Постанова
від 04.02.2010 по справі 2а-177/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6. 11

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 лютого 2010 року Справа № 2а-177/10/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі:

судді: С олоніченко О.В.,

при секретарі: Псоміаді С.І.,

за участю:

позивача: не з' явився;

відповідача: Золотухіна М.О., дов. від 1 1.01.2010;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів д о Державного підприємства «Н овоолександрівський кінний завод № 64» про стягнення адмі ністративно - господарськи х санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

10 червня 2009 року Луганське обласне відділення Фонду со ціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом , в якому зазначило, що відпові дно до ст.ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" в ід 21.03.91 № 875-ХІІ, п. 8 Постанови КМУ в ід 03.05.95 № 314 "Про організацію робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів" для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного роб очого місця. При цьому, підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції, су ма яких визначається в розмі рі середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, фізич ної особи, яка використовує н айману працю, за кожне робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом. Для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, н а яких працює від 8 до 15 осіб, ро змір адміністративно-господ арських санкцій за робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, у фізичної особи , яка використовує найману пр ацю.

У порушення зазначеної нор ми Закону відповідач не прац евлаштував необхідну кількі сть інвалідів у 2008 році. Так, у 200 8 році на підприємстві відпов ідача замість 4 інвалідів пра цював 1, що підтверджується ро зрахунком суми позовної заяв и за 2008 рік.

Сума розрахованих адмініс тративно-господарських санк цій за нестворені робочі міс ця для інвалідів за 2008 рік скла ла 26348,49 грн. Вказану санкцію від повідач повинен був самостій но сплатити до 15 квітня 2009 року , наступного за звітним, однак не зробив цього.

На суму несплачених санкці й нарахована пеня за весь стр ок несплати, виходячи з 120% річн их облікової ставки Націонал ьного банку України, що діяла на день розрахунку. Розмір пе ні склав 590,24 грн.

Позивач просив суд стягнут и з відповідача несплачені а дміністративно-господарськ і санкції за невиконання нор мативу робочих місць для інв алідів у 2008 році у розмірі 26348,49 гр н. та пеню за прострочення тер міну сплати санкції у розмір і 590,24 грн., а всього - 26938,73 грн.

Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адав заяву про розгляд справ и за його відсутності.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав у повному обсязі. Пояс нив, що забезпечення прав інв алідів на працевлаштування з дійснюється шляхом їх безпос ереднього звернення до підпр иємств, установ, організацій чи до державної служби зайня тості. В 2008 році до підприємств а самостійно звернувся один інвалід, який прийнятий на ро боту та працює.

Стаття 18-1 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» пер едбачає, що саме державна слу жба зайнятості здійснює пошу к роботи інваліду.

Позивач допомоги у вигляді інформаційно-консультаційн их послуг роботодавцю не над авав.

З огляду на вищевикладене, п редставник відповідача прос ив відмовити у задоволені по зову в повному обсязі.

Вислухавши пояснення пред ставника відповідача, дослід ивши матеріали справи, встан овивши фактичні обставини сп рави та відповідні їм правов ідносини, оцінивши надані до кази, суд приходить до виснов ку, що позов підлягає задовол енню з наступних підстав.

Згідно звіту про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів за 2008 рік 10-ПІ, що надано відпо відачем позивачеві, відповід ач має середньооблікову кіль кість штатних працівників у кількості 99 осіб, фактично працевлаштовано 1 інваліда. Середньорічна зар обітна плата штатного праців ника склала 8783,00 грн., сума адмін істративно-господарських са нкцій за невиконання нормати ву працевлаштування інвалід ів - 26938,73 грн.

Згідно зі ст. 18 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ (в редакції п ісля 05.07.2001 р.) підприємства, уста нови, організації, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, зобов' язані виді ляти та створювати робочі мі сця для працевлаштування інв алідів, у тому числі спеціаль ні робочі місця, створювати д ля них умови праці з урахуван ням індивідуальних програм р еабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні г арантії, передбачені чинним законодавством, надавати дер жавній службі зайнятості інф ормацію, необхідну для орган ізації працевлаштування інв алідів, і звітувати Фонду соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів у порядку, вс тановленому Кабінетом мініс трів України.

Обов' язок подання звітів про і нформацію про наявніст ь вільних робочих місць (вака нтних посад) для працевлашту вання інвалідів до центру за йнятості за місцем реєстрац ії організації як платника с трахових внесків на загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття за формою, затвердж еною Мінпраці за погодженням з Держкомстатом, передбачен о також п. 2 Порядку подання пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів та інформації, необхідн ої для організації їх працев лаштування (далі - Порядок), з атвердженого Постановою КМУ від 31.01.2007р. № 70.

Як вбачається з листа Білов одського районного центру за йнятості від 27.05.2009 року, відпові дач звітність за встановлено ю формою про наявність вакан сій для інвалідів не надавав (а.с. 5).

Відповідно до ст. 19 Закону № 8 75-ХІІ підприємства, установи о рганізації у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.

Керівники підприємств, уст анов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, у р азі незабезпечення виконанн я нормативів робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, неподання Фонду соціальн ого захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлашт ування інвалідів несуть відп овідальність у встановленом у законом порядку.

Згідно зі ст. 20 Закону № 875-ХІІ підприємства, організації гр омадських організацій інвал ідів, фізичні особи, які викор истовують найману працю, де с ередньооблікова чисельніст ь працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації, у тому чис лі підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом. Д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю. Положення цієї ча стини не поширюється на підп риємства, установи і організ ації, що повністю утримуютьс я за рахунок коштів державно го або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи зі 120 відсотків річних облікової ставки Нац іонального банку України, що діяла на момент сплати, нарах ованої на повну суму недоїмк и за весь її строк.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ц ієї статті, самостійно в стро к до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося по рушення нормативу.

Згідно зі ст. 12 Закону Україн и "Про охорону праці" підприєм ства, які використовують пра цю інвалідів, зобов' язані с творювати для них умови прац і з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертно ї комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживат и додаткових заходів безпеки праці, які відповідають спец ифічним особливостям цієї ка тегорії працівників.

За змістом норм чинного зак онодавства щодо соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні, створення підприємством місць та умов праці для інвал ідів з урахуванням індивідуа льних програм реабілітації н еможливе без здійснення підп риємством усіх існуючих захо дів для працевлаштування інв алідів, визначених у Законі У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» від 21.03.1991 р. № 875-ХІІ.

Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н є вчинене ним правопорушен ня у сфері господарювання (ч. 1 ст. 218 ГК України). Частиною 2 ст. 218 ГК України передбачено, що у часник господарських віднос ин відповідає за невиконання або неналежне виконання гос подарського зобов' язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.

Матеріали справи свідчать про не виконання відповідач ем обов' язку, передбаченого нормами чинного законодавст ва щодо соціальної захищенос ті інвалідів в Україні, по заб езпеченню певної кількості р обочих місць для працевлашту вання інвалідів. Відповідаче м не вжиті передбачені чинни м законодавством певні заход и по забезпеченню працевлашт ування інвалідів.

Заперечення відповідача і з посиланням на ст. 12 Закону Ук раїни „Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом”, щодо того, що вимоги позивача не пі длягають задоволенню, оскіль ки ухвалою господарського су ду Луганської області від 15.03. 04. порушено провадження у спра ві № 10/20б про банкрутство відпо відача та введено процедуру мораторію на задоволення вим ог кредиторів суд не приймає з огляду на наступне.

Дійсно, відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України „Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом” від 04.04.1992р. № 2343-ХІІ морато рій на задоволення вимог кре диторів вводиться одночасно з порушенням провадження у с праві про банкрутство, про що зазначається в ухвалі госпо дарського суду. Протягом дії мораторію на задоволення ви мог кредиторів: забороняєтьс я стягнення на підставі вико навчих документів та інших д окументів, за якими здійснює ться стягнення відповідно до законодавства; не нараховую ться неустойка (штраф, пеня), н е застосовуються інші санкці ї за невиконання чи неналежн е виконання грошових зобов'я зань і зобов'язань щодо сплат и страхових внесків на загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування та інші вид и загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння, податків і зборів (обов'яз кових платежів).

Проте, мораторій на задовол ення вимог кредиторів розпов сюджує свою дію лише на вимог и кредиторів, які виникли на д ень порушення провадження пр о банкрутство. Як вбачається з матеріалів справи, позивач просить стягнути з відповід ача адміністративно-господа рські санкції за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів за 2008 рік. Тобто, ці з обов' язання відповідача ві дносяться до поточних, оскіл ьки виникли після порушення справи про банкрутство, відт ак дія мораторію на них не роз повсюджується.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких баз уються її вимоги або запереч ення.

Приймаючи до уваги викладе не, а також те, що відповідачем не вжиті всі передбачені чин ним законодавством заходи по забезпеченню працевлаштува ння інвалідів, позовні вимог и суд визнає обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні", с т. ст. 17, 18, 94, 99, 100, 158-163 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Лугансько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підп риємства «Новоолександрівс ький кінний завод № 64», р/р 2600212750156, МФО 304988, АБ «Укркомунбанк», код 00846228, на користь Луганського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів , одержувач ВДК Біловодськог о району р/р 31218230700103 в ГУДКУ у Луга нській області МФО 804013, код 24048193, к од платежу 50070000, адміністратив но-господарську санкцію у су мі 26348,49 грн. (двадцять шість тися ч триста сорок вісім грн. 49 коп .) та пеню за порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій у розмірі 590,24 грн. (п' ятсот дев' яносто грн. 24 коп.).

Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду. З аява про апеляційне оскаржен ня постанови суду першої інс танції подається протягом де сяти днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви в повному обсязі відповід но до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обся зі. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів з дня подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений КАС України, поста нова суду першої інстанції н абирає законної сили після з акінчення цього строку.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Постанову в повному обсязі складено 09 лютого 2010 року.

Суддя О.В. Солоніч енко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2010
Оприлюднено02.07.2010
Номер документу7862762
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-177/10/1270

Ухвала від 10.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бадахова Т.П.

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 13.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бадахова Т.П.

Ухвала від 03.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бадахова Т.П.

Ухвала від 10.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Бадахова Т.П.

Ухвала від 27.06.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Солоніченко

Постанова від 04.02.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Солоніченко Оксана Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні