2018, договір поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017, специфікація № 15 від 15.02.2018 до договору поставки №12202/17-Д(43) від 20.09.2017 з протоколом розбіжностей, картка рахунку 631 за 02.04.2018-20.04.2018.

Подання вказаних документів підтверджується відповідними Квитанціями №1 від 23.05.2018.

Рішенням комісії ДФС України № 725161/41471253 від 24.05.2018 відмовлено в реєстрації податкової накладної №5 з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг зберігання і транспортування (а.с.202, т.1).

Позивач звернувся до комісії ДФС зі скаргою на вказане рішення (а.с.198-199, т.1), проте рішенням №10664/41411253/2 від 11.06.2018 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії про відмову у реєстрації ПН без змін (а.с.197, т.1).

Вважаючи прийняті відповідачем рішення протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування та зобов'язання відповідача 1 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню.

Так, суд вважає, що рішення відповідача 2 №720589/41471253 від 23.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 12.04.2018, № 725160/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.04.2018, №725157/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 23.04.2018 є протиправними та підлягають скасуванню з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2,16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті188 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пункту 12 зазначеного вище Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні приписи наведені у підпункті 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено таке.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, який включає Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункти 18 та 19 Порядку).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).

Згідно з пунктом 23 Порядку, комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункт 27).

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов'язки її членів визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 2 Порядку).

Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3 Порядку).

Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (пункт 19 Порядку).

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі Критерії оцінки ступня ризиків).

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкових накладних була зупинена у зв'язку з тим, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Так, згідно з пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку, оприлюднених листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: 1) платник податку зареєстрований (перереєстрований)з а адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); 2) дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; 3) платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); 4) платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; 5) платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 6) платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; 7) наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Разом з цим, встановити із наявних в матеріалах справи копій квитанцій, які саме із перелічених критеріїв пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку стосуються позивача не можливо.

Також, під час розгляду справи судом, відповідачами не було надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Так, судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку копій документів: договорів, первинних документів щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як зазначено вище, оскаржувані рішення вмотивовані неподання позивачем копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування.

Сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладеного договору поставки, на виконання вимог якого позивачем здійснені поставки товару та складено спірні податкові накладні.

На думку суду позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних № 4 від 12.04.2018, № 1 від 05.04.2018, №6 від 23.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачами не спростовано фактичне виконання спірних операцій та не доведено зворотного.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №720589/41471253 від 23.05.2018, №725160/41471253 від 24.05.2018, №725157/41471253 від 24.05.2018 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкових накладних, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, з 01 січня 2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

Відтак, оскільки рішення Комісії ГУ ДФС України про відмову у реєстрації податкових накладних №720589/41471253 від 23.05.2018, №725160/41471253 від 24.05.2018, №725157/41471253 від 24.05.2018 підлягають скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №4 від 12.04.2018, №1 від 05.04.2018, №6 від 23.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог щодо визнання протиправним та скасувати рішення відповідача 2 № 725161/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 12.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних та щодо зобов'язання відповідача 1 зареєструвати вказану накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних з огляду на наступне.

Судом встановлено, що позивачем податкова накладна №5 сформована 12.04.2014.

Проте, відповідно від ТТН №13-01/04.18 від 13.04.2018 фактичне відвантаження товару відбулось 13.04.2018 (а.с.220, т.1), видаткова накладна №РН-89 складена 13.04.2018 (а.с.216, т.1), відповідно до банківських виписок (а.с.228, 231,234 т.1) оплата за товар здійснена 13.04.2018, 17.04.2018 та 19.04.2018.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Ураховуючи викладене, позивач не надав суду доказів існування першої події саме 12.04.2018 - у день складання податкової накладної №5. Перша подія, яка б надала позивачу права на оформлення податкової накладної виникла 13.04.2018 (відвантаження товару).

Таким чином суд вважає, що податкова накладна від 12.04.2018 №5 оформлена без дотримання вимог Податкового кодексу України.

Відтак, суд не вбачає підстав для задоволення вказаної позовної вимоги.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Ураховуючи зазначене, суд вважає за необхідне присудити на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 5286,00грн.

Керуючись ст.ст.9, 139, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю АВІА СТАРК до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 720589/41471253 від 23.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 12.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 725160/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 725157/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 23.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю АВІА СТАРК № 1 від 05.04.2018, № 4 від 12.04.2018, № 6 від 23.04.2018.

В іншій частині адміністративного позову відмовити.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АВІА СТАРК (69118, м. Запоріжжя, вул. Миколи Ласточкіна, 73, код ЄДРПОУ 41471253) судовий збір у розмірі 5286,00грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 06.12.2018.

Суддя Ю.В. Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено12.12.2018
Номер документу78457605
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/2707/18

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 13.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні