Рішення
від 04.12.2018 по справі 813/2958/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 813/2958/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2018 року м. Львів

11 год. 18 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Кушика Й.-Д.М., представниці позивача Оприск Л.Є., представника відповідача Чабана О.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СОТИК" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Львівській області, про визнання протиправним та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю СОТИК (далі позивач, ТзОВ СОТИК ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі відповідач 1, ДФС України), в якому, з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог (а.с.75-76) та клопотання про уточнення позовних вимог за вх. № 31511 від 05.10.2018 (а.с.107-108), просив суд: визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.05.2018 р. №727201/38853430; визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.05.2018 р. №727207/38853430; зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №25 від 27.09.2017 р. та №24 від 27.09.2017 р., подану товариством з обмеженою відповідальністю СОТИК (Код ЄДРПОУ 38853430).

В обґрунтування позову зазначено про те, що позивачем відповідно до приписів п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України складено податкову накладну №24 від 27.09.2017 р. та податкову накладну №25 від 27.09.2017 р. та направлено їх 19.10.2017 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманими квитанціями від 20.10.2017 р. податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено. У зв'язку із зазначеним, позивачем скеровано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, за якими складено податкові накладні, з письмовими поясненнями від 24.05.2018 року та 25.05.2018 року.

Не зважаючи на пояснення та надані документи, позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних рішеннями: від 25.05.2018 № 727207/38853430 та від 25.05.2018 № 727201/38853430.

Позивач вважає, що вказані рішення є протиправними, прийнятим без врахування фактичних обставин, а відтак, підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 02.08.2018 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі, а ухвалою суду від 15.11.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представниця позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, з підстав, викладених у позовній заяві, з врахуванням з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог (а.с.75-76) та клопотання про уточнення позовних вимог за вх. № 31511 від 05.10.2018 (а.с.107-108), просила позов задовольнити.

Головне управління ДФС у Львівській області, подало до суду відзив на позовну заяву (а.с.148-149), в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що згідно з п. 74.2 ст. 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності поданих накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення і реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податні накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації подать накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України). Комісією Головного управління ДФС у Львівській області розглянуто повідомлення позивача щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, з яких встановлено, що позивачем не надано документів щодо проведення розрахунків та транспортування. Вказані обставини, на думку Головне управління ДФС у Львівській області, є підставами для повної відмови в задоволенні позовних вимог.

За клопотанням позивача вх. № 31511 від 05.10.2018 (а.с.109-110) протокольною ухвалою суду від 09.10.2018 до участі в справі залучено співвідповідача - Головне управління ДФС у Львівській області.

Державна фіскальна служба України, заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надала.

Разом з тим, представник відповідача 2 пояснив, що у відповідача 2 позиція відповідає позиції відповідача 1, вважає прийняте рішення контролюючого органу правомірним, просили відмовити у задоволенні позову.

Суд заслухав вступне слово представників сторін, з'ясував фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини та встановив таке.

ТОВ СОТИК зареєстроване як юридична особа 06.08.2013; ідентифікаційний код юридичної особи: 38853430 (а.с.12-17), згідно зі свідоцтвом № 200145616 позивач зареєстрований платником податку на додану вартість з 01.11.2013 (а.с.18), діє на підставі Статуту (а.с.19-32).

03.04.2017 року між ТзОВ Вест Ойл Груп (Замовник) та ТзОВ СОТИК (підрядник) укладено договір підряду № 04/2017 (а.с.33-40), відповідно до якого замовник доручає, а підрядник приймає на себе зобов'язання власними силами і методами, у встановлені Договором терміни виконати будівельно-ремонтні роботи та інші послуги по мірі виникнення у Замовника потреби у таких роботах, на об'єктах, місцезнаходження яких вказується у Додаткових угодах до Договору.

Відповідно до Додатку № 22 від 20.09.2017 року Позивач зобов'язується виконати роботи по виготовленню вагон - контейнера з полицями на АЗК 26 - Варварівка 2, Миколаївська обл, с. Весняне, вул Одеське шосе, буд 2-А загальною вартістю з ПДВ 41780,00грн., в тому числі ПДВ - 6963,33грн. (а.с.44-43)

Відповідно до Додатку №23 від 20.09.2017 року позивач зобов'язується виконати виготовлення вагон - контейнера з полицями на АЗК 27 -Вознесенськ, Миколаївська обл, м. Вознесенськ, вул Жовтневої революції, буд 242-Г загальною вартістю з ПДВ 41780,00грн., в тому числі ПДВ - 6963,33грн. (а.с.50-51)

Відповідно до п.1.3 Додатку № 22 від 20.09.2017 року та п.1.3 Додатку №23 від 20.09.2017 року оплата робіт проводиться замовником шляхом безготівкового перерахування грошових коштів в національній валюті (гривні) на розрахунковий рахунок підрядника авансом у розмірі 50% від загальної вартості робіт та післяоплати.

На виконання договору підряду № 04/2017 27.09.2017р. Замовником - ТОВ Вест Ойл Груп перераховано Позивачу першу частину платежу (аванс) у розмірі 30000,00 грн. (у тому числі ПДВ - 5000,00 грн.) по кожному з об'єктів, які відображені в додатках до договору, що підтверджується платіжними дорученнями №8745 від 27.09.2017 року та № 8744 від 27.09. 2017 року, які відображені в банківській виписці (а.с.41-42).

За правилом першої події ТОВ СОТИК виписало податкову накладну № 24 від 27.09.2017 року та податкову накладну № 25 від 27.09.2017 року. та подало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с.139, 140, 141, 142).

За отримані кошти для виготовлення вагонів - контейнерів придбано витратні матеріали, що підтверджується видатковими накладними (а.с.46-48, 52-54).

Згідно з квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.10.2017р. (а.с.140, 141), у рядку результат обробки зазначено про те, що документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрацію зупинено, оскільки ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.99. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Позивачем скеровано повідомлення від 24.05.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якого зупинено з відповідними документами (а.с.89-106, 115-132).

Відповідно до рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №727201/38853430 від 25.05.2018 року та № 727207/38853430 25.05.2018 року комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства. В графі додаткова інформація вказано, що платником не надано повний пакет документів, при цьому не вказано які саме, а графа (вказати конкретні документи) порожня (а.с.55-56, 57-58).

Позивач вважаючи вказане рішення протиправним, таким, що порушує права позивача, звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України)).

Оцінюючи підстави позову та відзиву, спірні правовідносини виникли щодо правомірності зупинення реєстрації податкової накладної № 24 та №25 від 27.09.2017, обґрунтованість наданих позивачем пояснень внаслідок такого зупинення, а також правомірність наданих первинних документів на їх підтвердження, щодо складення таких з дотриманням вимог законодавства, та, як наслідок, правомірність самого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, (в редакції на час здійснення господарських операцій та подання на реєстрацію податкових накладних) податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У силу положення п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Приписами п. 201.16 ст. 201 ПК України (у редакції на час подання на реєстрацію податкових накладних) визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, (у редакції на час подання на реєстрацію податкових накладних) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України (у редакції на час подання на реєстрацію податкових накладних) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29 грудня 2010 року (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок №1246).

Відповідно до п. 2 Порядку № 1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Зі змісту квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.10.2017р. (а.с.140, 141) з'ясовано, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567.

Зокрема, вказано, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.99, на підставі чого здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

З даного приводу суд зазначає, що контролюючим органом порушено норми пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України (в редакції на час подання на реєстрацію податкових накладних). Такий висновок суду базується на тому, що фіскальним органом у квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.10.2017р. зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом №567. Натомість, пп. 201.16.1. п. 201.16 ст.201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Так, п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв. Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп. 215.3.1 та 215.3.2 п.215.3 ст. 215 розділу VI ПК України стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

З наведеного положення слідує, що фіскальний орган був зобов'язаний у квитанції чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567.

Суд зазначає, що визначення фіскальним органом у повідомленні конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких містився у Наказі № 567 Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік документів).

Крім того, податковим органом не враховано, що податкові накладні № 24 від 27.09.2017 та № 25 від 27.09.2017 складені не на повне або часткове постачання товарів/послуг, а на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до приписів п.п. 14, 15 Порядку № 117 Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Так, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Судом встановлено та сторонами не заперечується, у спосіб, визначений Порядком № 117, позивачем направлено до Головного управління ДФС у Львівській області пояснення та копії документів до відповідних господарських операцій, та виписаної за результатами таких податкових накладних № 24 та №25 від 27.09.2017: договір підряду №04/2017 від 03.04.2017 р., додаткова угода №22 від 20.09.2017р., додаткова угода №23 від 20.09.2017р., якими підтверджено наявність господарських операцій, банківська виписка за 27.09.2017, якою підтверджено сплату контрагентом авансу, рахунок на оплату №2328 від 20.09.2017 р., рахунок на оплату №2329 від 20.09.2017 р., видаткова накладна №54760 від 20.10.2017р., видаткова накладна №4026058 від 07.11.2017р., видаткова накладна №16419 від 08.11.2017р., рахунок на оплату №2329 від 20.09.2017 р., видаткова накладна №4026070 від 07.11.2017р., видаткова накладна №54749 від 20.10.2017р., видаткова накладна №16867 від 15.11.2017р., якими підтверджено витрачання коштів на закупівлю матеріалів на виготовлення контейнерів.

Факт надання відповідних документів та пояснень підтверджується також за допомогою скрін-шоту з Журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (АІС Суди) аналітичної системи ДФС України (а.с.150).

25.05.2018 позивачем через систему електронного документообігу одержано рішення № 727201/38853430, № 727207/38853430 про відмову у реєстрації податкової накладної № 24 та № 25 від 27.09.2017, з покликанням на відмову у реєстрації такої через надання платником податку копій документів, які складені з порушенням норм законодавства. В графі додаткова інформація вказано, що платником не надано повний пакет документів, при цьому не вказано які саме, а відомості в графі (вказати конкретні документи) відсутні.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН передбачає обов'язок чітко та конкретно вказати такі документи.

Суд вважає безпідставними твердження, які зафіксовані у письмовому відзиві на позовну заяву, що з матеріалів справи вбачається, що причиною відмови у реєстрації податкової накладної є ненадання документів щодо проведення розрахунків та транспортування, оскільки у оскаржуваних рішеннях від 25.05.2018 підставою відмови у реєстрації причиною такої зазначено надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства, а не ненадання платником податків копій документів щодо проведення розрахунків та транспортування.

Позивачем надані документи, які підтверджують здійснення господарської операції, які складені у відповідності до вимог законодавства. Протилежне відповідачами жодним чином не підтверджено.

Отже, оскаржувані рішення суб'єкта владних повноважень не містить чіткої підстави для прийняття, що свідчить про їх необґрунтованість.

Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, на переконання суду, правові підстави для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних відсутні.

На переконання суду, надані документи позивачем не мають дефектів та підтверджують здійснення господарської операції.

Отже, в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтуваних причин відмови в реєстрації податкової накладної податкової накладної № 24 та № 25 від 27.09.2017.

Приймаючи до уваги викладене у сукупності, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є необґрунтованими, безпідставними та такими, що підлягають скасуванню.

За змістом ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення у даному випадку не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Водночас, варто зазначити про наслідки відсутності реєстрації у ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, або реєстрації їх із порушенням встановленого ПК України строку.

Так, у разі порушення строку реєстрації, застосовуються штрафні санкції, передбачені статтею 120-1 ПК України, а згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Також, у разі порушення продавцем/покупцем граничних строків реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12. 2010, визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, враховуючи вказані наслідки, а також вимоги п. 20 Порядку № 1246, суд вважає, що податкові накладні № 24 та №25 від 27.09.2017 потрібно вважати прийнятими та зареєстрованими протягом операційного дня, коли їх було надіслано платником податку - 27.09.2017.

Згідно з положеннями ст. 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності винесення оскаржуваних рішень.

З врахуванням викладеного, суд системно проаналізував положення чинного законодавства України, оцінив подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, та дійшов висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 239 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки відповідачами у цій справі є Головне управління ДФС у Львівській області та ДФС України, судові витрати у вигляді судового збору, що сплачений відповідно до платіжних доручень № 178 від 06.07.2018 на суму 3200,00 грн. та № 319 від 18.09.2018 на суму 3848,00 грн. підлягає стягненню за рахунок їхніх бюджетних асигнувань на користь позивача, пропорційно до задоволених позовних вимог щодо кожного з них.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 727207/38853430 від 25.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 27.09.2018. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС , яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 727201/38853430 від 25.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 27.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 24 від 27.09.2018 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних

5. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 25 від 27.09.2018 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних

6. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сотик (79015, м. Львів, вул. Городоцька, 197/34; код ЄДРПОУ: 38853430) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; ідентифікаційний код юридичної особи: 39462700 ) судові витрати у вигляді судового збору у сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.

7. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сотик (79015, м. Львів, вул. Городоцька, 197/34; код ЄДРПОУ: 38853430) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ідентифікаційний код юридичної особи: 39292197) судові витрати у вигляді судового збору у сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 14.12.2018 року.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено16.12.2018
Номер документу78559274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2958/18

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 03.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 04.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 13.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні