П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 806/1072/18
Головуючий у 1-й інстанції: Єфіменко О.В.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
12 грудня 2018 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Полотнянка Ю.П.
суддів: Загороднюка А.Г. Драчук Т. О. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Аніщенко А.О.,
представника позивача: ОСОБА_2;
представника відповідача: ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 23 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом спільного підприємства "ЮВТ-ГРАНД" до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В :
в лютому 2018 року СП ЮВТ-ГРАНД звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області, у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Житомирській області № НОМЕР_1 від 12.02.2018 про застосування штрафу у сумі 18762,72 грн.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 23.05.2018 позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити. Апеляційна скарга обґрунтована тим, що перевіркою встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, чим порушено п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, що стало підставою для нарахування штрафних санкцій за оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням.
В судовому засіданні представник позивача заперечувала проти задоволення апеляційної скарги відповідача та просила суд залишити її без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 23 травня 2018 року - без змін.
Представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив суд задовольнити її.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представників сторін, які прибули в судове засідання в режимі відеоконференції, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 розділу І, п.57.2 ст. 57 розділу ІІ, п. 200.10 ст. 200 розділу V ПК України, у порядку п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75, ст. 76 глави 8 розділу ІІ ПК України відповідачем проведено камеральну перевірку СП ЮВТ-ГРАНД .
За результатами перевірки складено акт від 26.01.2018 № 713/06-30-51-12/13580832 Про результати перевірки термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних СП ЮВТ-ГРАНД за період з 08.12.2017 до 02.01.2018, за висновками якого СП ЮВТ-ГРАНД порушило граничні терміни реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних та зареєстрованих за період з 08.12.2017 до 02.01.2018 (а.с. 45-46).
На підставі акту перевірки від 26.01.2018 № 713/06-30-51-12/13580832 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 12.02.2018 № НОМЕР_1, яким до СП ЮВТ-ГРАНД застосовано штраф у розмірі 10% за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у розмірі 18762,72 грн (а.с. 43).
Не погодившись із податковим повідомленням-рішенням СП "ЮВТ-ГРАНД" звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є незаконним, оскільки неналежне виконання позивачем вимог податкового законодавства стосовно своєчасності реєстрації податкових накладних відбулась з вини відповідача, що виключає протиправність дій платника податків.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п. 201.10 п. 201 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами, (п.п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Відповідно до абзацу чотирнадцятого п. 201.10 ст. 201 ПК України граничним днем реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця у Єдиному реєстрі податкових накладних є останній день календарного місяця, в якому вони складені.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п'ятий п. 201.10 ст.201 ПК України).
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (абзац дев'ятий п. 201.10 ст. 201 ПК України).
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин (абзац десятий п. 201.10 ст. 201 ПК України).
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац тринадцятий п. 201.10 ст. 201 ПК України).
Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з положеннями ст. 120-1.1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246).
Пунктом 2 Порядку № 1246 визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", &qu2";Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/ або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (п. 11 Порядку № 1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація (п. 12 Порядку № 1246).
Відповідно до п.13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/ або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку № 1246).
Отже, законодавством чітко визначено порядок оформлення, подачі, прийняття та реєстрації податкових накладних.
Як вбачається з матеріалів справи, 21.04.2014 з метою спрощення надання податкової звітності з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку між СП "ЮВТ-ГРАНД" та Житомирською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів був укладений Договір № 1 про визнання електронних документів (а.с. 24).
Відповідно до п. 1 Договору предметом договору є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органі ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.
Пунктом 3.1 Договору передбачено, що орган ДФС зобов'язаний забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді, та їх комп'ютерну обробку.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що СП ЮВТ-ГРАНД направлено до відповідача податкові накладні № 17 від 08.12.2017, № 22 від 11.12.2017, № 27 від 13.12.2017, № 26 від 13.12.2017, № 25 від 13.12.2017, № 31 від 14.12.2017, № 36 від 14.12.2017, № 35 від 14.12.2017, № 30 від 14.12.2017, № 29 від 14.12.2017, № 28 від 14.12.2017, № 32 від 14.12.2017, № 33 від 15.12.2017, № 34 від 15.12.2017 в останній день граничного терміну, а саме 31.12.2017, що підтверджується скрін-шотом з сайта Соната про отримання звітності (а.с. 73-83), звіти успішно відправлені по прямому з'єднанню.
Водночас встановлено, що до кінця операційного дня 31.12.2017 позивачу не було надіслано квитанції, передбаченої п.13 Порядку №1246 та ст.201 ПК України про прийняття або неприйняття вказаних податкових накладних. Квитанції про прийняття зазначених податкових накладних були надіслані лише 02.01.2018 (а.с.54).
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття..
Відповідно до п. 15 Порядку № 569 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки.
За таких обставин, дата та час, зафіксовані у квитанції можуть не збігатися з датою та часом подання накладних на реєстрацію.
Встановлено, що СП "ЮВТ-ГРАНД" податкові накладні були направлені до Реєстру - 31.12.2017, тобто у останній календарний день календарного місяця наступного за місяцем, в якому вони складені, а тому позивачем виконані обов'язки, передбачені вищевказаними положеннями ПК України та Порядку № 1246.
Доводи апелянта про те, що платник повинен був зареєструвати податкові накладні на день раніше, так на офіційному сайті ДФС України для всіх платників податків 22.12.2017 розміщено оголошення, що у зв'язку із закриття календарного року в період з 31.12.2017 по 01.01.2018 будуть проводитись регламентні та технологічні роботи автоматизованих систем ДФС України, колегія суддів відхиляє, оскільки вищезазначеним доведено, що позивачем здійснено реєстрацію податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням граничних строків передбачених положеннями ПК України та Порядку №1246. Однак внаслідок дій контролюючого органу, що виразились у припиненні роботи автоматизованих систем, позивач був позбавлений можливості вчасно зареєструвати податкові накладні.
Крім того, фактично реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, це результат дій двох сторін - платника та контролюючого органу.
При цьому, згідно з положеннями Порядку № 1246 фактично сама реєстрація - це дії з боку ДФС - у вигляді надсилання квитанції, що підтверджує реєстрацію.
Обов'язками платника, згідно цього ж Порядку, фактично є правильне оформлення та своєчасне надіслання накладних.
Отже, платник не може нести відповідальність за ті дії, обов'язку з проведення яких законодавством на нього не покладено.
Відповідно до п. 42-1.10 ст. 42-1 ПК України платник податків звільняється від відповідальності у разі, коли у роботі електронного кабінету виявлена технічна та/або методологічна помилка і така помилка визнана технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або її існування підтверджено рішенням суду. У такому разі штрафні санкції та пеня, передбачені цим Кодексом, за порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що спричинені технічною та/або методологічною помилкою у роботі електронного кабінету, не застосовуються, підстави для притягнення платника податків та/ або його посадових осіб до адміністративної, кримінальної відповідальності відсутні.
Неналежне виконання позивачем вимог податкового законодавства стосовно своєчасності реєстрації податкових накладних відбулось з вини відповідача, що виключає протиправність дій платника податків, та як наслідок, притягнення його до відповідальності. Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовила протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій спірним податковим повідомленням-рішенням.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що платником податку з метою своєчасної реєстрації податкових накладних було вчинено всі необхідні дії, а тому оскільки протягом операційного дня 31.12.2017 квитанції про неприйняття податкових накладних позивачу не надсилались, що є підставою для того, щоб вважати такі накладні зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних саме в операційний день, коли вони були надійслані - 31.12.2017.
З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку щодо безпідставності притягнення позивача до відповідальності у вигляді штрафу згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 розділу ІІ ПК України та незаконності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 12.02.2018 №0018385112, оскільки підстави для висновків про порушення термінів реєстрації накладних та застосування штрафних санкцій відсутні.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 23 травня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 18 грудня 2018 року.
Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_4 ОСОБА_5
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 21.12.2018 |
Номер документу | 78661816 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Єфіменко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Єфіменко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Полотнянко Ю.П.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Єфіменко Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні