Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 грудня 2018 р. № 2040/6610/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Боднар І.Ю.,
за участі:
представника позивача Терещенко К.І.,
представника позивача Багатого А.В.,
представника відповідача Гуда К.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" до Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області, в якому просить суд, з підстав протиправності рішення визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області від 06.06.2018 року № 00000241422.
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області винесене, на думку позивача, без врахування приписів чинного законодавства.
Відповідач, ГУ ДФС у Харківській області, проти позову заперечувало. В обґрунтування заперечень зазначило, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представники позивача прибули, позов підтримали та просили його задовольнити.
В судове засідання представник відповідача прибула, проти позову заперечувала та просила відмовити в його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представників позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" з питань правильності визначення повноти нарахування та сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з постачальниками: TOB Елфаст за звітний період декларування ПДВ - березень 2017 року, ТОВ Меркурі Інновейшн за звітний період декларування ПДВ - травень 2015 року, ТОВ Нойс Компані за звітний період декларування ПДВ - квітень 2015 року, ТОВ Вієн ЛТД за звітний період декларування ПДВ - липень 2015 року, ТОВ АКР ТЕК за звітний період декларування ПДВ - листопад - грудень 2015 року, ТОВ Тарспец-ДВ за звітний період декларування ПДВ - грудень 2015 року, січень 2016 року, ТОВ Дайвос за звітний період декларування ПДВ червень 2016 року, ТОВ Філмаст за звітний період декларування ПДВ - серпень 2016 року, ТОВ Крісторг за звітний період декларування ПДВ - січень, лютий 2017 року, ТОВ Вінгерс за звітний період декларування ПДВ - листопад 2016 року, ТОВ Ріджест за звітний період декларування ПДВ - січень, лютий 2017 року, ТОВ Ріалайз-Плюс за звітний період декларування ПДВ - листопад 2016 року, ТОВ Атрокс за звітний період декларування ПДВ - грудень 2016 року, ТОВ Елізія за звітний період декларування ПДВ - квітень 2017 року та податкових зобов'язань за ланцюгом подальшої реалізації.
За результатом перевірки складено Акт №1751/20-40-14-22-07/38655991 від 04.05.2018 року (надалі - Акт перевірки)
Згідно висновків Акту перевірки Товариством з обмеженою відповідальністю "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" порушено:
1. абз. а п.198.1, п.198.3, п.198.6, ст. 198, п.п. і, п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами і доповненнями) в результаті чого встановлено завищення податкового кредиту на суму 399692 грн., у т.ч. квітень 2015 -39291 грн., травень 2015 - 53674 грн., липень 2015 року - 9267 грн., листопад 2015 - 42452 грн., грудень 2015 - 27853 грн., січень 2016 - 14400 грн., червень 2016 - 44198 грн., серпень 2016 - 31489 грн., листопад 2016 - 20215 грн., грудень 2016 - 26594 грн., січень 2017 - 22966 грн., лютий 2017 - 8563 грн., березень 2017 - 9640 грн., квітень 2017 - 49090 грн.;
ст. 185, ст. 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, зі змінами та доповненнями, внаслідок чого завищено податкові зобов'язання встановлено його завищення всього у сумі 511448 у т.ч. за: квітень 2015 - 40508 грн., травень 2015 - 72964 грн., липень 2015 року - 9551 грн., листопад 2015 - 43771 грн., грудень 2015 - 49967 грн., січень 2016 - 14806 грн., червень 2016 - 64474 грн., серпень 2016 - 38987 грн., листопад 2016 - 33023 грн., грудень 2016 - 41902 грн., січень 2017 - 23774 грн., лютий 2017 - 8565 грн., березень 2017 - 10362 грн., квітень 2017 - 58794 грн.
На підставі висновків Акту перевірки Головним управлінням ДФС у Харківській області було винесено податкове повідомлення-рішення № 00000241422 від 06.06.2018 року.
Оскаржуване податкове повідомлення - рішення винесене Головним управлінням ДФС у Харківській області за результатом аналізу правовідносин ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" з TOB Елфаст , ТОВ Меркурі Інновейшн , ТОВ Нойс Компані , ТОВ Вієн ЛТД , ТОВ АКР ТЕК , ТОВ Тарспец-ДВ , ТОВ Дайвос , ТОВ Філмаст , ТОВ Крісторг , ТОВ Вінгерс , ТОВ Ріджест , ТОВ Ріалайз-Плюс , ТОВ Атрокс , ТОВ Елізія .
Так, 18.03.2015 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Нойс Компані (продавець) укладено договір №18/03, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Нойс Компані на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
12.05.2015 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Меркурі Інновейшн (продавець) укладено договір №12/05, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Меркурі Інновейшн на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Також, 14.08.2015 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ АКР ТЕК (продавець) укладено договір №14/08/15, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ АКР ТЕК на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
10.12.2015 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Тарспец-ДВ (продавець) укладено договір №10/12/15, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Тарспец-ДВ на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Крім того, 01.06.2016 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Дайвос (продавець) укладено договір №01/06-16, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Дайвос на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
04.07.2016 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Філмаст (продавець) укладено договір №04/07-16, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Філмаст на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Також, 06.11.2016 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Вінгерс (продавець) укладено договір №06/1116, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Вінгерс на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
12.12.2016 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Атрокс (продавець) укладено договір №12/1216, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Атрокс на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Крім того, 25.01.2017 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Крісторг (продавець) укладено договір №25/01-17, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Крісторг на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
02.01.2017 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Ріджест (продавець) укладено договір №02/0117, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Ріджест на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Також, 12.03.2017 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та TOB Елфаст (продавець) укладено договір №1203-17, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, TOB Елфаст на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
12.04.2017 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Елізія (продавець) укладено договір №12/0417, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Елізія на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
20.11.2016 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Ріалайз-Плюс (продавець) укладено договір №20/1116, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Ріалайз-Плюс на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Також, 26.07.2015 року між ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (покупець) та ТОВ Вієн ЛТД (продавець) укладено договір №26/07, відповідно до якого, продавець приймає на себе обов'язки з постачання товару відповідно до вимог ГОСТу, ДСТУ, ТУ в асортименті, кількості, терміни та по ціні згідно специфікацій, котрі є невід'ємною частиною даного договору. Покупець зобов'язується відповідно з умовами даного договору прийняти товар та сплатити його.
За результатом здійснення вищевказаної господарської операції було оформлено відповідні видаткові накладні.
Також, ТОВ Вієн ЛТД на підставі господарських відносин складено податкові накладні.
Розрахунки між суб'єктами господарювання здійснювались у безготівковій формі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Товар отриманий на підставі вищевказаних договорів ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" в подальшому реалізовано, що підтверджується наданими до суду відповідними первинними документами.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Приписами п. 187.1 ст.187 Податкового Кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно з пп. 192.1.2 п. 192.1 ст.192 Податкового Кодексу України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок; б) отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення перерахунку. Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.
Відповідно до п. 198.1 ст.198 Податкового Кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Водночас згідно п. 198.3 ст. 198 Податкового Кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг, придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
В пункті 198.6 статті 198 Податкового кодексу України зазначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Положеннями п. 200.1. ст.200 Податкового Кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно вимог п.200.2. ст.200 вказаного Кодексу при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Пунктом 201.10 ст.201 ПК України визначено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
З огляду на викладені положення, для отримання права сформувати податковий кредит із сум ПДВ, сплачених в ціні придбаного товару (робіт, послуг), платник ПДВ повинен мати податкові накладні, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання у власній господарській діяльності.
Таким чином, правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на податковий кредит можуть мати лише реально вчинені господарські операції з придбання товарів, послуг чи основних фондів із метою використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, а не саме лише оформлення відповідних документів або рух грошових коштів на поточних рахунках платників податку.
Суд зазначає, що позивачем надано належним чином оформлені документи, які підтверджують факт реального здійснення господарських операцій ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" з TOB Елфаст , ТОВ Меркурі Інновейшн , ТОВ Нойс Компані , ТОВ Вієн ЛТД , ТОВ АКР ТЕК , ТОВ Тарспец-ДВ , ТОВ Дайвос , ТОВ Філмаст , ТОВ Крісторг , ТОВ Вінгерс , ТОВ Ріджест , ТОВ Ріалайз-Плюс , ТОВ Атрокс , ТОВ Елізія .
Крім того, у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Європейського Суду з прав людини, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.
Суд зазначає, що Листом Вищого адміністративного суду України від 20.07.2010 року № 1112/11/13-10 "Проблемні питання застосування законодавства у справах за участю органів державної податкової служби" зазначено, що у разі, якщо дії платника податку свідчать про його добросовісність, а вчинені ним господарські операції не викликають сумніву в їх реальності та відповідності дійсному економічному змісту, для підтвердження права на податковий кредит та/або бюджетне відшкодування достатньо наявності належним чином оформлених документів, зокрема податкових накладних. При цьому не є підставою для відмови у праві на податковий кредит та бюджетне відшкодування з податку на додану вартість порушення податкової дисципліни, вчинені контрагентом платника податку.
Крім того, виникнення у платника податку на додану вартість права на податковий кредит не ставиться у залежність від дотримання вимог податкового законодавства та сплатою податку до бюджету іншими суб'єктами господарювання. Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо декларування чи сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи. Зазначені обставини не є підставою для позбавлення платника податку права на формування податкового кредиту у випадку, коли останній виконав усі передбачені законом умови та має необхідні документальні підтвердження його розміру.
Таким чином, ймовірне порушення TOB Елфаст , ТОВ Меркурі Інновейшн , ТОВ Нойс Компані , ТОВ Вієн ЛТД , ТОВ АКР ТЕК , ТОВ Тарспец-ДВ , ТОВ Дайвос , ТОВ Філмаст , ТОВ Крісторг , ТОВ Вінгерс , ТОВ Ріджест , ТОВ Ріалайз-Плюс , ТОВ Атрокс , ТОВ Елізія податкового законодавства при фактичному здійсненні господарських операцій з позивачем не впливає на обов'язки ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ".
За таких обставин, суд вважає, що ТОВ "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" виконані умови для формування податкового кредиту щодо господарських операцій з TOB Елфаст , ТОВ Меркурі Інновейшн , ТОВ Нойс Компані , ТОВ Вієн ЛТД , ТОВ АКР ТЕК , ТОВ Тарспец-ДВ , ТОВ Дайвос , ТОВ Філмаст , ТОВ Крісторг , ТОВ Вінгерс , ТОВ Ріджест , ТОВ Ріалайз-Плюс , ТОВ Атрокс , ТОВ Елізія .
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що оскаржуване повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Харківській області № 00000241422 від 06.06.2018 року винесене всупереч приписів чинного законодавства, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на те, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірності прийнятого ним рішення, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст. 255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (62303, Харківська область, Дергачівський район, м.Дергачі вул. Перемоги, б. 2) до Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області № 00000241422 від 06.06.2018 року.
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНСТРУМЕНТ-СПЕЦПОСТАЧ" (код ЄДРПОУ 38655991, 62303, Харківська область, Дергачівський район, м.Дергачі вул. Перемоги, б. 2) сплачений судовий збір в сумі 13667 (тринадцять тисяч шістсот шістдесят сім) грн. 10 коп.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 19.12.2018 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 22.12.2018 |
Номер документу | 78660585 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні