Постанова
від 12.12.2018 по справі 805/3734/17-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2018 року справа №805/3734/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Арабей Т.Г., Міронової Г.М.,

секретар судового засідання - Токарева А.Г.,

за участю: представника позивача - Гаманюк О.М., довіреність від 9 листопада 2018 року,

представника відповідача - Помалюк І.В., довіреність від 22 серпня 2018 року № 88,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року у справі № 805/3734/17-а (головуючий І інстанції Смагар С.В. повний текст складений 19 грудня 2017 року у приміщенні суду м. Слов'янськ Донецької області) за позовом Державної фінансової інспекції в Донецькій області до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в Донецькій області (далі-позивач, ДФІ в Донецькій області) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (далі-відповідач, ГУ ДФС у Донецькій області) про скасування рішення від 3 жовтня 2017 року № 0036274610 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (том 1, а.с. 3-8).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року позов задоволено, скасовано рішення від 03.10.2017 року № 0036274610, яким застосовані штрафні санкції в загальному розмірі 1 196 242,63 грн. Стягнуто з Головного управління ДФС у Донецькій області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Східного офісу Держаудит служби витрати по сплаті судового збору у розмірі 17943 грн. 64 коп (том 2 а.с. 17-21).

Не погоджуючись з таким рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначив, що позивач за період з 21.08.2014 року по 06.10.2016 року несвоєчасно сплачував єдиний внесок, що в свою чергу призвело до виникнення штрафних санкцій. Звертає увагу, що заява про звільнення Державної фінансової в Донецькій області від сплати єдиного внеску на період проведення АТО та Сертифікат Торгово - промислової палати України до ГУ ДФС у Донецькій області не надходили. Вважає, що з 01.01.2016 року законодавством про єдиний внесок не передбачено особливих умов щодо виконання зобов'язань платниками єдиного внеску, які перебувають або перебували на обліку у контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція (том 2 а.с. 23-25).

12 березня 2018 року від позивача на адресу суду апеляційної інстанції надійшов відзив на апеляційну скаргу в якому зазначено, що відповідно до діючого законодавства позивач звільнений на період проведення антитерористичної операції від застосування до нього штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску (том 2, а.с. 53-55).

Ухвалами Донецького апеляційного адміністративного суду від 16 лютого 2018 року відкрито апеляційне провадження у справі та призначено до апеляційного розгляду у відкритому судовому засіданні на 21 березня 2018 року (том 2 а.с. 47-49).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 21 березня 2018 року, суд зупинив апеляційне провадження по даній справі до набрання чинності рішення Верховного Суду у зразковій адміністративній справі № Пз/9901/22/18 (812/292/18) (том 2 а.с. 60).

На підставі указів Президента України від 29 грудня 2017 року № 455/2017 Про ліквідацію апеляційних адміністративних судів та утворення апеляційних адміністративних судів в апеляційних округах , від 28 вересня 2018 року № 296/2018 Про переведення суддів , наказу Донецького апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2018 року № 74/ОД Про заходи з ліквідації Донецького апеляційного адміністративного суду Донецьким апеляційним адміністративним судом видано розпорядження Про передачу адміністративної справи на розгляд до іншого адміністративного суду від 28.09.2018 року № 582, яким справу № 805/3734/17-а передано до Першого апеляційного адміністративного суду за відповідним актом приймання-передачі (том 2 а.с. 66-67, 69) .

Ухвалами Першого апеляційного адміністративного суду від 11 жовтня 2018 року відкрито апеляційне провадження у справі та призначено до апеляційного розгляду у відкритому судовому засіданні на 14 листопада 2018 року (том 2, а.с. 70-71).

Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2018 року зупинено апеляційне провадження у справі № 805/3734/17-а за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року - до набрання законної сили постанови Верховного Суду у зразковій адміністративній справі № Пз/9901/22/18 (812/292/18) (том 2 а.с. 81-82).

19 листопада 2018 року було оприлюднено повний текст постанови Верховного Суду у зразковій адміністративній справі № Пз/9901/22/18 (812/292/18).

Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року поновлено провадження по справі.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, на задоволенні якої наполягав. Представник позивача проти доводів апеляційної скарги заперечував.

Суд, заслухав суддю - доповідача, пояснення сторін, перевірив матеріали справи, обговорив доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, встановив наступне.

Державна фінансова інспекція в Донецькій області зареєстрована як юридична особа, включене до ЄДРПОУ за номером 22006090, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на податковому обліку з 17 листопада 2014 року в Маріупольській ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2016 року № 266 знаходиться в стадії реорганізації (том 2 а.с 13, том 1 а.с. 18-20).

Судами встановлено, що 3 жовтня 2017 року на підставі частини 10 та пункту 2 частини 11 статті 25 Закону України Про збір та обік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 8 липня 2010 року № 2464-VІ за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску не загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідачем було прийняте рішення № 0036274610 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та застосовано до позивача штраф у розмірі 10% у сумі 104366 грн. 34 коп. за період з 21 серпня 2014 року до 30 березня 2015 року та у розмірі 20% у сумі 797124 грн. 29 коп. за період з 21 січня 2015 року до 6 жовтня 2016 року та нараховано пеню у розмірі 294752 грн (том 1 а.с. 9-17).

Окрім того, судами встановлено та не заперечується сторонами по справі, що позивачем до контролюючого органу надані звіти за липень 2014 року у сумі 756054 грн. 78 коп. по строку 20 серпня 2014 року, у ІКП платника обліковувалась переплата у сумі 228574 грн. 19 коп., 4 серпня 2014 року сплачено єдиного внеску 128300 грн., внаслідок чого виникла заборгованість в розмірі 399180 грн. 59 коп., за серпень 2014 року - у сумі 223005 грн. 23 коп. по строку 22 вересня 2014 року, внаслідок чого виникла заборгованість в розмірі 622185 грн. 82 коп., за вересень 2014 року - у сумі 220138 грн. 05 коп. по строку 20 жовтня 2014 року, 16 жовтня 2014 року сплачено єдиного внеску 218007 грн. 79 коп., внаслідок чого виникла заборгованість в розмірі 624316 грн. 08 коп., за жовтень 2014 року - у сумі 201339 грн. 29 коп. по строку 20 листопада 2014 року, 14 листопада 2014 року сплачено єдиний внесок у сумі 201120 грн. 22 коп., внаслідок чого виникла заборгованість в розмірі 624535 грн.15 коп., 25 листопада 2014 року сплачено єдиного внеску 4450 грн., внаслідок чого заборгованість складає 620085 грн. 15 коп., за листопад 2014 року - у сумі 152690 грн. 92 коп. по строку 22 грудня 2014 фактично надано 20 січня 2015 року, за грудень 2014 року - у сумі 241358 грн. 73 коп. по строку 20 січня 2015 року, внаслідок чого виникає заборгованість в розмірі 1014134 грн. 80 коп., 30 січня 2015 року сплачено єдиного внеску 297839 грн. 64 коп., внаслідок чого заборгованість складає 716295 грн. 16 коп., січень 2015 року - у сумі 242902 грн. 23 коп. по строку 20 лютого 2015 року, 10 лютого 2015 року сплачено єдиний внесок у сумі 95000 грн., 18 лютого 2015 року - у сумі 1972 грн. 47 коп., за внаслідок чого виникає заборгованість в розмірі 862224 грн. 92 коп., 27 лютого 2015 року сплачено єдиний внесок у сумі 75115 грн. 59 коп., внаслідок чого заборгованість складає 787109 грн. 33 коп., лютий 2015 року - у сумі 170561 грн. 61 коп. по строку сплати 20 березня 2015 року, 3 березня 2015 року сплачено 35333 грн., 11 березня 2015 року 8400 грн., 12 березня 2015 року 12000 грн., внаслідок чого заборгованість складає 901770 грн. 94 коп., 30 березня 2015 року сплачено 186981 грн. 31 коп., заборгованість склала 714789 грн. 63 коп., березень 2015 року - у сумі 243723 грн. 72 коп. по строку сплати 20 квітня 2015 року, 2 квітня 2015 року проведено зменшення основного платежу (без нарахування пені та штрафної санкції) сплачена 24 грудня 2014 року - 452104 грн. 16 коп., 20 квітня 2015 року сплачено 95000 грн., заборгованість склала 411409 грн.19 коп., 30 квітня 2015 року сплачено 88753 грн. 87 коп., заборгованість склала 322655 грн. 32 коп., квітень 2015 року - у сумі 184266 грн. 59 коп. по строку сплати 20 травня 2015 року, 13 травня 2015 року сплачено 95000 грн., заборгованість - 411921 грн. 91 коп., 29 травня 2015 року сплачено 82433 грн. 49 коп., заборгованість - 329488 грн. 42 коп., травень 2015 року - у сумі 178060 грн. 67 коп. по строку сплати 22 червня 2015 року, 2 червня 2015 року сплачено 2391 грн.16 коп., 12 червня 2015 року сплачено - 95000 грн., заборгованість - 410157 грн. 93 коп., 26 червня 2015 року сплачено - 196657 грн. 68 коп., заборгованість - 213500,25 грн., червень 2015 року - у сумі 292586 грн. 17 коп. по строку сплати 20 липня 2015 року, 16 липня 2015 року сплачено - 95000 грн., заборгованість - 411086 грн. 42 коп., 22 липня 2015 року сплачено 1115 грн. 59 коп., 30 липня 2015 року сплачено - 149267 грн. 42 коп., заборгованість - 260703 грн. 41 коп., липень 2015 року - у сумі 244492 грн. 57 коп. по строку сплати 20 серпня 2015 року, 14 серпня 2015 року сплачено 95000 грн., 20 серпня 2015 сплачено 25000 грн., заборгованість - 385195 грн. 98 коп., 31 серпня 2015 року сплачені - 196042 грн. 34 коп., заборгованість - 189153 грн. 64 коп., серпень 2015 року - у сумі 316779 грн. 35 коп. по строку сплати 21 вересня 2015 року, 14 вересня 2015 року сплачено 95000 грн., заборгованість - 410932 грн. 99 коп., 24 вересня 2015 року сплачено 1183 грн. 50 коп., 29 вересня 2015 року сплачено 116071 грн. 78 коп., заборгованість - 293677 грн. 71 коп., вересень 2015 року - у сумі 212077 грн. 62 коп. по строку сплати 20 жовтня 2015 року, 13 жовтня 2015 року сплачено 95000 грн., заборгованість - 410755 грн. 33 коп., 26 жовтня 2015 року сплачено 2400 грн., 29 жовтня 2015 року сплачено 88176 грн. 24 коп., заборгованість - 320179 грн. 09 коп., жовтень 2015 року - у сумі 186196 грн. 20 коп. по строку сплати 20 листопада 2015 року, 11 листопада 2015 року сплачено 761 грн. 34 коп., 13 листопада 2015 року сплачено 95000 грн., 19 листопада 2015 року сплачено 607 грн. 63 коп., заборгованість - 410006 грн. 32 коп., 30 листопада 2015 року сплачено 105308 грн. 51 коп., заборгованість - 304697 грн. 81 коп., листопад 2015 року - у сумі 204726 грн. 75 коп. по строку сплати 21 грудня 2015 року, 15 грудня 2015 року сплачено 95000 грн., заборгованість - 414424 грн. 56 коп., 24 грудня 2015 року сплачено 542 грн. 29 коп., 29 грудня 2015 року сплачено 373608 грн. 05 коп., заборгованість - 40274 грн. 22 коп., грудень 2015 року - 437911 грн. 97 коп. по строку сплати 20 січня 2016 року, 19 січня 2016 року сплачено 80000 грн., заборгованість 398186 грн. 19 коп., 22 січня 2016 року сплачено 212 грн. 86 коп., 28 січня 2016 року сплачено 25376 грн. 03 коп., заборгованість 372597 грн. 30 коп., січень 2016 року - 105356 грн. 88 коп. по строку сплати 22 лютого 2016 року, 15 лютого 2016 року сплачено 80000 грн., заборгованість 397954 грн.18 коп., лютий 2016 року - 117206 грн. 39 коп. по строку сплати 21 березня 2016 року, 1 березня 2016 року сплачено 36833 грн. 91 коп., 15 березня 2016 року сплачено 80000 грн., заборгованість - 398326 грн. 66 коп., 30 березня 2016 року сплачено 66965 грн. 87 коп., заборгованість 331360 грн. 79 коп., березень 2016 року - 146813 грн. 43 коп. по строку сплати 20 квітня 2016 року, 15 квітня 2016 року сплачено 1000 грн., заборгованість 477174 грн. 22 коп., 21 квітня 2016 року сплачено 500 грн., 29 квітня 2016 року сплачено 70314 грн. 38 коп., заборгованість 406359 грн. 84 коп., квітень 2016 року - 117048 грн. 28 коп. по строку сплати 20 травня 2016, року 13 травня 2016 року сплачено 20000 грн., заборгованість 503408 грн. 12 коп., 25 травня 2016 року сплачено 500 грн., заборгованість 502908 грн. 12 коп., 25 травня 2016 року сплачено 158074 грн. 87 коп., заборгованість - 344833 грн. 25 коп., травень 2016 року - у сумі 178574 грн. 86 коп. по строку сплати 21 червня 2016 року, 15 червня 2016 року сплачено 20000 грн., заборгованість 503408 грн. 11 коп., 30 червня 2016 року сплачено 149156 грн. 20 коп., заборгованість 354251 грн. 91 коп., червень 2016 року - у сумі 169800 грн. 57 коп. по строку сплати 20 липня 2016 року, 15 липня 2016 року сплачено 65000 грн., заборгованість 459052 грн. 48 коп., 29 липня 2016 сплачено 86458 грн. 18 коп., заборгованість - 372594 грн. 30 коп., липень 2016 року - у сумі 150489 грн. 10 коп. по строку сплати 22 серпня 2016 року, 15 серпня 2016 року сплачено 65000 грн., заборгованість - 458083 грн. 4 коп., 30 серпня 2016 року сплачено 118826 грн. 78 коп., заборгованість - 339256 грн. 62 коп., серпень 2016 року - у сумі 183826 грн. 77 коп. по строку сплати 20 вересня 2016 року, 19 вересня 2016 року сплачено 60000 грн., заборгованість 463083 грн. 39 коп., 29 вересня 2016 року перераховано 50000 грн., 29 вересня 2016 року сплачено 74054 грн. 79 коп., 30 вересня 2016 року перераховано 10000 грн., заборгованість - 329028 грн. 6 коп., 3 жовтня 2016 року перераховано 20000 грн., 4 жовтня 2016 року перераховано 14705 грн. 23 коп., 6 жовтня 2016 року перераховано 52053 грн. 32 коп., яке остаточно погасило заборгованість у сумі 294323 грн. 37 коп (том 1 а.с. 176-250).

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає апеляційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Спірним у справі є правомірність застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Згідно п. 1 ч.1 статті 4 Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 2464-VI) платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

За приписами п. 1 ч.2 статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Частиною восьмою статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

У відповідності до частини дванадцятої статті 9 цього Закону єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Приписами статті 25 Закону № 2464-VI встановлено, що рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум. У редакції вказаної норми, що діяла до 01.01.2015 року, розмір штрафу складав 10 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Водночас, пунктом 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464-VI визначено, що платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу.

Так, Указом Президента України від 14.04.2014 року № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 року Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України та розпочато проведення Антитерористичної операції на території Донецької і Луганської областей.

Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення визначає Закон України від 02.09.2014 року № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі - Закон № 1669-VII), абзацом 2 статті 1 якого визначено, що територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14.04.2014 року № 405/2014.

Згідно з положеннями статті 2 Закону № 1669-VII на час проведення антитерористичної операції забороняється нарахування пені та/або штрафів на основну суму заборгованості із зобов'язань за кредитними договорами та договорами позики з 14.04.2014 року громадянам України, які зареєстровані та постійно проживають або переселилися у період з 14.04.2014 з населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, а також юридичним особам та фізичним особам - підприємцям, що провадять (провадили) свою господарську діяльність на території населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція.

Розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та від 02 грудня 2015 року № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України територію Донецької та Луганської областей, у тому числі й місто м. Маріуполь Донецької області віднесено до території проведення антитерористичної операції.

Як установлено судом, місцезнаходженням Державної фінансової інспекції в Донецькій області у спірний період є територія, віднесена до переліку де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14.04.2014 року № 405/2014.

Таким чином, позивач, як платник єдиного внеску, у спірному періоді перебував на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилась антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14.04.2014 року № 405/2014, звільнений від відповідальності за невиконання обов'язків платника єдиного внеску, визначених частиною другою статті 6 Закону № 2464-VI, зокрема, щодо своєчасної сплати єдиного внеску.

Суд вважає, що єдиною законодавчо визначеною умовою для звільнення платника єдиного внеску від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, пені за невиконання вимог законодавства щодо своєчасної сплати єдиного внеску, є факт перебування відповідного платника на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, віднесених до переліку населених пунктів, де проводилась антитерористична операція.

З огляду на встановлені обставини та норми наведених законів, якими регулюються спірні відносини, в їх сукупності, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про те, що в спірний період діяла імперативна норма щодо незастосування штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом № 2464 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО, якщо платник перебуває на обліку в органах доходів і зборів, розташованих в зоні проведення АТО, внаслідок чого спірне рішення відповідача було протиправним на дату його прийняття та підлягає скасуванню.

Аналогічна правова позиція наведена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 06.11.2018 року у зразковій справі № 812/292/18.

За таких обставин, суд дійшов до висновку, що доводи, викладені апелянтом в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження під час розгляду даної справи, оскільки вони суперечать чинному законодавству та не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача. Рішення суду першої інстанції прийняте з додержанням норм матеріального та процесуального права, що є підставою для залишення без змін рішення суду першої інстанції і відмови в задоволенні апеляційної скарги відповідача.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року у справі № 805/3734/17-а за позовом Державної фінансової інспекції в Донецькій області до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року у справі № 805/3734/17-а - залишити без змін.

Повний текст постанови складений та підписаний 12 грудня 2018 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий: І.В. Геращенко

Судді: Т.Г. Арабей

Г.М. Міронова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено13.12.2018
Номер документу78493918
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3734/17-а

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні