ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2018 року ЛуцькСправа № 140/2034/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Димарчук Т.М.,
за участю секретаря судового засідання Гуцалюк І.О.,
представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Селянського (фермерського) господарства "Фасти" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Селянське (фермерське) господарство "Фасти" (далі - СФГ «Фасти» , позивач) звернулося з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України від 20.12.2017 №453062/32578784 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.11.2017 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) та зобов'язання зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 09.11.2017 №5.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20.12.2017 комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної від 09.11.2017 №5 з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Позивач вважає рішення відповідача від 20.12.2017 №453062/32578784 незаконним та необґрунтованим, оскільки у ньому чітко не зазначено, які документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а подані платником пояснення та первинні документи підтверджують факт здійснення господарської операції, за якою було складено податкову накладну від 09.11.2017 №5.
Зазначає, що відповідно до податкової накладної від 09.11.2017 №5 реалізовувалась соя врожаю 2017 року на підставі договору поставки укладеного між СФГ «Фасти» та ТОВ Гранд Інвест Лімітед від 02.02.2016 №08/2016. В результаті поставки було виписано видаткову накладну №66 від 09.11.2017 та відповідно податкову накладну від 09.11.2017 №5 на суму 288 002,54 грн., яка не була зареєстрована в ЄРПН. Крім того, товар, що реалізовувався контрагенту є частково оплаченим покупцем 26.12.2017, 28.12.2017, 03.01.2018 та 05.01.2018 на суму 180 000,00 грн.
Враховуючи вищевикладене, позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення від 20.12.2017 №453062/32578784 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.11.2017 №5 в ЄРПН, зобов'язати відповідача зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 09.11.2017 №5 та стягнути з відповідача ДФС України витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 2500,00 грн.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 31.10.2018 прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, відповідно до приписів статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 18.12.2018 відмовлено у задоволенні клопотання ДФС України про залишення позовної заяви без розгляду.
У відзиві від 19.11.2018 №3863/03-20-10-03-12 (а.с.144-147) представник відповідача позовні вимоги не визнала, посилаючись на те, що за результатами перевірки податкової накладної від 09.11.2017 №5 її реєстрація була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки вказана податкова накладна відповідала критеріям оцінки ступеня ризику, визначеним пунктом 6 наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» , про що сформовано відповідну квитанцію. При перевірці поданих позивачем документів виявлено, що ним не було надано копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність вчинення господарських операцій, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, а саме: не надано додатків до договору поставки №08/2016 від 02.02.2016 (якісних посвідчень, рахунків-фактур), не надано довіреності, якою оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію, не надано первинних документів на підтвердження здійснення оплати (платіжних доручень, банківських виписок), не надано документів, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності). З наведених підстав просила у задоволенні позову відмовити.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав викладених у позовній заяві, просила витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 2500,00 грн. залишити за позивачем.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечила, просила відмовити в задоволенні позову повністю з підстав наведених у відзиві.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що СФГ «Фасти» зареєстроване як юридична особа 19.02.2004, взяте на облік як платник податків у Ковельській ОДПІ, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.119-125).
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності СФГ «Фасти» є: 01.11 - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.46 - розведення свиней; 01.50 - змішане сільське господарство; 01.61 - допоміжна діяльність у рослинництві; 46.21 - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин та інші види діяльності (а.с.120).
З матеріалів справи вбачається, що при здійсненні операції з поставки сої врожаю 2017 року у кількості 27,17 т. на адресу ТОВ Гранд Інвест Лімітед на суму 288 002,54 грн. (в т.ч. ПДВ 48 000,42 грн.) СФГ «Фасти» склало податкову накладну від 09.11.2017 №5, яку надіслало для реєстрації в ЄРПН (а.с.10).
Згідно з квитанцією від 27.11.2017 реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1201 та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с.11).
Позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрація якої зупинено, 14.12.2017 в електронному вигляді подав до Ковельської ОДПІ копії документів та пояснення щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 09.11.2017 №5 (а.с.12-14).
20.12.2018 Комісія ДФС України прийняла рішення №453062/32578784, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 09.11.2017 №5 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття СФГ «Фасти» рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.8).
28.12.2017 СФГ «Фасти» в адміністративному порядку оскаржило рішення комісії ДФС України від 20.12.2017 №453062/32578784 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.11.2017 №5 в ЄРПН до Державної фіскальної служби України (а.с.34-39).
Листом від 23.06.2018 №21533/6/99-99-11-04-15 про результати розгляду скарги ДФС України повідомила скаржника, що останнім порушено вимоги п.11 Порядку розгляду скарг на рішення комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою КМУ від 04.07.2017 №485, а саме, у зазначеній вище скарзі відсутній підпис голови СФГ «Фасти» , тому скарга фермерського господарства ДФС України розглянута не була, а рішення за результатами розгляду скарги не приймалось. (а.с.41-42).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу
Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Так, відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року №753/30621, далі - Критерії оцінки) моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних /розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу ПК України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Аналізуючи вищевикладене, слід дійти висновку про те, що наявність конкретного ступеня ризику, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна підтверджуватись належними та допустимими доказами.
Як вбачається з квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.11.2017, реєстрацію податкової накладної від 09.11.2017 №5 було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1201, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с.11).
Разом з тим, відповідачем не надано суду доказів на підтвердження наявності розбіжностей чи невідповідності обсягів постачання обсягам придбання товару сої врожаю 2017 року згідно виписаної товариством податкової накладної від 09.11.2017 №5.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв, такими документами є:
1) договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з абзацом першим постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» від 29 березня 2017 року №190 (далі - Постанова №190) Комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №566, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №752/30620 (далі - Порядок №566), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V ПК України та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03. 2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» .
Згідно із пунктом 16 Порядку №566 Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.
За приписами пункту 19 Порядку №566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби); 3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
Як передбачено пунктами 20, 21 Порядку №566, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
З матеріалів справи вбачається, що у порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.6 статті 201 ПК України, позивач відповідно до повідомлення від 14.11.2017 №18 щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, 14.12.2017 в електронному вигляді подав до Ковельської ОДПІ копії документів та пояснення щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 09.11.2017 №5, обсягів власно вирощеного врожаю сої, що ним був реалізований за господарською операцією та щодо якої подано для реєстрації податкову накладну та реєстрацію якої зупинено (а.с.12).
Як вбачається з наданого пояснення СФГ «Фасти» проводило реалізацію власно вирощеної сої врожаю 2017 року на території Дрозднівської сільської ради на орендованих землях та на земельних частках (паях) громадян. Підставою є договори оренди на земельні ділянки, договір поставки, видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, статистична форма 4-сг Звіт про посівні площі в 2017 році , форма 29-сг Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід, і винограду на 01.12. 2017 (а.с.12).
Як свідчать матеріали справи, господарська операція по поставці товару «сої врожаю 2017 року» підтверджується такими первинним документами.
02.02.2016 між СФГ «Фасти» (Постачальник) та ТОВ Гранд Інвест Лімітед (Покупець) укладено договір поставки №08/2016, згідно з яким постачальник зобов'язується в порядку та в строки передбачені даним договором передати покупцю, а покупець прийняти та своєчасно здійснити розрахунок за сою врожаю 2017 року (а.с.43-45). Відповідно до п. 3.3 Договору покупець зобов'язаний здійснити оплату у розмірі 80% вартості фактично відвантаженого товару протягом трьох платіжних банківських днів, решту 20% після реєстрації податкової накладної та встановлення залікової ваги. Розрахунки по даному договору здійснюються у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок постачальника.
Відповідно до умов поставки (п. 4.1 Договору) товар може поставлятись транспортом постачальника або покупця. Приймання-передача товару здійснюється уповноваженими представниками сторін на території покупця за адресою: вул. Ткача, 1, смт. Голоби, Ковельський район (п. 5.2 Договору).
На підставі вищевказаного договору СФГ «Фасти» було реалізовано ТОВ Гранд Інвест Лімітед сою врожаю 2017 року у кількості 27,17 т., а за фактом її реалізації виписано видаткову накладну №66 від 09.11.2017 на суму 288 002,54 грн. (в тому числі ПДВ - 48 000,42 грн.) та податкову накладну №5 від 09.11.2017 на суму 288 002,54 грн. (в тому числі ПДВ - 48 000,42 грн.), реєстрацію якої в ЄРПН відповідачем було зупинено (а.с.10).
Транспортування сої врожаю 2017 року у кількості 27,17 т. СФГ «Фасти» здійснювало власним транспортом за адресою покупця, вказаною у договорі: вул. Ткача, 1, смт. Голоби, Ковельського району, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 09.11.2017 №102 (а.с.46). Приймання-передача товару підтверджується довіреністю від 08.11.2017 №100, якою оформлені повноваження осіб, що отримали продукцію (а.с.178).
Товар, що реалізовувався контрагенту, на підставі рахунку від 09.11.2017 №10 є частково оплаченим покупцем 26.12.2017 на суму 50 000,00 грн., 28.12.2017 на суму 30 000,00 грн., 03.01.2018 на суму 50 000,00 грн. та 05.01.2018 на суму 50 000,00 грн., всього на загальну суму 180 000,00 грн., що підтверджується банківськими виписками ПАТ Креді ОСОБА_3 (а.с.69-72, 177).
Як вбачається з довідки Любитівської сільської ради від 11.01.2017 №126 для вирощування продукції власного виробництва СФГ «Фасти» орендує у Любитівської сільської ради земельні ділянки: 17,656 га рілля (землі резерву сільської ради); 48,961 га рілля (землі резерву сільської ради); 1,55 га господарський двір (землі запасу сільської ради); використовує земельні частки (паї) площею 234,42 га (рілля) та 70,21 га сінокос, що підтверджується укладеним між Любитівською сільською радою та СФГ «Фасти» договором оренди землі від 30.12.2015 (а.с.48,62-65).
З довідки виданої Дрозднівською сільською радою від 06.03.2017 №61 вбачається, що СФГ «Фасти» на території сільської ради використовує земельні частки (паї) громадян загальною площею 829,7218 га, з них: рілля - 673,33 га, сінокос - 156,3918 га (а.с.47).
Дані про розмір посівних площ підтверджуються даними офіційних фінансових звітів які подає фермерське господарство (а.с.50-61).
Для вирощування зернових та олійних культур, в тому числі сої урожаю 2017 року, СФГ «Фасти» придбавало насіння, засоби захисту рослин, мінеральні добрива, паливо та мастильні матеріали, підтвердженням чого є укладені договори з наступними контрагентами: МПП Ерідон , ТОВ Агрохімічна компанія ВІТАГРО , ТОВ ХІМПРОМ ЛТД , ПП Приватна фірма Волинь-край , ТОВ Украгропотект , ТОВ Хімагростеп , ТОВ АЙСЛАГ , ПП Мега Волинь , а також первинні документи щодо придбання товару та отримання послуг, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг), накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, оформлені за результатами господарської діяльності за вищевказаними договорами (а.с.74-118).
Вищевказані операції відображені у бухгалтерському та податковому обліку СФГ «Фасти» . Середня чисельність працюючих осіб фермерського господарства складає 15 осіб, про що свідчить форма №1ДФ за ІІІ квартал 2017 року (а.с.66-68).
Крім того, у власності СФГ «Фасти» є наступні транспортні засоби: комбайн, трактор, вантажний сідловий тягач, напівпричіп самоскид, що підтверджується копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів серії АБ №079453, серії АБ №231770, САО 177466, САО 177467 (а.с.79-80).
На думку суду, подані позивачем первинні документи з поясненнями щодо походження товару дають можливість підтвердити терміни, обсяги придбання товару (у даному випадку власно вирощеного врожаю сої) та співставити їх з обсягами постачання.
Позивач на момент здійснення господарської операції, за результатами якої видано податкову накладну від 09.11.2017 №5, мав достатні технічні, людські та матеріальні ресурси.
В оскаржуваному рішенні Комісії ДФС України від 20.12.2017 №453062/32578784 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.11.2017 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що воно прийняте з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.8).
Суд звертає увагу, що вказане рішення формально містить підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ № 190, а саме: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
Разом з тим, у зазначеному рішенні взагалі не вказано, які саме надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства та якими мотивами керувалася Комісія ДФС України, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.
Відповідач на вимогу суду не надав протоколу засідання Комісії ДФС України, під час якого було прийнято рішення від 20.12.2017 №453062/32578784.
Згідно зі статтею статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, оскільки фіскальним органом не доведено правомірності відмови у реєстрації податкової накладної від 09.11.2017 №5, складеної СФГ «Фасти» за результатами здійснення господарської операції по поставці товару «соя врожаю 2017 року» , а вказана господарська операція підтверджується первинними документами, які вказують на відповідність обсягам придбання товару (у даному випадку власно вирощеного врожаю сої) обсягам постачання товару «соя врожаю 2017 року» , тому суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20.12.2017 №453062/32578784 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.11.2017 №5 слід визнати протиправним та скасувати, зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 09.11.2017 №5.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь СФГ «Фасти» слід стягнути судовий збір в сумі 1762,00 грн., сплачений відповідно до платіжного доручення від 05.10.2018 №14417 (а.с.2).
Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20 грудня 2017 року №453062/32578784.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Селянським (фермерським) господарством "Фасти" податкову накладну від 09 листопада 2017 року №5.
Стягнути на користь Селянського (фермерського) господарства "Фасти" (45030, Волинська область, Ковельський район, с. Мощена, урочище Фасти, код ЄДРПОУ 32578784) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст судового рішення складено 26 грудня 2018 року.
ОСОБА_4 Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2018 |
Оприлюднено | 29.12.2018 |
Номер документу | 78843312 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні