Постанова
від 11.12.2018 по справі 819/863/16
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 грудня 2018 року

Київ

справа №819/863/16

касаційне провадження №К/9901/27426/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Шипуліної Т.М.,

суддів: Бившевої Л.І., Хохуляка В.В.

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України в Тернопільській області на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2016 (головуючий суддя Матковська З.М., судді: Затолочний В.С., Каралюс В.М.) у справі №819/863/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Метро Кеш енд Кері Україна до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України в Тернопільській області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Метро Кеш енд Кері Україна звернулось до суду із адміністративним позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень від 09.12.2015 №0024152100 та №0024162100.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.08.2016 в задоволенні позову відмовлено повністю.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2016 рішення суду першої інстанції скасовано, прийнято нове про задоволення позовних вимог. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 09.12.2015 №0024152100 та №0024162100.

Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області подала касаційну скаргу, в якій просила постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2016 скасувати, залишити в силі постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.08.2016.

В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, зокрема статей 6, 37, 54, 126, 212 Податкового кодексу України.

Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судом апеляційної інстанції норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідачем проведене перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з акцизного податку TOB Метро Кеш енд Кері Україна , за результатами якої складено акт від 17.11.2015 №6391/21-00/32049199.

Перевіркою встановлено порушенням законодавчо встановлених строків сплати самостійно задекларованого податкового зобов'язання з акцизного податку в розмірі 399956 грн. Зокрема, грошове зобов'язання за січень 2015 року (по терміну сплати 30.06.2015) в розмірі 64242грн. погашено 17 липня 2015 року (з затримкою до 30 календарних днів); за лютий 2015 року (по терміну сплати 30.03.2015) в розмірі 89456грн. погашено 16 липня 2015 року (з затримкою більше 30 календарних днів); за березень 2015 року (по терміну сплати 30.04.2015) в розмірі 3442грн. та 69180грн. погашено 16 та 17 липня 2015 року (з затримкою більше 30 календарних днів); за квітень 2015 року (по терміну сплати 30.05.2015) в розмірі 80738грн. погашено 17 липня 2015 року (з затримкою більше 30 календарних днів); за травень 2015 року (по терміну сплати 30.06.2015) в розмірі 92898грн. погашено 17 липня 2015 року (з затримкою до 30 календарних днів). За висновками податкового органу погашення зобов'язань відбулося за рахунок подання 16-17 липня 2015 року уточнюючих декларацій, якими зменшено задекларовані суми акцизного податку.

На підставі акта перевірки від 17.11.2015 №6391/21-00/32049199 відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 09.12.2015 №0024152100, яким визначено штрафну санкцію з акцизного податку в розмірі 48563,20грн. (20% з суми прострочення 242816грн.), №0024162100, яким визначено штрафну санкцію з акцизного податку в розмірі 15714грн. (10% з суми прострочення 157140грн.).

Відповідно до ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями серії АЖ №053489, реєстраційний номер №519186400384/П та на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами серії АЕ №651107, реєстраційний номер №519186600234 місцем здійснення торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами TOB Метро Кеш енд Кері Україна є магазин Бери Вези , який знаходиться в м. Тернополі, вул. 15 квітня, 6.

Відповідно до правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований торгівельний центр з місцем торгівлі TOB Метро Кеш енд Кері Україна , дана земельна ділянка (кадастровий номер: 61252:80600:01:001:0646) перебуває у власності Байковецької сільської ради та знаходиться за адресою: село Байківці, вул. 15 Квітня, 6.

На запит від 10.02.2015 №81 щодо місця подачі декларацій та сплати акцизного податку позивач отримав відповідь Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області від 19.02.2016 №5406/19-18-21-16, що декларації з акцизного податку подаються до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальну одиницю, на якій розташовано пункт продажу підакцизних товарів. Тобто кількість таких декларації за звітний період має відповідати кількості адміністративно - територіальних одиниць, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів, а сплата податку відбувається до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів.

TOB Метро Кеш енд Кері Україна податкові зобов'язання з акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів за кодом бюджетної класифікації 14040000 у повному обсязі сплачено до Тернопільської ОДПІ ГУ ДФС (Тернопільський район) (код інспекції 1915).

Згідно листа відповідача від 18.06.2016 №22389/21-00 сплата податку у сумі 307058,00грн. за даними інтегрованої картки ТОВ Метро Кеш Енд Кері Україна обліковується у Тернопільській ОДПІ ГУ ДФС (Тернопільський район) (код інспекції 1915), а нарахування податкових зобов'язань за кодом бюджетної класифікації 14040000 обліковуються у Тернопільської ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області (код інспекції 1918).

Судом апеляційної інстанції встановлено, що позивач вчасно сплачував відповідний акцизний податок: за січень 2015 року у розмірі 64242,00грн. було сплачено 27.02.2015, за лютий 2015 року у розмірі 89456,00грн. сплачено 27.03.2015, за березень 2015 року у розмірі 3442,00грн. та 69180,00грн. сплачено 29.04.2015, за квітень 2015 року у розмірі 80738,00грн. сплачено 27.05.2015 та за травень 2015 року 92898,00грн. сплачено 30.06.2015.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що у законодавчо встановлені терміни задекларовані платником суми грошового зобов'язання в повному обсязі до бюджету не сплачено, погашення зобов'язань відбулося за рахунок подання 16-17 липня 2015 року уточнюючих декларацій, якими зменшено задекларовані суми акцизного податку.

Задовольняючи позовні вимоги, суд апеляційної інстанції виходив з того, що позивачем фактично сплачено суми акцизного податку вчасно.

Суд касаційної інстанції погоджується з висновками суду апеляційної інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на таке.

Підпунктом 222.1.1 пункту 222.1 статті 222 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що суми податку перераховуються до бюджету платниками акцизного податку протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період.

Згідно з пунктами 203.1, 203.2 статті 203 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до підпункту 222.3.2 пункту 222.3 статті 222 Податкового кодексу України особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, сплачує податок за місцем здійснення реалізації таких товарів.

За правилами пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Враховуючи викладене, суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, подає декларацію акцизного податку з відповідним додатком до контролюючого органу, який обслуговує адміністративно-територіальну одиницю, на якій розташовано пункт продажу підакцизних товарів, і відповідно реєструється у цьому контролюючому органі як платник акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів та сплачує податок до бюджету тієї адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташовано пункт продажу підакцизних товарів.

Відповідно до Регламенту Тернопільської ОДПІ (затверджено наказом від 18.02.2015 №378) Тернопільська ОДПІ забезпечує реалізацію повноважень ДФС на території м. Тернополя та Тернопільського району.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що позивач вчасно сплачував відповідний акцизний податок: за січень 2015 року у розмірі 64242,00грн. було сплачено 27.02.2015, за лютий 2015 року у розмірі 89456,00грн. сплачено 27.03.2015, за березень 2015 року у розмірі 3442,00грн. та 69180,00грн. сплачено 29.04.2015, за квітень 2015 року у розмірі 80738,00грн. сплачено 27.05.2015 та за травень 2015 року 92898,00грн. сплачено 30.06.2015.

Сплату позивач здійснював до Тернопільській ОДПІ ГУ ДФС (Тернопільський район) (код інспекції 1915). Натомість, декларації з акцизного податку подавав до Тернопільській ОДПІ ГУ ДФС (Тернопільська область) (код інспекції 1918).

Наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 затверджено форму та Порядок заповнення і подання декларації акцизного податку. Декларація акцизного податку містить розділ Ґ Податкові зобов'язання з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів та додаток 6 Розрахунок сум акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів , якими передбачено декларування податкових зобов'язань з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів у розрізі кодів адміністративних одиниць відповідно до Класифікатора об'єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів.

Згідно з частиною п'ятою статті 45 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Відповідно до частини п'ятої статті 78 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету визнаються зарахованими до місцевого бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Відповідно до розділу 1 Положення про єдиний казначейський рахунок, затвердженого наказом Державного казначейства України від 26.06.2002 №122, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2002 за №594/6882, єдиний казначейський рахунок - це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України.

Згідно з пунктом 2.1 розділу 2 зазначеного Положення єдиний казначейський рахунок консолідує кошти державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, коштів інших клієнтів, обслуговування яких здійснюється органами Державного казначейства України та регламентується законодавством.

ЄКР, відкритий на балансі Державного казначейства України, об'єднує кошти субрахунків, що відкриті на балансі Головних управлінь Державного казначейства України (далі - субрахунки ЄКР).

Відповідно до пункту 2.3. Положення про єдиний казначейський рахунок на субрахунках ЄКР ведеться аналітичний облік коштів державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, коштів інших клієнтів, обслуговування яких здійснюється органами Державного казначейства України та регламентується законодавством.

Таким чином, всі сплачені податки і збори (обов'язкові платежі), незалежно від того, до якого бюджету вони сплачені (місцевого чи державного), в будь-якому випадку зараховуються та акумулюються на один консолідований рахунок - єдиний казначейський рахунок, а зарахування податку на відповідний рахунок має значення лише для обліку коштів; тому сплата позивачем податку за місцем знаходження територіальної одиниці, не вплинула на обставини зарахування такого податку та виконання податкового обов'язку щодо сплати податку своєчасно та у повному обсязі.

Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду апеляційної інстанції не спростовують і не дають підстав вважати, що судом апеляційної інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Судом також відхиляються доводи відповідача, що судом апеляційної інстанції безпідставно не враховано, що у ліцензіях вказано адреси місця торгівлі алкогольними та тютюновими виробами у місті Тернопіль, а тому сума акцизного податку мала сплачуватись саме до Тернопільській ОДПІ ГУ ДФС (Тернопільська область) (код інспекції 1918), оскільки зазначені обставини не спростовують встановлений судом факт своєчасного виконання позивачем свого податкового обов'язку щодо перерахунку до бюджету податкового зобов'язання.

З огляду на викладене та враховуючи, що за правилами частини другої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази, а суд апеляційної інстанції не допустив порушення норм процесуального права, які б могли вплинути на встановлення дійсних обставин справи, Верховний Суд дійшов висновку про залишення касаційної скарги Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України в Тернопільській області без задоволення, а оскаржуваного судового рішення - без змін.

Керуючись статтями 341, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України в Тернопільській області залишити без задоволення.

Постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2016 у справі №819/863/16 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

Т.М. Шипуліна

Л.І. Бившева

В.В. Хохуляк ,

Судді Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено21.12.2018
Номер документу78716257
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/863/16

Постанова від 11.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 07.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 16.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Ухвала від 08.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Веденяпін О.А.

Постанова від 06.10.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 16.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 16.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Постанова від 22.08.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

Постанова від 22.08.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

Ухвала від 29.07.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні