Постанова
від 18.12.2018 по справі 221/3897/18
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2018 року справа №221/3897/18

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді ШишоваО.О., суддів Сіваченка І.В., Блохіна А.А., секретарі судового засідання Романченко Г.О., за участю представника позивача ОСОБА_1, розглянувши в відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 29 серпня 2018 р. у справі № 221/3897/18 (головуючий І інстанції Смагар С.В.), яке було складено в повному обсязі 07 вересня 2018 року в м.Слов'янську Донецької області, за позовом ОСОБА_2 до Волноваської міської ради Волноваського району Донецької області про визнання дій, бездіяльності, рішення від 5 червня 2018 року протиправними, зобов'язання вчинити певні дії ,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 (далі позивач, апелянт) звернувся до суду з позовом до Волноваської міської ради Волноваського району Донецької області (далі-відповідач) в якому просив суд визнати дії, рішення і бездіяльність відповідача в особі заступника міського голови Ісміханова І.С. під час отримання на розгляд заяви від 24 травня 2018 року про надання дозволу на відключення квартири НОМЕР_1 малоквартирному, малоповерховому будинку, в якому вже є відокремлені квартири й індивідуальне опалення від централізованого опалення та встановлення індивідуального газового опалення і рішення постійно діючої Комісії по розгляду питань, пов'язаних з відключенням споживачів від мереж ЦО і ГВП від 5 червня 2018 року про відмову у наданні дозволу на відключення від мереж централізованого теплопостачання та встановлення індивідуального опалення у квартирі НОМЕР_1 у будинку протиправними та зобов'язання відповідача розглянути питання про надання дозволу на встановлення індивідуального опалювального приладу у квартирі АДРЕСА_1.

В обґрунтуванні адміністративного позову посилається на те, що відмова відповідача у наданні дозволу на відключення від мереж централізованого теплопостачання та встановлення індивідуального опалення у квартирі АДРЕСА_1 є протиправною, оскільки у будинку тепло подається неналежним чином, у зв'язку з чим і відокремилися власники інших квартир від центрального опалення та встановили індивідуальне опалення. Зазначає, що комісія взагалі не мала права розглядати звернення позивача, тому що це не її компетенція.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 29 серпня 2018 р. у справі № 221/3897/18 у задоволені позовних вимог було відмовлено.

Суд першої інстанції виходив з того, що відключення від мереж теплопостачання можливо тільки цілих багатоквартирних будинків, а можливість відключення окремих квартир (приміщень) у багатоквартирному будинку від мереж теплопостачання - не передбачена законом.

Не погодившись з прийнятимрішенням, позивач подавапеляційнускаргу, в якій, зазначив про порушення судом першоїінстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову - скасувати, прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Обґрунтовує доводи апеляційної скарги тим, що відповідно Законів України Про теплопостачання , Про житлово-комунальні послуги , Про захист прав споживачів він має право на встановлення індивідуального опалення. Суд першої інстанції не надав належної оцінки положенням зазначених законів та прийняв рішення з порушенням норм матеріального права про відмову задоволенні позовних вимог.

У судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги апеляційної скарги, зазначивши, що судом порушені норми Законів України Про теплопостачання , Про житлово-комунальні послуги , Про захист прав споживачів , які є вищими за юридичною силою ніж Постанови Кабінету Міністрів України. Звернув увагу на те, що технічні умови для відключення його квартири є, тому підстав для відмови у наданні дозволу на відключення від централізованого опалення та гарячого водопостачання у відповідача не було. Просив скасувати постанову суду першої інстанції та постановити нову, якою задовольнити його позовні вимоги.

Позивач, представник відповідача у судове засідання не з'явилися, хоча належним чином повідомлені про дату час та місце судового розгляду. При таких обставинах суд апеляційної інстанції вважав розглянути справу у відсутність осіб, які не з'явилися.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що 24 травня 2018 року за вхідним № 1134 до відповідача надійшла заява, підписана позивачем ОСОБА_2, а також ОСОБА_4 та ОСОБА_1 про надання дозволу на відключення його квартири АДРЕСА_1 від системи централізованого теплопостачання та встановлення індивідуального опалення. До заяви були додані наступні документи: ксерокопія довіреності від 14 травня 2018 року на ім'я ОСОБА_1 про уповноваження представляти інтереси позивача та витяг про реєстрацію в Єдиному реєстрі довіреностей; ксерокопія свідоцтва про право власності на житло від 10 березня 1998 року та витяг з Державного реєстру прав; ксерокопія договору дарування частки квартири від 7 грудня 2010 року та витяг з Державного реєстру правочинів; ксерокопія технічного паспорту на квартиру з експлікацією та поверховим планом; ксерокопію паспорта ОСОБА_4 та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера; ксерокопія пенсійного посвідчення ОСОБА_4

05 червня 2018 року відбулося засідання постійно діючої комісії по розгляду питань, пов'язаних з відключенням споживачів від мереж ЦО і ГВП. На порядку денному було поставлено питання розгляд заяви від ОСОБА_2, а також ОСОБА_4 та ОСОБА_1 про надання дозволу на відключення квартири АДРЕСА_1 від мереж централізованого теплопостачання та встановлення в ній індивідуального опалення.

За результатами розгляду заяви позивача було прийнято рішення про відмову у наданні дозволу па відключення від мереж централізованого теплопостачання та встановлення індивідуального відведення у його квартирі на підставі пункту 2.2.2. Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2005 року № 4, у зв'язку з тим, що він не надав на розгляд комісії копію протоколу загальних зборів мешканців багатоквартирного будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО та ГВП та прийняття рішення всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення, затвердженої в установленому порядку оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту, про що свідчить протокол № 3 засідання постійно діючої комісії по розгляду питань, пов'язаних з відключенням споживачів від мереж ЦО і ГВП.

06 червня 2018 року за вихідним № 02-12-1179 відповідач направив позивачу відповідь на запит стосовно житлового будинку АДРЕСА_1, з якої вбачається, що двоповерховий житловий будинок АДРЕСА_1 було побудовано у 1961 році ( інформація про забудовника в міській раді відсутня). На момент забудови у будинку було облаштовано пічне опалення. Наприкінці 70-х років у будинку було проведено капітальний ремонт з реконструкцією системи опалення, за результатами якої житловий будинок було підключено до централізованого опалення. Таким чином, з цього моменту опалення у квартирі АДРЕСА_1, як і у всіх інших квартирах будинку, стало централізованим. Станом на момент будівництва вищевказаного житлового будинку обліковувалося 16 квартир. Пізніше власник квартир НОМЕР_2 та НОМЕР_3 провід їхню реконструкцію шляхом об'єднання двох квартир в одну. Таким чином, станом на сьогоднішній час у житловому будинку АДРЕСА_1 обліковується 15 квартир. Автономне опалення облаштовано в квартирах НОМЕР_4,НОМЕР_5 НОМЕР_6

07 червня 2018 року за вихідним № 02-12-558 відповідач до позивача направив лист про результати розгляду заяви позивача від 24 травня 2018 року та витяг з протоколу № 3 від 5 червня 2018 року.

Нормативними документами, щорегулюютьпитаннявідключенняспоживачіввід мереж централізованогоопалення та постачаннягарячої води в багатоквартирнихжитловихбудинках в теперішній час є, зокрема постанова КМУ №630 від 21.07.2005р. Про затвердження Правил наданняпослуг з централізованогоопалення, постачанняхолодної та гарячої води і водовідведення зі змінами та доповненнями, внесеними постановою КМУ №1268 від 31.10.2007р.; Закони України Про теплопостачання , Про житлово-комунальніпослуги ; наказ Мінбудівництва, архітектури та житлово-комунальногогосподарстваУкраїни №4 від 22.11.2005р. Про затвердження порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмовіспоживачів від централізованоготеплопостачання

Відповідно до ст.24 ЗУ ''Про теплопостачання" споживач теплової енергії має право на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачання, якщо це можливо за існуючими технічними умовами.

Пунктом 24 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - Правила) передбачено, що споживачі можуть відмовитись від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.

Проте, п.25 Правил передбачено, що відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питаньжитлово-комунальногогосподарства.

Відповідно до п.26 Правил відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування, відповідно до ЗУ Про теплопостачання , схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних житлових норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердженняпроектноїдокументації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.

Виходячи з наведеного суд першої інстанції вірно зазначив, що на теперішній час можливе відключення від мереж теплопостачання цілих багатоквартирних будинків, а можливість відключення окремих квартир (приміщень) у багатоквартирному будинку від мереж теплопостачання - не передбачена законом.

Таким чином, відмова Волноваської міської ради Волноваського району Донецької області щодо видачі дозволу ОСОБА_2. на відключення від мереж централізованого опалення та встановлення індивідуального опалення в житловому приміщенні в квартиріАДРЕСА_1 є законною та обґрунтовною.

Пунктом 2.1. Порядку №4 від 22.11.2005 року передбачено, що для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до спеціальної міжвідомчої комісії, що орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади створює своїм рішенням для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж ЦО і ГВП.

У заяві про відключеннявласник (власники) будинкузазначає причини відключення. Крім того до заяви додається протокол загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВГІ та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального опалення. Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.

Відповідно до п.2.2. зазначеного Порядку, Комісія розглядає надані документи лише за наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку оптимізованоїсхеми перспективного розвитку систем теплопостачаннянаселеного пункту та у відповідності до неї. Комісія, після вивчення наданих власником (власниками) документів, у місячний термін приймає рішення щодо відключення від мереж ЦО і ГВД, улаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання та збір вихідних даних і технічних умов для виготовлення проектної документації.

Таким чином, зі змісту вказаних норм убачається, що необхідною умовою для прийняття Комісією рішення про відключення багатоквартирного будинку від мереж ЦО і ГВП є наявність протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП.

При розгляді постійно діючою міжвідомчою комісією з розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання та встановлення індивідуального джерела опалення заяви позивача було відсутнє рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення, підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у квартирі АДРЕСА_1. У зв'язку з цим, відповідно до підпункту 2.2.2 Порядку це є підставою для відмови позивачу у наданні дозволу на відключення від мереж ЦО і ГВП, оскільки має місце невиконання умов, визначених у пунктах 2.1 та 2.2 цього Порядку.

Вищенаведена позиція суду повністю співпадає з правовою позицією Верховного Суду, що викладена 19 червня 2018 року у справі № 766/13874/17.

Як убачається з матеріалів справи 05.06.2015 року розглянуто заяву ОСОБА_2, а також ОСОБА_4 та ОСОБА_1 та прийнято рішення про відмову позивачу у відключенні від мереж ЦО та ГВ квартири, оскільки позитивно питання відключення може бути розглянуто тільки по житловому будинку в цілому при наявності оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та відповідно до неї.

При таких обставинах колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог та на підставі викладеного не приймає доводи апеляційної скарги.

Згідно із ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статтею ст.316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому при таких обставинах апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення а рішення суду без змін.

Повне судове рішення складено та підписано 18 грудня 2018 року.

Керуючись статями309, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 29 серпня 2018 р. у справі № 221/3897/18 - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 29 серпня 2018 р. у справі № 221/3897/18- залишити без змін.

На підставі частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України складення рішення у повному обсязі відкласти на строк - до 5 днів.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку передбаченому ст.328 КАС України.

Головуючий суддя О.О.Шишов

Судді І.В.Сіваченко

А.А.Блохін

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено19.12.2018
Номер документу78618219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —221/3897/18

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Рішення від 29.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні