Рішення
від 18.12.2018 по справі 826/13773/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 18 грудня 2018 року                      № 826/13773/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК ТЕРМІНАЛ" (01011,  м. Київ, вул. Рибальська, 2, оф. 2/1, код ЄДРПОУ 39847119) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії , О Б С Т А В И Н И   С П Р А В И: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВК ТЕРМІНАЛ» (далі по тексту – позивач) з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі по тексту – відповідач), в якому просить: - визнати рішення №856490/39847119 від 25 липня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 16 липня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправним та скасувати; - зобов'язати Державну фіскальну службу України здійснити дії по реєстрації (зареєструвати) податкової накладної №3 від 16 липня 2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «ТВК ТЕРМІНАЛ» на суму 210  800,00 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних. В обґрунтування позовних вимог представник позивача стверджує, що при прийнятті оскаржуваного рішення органами державної фіскальної служби не взято до уваги специфіку діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК ТЕРМІНАЛ» та реальність здійсненої операції. При цьому, критерії ризиковості платника податку є неправомірними, оскільки не є визначені у встановлений законом спосіб та уповноваженим органом. Крім того, на думку представника позивача, оскаржуване рішення Державної фіскальної служби України не відповідає критеріям вмотивованості, чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень. Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 серпня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження. Представник відповідача копію вказаної ухвали суду від 29 серпня 2018 року отримав 05 вересня 2018 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення. Водночас, представник позивача у визначений судом строк не надав відзиву на адміністративний позов, клопотань не заявляв. З огляду на викладене вище та відсутність клопотань сторін про розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні). Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,-      В С Т А Н О В И В: Товариством з обмеженою відповідальністю «ТВК ТЕРМІНАЛ» відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України складено податкову накладну №3 від 16 липня 2018 року та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Як повідомив позивач, 17 липня 2018 року до зазначеної податкової накладної позивачем отримано квитанцію, в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена, адже відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригувань відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. У відповідності до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВК ТЕРМІНАЛ» направило на адресу Державної фіскальної служби України повідомлення №1 від 23 липня 2018 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній №3 від 16 липня 2018 року. Однак, 25 липня 2018 року Державною фіскальною службою України прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №856490/39847119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме – первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. За результатами адміністративного оскарження вказане рішення залишене без змін, а скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК ТЕРМІНАЛ» - без задоволення. Незгода позивача із зазначеним рішенням від 25 липня 2018 року зумовила його звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного. З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон №1797-VIII від 21 грудня 2016 року). Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Згідно пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року (далі – Порядок №1246, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Аналогічні приписи містить пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі – Порядок №117, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин). Пунктом 2 Порядку №117 визначено, що критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик. Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P

Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено20.12.2018
Номер документу78617966
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13773/18

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 11.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні