Справа № 317/3790/18
Провадження № 1-кс/317/1504/2018
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 грудня 2018 року м. Запоріжжя
Слідчий суддя Запорізького районного суду Запорізької області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання заступника керівника Запорізької місцевої прокуратури №2 Запорізької області ОСОБА_4 про проведення обшуку автогазозаправного пункту з логотипом «BELGAS», на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018081060000125 від 11.10.2018 за ч. 1 ст. 197-1, ч. 1 ст. 272 КК України,
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Запорізької місцевої прокуратури № 2 Запорізької області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку автогазозаправного пункту з логотипом «BELGAS».
У клопотанні зазначено, що в провадженні СВ Запорізького РВП Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області перебуває кримінальне провадження № 42018081060000125 від 11.10.2018 за ч. 1 ст. 197-1, ч. 1 ст. 272 КК України за фактом самовільного зайняття земельної ділянки для розміщення АЗС, розташованих на території Запорізького району, порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою на таких АЗС.
Досудовим розслідуванням встановлено, що поблизу с. Сонячне, Запорізького району, Запорізької області, на земельній ділянці з кадастровим номером 2322188800:07:001:0057, яка розташована на землях Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області, біля узбіччя Каширського шосе (H-08) м. Запоріжжя, розташований автогазозаправний пункт з логотипом «BELGAS», який не має правовстановлюючих документів щодо його діяльності, у тому числі, що стосуються зберігання скрапленого газу, є об`єктом підвищеної небезпеки, та з урахуванням відсутності документів щодо відповідності вказаного АГЗС Правилам пожежної безпеки в Україні, Правилам роздрібної торгівлі нафтопродуктами, Правилам безпеки систем газопостачання, Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», створює загрозу для життя та здоров`я людей.
У зв`язку з нелегальним функціонуванням вказаної АЗС, її власники не встановлені.
Інформація в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, щодо земельної ділянки з кадастровим номером 2322188800:07:001:0057, відсутня.
Запорізькою районною державною адміністрацією надано перелік суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами та стисненим природним газом на території Запорізького району через мережу АЗС, АГЗС та АГНКС, відповідно до якого, зазначений вище АГЗС «Belgas» відсутній.
Також, відповідно до наданого ГУ ДФС у Запорізькій області переліку суб`єктів господарювання, які в системі електронного адміністрування реалізації пального зареєстрували пункти продажу (зберігання) пального з ознакою АЗС або АГЗС, зазначений вище АГЗС «Belgas» відсутній.
Крім того, на ринку нафтопродуктів склалась критична ситуація, пов`язана зі збільшенням кількості нелегальних автозаправних станцій та автогазозаправних пунктів (АЗС/АГЗП), яких, за різними оцінками, функціонує у державі понад 1500, частка тіньового ринку пального становить 20-50% і ці показники продовжують збільшуватись.
Нелегальні АЗС/АГЗП працюють без оформлення належним чином землекористування, без отримання дозволів на будівництво та введення в експлуатацію об`єктів нерухомості, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів із значними наслідками (ССЗ) та є об`єктами підвищеної небезпеки, реалізують пальне без застосування реєстраторів розрахункових операцій, здійснюють діяльність без оформлення трудових відносин з працівниками та іншими численними порушеннями чинного законодавства. Їх функціонування створює загрозу життю і здоров`ю громадян, оскільки АЗС/АГЗП не проходять обов`язкових контрольних процедур, розміщуються у невстановлених місцях в безпосередній близькості до житлових та громадських будівель.
Не зважаючи навіть на воєнний стан, який введено указом президента України з 26 листопада 2018 року в окремих областях України, у тому числі Запорізькій, зазначений автогазозаправний пункт продовжує незаконно функціонувати.
Прокурор вважає, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що поблизу с. Сонячне, Запорізького району, Запорізької області, на земельній ділянці з кадастровим номером 2322188800:07:001:0057, розташованої на землях Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області, біля узбіччя Каширського шосе (H-08) м.Запоріжжя, незаконно функціонує АГЗП з логотипом «Belgas», а саме автогазозаправний пункт, у тому числі паливо, яке знаходиться в його резервуарах, є предметом злочинної діяльності, а у приміщенні тимчасової споруди може знаходитися документація з приводу діяльності АГЗП, грошові кошти від реалізації палива, які мають суттєве значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та осіб, що його вчинили, формування доказової бази та з метою недопущення їх знищення або пошкодження, виникла необхідність у проведенні обшуку на території вказаного АГЗП у тому числі в приміщенні тимчасової споруди.
Прокурор в судовому засіданні підтримав подане клопотання та наполягав на його задоволенні.
Слідчий суддя, перевіривши доводи клопотання, заслухавши пояснення прокурора та врахувавши його думку, вивчивши надані слідчому судді матеріали: витяг з кримінального провадження та матеріали, додані до клопотання, приходить до наступних висновків.
Відповідно до вимог ст. 223 КПК України, підставами для проведення слідчої дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
Згідно зі ст. 234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також місце встановлення розшукуваних осіб. У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) речі, документи, або осіб, яких планується відшукати.
Відповідно до ст. 22 КПК України, кримінальне провадження здійснюється на засадах змагальності, які передбачають, що сторони самостійно відстоюють їх правові позиції, права, свободи та законні інтереси, мають рівні права щодо збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг. Отже, при поданні клопотання, сторона кримінального провадження сама визначає його зміст та обсяги, порядок його обґрунтування та способи доведення його переконливості.
В порушення вимог п. 5, 6 ч. 3 ст. 234 КПК України, у клопотанні не зазначена особа, якій належить автогазозаправний пункт з логотипом «Belgas», та особа, у фактичному володінні якої він знаходиться, а також точна адреса, за якою прокурор просить надати дозвіл на проведення обшуку, а міститься лише посилання на об`єкти, які знаходяться неподалік вказаного пункту.
Крім того, слід зазначити, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини, не визначення обсягу обшуку, його мети є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 07.07.2007 по справі «Смирнов проти Росії» вказав, що невизначене формулювання обсягу обшуку дало органу влади на власний розсуд вирішувати, які матеріали підлягають вилученню, що призвело до вилучення окрім документів, що мають відношення до справи, деяких особистих речей. Європейський суд з прав людини визначив, що відсутність вказівки на конкретну мету обшуку є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Аналогічна позиція Європейського суду з прав людини міститься в рішенні від 15.07.2003 №33400/96 по справі «Ернст та інші проти Бельгії», де вказано, що ордер на проведення обшуку не містив інформації щодо мети проведення обшуку та про предмети, що підлягають вилученню. Таким чином, слідчі були наділені широкими повноваженнями, обшуки не були пропорціональними.
У клопотанні прокурором не конкретизовано, які саме предмети злочинної діяльності можуть мати значення для розслідування даного кримінального провадження.
Приймаючи до уваги, що прокурор не довів наявність достатніх підстав для проведення обшуку, слідчий суддя приходить до висновку, що у задоволені клопотання слід відмовити.
На підставінаведеного,керуючись ст.ст.234-235,369-372,376 КПК України, слідчий суддя
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання заступника керівника Запорізької місцевої прокуратури № 2 Запорізької області ОСОБА_4 про проведення обшуку автогазозаправного пункту з логотипом «BELGAS», на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018081060000125 від 11.10.2018 за ч. 1 ст. 197-1, ч. 1 ст. 272 КК України відмовити.
Відповідно до ч. 3 ст. 309 КПК України, ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Запорізький районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 78525322 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні