Провадження №3/760/9715/18
Справа №760/33353/18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 грудня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю секретаря судового засідання Кривулько С.В., представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В. особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшов з Київської міської митниці ДФС України, у відношенні громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого в АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_4, РНОКПП НОМЕР_1, на дату переміщення товару керівник ТОВ КІНГБУД (ЄДРПОУ 41676318) за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст.483 Митного Кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
19.12.2018 до Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України, надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил № 0797/10000/18 від 23.11.2018, складеним відносно громадянина ОСОБА_2 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України, з якого вбачається, що 14.11.2018 в зоні діяльності Волинської митниці ДФС через митний кордон України з території Республіки Польща вантажним автомобілем НОМЕР_2 за попередньою митною декларацією від 14.11.2018 № UA100000/2018/879896 на адресу ТОВ КІНГБУД переміщено товари паркетні плити збірні, терасні дошки, вироби з пластмас: регульовані по висоті п'єдестали, хомути (кліпси), алюмінієві профілі, ящики для зберігання зразків ламінату, фурнітури (далі - товар), загальною вагою брутто 18 269,50 кг, вартістю 16 750,81 дол. США.
У якості підстави для переміщення вищеописаних товарів через митний кордон України до органу доходів і зборів подано наступні документи:
- рахунок-фактура (інвойс) від 09.11.2018 № 0911-NO на товар, що поставляються в рамках зовнішньоекономічного договору (контракту) від 08.10.2018 № NG-KB 18-10, з зазначенням вартості 16 750,81 доларів США на умовах поставки DAP-Київ , згідно з Інкотермс, виданий продавцем - компанією NEO GLOBAL SOLUTIONS LP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії) до покупця - ТОВ КІНГБУД (Україна);
- автотранспортна накладна від 13.11.2018 № 281469 на товар, що відправлено зі складу SUKСES (Республіка Польща), завантажених 13.11.2018 в м. Хельм (Республіка Польща) до транспортного засобу з д.н.з. НОМЕР_2, відправником яких зазначено компанію NEO GLOBAL SOLUTIONS LP , одержувачем - ТОВ КІНГБУД ;
15.11.2018 товар доставлено до Київської міської митниці ДФС та 16.11.2018 керівником ТОВ КІНГБУД ОСОБА_2 (гр. 54 МД) заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № UA100070/2018/240483.
Разом з переліченими вище документами до митного контролю та оформлення подано зовнішньоекономічний договір (контракт) від 08.10.2018 № NG-KB 18-10, на виконання умов якого і здійснювалась поставка товарів, укладений між ТОВ КІНГБУД , в особі керівника ОСОБА_2 та компанією NEO GLOBAL SOLUTIONS LP , в особі пана ОСОБА_4.
За результатами проведеного аналізу інформації, розміщеній на веб-сайтах з доменом верхнього рівня для урядових організацій Великобританії - https://beta.companieshouse.gov.uk та https://wck2.companieshouse.gov.uk встановлено, що перша реєстрація компанії NEO GLOBAL SOLUTIONS LP здійснена офіційними органами Великобританії 07.04.2017, що підтверджується реєстраційними документами, наявним у відкритому доступі на веб-сайті з доменом верхнього рівня для урядових організацій Великобританії - https://beta.companieshouse.gov.uk.
Відповідно до відомостей реєстраційних документів компанії NEO GLOBAL SOLUTIONS LP , засновниками та керуючими компанії є громадяни України ОСОБА_4 (ІНФОРМАЦІЯ_2) та ОСОБА_5 (ІНФОРМАЦІЯ_3).
19.11.2018 листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 19.11.2018
№ 36074/7/99-99-20-01-02-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли, серед інших, копії протоколів допиту свідків у кримінальному провадженні
№ 32018000000000009 від 19.02.2018 за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України, досудове розслідування якого здійснюється Головним слідчим управлінням фінансових розслідувань Державної фіскальної служби України, зокрема, - протокол допиту свідка - гр. України ОСОБА_5 (ІНФОРМАЦІЯ_3) від 16.11.2018 та протокол допиту свідка - гр. України ОСОБА_4 (ІНФОРМАЦІЯ_2) від 16.11.2018.
Відповідно до змісту протоколу допиту свідка від 16.11.2018 у кримінальному провадженні № 32018000000000009 від 19.02.2018, гр. України ОСОБА_5 надав показання про те, що він спільно з ОСОБА_4 у квітні 2017 року заснували компанію NEO GLOBAL SOLUTIONS LP , діяльність якої пов'язана з наданням агентських, логістичних послуг та оптової торгівлі непродовольчими товарами. Також, ОСОБА_5 повідомив про те, що фактично він разом з ОСОБА_4 здійснюють діяльність на підприємстві. При цьому, ОСОБА_5 надав показання про те, що компанія NEO GLOBAL SOLUTIONS LP не здійснює діяльності на території України, ТОВ КІНГБУД та його керівник - ОСОБА_2 йому не відомі, жодних фінансово-господарських взаємовідносин, у тому числі щодо поставки на адресу ТОВ КІНГБУД будь-яких товарів, компанія NEO GLOBAL SOLUTIONS LP не мала. Крім того, ОСОБА_5 надав показання про те, що документи, видані чи підписані від імені компанії NEO GLOBAL SOLUTIONS LP не мають жодного відношення до компанії NEO GLOBAL SOLUTIONS LP , у зв'язку з тим, що жодних контрактів та документів до них компанія NEO GLOBAL SOLUTIONS LP з ТОВ КІНГБУД не укладала і не підписувала, грошові кошти за постачання товарів від ТОВ КІНГБУД компанія NEO GLOBAL SOLUTIONS LP не отримувала.
Згідно зі змістом протоколу допиту свідка від 16.11.2018 у кримінальному провадженні № 32018000000000009 від 19.02.2018, гр. України ОСОБА_4 повністю підтвердив покази ОСОБА_5.
Отже, враховуючи те, що компанія NEO GLOBAL SOLUTIONS LP не укладала контракту від 08.10.2018 № NG-KB 18-10 з ТОВ КІНГБУД та не видавала рахунка-фактури (інвойсу) від 09.11.2018 № 0911-NO до зазначеного вище українського товариства, останні фактично є недійсними, містять ознаки фіктивності та таких, що тримані незаконним шляхом.
Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що 14.11.2018 товари паркетні дошки, терасні дошки, регульовані по висоті п'єдестали, пластикові хомути (кліпси), алюмінієві профілі, маркетингові ящики , у кількості 26 вантажних місць загальною вагою брутто 18 269,50 кг, переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, отриманих незаконним шляхом.
Відповідно до інформації, наявної в ІТС Податковий блок , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника ТОВ КІНГБУД (ЄДРПОУ 41676318) перебував громадянин України ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1), який також є єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником (контролером) даного товариства.
Тобто, перебуваючи на посаді керівника ТОВ КІНГБУД (ЄДРПОУ 41676318) та будучи його кінцевим бенефіціарним власником (контролером), гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов'язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Дії громадянина України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, отриманих незаконним шляхом.
Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_2 не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України
Таким чином, в діях гр. ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил № 0797/10000/18.
Безпосередні предмети правопорушення вилучено за протоколом про тимчасове вилучення товарів № 0797/10000/18 та знаходяться на відповідному зберіганні в Київській міський митниці ДФС.
Загальну вартість предметів правопорушення встановлено на підставі товаросупровідних документів (рахунок-фактура від 09.11.2018 № 0911-NO, комерційна пропозиція від 05.10.2018 № 410-КВ), яка складає 16 750,81 дол. США або 467 651,83 грн.
Представник Київської міської митниці ДФС України складений протокол №0797/10000/18 підтримав в повному обсязі та просив притягнути гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
В судовому засідання ОСОБА_2 заперечував проти викладених у протоколі обставин. Вважає, що документи, долучені органом доходів і зборів до матеріалів справи не свідчать про наявність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому просить закрити провадження у справі.
Заслухавши пояснення учасників провадження, дослідивши та оцінивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.ч. 2, 5, 7 ст. 494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити, в т.ч., такі дані:
1) дату і місце його складення;
2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;
3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;
4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;
5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення.
У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу.
Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
Пунктом 3 ч. 2 ст. 494 МК України встановлено, що протокол про порушення митних правил повинен містити необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності.
При цьому, згідно ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Крім цього, статтею 489 МК України зобов'язано посадову особу при розгляді справи про порушення митних правил з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність та чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності.
З наведених норм закону випливає, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли особа, яка вчинила правопорушення, встановлена, та щодо неї складено протокол про адміністративне правопорушення.
У разі якщо особа не встановлена, суди, згідно з вимогами пункту 1 частини першої статті 527 МК України, повинні приймати рішення про проведення додаткової перевірки для встановлення особи, що вчинила правопорушення.
Аналогічні положення щодо питань про порушення митних правил (складення протоколу) містяться в Методичних рекомендаціях стосовно провадження у цих справах, затверджених наказом Державної митної служби України № 936 від 30.12.04 року.
Так, п. 3.5 рекомендацій передбачає, що справа про порушення митних правил може бути заведена тільки в тому випадку, коли є достатні дані, які свідчать про наявність ознак правопорушення.
Недопустимим є заведення справи про порушення митних правил на підставі припущень або відомостей про правопорушення, достовірність яких викликає сумніви. Коли порушується справа про порушення митних правил потрібно також переконатися у відсутності обставин, які виключають провадження у справі.
За наявності зазначених обставин протокол про порушення митних правил не складається. У випадках, коли провадження у справі все ж було розпочате, названі обставини є підставою для припинення провадження у справі.
Як вбачається з матеріалів справи, протокол про порушення митних правил було складено відносно ОСОБА_2 у зв'язку з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, отриманих незаконним шляхом.
Разом з тим, документи, які були надані для митного оформлення та на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил викладені іноземною мовою, переклад вказаних документів на державну мову в матеріалах справи відсутній.
Згідно ст.252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Зазначене унеможливлює повний, всебічний розгляд справи та ухвалення законного рішення суду у відповідності до вимог ст.ст. 252, 280, 283 КУпАП, ст.ст. 489, 495, 527 МК України.
Отже, зважаючи на вищевикладене, суддя вважає за необхідне направити справу до Київської міської митниці для проведення додаткової перевірки, в ході якої слід здійснити офіційний переклад вказаних вище документів, які були надані для митного оформлення та на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил у відповідності до норм чинного Митного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
Керуючись ст. ст. 235, 461, 473, 494, 497, 498, 527 МК України суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Матеріали адміністративної справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_2 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого за ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.
Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 місяць
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд міста Києва на протязі десяти днів з дня її винесення.
Суддя: Букіна О.М.
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2018 |
Оприлюднено | 29.12.2018 |
Номер документу | 78834015 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Букіна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні