Рішення
від 17.12.2018 по справі 813/2530/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2530/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2018 року

м.Львів, вул. Чоловського, 2

зал судових засідань № 6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Редкевич О.Р.

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до приватного підприємства «Астро» про стягнення заборгованості, -

в с т а н о в и в:

Личаківське об'єднане управління Пенсійного фонду України у м. Львові звернулося до суду з позовом до приватного підприємства «Астро» , в якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за Списком №2 у розмірі 9314,92 грн.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.08.2017 залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 01.11.2017 у задоволенні позову відмовлено повністю.

Постановою Верховного Суду від 03.04.2018 постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.08.2017 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 01.11.2017 скасовано. Справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Верховний Суд, скасовуючи судові рішення і направляючи справу на новий розгляд зазначив, що для вирішення спору необхідно встановити чи є ПП Астро правонаступником ДП ЗАТ ПБО Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод, на якому працювали ОСОБА_3 та ОСОБА_4, яким призначено пенсію на пільгових умовах, чи перейшли до відповідача зобов'язання щодо відшкодування пільгових пенсій стосовно цих осіб.

Після автоматизованого розподілу для розгляду справи визначено головуючого суддю Гулика А.Г.

Ухвалою від 04.06.2018 суддя прийняв справу до провадження та призначив справу до судового розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Ухвалою від 16.07.2018 суд допустив заміну позивача у справі Личаківське об'єднане управління Пенсійного фонду України у м. Львові правонаступником Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області.

Ухвалою від 07.08.2018 суд вирішив розглянути справу №813/2530/17 за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 07.08.2018 суд витребував від Державного архіву Львівської області матеріали реєстраційної справи дочірнього підприємства закритого акціонерного товариства «ПБО об'єднання «Львівміськбуд» Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод» та від управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради матеріали реєстраційних справ приватного підприємства «Астро» код ЄДРПОУ 23271196 та дочірнього підприємства закритого акціонерного товариства «ПБО об'єднання «Львівміськбуд» Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод» .

Ухвалою від 22.10.2018 суд витребував від управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради матеріали реєстраційної справи дочірнього підприємства ЗАТ «ПОБ об'єднання «Львівмісьвбуд» Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод» код ЄДРПОУ 01267596, місцезнаходження: м.Львів, вул.Кукурудзяна, 2 та від Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області матеріали пенсійних справ ОСОБА_4 та ОСОБА_3

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до п.1 ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-IV, підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам за списком №1 та списком №1. Загальна сума заборгованості відповідача по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за списком №1 та №2 до Пенсійного фонду становить 9 314,92 грн. Згідно з розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до п.«б» -«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» №1788 від 05.11.1991 відповідач зобов'язаний відшкодувати позивачу заборгованість в розмірі 9 314,92 грн.

Відповідач 19.06.2018 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому з урахуванням висновків Верховного Суду, просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що ПП Астро не є правонаступником ДП АТЗТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод . Відповідач також зазначає, що ДП АТЗТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод не увійшов до складу ПП Астро в порядку приєднання, злиття. Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зазначені у Витягу, відсутні юридичні особи, правонаступником яких є ПП Астро . Відповідач також зазначає, що статут ПП Астро та зміни до нього, нові редакції статуту ПП Астро зареєстровані після 01.06.2002 також свідчать про те, що ПП Астро не є правонаступником ДП АТЗТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод , а також те, що вказана юридична особа не увійшла до складу ПП Астро в порядку приєднання, злиття тощо.

Позивач подав до суду відповідь на відзив, в якому зазначає, що в процесі підтвердження та оновлення інформації, що міститься в автоматизованій програмі АСОПД/КОМТЕХ-W в довіднику установ, які здійснюють відшкодування пільгових пенсій, внесено відомості про те, що ПП Астро є правонаступником ДП ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод, яке зареєстровано в ПФ України з 16.04.1991 як Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод; з 05.05.1996 перейменовано у ДП ЗАТ Проекто-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод; ліквідовано 21.11.2002 шляхом реорганізації та приєднання його до ПП Астро .

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, з врахуванням вказівок Верховного Суду, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову необхідно відмовити повністю, з наступних підстав.

Приватне підприємство «Астро» знаходиться на обліку в Личаківському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України м.Львова, яке згідно з п.1 ст.14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV визначено страхувальником.

Згідно з розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, заборгованість ПП «Астро» перед Личаківським ОУПФ України м.Львова з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за січень - червень 2017 року становить 9314,92 грн.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Згідно з п.1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011 (далі - Положення), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через віце-прем'єр-міністра - міністра соціальної політики України.

В п. 3 Положення викладено основні завдання Пенсійного фонду України, одним з яких є реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного та в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно з законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів.

Відповідно до п. 7 Положення Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до п.1, 2 ст. Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.

Згідно з абз.4 п.1 ст.2 вказаного Закону для платників збору, визначених п. 1 та п.2 ст. 1 вказаного Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «а» , «б» -«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» .

Стаття 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» визначає, що розмір збору по фактичних витратах на виплату та доставку пільгових пенсій становить 100% від об'єкта оподаткування.

Відповідно до п.2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. При цьому до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату та доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, встановлено розділом шостим Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» , затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 (далі - Інструкція).

Відповідно до п. 6.1 Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» для платників, зазначених у п.п. 2.1.1 п. 2.1 вказаної Інструкції, фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності вказаним Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100 - відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до вказаного Закону.

Відповідно до п. 6.4 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.(п. 6.5 Інструкції).

Згідно з п. 6.8 Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Досліджуючи питання про наявність відносин правонаступництва між ПП Астро та дочірнього підприємства акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод , суд встановив наступне.

З метою перевірки зазначених обставин та на виконання вказівок Верховного Суду суд витребував матеріали реєстраційної справи ПП Астро . Матеріали реєстраційної справи дочірнього підприємства акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод витребувані від Державного архіву Львівської області та управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради не отримані, оскільки такі на зберігання у вказані органи не надходили.

Суд встановив, що державна реєстрація ПП Астро здійснена 10.05.1995, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1004100946 від 15.06.2018 та статутом ПП Астро зареєстрованим 10.05.1995 (а.с.117-122 Т.1).

01.06.2002 між ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд та ПП Астро укладено договір купівлі-продажу.

Відповідно до п.1.1 вказаного договору продавець (ЗАТ Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд ) зобов'язується передати у власність покупцю (ПП Астро ), а покупець прийняти та оплатити на умовах договору сукупні валові активи дочірнього підприємства акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод (надалі - цілісний майновий комплекс ЛЕРМЗ), який розташований у м.Львові по вул.Кукурудзяній,2.

Згідно з п.1.2 вказаного договору цілісний майновий комплекс ЛЕРМЗ включає в себе всі його активи і пасиви, нерухоме майно, механізми, інвентар, обладнання, устаткування та інше майно, перелік якого наводиться в акті приймання-передачі, що є невід'ємною частиною договору.

Пунктом 1.3 вказаного договору передбачено, що цілісний майновий комплекс, що продається, належить продавцю на підставі Свідоцтва на власність, виданого регіональним відділенням Фонду державного майна у Львівській області, реєстраційний №98 від 09.09.1994.

Відповідно до ч.1 ст.34 Закону України Про підприємства в Україні ( чинний на час укладення договору купівлі продажу від 01.06.2002) ліквідація і реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) підприємства провадяться з дотриманням вимог антимонопольного законодавства за рішенням власника, а у випадках, передбачених вказаним Законом, - за рішенням власника та за участю трудового колективу або органу, уповноваженого створювати такі підприємства, чи за рішенням суду.

Згідно з ч.5 ст.34 вказаного Закону у разі злиття підприємства з іншим підприємством усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до підприємства, яке виникло в результаті злиття.

При приєднанні одного підприємства до іншого до останнього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаного підприємства.

Суд дослідивши матеріали реєстраційної справи встановив, що у статутних документах ПП Астро (витяги із статуту ПП «Астро» від 10.05.1995, зміни до статуту від 31.12.1999 та від 30.01.2002, доповнення до статуту від 01.10.2003 та від 01.12.2003) відсутні документи, які б свідчили про реорганізацію ПП Астро в результаті укладення договору купівлі-продажу від 01.06.2002.

Відповідними державними органами не проводилась реєстрація змін організаційно-правової форми чи інших змін ПП Астро у зв'язку з придбанням цілісного майнового комплексу ЛЕРМЗ.

Жодних доказів, які б свідчили про наявність відносин реорганізації ПП Астро в результаті придбаного цілісного майнового комплексу ЛЕРМЗ, не подано. Так само, відсутні докази щодо зміни організаційно-правової форми та правового статусу дочірнього підприємства акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод в результаті продажу майна. Вказане підприємство у зв'язку з продажем майна не припинило своє існування як юридична особа.

Щодо пункту 4.4. договору купівлі-продажу від 01.06.2002, в якому вказано, що покупець (ПП Астро ) зобов'язаний стати правонаступником всіх прав та обов'язків щодо цілісного майнового комплексу ЛЕРМЗ, включаючи всі його активи і пасиви, нерухоме майно, інвентар, обладнання, устаткування та інше майно, суд зазначає, що можливі юридичні неточності, які містяться у вказаному договорі, не впливають на зміст договірних зобов'язань щодо купівлі-продажу цілісного майнового комплексу.

Суд також встановив, що відповідно до акта прийому-передачі сукупних валових активів ДП АТ ЗТ ПБО Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод , який розташований у м.Львові по вул.Кукурудзяній, 2 від 16.10.2002, з 01.07.2002 до покупця переходять в порядку правонаступництва зобов'язання працевлаштування всіх працівників, їх трудових прав та обов'язків, переведених на роботу від продавця.

Згідно з трудовими договорами від 01.07.2002 та від 02.07.2002 ОСОБА_4 та ОСОБА_3 прийнято на роботу в ПП Астро .

Проте, з аналізу вказаних договорів не вбачається, що ОСОБА_4 та ОСОБА_3 прийняті на роботу в ПП Астро в порядку переведення з дочірнього підприємства акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод у зв'язку з реорганізацією, що, в свою чергу, додатково спростовує доводи позивача про те, що ПП Астро є його правонаступником.

Суд відхиляє доводи позивача про те, що в автоматизованій програмі АСОПД/КОМТЕХ-W в довіднику установ, які здійснюють відшкодування пільгових пенсій, внесено відомості про те, що ПП Астро є правонаступником дочірнього підприємства акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод , яке зареєстровано в ПФ, оскільки відомості з такої системи не мають юридичної сили для суду в частині визначення відносин щодо правонаступництва.

Суд також відхиляє посилання позивача на довідку Державного архіву Львівської області від 12.05.2016 №434/01-21, в якій зазначено про приєднання дочірнього підприємства акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод до ПП Астро , оскільки довідка з архіву не є належним доказом, який може підтверджувати факт реорганізації юридичної особи шляхом приєднання.

На підставі аналізу норм законодавства та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що ПП Астро не є правонаступником дочірнього підприємства акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод , оскільки мало місце придбання лише цілісного майнового комплексу вказаного підприємства.

У зв'язку з цим, у ПП Астро відсутні правові підстави для відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій за Списком №2 у розмірі 9314,92 грн. щодо працівників ОСОБА_4 та ОСОБА_3, які працювали в дочірньому підприємстві акціонерного товариства закритого типу Проектно-будівельне об'єднання Львівміськбуд Львівський експериментальний ремонтно-механічний завод та за час роботи на якому, отримали право на призначення пенсії на пільгових умовах.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст.78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову необхідно відмовити повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

в задоволенні позову Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до приватного підприємства «Астро» про стягнення заборгованості відмовити повністю.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складене і підписане 27.12.2018.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2018
Оприлюднено29.12.2018
Номер документу78848917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2530/17

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 17.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Постанова від 03.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні