Рішення
від 12.12.2018 по справі 924/857/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"12" грудня 2018 р. Справа № 924/857/18

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Виноградової В.В.,

за участю секретаря судового засідання Комарніцької Н.П., розглянувши матеріали справи

за позовом Новоушицької селищної ради, смт. Нова Ушиця Новоушицького району Хмельницької області

до акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» , м. Хмельницький

про врегулювання розбіжностей по договору оренди земельної ділянки

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю від 28.08.2018 р. №1801

від відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю від 25.05.2018 р. №568

Відповідно до ст. 240 ГПК України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

встановив: Новоушицька селищна рада, смт. Нова Ушиця Новоушицького району Хмельницької області звернулась до суду з позовом до акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» , м. Хмельницький про врегулювання розбіжностей по п. 1, п. 9, п. 15, п. 16 договору оренди земельної ділянки, укладеного між Новоушицькою селищною радою в особі секретаря ради ОСОБА_3, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , з однієї сторони, та АТ «Хмельницькобленерго» в особі в.о. генерального директора товариства ОСОБА_4, та викладення договору у поданій позивачем редакції.

Ухвалою суду від 01.10.2018 р. позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання.

У підготовчому засіданні 23.10.2018 р. постановлено ухвалу про відкладення підготовчого засідання.

Ухвалою суду від 05.11.2018 р. підготовче засідання у справі відкладено.

Ухвалою суду від 14.11.2018 р. у задоволенні клопотання акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» (від 19.10.2018 р.) про зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішенням суду у справі №2240/3300/18, що перебуває у провадженні Хмельницького окружного адміністративного суду, відмовлено; продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів; відкладено підготовче засідання.

У підготовчому засіданні 28.11.2018 р. було прийнято заяву позивача про зміну предмету позову (від 15.11.2018 р.), відповідно до клопотання позивача залишено без розгляду заяви про зміну предмету позову від 30.10.2018 р., 09.11.2018 р.

Ухвалами суду від 28.11.2018 р. у задоволенні клопотання АТ «Хмельницькобленерго» (від 23.11.2018 р.) про закриття провадження у справі №924/857/18 відмовлено; закрито підготовче провадження у справі №924/857/18, призначено справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні на 12 грудня 2018 р.

В обґрунтування позову позивач посилається на положення ст. ст. 632, 641 Цивільного кодексу України, ст. ст. 179, 181, 187 Господарського кодексу України, ст. ст. 12, 18-20, 96, 65, 116, 123-125 Земельного кодексу України, ст. ст. 13-15, 21 Закону України "Про оренду землі", ст. ст. 18, 20, 23 Закону України "Про оцінку земель", ст. ст. 288, 289 Податкового кодексу України, ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Відповідач у відзиві на позовну заяву (від 19.10.2018 р.) проти позовних вимог заперечив. Повідомив про оскарження рішення Новоушицької селищної ради від 20.03.2018 р. №36 "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ПАТ "Хмельницькобленерго", яким встановлено ставку орендної плати для відповідача на рівні 12%. Вважає, що застосуванню підлягає Положення про податок на майно в частині плати за землю, затверджене рішенням позивача 23.06.2018 р. №11, яким передбачено для відповідача ставку орендної плати на рівні 6%.

Позивач у відповіді на відзив (від 01.11.2018 р.) зазначив, що неврегульованим між сторонами залишився п. 9 договору оренди, яким визначено розмір орендної плати. Пояснив, що при визначенні орендної плати позивачем не застосовувалось рішення сесії селищної ради від 23.06.2017 р. №11 "Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на 2018 рік на території смт. Нова Ушиця, яка входить до складу Новоушицької селищної об'єднаної територіальної громади".

Позивач у заяві (від 09.11.2018 р.) повідомив, що рішенням Новоушицької селищної ради від 08.11.2018 р. №53 було внесено зміни у п. 9.3 рішення від 20.03.2018 р. №36, а саме: щодо встановлення орендної плати з розрахунку 10% від нормативної грошової оцінки на рік.

У заяві про зміну предмету позову (від 15.11.2018 р.), прийнятій судом, позивач просить врегулювати розбіжності по п. 9 Договору оренди земельної ділянки, укладеного між Новоушицькою селищною радою в особі секретаря ради ОСОБА_3, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , з однієї сторони, та АТ «Хмельницькобленерго» в особі в.о. генерального директора товариства ОСОБА_4, а саме: викласти п. 9 Договору в редакції позивача: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 49213 гривень 19 коп. в рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 4101,10 грн. щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця» .

Відповідач у відзиві на позовну заяву (від 23.11.2018 р.), враховуючи подану позивачем заяву про зміну предмету позову, зазначив, що звертався до позивача з пропозицією щодо встановлення ставки орендної плати в розмірі 3% нормативної грошової оцінки, враховуючи лист Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 06.11.2014 року №1397/13/61-14, однак позивачем було відмовлено. Також вважає, що позивач не дотримався вимоги закону щодо дотримання строку для врегулювання розбіжностей. Крім того, між сторонами відсутня згода щодо передачі на розгляд суду неврегульованих пунктів договору.

Представник відповідача просить позовні вимоги задовольнити.

Представник відповідача заперечив проти позовних вимог з підстав, викладених у відзиві на позов.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

Рішенням позачергової сесії Новоушицької селищної ради V11 скликання від 20.03.2018 р. №36 "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" передано в оренду ПАТ "Хмельницькобленерго" земельну ділянку площею 1,1385 га, кадастровий номер 6823355100:03:001:0287 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної енергії та теплової енергії (обслуговування підстанції 11/35/10 кВ "Нова Ушиця") в Хмельницькій області, смт. Нова Ушиця, вулиця Енергетиків, 18а терміном на 49 р. (п. 9.2); встановлено орендну плату за земельну ділянку з розрахунку 12% від нормативної грошової оцінки на рік (п. 9.3), вирішено ПАТ Хмельницькобленерго зареєструвати договір оренди у Державному реєстрі речових прав (п. 9.5).

У матеріали справи надано копію витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (від 24.01.2018 р. №97-22-0.28-52/171-18), згідно з яким нормативна грошова оцінка земельної ділянки для обслуговування будівлі в смт. Нова Ушиця Хмельницкої області по вул. Енергетиків площею 10322,0000 кв.м. становить 492131,9358 грн.

Новоушицька селищна рада згідно листа від 12.07.018 р. №154 надіслала ПАТ "Хмельницькобленерго" для підпису проект договору оренди земельної ділянки кадастровий номер 6823355100:03:001:0287, яка розташована по вул. Енергетиків, 18а в смт. Нова Ушиця Хмельницької області, та просила другий примірник підписаного договору надіслати на адресу ради.

У матеріали справи надано копію договору оренди земельної ділянки, згідно з яким орендодавець: Новоушицька селищна рада в особі секретаря ради ОСОБА_5, що діє на підставі Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", з однієї сторони, та орендар: публічне акціонерне товариство "Хмельницькобленерго" в особі в.о. генерального директора товариства ОСОБА_4, що діє на підставі статуту товариства з другої сторони, уклали договір про нижченаведене.

Так, зокрема предмет договору передбачає: орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії з кадастровим номером 6823355100:03:001:0287, яка розташована по вул. Енергетиків, 18а в смт. Нова Ушиця, Хмельницької області (п. 1).

У п. 5 договору зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить 492131,94 грн.

Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 59055 гривень 83 коп. в рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 4921,32 грн. щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця (п. 9 договору).

За умовами п. 15 договору земельна ділянка передається в оренду для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії.

Цільове призначення земельної ділянки: землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (п. 16 договору).

Пунктом 31 договору до обов'язків орендаря віднесено, зокрема у п'ятиденний строк після підписання договору оренди земельної ділянки комунальної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів (абзац 4 п. 31 договору).

Згідно з п. 34 договору страхування об'єкта оренди здійснює орендар (орендодавець) (в разі здійснення страхування).

Договір підписаний сторонами. При цьому договір підписаний орендарем із зазначенням "Разом з протоколом розбіжностей".

Відповідачем листом (від 02.08.2018 р. №20/8-05-13-2438) направлено позивачу договір оренди земельної ділянки та протокол розбіжностей №1 до договору в двох примірниках. У листі відповідач просив розглянути надані документи та повернути після підписання. Зазначений лист згідно зі штампом позивача отриманий останнім 27.08.2018 р.

Відповідно до наявного у матеріалах справи протоколу розбіжностей №1, складеного та підписаного відповідачем, в редакції орендаря викладено преамбулу договору та такі пункти:

преамбула договору: "Орендодавець: Новоушицька селищна рада в особі секретаря ради ОСОБА_3, що діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з одного боку, та Орендар: Акціонерне товариство "Хмельницькобленерго" в особі виконувача обов'язків генерального директора ОСОБА_4, що діє на підставі Статуту Товариства, з другого, уклали цей договір про нижченаведене:";

п. 1: "Орендодавець відповідно до ДК 021:2015 - 70320000-0 (послуги з надання в оренду чи продажу земельної ділянки) надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку комунальної власності із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної енергії та теплової енергії (обслуговування бази Новоушицького РЕМ) з кадастровим номером 6823355100:03:001:0287, яка розташована в межах населеного пункту смт. Нова Ушиця, вул. Енергетиків, 18а Новоушицького району Хмельницької області";

п. 5: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить: 6823355100:03:001:0287 (кадастровий номер земельної ділянки ) - 492131,94 грн. (чотириста дев'яносто дві тисячі сто тридцять одна гривня дев'яносто чотири копійки)";

п. 9: "Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 14763,96 грн. (чотирнадцять тисяч сімсот шістдесят три гривні дев'яносто шість копійок) в рік. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 1230,33 грн. (одна тисяча двісті тридцять гривень тридцять три копійки) щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця";

п. 15: "Земельна ділянка передається в оренду для розміщення і обслуговування бази Новоушицького РЕМ";

п. 16: "Цільове призначення земельної ділянки: для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії";

ч. 4 п. 31: "У п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки комунальної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів";

п. 34: "Страхування об'єкта оренди не здійснюється".

Також відповідачем запропоновано власну редакцію розділу "Реквізити сторін".

Листом (від 06.09.2018 р. №1867) позивач повідомив відповідача про розгляд протоколу розбіжностей №1, зазначивши, що погоджується з протоколом розбіжностей, окрім запропонованих в протоколі розбіжностей п. 1, п. 9, п. 15, п. 16 договору, які запропонував викласти в редакції:

п. 1: "Орендодавець відповідно до ДК 021:2015 - 70320000-0 (послуги з надання в оренду чи продажу земельної ділянки) надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку комунальної власності із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної енергії та теплової енергії з кадастровим номером 6823355100:03:001:0287, яка розташована в межах населеного пункту смт. Нова Ушиця, вул.Енергетиків, 18 а Новоушицького району Хмельницької області;

п. 9: "Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 59055 гривень 83 коп. в рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 4921,32 грн. щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця".

В листі зазначено, що п. 9 договору пропонується залишити в редакції без змін, оскільки відповідно до ст. 288 ПКУ, та рішення десятої сесії Новоушицької селищної ради №36 від 20.03.2018 р. було встановлено орендну плату за земельну ділянку з розрахунку 12% від нормативної грошової оцінки на рік;

п. 15: "Земельна ділянка передається в оренду для розміщення, будівництва експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної теплової енергії".

Позивач запропонував пункт 15 договору залишити в редакції без змін відповідно до Наказу від 23.07.2010 року «Про затвердження Класифікації видів цільового призначені земель» , оскільки вказаний пункт відповідає секції J , розділу 14 даного наказу".

п. 16: "Цільове призначення земельної ділянки: для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної теплової енергії".

Пункт 16 договору запропоновано залишити в редакції без змін, відповідно до ст.19 Земельного кодексу України, оскільки цільове призначення даної земельної ділянки відноситься до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Позивач просив в термін до 07.09.2018 повідомити Новоушицьку селищну раду про узгодження або не узгодження вказаних пунктів договору оренди земельної ділянки.

Зазначений лист залишений відповідачем без відповіді.

10.09.2018 р. Новоушицька селищна рада звернулась до господарського суду Хмельницької області з позовом до АТ Хмельницькобленерго про врегулювання розбіжностей по п. 1, п. 9, п. 15, п. 16 договору оренди земельної ділянки та викладення договору у поданій позивачем редакції.

Також листом від 24.10.2018 р. позивач звернувся до відповідача і запропонував викласти п. п. 1, 15, 16 договору в такій редакції: "1. Орендодавець відповідно до ДК 021:2015 - 70320000-0 (послуги з надання в оренду чи продажу земельної ділянки) надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку комунальної власності із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної енергії та теплової енергії (для розміщення і обслуговування бази Новоушицького РЕМ) з кадастровим номером 6823355100:03:001:0287, яка розташована в межах населеного пункту смт. Нова Ушиця, вул. Енергетиків, 18 а Новоушицького району Хмельницької області", "п. 15. Земельна ділянка передається в оренду для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії (для розміщення і обслуговування бази Новоушицького РЕМ)", "п. 16. Цільове призначення земельної ділянки: для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії".

У відповідь відповідач листом від 26.10.2018 р. повідомив позивача про узгодження п. п. 1, 15, 16 договору.

У зв'язку із неузгодженістю п. 9 договору оренди землі позивач просить суд врегулювати розбіжності по цьому пункту.

У матеріали справи надано рішення позачергової сесії Новоушицької селищної ради VII скликання від 23.06.2017 року №11 Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на 2018 р. на території смт. Нова Ушиця встановлено розміри орендної плати на земельні ділянки комунальної власності на території смт. Нова Ушиця а) земельні ділянки площею до 600 кв.м. - 12% від нормативної грошової оцінки ; б) земельні ділянки площею від 601 кв.м. до 1300 кв.м - 10% від нормативної грошової оцінки; в) земельні ділянки площею від 1301 кв.м. до 2000 кв.м. - 8% від нормативної грошової оцінки; г) земельні ділянки площею більше 2000 кв.м. - 6% від нормативної грошової оцінки (п. 3.2.1).

Відповідач листом від 10.04.2018 р. №2018-05-13-1062 звернувся до позивача з проханням, зокрема переглянути розмір орендної плати за земельну ділянку в смт. Нова Ушиця по вул. Енергетиків, 18 та встановити її на рівні 3% від нормативної грошової оцінки землі, посилаючись на лист Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 06.11.2014 р. №1397/13/61-14

У матеріали справи відповідачем надано лист Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 06.11.2014 р. №1397/13/61-14, адресованого головам обласних державних адміністраці, з пропозицією сприяти врегулюванню взаємовідносин місцевого самоврядування з питань землекористування під об'єктами електроенергетичної галузі та рекомендувати органам місцевого самоврядування укладати (оформлювати) договори оренди на землю з енергопостачальними компаніями на мінімальному законодавчо встановленому рівні - 3% від оціночної вартості землі. Також надано копії рішень Віньковецької селищної ради від 08.05.2018 р. №3019/2018, Кузьминської сільської ради від 22.02.2018 р. №14, Шаровечківської сільської ради від 01.02.2018 р. №22 та від 15.03.2018 р. №26, в яких для АТ Хмельницькобленерго встановлено орендну плату в розмірі 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Згідно з витягом з рішення Новоушицької селищної ради від 24.05.2018 р. №44 Про вирішення заяв відповідачу було відмовлено у перегляді розміру орендної плати за земельну ділянку в смт. Нова Ушиця по вул. Енергетиків, 18.

У рекомендаціях адміністративна колегія Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.05.2018 р. №12/08-рк/к, рекомендувала Новоушицькій селищній раді припинити дії, які полягали у встановленні різних відсоткових ставок орендної плати на земельні ділянки комунальної власності від площі орендованої земельної ділянок, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50, абзацом сьомим частини другої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб'єктам господарювання надаються переваги, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що може призвести до спотворення конкуренції, шляхом приведення ставок орендної плати, визначених пунктом рішення 3.2.1 позачергової сесії Новоушицької селищної ради VII скликання від 23.06.2017 року №11 шляхом встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки з урахуванням їх призначення.

Рішенням позачергової сесії Новоушицької селищної ради VII скликання від 3 липня 2018 року №19 "Про внесення змін до рішень позачергової сесії Новоушицької селищної ради VII скликання від 23.06.2017 року №11 та №12", розглянувши, зокрема, рекомендації адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.05.2018 року №12/08-рк/к, селищна рада вирішила внести зміни до пункту 3 рішення позачергової сесії селищної ради VII скликання від 23 червня 2017 року №11 «Про встановлення та затвердження місцевих податків і зборів на 2018 рік на території смт. Нова Ушиця, яка входить до складу Новоушицької селищної об'єднаної територіальної громади» , а саме: підпункт 3.2. пункту 3 даного рішення викласти в новій редакції: « 3.2. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджету, застосовується відповідно до вимог статей 285-287 Податкового кодексу України. 3.2.1.Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки, а саме розмір річної орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території смт. Нова Ушиця, яка входить до складу Новоушицької селищної об'єднаної територіальної громади, встановлюється відповідно до категорії земель за їх цільовим призначенням та функціональним використанням у відсотках від нормативної грошової оцінки землі, згідно з додатком №7 до цього рішення. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2 статті 288 Податкового кодексу України, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах". Також вирішено доповнити рішення додатком №7.

У додатку №7 до вищезазначеного рішення ("Ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, розташовані на території Новоушицької селищної об'єднаної територіальної громади") ставка орендної плати для земель з цільовим призначенням: землі енергетики: для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій встановлена в розмірі 10% нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) (п. 14 додатку №7).

Рішенням позачергової сесії Новоушицької селищної ради VII скликання від 08 листопада 2018 року №53 "Про внесення змін до рішення сесії селищної ради" було вирішено внести зміни у п. 9.3 рішення десятої сесії Новоушицької селищної ради VI скликання від 20 березня 2018 року №36 та викласти рішення у такій редакції: "9. Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ПАТ "Хмельницькобленерго" площею 1,1385 га, кадастровий номер 6823355100:03:001:0287, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії (обслуговування підстанції 110/35/10 кВ "Нова Ушиця") за рахунок земель комунальної власності, які відносяться до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення Хмельницькій області, смт. Нова Ушиця, вулиця Енергетиків, 18а. 9.1 Зареєструвати дану земельну ділянку за Новоушицькою селищною радою у Державному реєстрі речових прав. 9.2 Передати в оренду ПАТ "Хмельницькобленерго" площею 1,1385 га, кадастровий номер 6823355100:03:001:0287, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії (обслуговування підстанції 110/35/10 кВ "Нова Ушиця") в Хмельницькій області, смт. Нова Ушиця, вулиця Енергетиків, 18а терміном на 49 років. 9.3 Встановити орендну плату за земельну ділянку з розрахунку 10% від нормативної грошової оцінки на рік. 9.4 Селищному голові ОСОБА_6В укласти договір оренди на земельну ділянку 9.5 ПАТ "Хмельницькобленерго" зареєструвати договір оренди у Державному реєстрі речових прав".

Листом від 13.11.2018 р. позивач повідомив, що з прийняттям 08 листопада 2018 року сесією Новоушицької селищної ради рішення №53 внесено зміни у п. 9.3 рішення сесії Новоушицької селищної ради VII скликання від 20.03.2018 року №36 «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» , а саме: встановлено орендну плату за земельну ділянку з розрахунку 10% від нормативної грошової оцінки на рік, пропонував п. 9 договору оренди земельної ділянки, укладеного між Новоушицькою селищною радою в особі секретаря ради ОСОБА_3, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , з однієї сторони, та АТ «Хмельницькобленерго» в особі в.о. генерального директора товариства ОСОБА_4, викласти в редакції: "п. 9. Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 49213 гривень 19 коп. в рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 4101,10 грн. щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця". Просив повідомити про узгодження або не узгодження вищевказаного пункту договору оренди земельної ділянки.

У матеріали справи надано копію рішення господарського суду Хмельницької області від 19.03.2018 р. у справі №924/16/18, яким частково задоволено позов Новоушицької селищної ради, смт. Нова Ушиця Новоушицького району Хмельницької області до публічного акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» , м. Хмельницький про стягнення 20031,76 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів та стягнуто 1515338,39 грн. збитків.

Аналізуючи подані докази, оцінюючи їх у сукупності, суд до уваги бере таке.

У статті 16 Цивільного кодексу України встановлено, що захист цивільних прав та інтересів судом. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу (частина 1). Способом захисту цивільних прав та інтересів, зокрема, може бути примусове виконання обов'язку в натурі (пункт 5 частини 2). Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках (частина 2). Суд може відмовити у захисті цивільного права та інтересу особи в разі порушення нею положень частин другої - п'ятої статті 13 цього Кодексу (частина 3).

Цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки (частина 1 статті 11 Цивільного кодексу України).

Договори та інші правочини є підставами для виникнення цивільних прав та обов'язків (частина 2 статті 11 Цивільного кодексу України).

Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства (частина 3 статті 11 Цивільного кодексу України).

Відповідно до частини 1 статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди (частина 1 статті 638 Цивільного кодексу України).

Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною (частина 2 статті 638 Цивільного кодексу України).

Відповідно до статті 640 Цивільного кодексу України договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції.

У статті 649 Цивільного кодексу України передбачено, що вирішення переддоговірних спорів. Розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом (частина 1). Розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору не на підставі правового акту органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, можуть бути вирішені судом у випадках, встановлених за домовленістю сторін або законом (частина 2).

Згідно із частиною 3 статті 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Статтею 181 Господарського кодексу України встановлено загальний порядок укладання господарських договорів. Проект договору може бути запропонований будь-якою із сторін. У разі, якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках (частина 2). Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини 1 цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору (частина 3). За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором (частина 4). Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони (частина 5). У разі, якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами Цивільного кодексу України (частина 8).

Згідно з частиною 2 статті 179 Господарського кодексу України Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.

При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови (ч. 4 ст. 179 ГПК України).

За змістом частини 7 статті 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Частиною 3 статті 184 Господарського кодексу України передбачено, що укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

Відповідно до частини 1 статті 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі, якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше (частина 2 статті 187 Господарського кодексу України).

Позивач (з урахуванням прийнятої судом заяви від 15.11.2018 р.) просить врегулювати розбіжності по п. 9 договору оренди земельної ділянки між Новоушицькою селищною радою в особі секретаря ради ОСОБА_3, що діє на підставі Закону країни «Про місцеве самоврядування в Україні» , з однієї сторони, та АТ «Хмельницькобленерго» в особі в.о. генерального директора товариства ОСОБА_4, та викласти п. 9 Договору в редакції позивача: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 49213 гривень 19 коп. в рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 4101,10 грн. щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця» .

Приписами частини 1, 2 статті 13 Конституції України унормовано, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

За приписами ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Частиною 8 ст. 93 Земельного кодексу України передбачено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

За приписами статті 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно ч.ч. 1, 5 ст. 6 Закону України «Про оренду землі» орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Статтею 13 вказаного Закону передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону (ст. 16 Закону України «Про оренду землі» ).

Згідно зі ст. 14 даного Закону договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.

Типовий договір оренди землі затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 р. №220.

З матеріалів справи слідує, що рішенням позачергової сесії Новоушицької селищної ради від 20.03.2018 р. №36 "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" передано в оренду ПАТ "Хмельницькобленерго" земельну ділянку площею 1,1385 га, кадастровий номер 6823355100:03:001:0287 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної енергії та теплової енергії (обслуговування підстанції 11/35/10 кВ "Нова Ушиця") в Хмельницькій області, смт. Нова Ушиця, вулиця Енергетиків, 18а терміном на 49 р.

Таким чином, з аналізу вищезазначених норм законодавства убачається обов'язковість укладення договору оренди землі.

З огляду на зазначене спростовуються доводи відповідача про необов'язковість укладення між сторонами договору оренди землі та посилання на необхідність застосування положень ч. 5 ст. 181 ГК України щодо наявності згоди сторін на врегулювання розбіжностей судом.

Статтею 206 ЗК України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

За приписами ст. 15 Закону України «Про оренду землі» істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

Статтею 632 ЦК України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 статті 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно зі ст. 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов'язковий платіж, який орендар вносить орендареві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Пунктом 288.5 статті 288 ПК України передбачено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Як слідує з матеріалів справи, сторонами підписаний із протоколом розбіжностей та скріплений печатками договір оренди земельної ділянки площею 1,1385 га, кадастровий номер 6823355100:03:001:0287, яка розташована по вул. Енергетиків, 18а в смт. Нова Ушиця Хмельницької області.

У цьому договорі сторони передбачили та погодили істотні умови договору оренди землі: об'єкт оренди; строк дії договору оренди; індексацію орендної плати, способу та умов розрахунків, строків, порядку внесення і перегляду орендної плати та відповідальність за її несплату.

Разом з тим неврегульованою залишилась умова договору про розмір орендної плати, зазначена в п. 9 договору.

Так, у проекті договору позивач пропонував викласти п. 9 договору в такій редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 59055 гривень 83 коп. в рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 4921,32 грн. щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця» .

Не погоджуючись із вищезазначеною умовою, відповідач у протоколі розбіжностей навів власну редакцію п. 9 договору: «Орендна плата вноситься Орендарем в грошовій формі у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 14763,96 грн. (чотирнадцять тисяч сімсот шістдесят три гривні дев'яносто шість копійок) в рік. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 1230,33 грн. (одна тисяча двісті тридцять гривень тридцять три копійки) щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця» .

Згідно зі ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 25 даного Закону встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Так, рішенням Новоушицької селищної ради від 3 липня 2018 року №19 "Про внесення змін до рішень позачергової сесії Новоушицької селищної ради VII скликання від 23.06.2017 року №11 та №12" було внесено зміни до пункту 3 рішення Новоушицької селищної ради від 23 червня 2017 року №11 «Про встановлення та затвердження місцевих податків і зборів на 2018 рік на території смт. Нова Ушиця, яка входить до складу Новоушицької селищної об'єднаної територіальної громади» , яким, зокрема врегульовано, що Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки, а саме розмір річної орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території смт. Нова Ушиця, яка входить до складу Новоушицької селищної об'єднаної територіальної громади, встановлюється відповідно до категорії земель за їх цільовим призначенням та функціональним використанням у відсотках від нормативної грошової оцінки землі, згідно з додатком №7 до цього рішення (п. 3.2.1).

У п. 14 додатку №7 до рішення встановлена ставка орендної плати за земельні ділянки для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій - в розмірі 10% нормативної грошової оцінки.

Крім того, рішенням позачергової сесії Новоушицької селищної ради від 08 листопада 2018 року №53 "Про внесення змін до рішення сесії селищної ради" було внесено зміни у п. 9.3 рішення Новоушицької селищної ради від 20 березня 2018 року №36 та викладено його в редакції: 9.3. Встановити орендну плату за земельну ділянку з розрахунку 10% від нормативної грошової оцінки на рік .

Як убачається з наведеного вище рішення, позивачем шляхом внесення змін до рішення від 20 березня 2018 року №36 встановлено орендну плату за земельну ділянку, надану в оренду відповідачу, з розрахунку 10% від нормативної грошової оцінки на рік, що також відповідає рішенню Новоушицької селищної ради від 23 червня 2017 року №11 (зі змінами, внесеними рішенням Новоушицької селищної ради від 3 липня 2018 року №19).

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Доказів про визнання недійсними та скасування у визначеному законом порядку вищезазначених рішень позивача, якими встановлено ставку орендної плати за земельні ділянки для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, та встановлено ставку орендної плати за конкретну земельну ділянку, надану в оренду відповідачу, станом на час розгляду справи не подано.

Судом враховується, що у п. 5 договору сторони погодили, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6823355100:03:001:0287 на дату укладення договору становить 492131,94 грн.

З огляду на зазначене, беручи до уваги встановлений рішеннями позивача розмір ставки орендної плати за земельну ділянку та розмір погодженої сторонами в договорі нормативної грошової оцінки земельної ділянки, відсутність спору сторін щодо інших положень п. 9 договору, крім розміру орендної плати, суд доходить висновку, що обґрунтованим та таким, що відповідає обставинам справи, є викладення спірного п. 9 договору в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 49213 гривень 19 коп. в рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 4101,10 коп. щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця» .

При цьому судом критично оцінюються доводи відповідача про встановлення саме 3-відсоткової ставки орендної плати за земельну ділянку з посиланням на лист Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 06.11.2014 р. №1397/13/61-14 та надані рішення інших органів місцевого самоврядування, якими встановлено ставку орендної плати на рівні 3% за такі ж земельні ділянки. Так, зазначений лист носить рекомендаційний характер, адресований обласним державним адміністраціям. При цьому, враховуючи положення ст. ст. 2, 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , звертається увага на наявність чинного рішення Новоушицької селищної ради від 23 червня 2017 року №11 «Про встановлення та затвердження місцевих податків і зборів на 2018 рік на території смт. Нова Ушиця, яка входить до складу Новоушицької селищної об'єднаної територіальної громади» (зі змінами, внесеними рішенням від 3 липня 2018 року №19), яким встановлено ставку орендної плати за землі для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій в розмірі 10% нормативної грошової оцінки за земельні ділянки (п. 14 додатку №7 вищезазначеного рішення).

Крім того, не беруться до уваги посиланя відповідача на те, що рішенням господарського суду Хмельницької області від 19.03.2018 р. у справі №924/16/18 на користь позивача стягнуто з АТ Хмельницькобленерго збитки, завдані використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів, виходячи саме з 3-відсоткової ставки, оскільки такі збитки стягнуто за період (28.12.2014 р. - 31.12.2016 р.), протягом якого були відсутні рішення позивача щодо встановлення ставки орендної плати для відповідача на рівні 10% (від 23 червня 2017 року №11 зі змінами, внесеними рішенням від 3 липня 2018 року №19, та від 20 березня 2018 року №36 зі змінами, внесеними рішенням від 08 листопада 2018 року).

У частині доводів відповідача щодо відсутності між сторонами переддоговірного врегулювання спору щодо викладення спірного п. 9 договору шляхом зазначення у ньому розміру орендної ставки на рівні 10% від нормативної грошової оцінки землі, суд зауважує, що зазначення у спірному пункті ставки орендної плати на рівні 10% не суперечить вищезазначеним положеннм законодавства та рішенням Новоушицької селищної ради. Крім того, з матеріалів слідує, що позивачем було надіслано відповідачу лист із пропозицією викласти п. 9 договору у відповідній редакції, однак станом на час розгляду справи відповідачем зазначений пункт не погоджено.

Судом враховується, що з огляду на положення частини 1 статті 9 Конституції України, ратифікацію Законом України №475/97-ВР від 17.07.1997 року Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і Першого протоколу та протоколів №2, 4, 7, 11 до Конвенції, прийняття Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", суди також повинні застосовувати Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та рішення Європейського суду з прав людини (далі - Суд) як джерело права.

Зокрема, у рішенні Суду у справі Трофимчук проти України №4241/03 від 28.10.2010 року Європейським судом з прав людини зазначено, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід сторін.

Відповідно до статті 73 Господарського процесуального кодексу України: доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно зі ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищезазначені обставини справи у їх сукупності, позиції сторін та положення законодавства, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

У зв'язку із задоволенням позовних вимог витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача відповідно до ст. 129 ГПК України.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 74, 86, 129, 233, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Новоушицької селищної ради, смт. Нова Ушиця Новоушицького району Хмельницької області до акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» , м. Хмельницький про врегулювання розбіжностей по п. 9 договору оренди земельної ділянки задовольнити.

Врегулювати розбіжності по п. 9 договору оренди земельної ділянки, укладеного між Новоушицькою селищною радою в особі секретаря ради ОСОБА_3, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , з однієї сторони, та АТ «Хмельницькобленерго» в особі в.о. генерального директора товариства ОСОБА_4, та вважати п. 9 цього договору укладеним у такій редакції:

« 9. Орендна плата вноситься орендарем у розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 49213 гривень 19 коп. в рік. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі рівними частками, що становить 4101,10 коп. щомісячно в рівній долі, але не пізніше 30 числа поточного місяця» .

Стягнути з акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» , м. Хмельницький, вул. Храновського, буд. 11А (код 22767506) на користь Новоушицької селищної ради, смт. Нова Ушиця, Хмельницька область, смт. Нова Ушиця, вул. Подільська, буд. 12 (код 04407388) 1762,00 грн. (одну тисячу сімсот шістдесят дві грвні 00 коп.) витрат зі сплати судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК, з урахуванням п. 17.5 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України.

Повне рішення складено 21.12.2018 р.

Суддя В.В. Виноградова

Віддрук. 3 прим.: 1 - до справи, 2 - позивачу (32600, Хмельницька область, Новоушицький район, смт. Нова Ушиця, вул. Подільська, 12), відповідачу (29018, м. Хмельницький, вул. Храновського, 11А). Всім рек. з пов. про вруч.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено23.12.2018
Номер документу78801540
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/857/18

Постанова від 10.04.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 14.03.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Постанова від 06.02.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Рішення від 12.12.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 28.11.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 28.11.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 14.11.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 05.11.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 01.10.2018

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні