ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2018 року Справа № 915/1095/18
м. Миколаїв.
Господарський суд Миколаївської області,
головуючий суддя Коваль Ю.М.,
без виклику сторін,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження
справу № 915/1095/18
за позовом комунального підприємства «Миколаївська обласна друкарня» Миколаївської обласної ради,
вул. Георгія Гонгадзе, 3, м. Миколаїв, 54029,
до приватного підприємства «ОСОБА_1 районної газети ВІСНИК ЖОВТНЕВЩИНИ» ,
вул. Леніна, 3, с. Українка, Вітовський район, Миколаївська область, 54124,
про стягнення за договором основного боргу та пені, нарахованої на суми основного боргу за період їх прострочень,
В С Т А Н О В И В:
Комунальним підприємством «Миколаївська обласна друкарня» Миколаївської обласної ради (далі - Друкарня) пред'явлено позов про стягнення з приватного підприємства «ОСОБА_1 районної газети ВІСНИК ЖОВТНЕВЩИНИ» (далі - ОСОБА_1) грошових коштів у загальній сумі 67227 грн. 91 коп., із яких: 59125 грн. 26 коп. - основний борг; 8102 грн. 65 коп. - пеня; з посиланням на неналежне виконання ОСОБА_1 зобов'язань за укладеним між ними договором від 01.01.2018 № 6, а саме, зобов'язань щодо своєчасної та в повному обсязі оплати виконаних Друкарнею робіт за договором, унаслідок чого утворився основний борг у спірній сумі, на суми котрого за періоди прострочень нараховано пеню на підставі пп. 4.2 договору.
У позові також викладено вимогу про стягнення з відповідача грошових коштів на відшкодування витрат з оплати позовної заяви судовим збором.
Ухвалою суду від 24.10.2018 відкрито провадження в даній справі і визначено її розгляд у порядку спрощеного позовного провадження.
Від відповідача, належним чином повідомленого про відкриття провадження в даній справі, що підтверджуються відповідною роздруківкою із сервісу відстеження пересилання поштових відправлень https://ukrposhta.ua, відзив на позовну заяву не надійшов.
Ураховуючи викладене, та що справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглядати справу за наявними в ній матеріалами, у відповідності з ч. 13 ст. 8, ч. 9 ст. 165, ч. 2 ст. 178, ч .5 ст. 252 ГПК України.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого.
Між Друкарнею (виконавцем) та ОСОБА_1 (замовником), укладено договір від 01.01.2018 № 6 (далі - договір).
Згідно умов договору виконавець зобов'язався на підставі наданих замовником фотоформ, електронних оригінал-макетів, виконувати роботи по друкуванню газети «Вісник Жовтневщини» обсягом 8пАЗ, тиражем 3000 примірників, періодичністю 1 номер у тиждень, кількістю кольорів 1+1, з випуском газети у строк, обумовлений погодженими сторонами графіком, а замовник - прийняти роботи та оплатити їх (п.п. 1.1, 2.1, 2.6 договору). Вартість поліграфічних послуг замовник оплачує виконавцю за цінами, що діють на період виготовлення газети, згідно калькуляції. Ціна на поліграфічні послуги може бути змінена за умови: зміни цін і тарифів на енергоносії, зміни цін і тарифів на газо- та теплопостачання; зміни цін і тарифів на водопостачання та інші послуги, а також згідно із змінами, пов'язаними з постановами Уряду України, про що виконавець повідомляє замовника письмово не пізніше ніж за 5 календарних днів до запланованої зміни. При коливаннях курсу гривні на міжбанківському валютному ринку більше ніж на 3 % на протязі 10 календарних днів, виконавець має право в розрахунок вартості видань вводити нові ціни основних витратних матеріалів (папір, фарба, формені пластини, хімічні розчини), які будуть діяти на момент зміни курсу, залишаючи незмінними всі інші складові витрат (п.п. 3.1-3.3 договору).
Розрахунки проводяться в змішаній формі (готівкова, безготівкова) на підставі рахунку не пізніше ніж в 5-денний строк з моменту отримання продукції по акту, накладній. Замовник додатково оплачує виконавцю витрати, пов'язані з прийманням паперу, завантажувально-розвантажувальними роботами, ведення обліку та звітності по паперу згідно затверджених тарифів; у випадку виходу газети у вихідні та святкові дні в Україні замовник оплачує виконавцю поліграфічні послуги з надбавкою 30 % (п.п. 3.4-3.6 договору).
Обов'язкова відправка контрольних та сигнальних примірників газет ураховується в загальний тираж, який оплачується замовником. Витрати на розсилку обов'язкових примірників газети, згідно із Законом України «Про видавничу справу» та постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.2002., оплачуються редакціями додатково за виставленими рахунками (п.п. 5.1-5.2 договору).
Сторонами погоджено, що договір діє з 01.01.2018 по 31.12.2018 (п. 6 договору).
На виконання умов договору Друкарнею у період 05.01-31.08.2018 передано ОСОБА_1 виготовлені газети, що підтверджується наявними в матеріалах справи документами:
1) видатковими накладними від 05.01.2018 № 000021 на суму 2076 грн. 44 коп.; від 12.01.2017 № 000047 на суму 2076 грн. 44 коп.; від 19.01.2018 № 000099 на суму 2076 грн. 44 коп.; від 26.01.2018 № 000143 на суму 2076 грн. 44 коп.; від 02.02.2018 № 000178 на суму 2086 грн. 94 коп.; від 09.02.2018 № 000223 на суму 2086 грн. 94 коп.; від 16.02.2018 № 000270 на суму 2399 грн. 50 коп.; від 23.02.2018 № 000410 на суму 2399 грн. 50 коп.; від 02.03.2018 № 000448 на суму 2413 грн. 94 коп.; від 07.03.2018 № 000489 на суму 2413 грн. 94 коп.; від 16.03.2018 № 000530 на суму 2413 грн. 94 коп.; від 23.03.2018 № 000567 на суму 2419 грн. 01 коп.; від 30.03.2018 № 000597 на суму 2413 грн. 94 коп.; від 06.04.2018 № 000655 на суму 2413 грн. 94 коп.; від 13.04.2018 № 000693 на суму 2413 грн. 94 коп.; від 20.04.2018 № 000731 на суму 2413 грн. 94 коп.; від 27.04.2018 № 000772 на суму 2413 грн. 94 коп.; від 04.05.2018 № 000806 на суму 2414 грн. 93 коп.; від 11.05.2018 № 000852 на суму 2414 грн. 93 коп.; від 18.05.2018 № 000887 на суму 2575 грн. 74 коп.; від 25.05.2018 № 000960 на суму 2575 грн. 74 коп.; від 01.06.2018 № 000995 на суму 2579 грн. 45 коп.; від 08.06.2018 № 001038 на суму 2579 грн. 45 коп.; від 15.06.2018 № 001084 на суму 2579 грн. 45 коп.; від 22.06.2018 № 001123 на суму 2579 грн. 45 коп.; від 27.06.2018 № 001148 на суму 2579 грн. 45 коп.; від 06.07.2018 № 001189 на суму 2699 грн. 88 коп.; від 13.07.2018 № 001228 на суму 2699 грн. 88 коп.; від 20.07.2018 № 001300 на суму 2751 грн. 11 коп.; від 27.07.2018 № 001340 на суму 2842 грн. 88 коп.; від 03.08.2018 № 001388 на суму 2843 грн. 53 коп.; від 10.08.2018 № 001440 на суму 2851 грн. 18 коп.; від 22.08.2018 № 001556 на суму 2843 грн. 53 коп.; від 27.08.2018 № 001567 на суму 2843 грн. 53 коп.; від 31.08.2018 № 001610 на суму 2830 грн. 91 коп., підписаними уповноваженими представниками сторін та скріпленими печатками сторін, зокрема, від відповідача - представником ОСОБА_2 за відповідними довіреностями від 02.01.2018 № 1, від 01.02.2018 № 2, від 01.03.2018 № 3, від 01.04.2018 № 4, від 01.05.2018 № 5, від 01.06.2018 № 6, від 01.07.2018 № 7;
2) підписаними сторонами актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) з розсилки сигнальних примірників від 30.01.2018 № 28 на суму 160 грн. 85 коп., від 27.02.2018 № 64 на суму 160 грн. 85 коп., від 26.03.2018 № 99 на суму 160 грн. 85 коп., від 26.04.2018 № 142 на суму 160 грн. 85 коп., від 25.05.2018 № 180 на суму 160 грн. 85 коп., 26.06.2018 № 215 на суму 160 грн. 85 коп., від 30.07.2018 № 251 на суму 160 грн. 85 коп., 29.08.2018 № 284 на суму 160 грн. 85 коп.
Всього за вказаний період позивачем виконано робіт та надано послуги за договором на суму 88380 грн. 99 коп.
За твердженнями позивача ОСОБА_1 оплачено вищевказані роботи та послуги частково, у зв'язку з чим утворилася заборгованість у загальній сумі 59125 грн. 26 коп.
Такі твердження позивача узгоджуються з поданими ним документами. Зокрема із платіжних доручень випливає, що ОСОБА_1 оплачено виконані за договором роботи та послуги за платіжними дорученнями від 03.01.2018 № 1 на суму 5000 грн., від 30.01.2018 № 14 на суму 33000 грн., від 05.02.2018 № 15 на суму 2500 грн., від 15.02.2018 № 24 на суму 2500 грн., від 18.07.2018 № 84 на суму 1000 грн., від 22.08.2018 № 101 на суму 10000 грн., від 28.08.2018 № 1 на суму 2500 грн., від 31.08.2018 № 2 на суму 2200 грн., а всього на суму 58700 грн.; а із розрахунку позовних вимог, - що оплачені грошові кошти в сумі 33000 грн. за платіжним дорученням від 30.01.2018 № 14 направлені в сумі 3555 грн. 73 коп. на оплату виконаних робіт та послуг за договором і 29444 грн. 27 коп. на погашення заборгованості ОСОБА_1, що утворилася станом на 01.01.2018.
Отже, суд визнає доведеним, що заборгованість ОСОБА_1 з оплати виконаних за договором робіт та послуг (основний борг) складає суму 59125 грн. 26 коп. (88380 грн. 99 коп. - 29255 грн. 73 коп.).
Друкарнею направлено відповідачу претензію від 13.07.2018 № 106 про сплату осиного боргу, проте її відповідачем залишено без реагування та виконання.
Суд вважає, що укладений сторонами договір містить елементи договорів підряду та надання послуг.
Чинним законодавством передбачено, що за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові (ст. 837 ЦК України).
За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором (ст. 901 ЦК України).
Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. Кожна сторона повинна вжити всіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони. (ст. 193 ГК України).
Положеннями ст.ст. 525, 526, 629 ЦК України передбачено, що зобов'язання має виконуватися відповідно до умов договору та вимог ЦК України. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається. Договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Згідно зі ст. 610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Так як ОСОБА_1 в порушення п.п. 5.1-5.2 договору протягом 5-денного строку з моменту отримання виготовленої за договором продукції по видатковим накладним (актам приймання виконаних робіт) не оплатила їх вартості, внаслідок чого на час розгляду справи утворився основний борг у сумі 59125 грн. 26 коп., то вимоги позивача про стягнення зазначеної суми осиного боргу належить задовольнити.
Суд також вважає обґрунтованими вимоги Друкарні про стягнення з ОСОБА_1 пені за прострочення виконання грошових зобов'язань щодо оплати виконаних позивачем робіт за договором.
Законодавством визначено, що у разі порушення стороною зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки (ч. 2 ст. 193 ГК України, ст. 611 ЦК України). Штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання (ч. 1 ст. 230 ГК України). Штрафні санкції за порушення грошових зобов'язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором (ч. 6. ст. 231 ГК України).
Укладеним сторонами договором передбачено, що у разі несвоєчасної оплати замовником вартості виготовленої продукції , виконавець має право нарахувати пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного Банку України від суми заборгованості, згідно Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань» (пп. 4.2 договору). Проте із поданого позивачем розрахунку пені в загальній сумі 8102 грн. 65 коп. випливає, що пеню нараховано не тільки на суми вартості виготовленої продукції за період прострочення їх оплати, а й на суми витрат з оплати вартості розсилки сигнальних примірників газет, за прострочення оплати яких нарахування пені договором не передбачена.
За викладеного, суд вважає, що із загальної суми нарахованої позивачем пені 8102 грн. 65 коп. належить виключити пеню, нараховану за не оплату вартості розсилки сигнальних примірників газет, у загальній сумі 121 грн.
Суд погоджується із розрахунком пені, нарахованої на суми вартості виготовленої продукції за період прострочення їх оплати, в загальній сумі 7981 грн. 65 коп., а тому в цій сумі належить задовольнити позовні вимоги в частині стягнення пені.
Отже, позов належить задовольнити частково в загальній сумі 67106 грн. 91 коп. (59125 грн. 26 коп. + 7981 грн. 65 коп.).
Господарським процесуальним законодавством передбачено, що судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог (п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України).
Визначаючи витрати позивача з оплати судового збору, що належить відшкодувати за рахунок відповідача, суд виходить із того, що Друкарнею оплачено позов у справі судовим збором у розмірі більшому ніж визначено законом.
Так, за платіжним дорученням від 03.10.2018 № 649 Друкарнею сплачено судовий збір у сумі 1841 грн. Ціна позову, як і визнані судом підлягаючими задоволенню позовні вимоги в загальній сумі 67106 грн. 91 коп., у відповідності з ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» , повинні оплачуватися судовим збором у сумі 1762 грн.
За таких обставин, за рахунок відповідача належить відшкодувати витрати позивача на оплату позовної заяви судовим збором у сумі 1762 грн.
Керуючись ст.ст. 232, 233, 236-238, ГПК України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов комунального підприємства «Миколаївська обласна друкарня» Миколаївської обласної ради задовольнити частково.
2. Стягнути з приватного підприємства «ОСОБА_1 районної газети ВІСНИК ЖОВТНЕВЩИНИ» , вул. Леніна, 3, с. Українка, Вітовський район, Миколаївська область, 54124, ідентифікаційний код 02474140, на користь комунального підприємства «Миколаївська обласна друкарня» Миколаївської обласної ради, вул. Георгія Гонгадзе, 3, м. Миколаїв, 54029, ідентифікаційний код 02467676, грошові кошти в загальній сумі 67106 (шістдесят сім тисяч сто шість) грн. 91 коп., із яких 59125 (п'ятдесят дев'ять тисяч сто двадцять п'ять) грн. 26 коп. - основний борг з оплати вартості виконаних за договором робіт та послуг; 7981 (сім тисяч дев'ятсот вісімдесят одна) грн. 65 коп., а також грошові кошти на відшкодування судових витрат у справі зі сплати судового збору в сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн.
3. У задоволені решти позовних вимог відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Південно-Західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Миколаївської області протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст підписано 21.12.2018.
Суддя Ю.М. Коваль.
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2018 |
Оприлюднено | 22.12.2018 |
Номер документу | 78749431 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Коваль Ю. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні