Рішення
від 17.12.2018 по справі 916/1337/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"17" грудня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/1337/18

Господарський суд Одеської області у складі: суддя Волков Р.В.,

секретар судового засідання - Кришталь Д.І.

розглянувши справу №916/1337/18

за позовом: Першого заступника керівника Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області (67500, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Доброслав, вул. Центральна, 85)

в інтересах держави в особі Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області (67560, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Красносілка, вул. Набережна, 87а);

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор`є плюс» (67667, Одеська обл., Біляївський р-н, смт. Хлібодарське, вул. Маякська дорога, 22);

про стягнення заборгованості за договором про пайову участь від 10.08.2006р. у сумі 2640491,28 грн.,

Представники сторін:

Прокурор: Озерова О.Д. (за службовим посвідченням);

Від позивача: ОСОБА_1 (за довіреністю); ОСОБА_2 (за довіреністю);

Від відповідача: ОСОБА_3 (за довіреністю);

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник керівника Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою (вх.№1439/18 від 04.07.2018р.) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор`є плюс» , у якому просить суд, стягнути заборгованість за договором про пайову участь від 10.08.2006р. у сумі 2640491, 28 грн.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 09.07.2018р. позовну заяву (вх. № 1439/18 від 04.07.2018р.) залишено без руху, у зв'язку з невиконанням позивачем вимог п.п.7,9 ст.162 ГПК України. Позивачу встановлено строк для усунення недоліків позовної заяви.

Прокурор звернувся до господарського суду Одеської області з заявою (вх. №2-3845/18) про усунення недоліків позовної заяви, про які зазначено в ухвалі господарського суду Одеської області від 09.07.2018р. по справі № 916/1337/18.

Ухвалою від 20.08.2018 р. відкрито провадження у справі, підготовче засідання призначено на 05.09.2018 р.

05.09.2018 р. від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

05.09.2018 р. оголошено перерву до 08.10.2018 р., встановлено відповідачу строк для надання відзиву до 20.09.2018 р., позивачу строк для відповіді на відзив до 01.10.2018 р., позивачу строк для надання заперечень до 08.10.2018 р.

19.09.2018 р. від відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до вирішення іншої справи і набрання законної сили рішенням у справі №916/1859/18.

19.09.2018 р. від відповідача поданий відзив на позовну заяву.

05.10.2018 р. прокурором надано відповідь на відзив на позовну заяву.

08.10.2018 р. позивачем надано заперечення на відзив.

08.10.2018 р. відкладено розгляд справи на 19.10.2018 р., ухвалою від 08.10.2018 р. повідомлено позивача про дату судового засідання.

19.10.2018 р. продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів, оголошено перерву до 12.11.2018 р.

12.11.2018 р. відповідачем надано заперечення.

12.11.2018 р. оголошено перерву до 19.11.2018 р.

19.11.2018 р. прокурором подано пояснення на заперечення,

Відповідачем 19.11.2018 р. надано клопотання про перенесення розгляду справи по суті на іншу дату.

19.11.2018 р. закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 05.12.2018 р., ухвалою від 19.11.2018 р. відповідача повідомлено про дату судового засідання.

05.12.2018 р. оголошено перерву до 17.12.2018 р.

17.12.2018 р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Перший заступник керівника Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області (далі - прокурор) посилається на те, що Красносільською сільською радою Комінтернівського району Одеської області (далі - позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю Чорномор'є плюс укладено договір на право забудови №2. За договором оренди земельної ділянки від 07.02.2008 р. позивачем надано відповідачу в оренду земельну ділянку площею 1 га, кадастровий номер 5122782600:04:001:0152, розташовану в селі Іллічівка на території Красносільської сільської ради, для будівництва, експлуатації та обслуговування багатоповерхових житлових будинків та об'єктів соціально-культурного призначення.

02.06.2017 р. між позивачем та відповідачем укладено додаткову угоду про викладення договору на право забудови від 10.08.2006 р. в новій редакції.

За умовами п.1.1 договору зі змінами, замовник зобов'язується прийняти пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Красносільської сільської ради, грошові кошти на пайову участь у розмірі 3 248 525,32 грн.

П.2.1 договору визначено, що замовник зобов'язується перерахувати (однією сумою або частинами за календарним планом) кошти в повному обсязі до прийняття об'єкта в експлуатацію у строк до 01.07.2018 р. на рахунок цільового фонду позивача.

Згідно з додатком №2 до договору №2 встановлено розмір та строки оплати коштів пайової участі, а саме:

-200000,00 грн. до 01.08.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.09.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.10.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.11.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.12.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.01.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.02.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.03.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.04.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.05.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.06.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.07.2018 р.

Відповідно до Реєстру дозвільних документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України та листа Департамента Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області Відділом Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого органу Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області зареєстровано декларацію відповідача серії ОД №143171583122 про готовність об'єкта до експлуатації, а саме: будівництво групи житлових будинків №42 з підземним паркінгом, №97 та прибудованим бізнес-центром (Одеська обл., Комінтернівський р-н, с. Іллічанка).

Згідно з інформацією Управління державного казначейства у Лиманському районі в Одеській області відповідачем перераховано на рахунок позивача 8525,32 грн. від 07.06.2017 р. як оплату пайової участі.

Посилається на ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , вказує, що на момент пред'явлення позову сума заборгованості за договором №2 від становить 2 640 491,28 грн.

Вказує, що відповідачем не виконано зобов'язання зі сплати пайової участі, що підриває економічні інтереси держави та сприяє виникненню заборгованості перед бюджетом.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що розмір пайової участі, встановлений Договором №2 становить 4 відсотки від загальної кошторисної вартості об'єкта будівництва та дорівнює 3 248 525,32 грн. Цей розмір було встановлено відповідно до ч.5 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , відповідно до якої величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

При цьому, відповідно до ч.5 ст. 30 цього Закону якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність.

У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Зазначає, що згідно з технічними умовами будівництва Секції 1,2,3 11-поверхового житлового будинку №2 по ген.плану №42 (буд.) за адресою: с. Ілічанка, Лиманський район, Одеська область, земельна ділянка кадастровий номер 5122782600:04:001:0152 відповідачем здійснено будівництво теплової мережі поза межами земельної ділянки. Вартість робіт з будівництва становить 3 034 334,98 грн. При цьому, будівництво цієї мережі є необхідним елементом будівництва житлового комплексу з метою забезпечення будинку тепловодопостачанням. Здійснити це будівництво в межах земельної ділянки, яка надана під забудову, є технічно неможливим, тому, відповідно до п.5 технічних умов, які були видані КП Теплопостачання міста ОСОБА_2 (ТК 1802) та в подальшому прокладається до точки, яка визначається - 1802/1, що розташовані поза межами земельної ділянки, яка надана під будівництво. До об'єкту містобудування подальше будівництво теплової мережі визначається вже від точки 1802/1.

Таким чином, відповідач зазначає, що наявні підстави для зменшення розміру пайової участі. Вказує, що звертався до позивача з пропозицією укласти додаткову угоду про внесення змін до договору №2, однак листом №980/05-10/19/3151 від 27.08.2018 р. було відмовлено в укладанні додаткової угоди та зменшенні пайової участі.

Зазначає, що не є підставою для відмови посилання позивача на рішення суду у справі №916/2/18, оскільки в межах цієї справи підставою для відмови була відсутність належного підтвердження проведення робіт та порядку зарахування. Крім того, вважає, що підставою для відмови також не є передача теплової мережі на баланс КП ТМО , оскільки на момент видачі вказаних технічних умов позивач не мав власних теплових мереж та комунального підприємства для обслуговування таких мереж. Застереження, яке міститься у технічних умовах, не впливає на можливість передачі теплових мереж у власність громади та на баланс будь-якого комунального підприємства, створеного позивачем. Вважає, що розмір пайової участі має бути зменшений на вартість робіт з будівництва теплової мережі поза межами земельної ділянки в сумі 3 034 334,98 грн. та встановлений у розмірі 214 190,34 грн., просить у позові відмовити.

У відзиві на позовну заяву прокурор вказує, що при укладанні додаткової угоди відповідачу було відомо про необхідність будівництва теплової мережі.

У запереченні на відзив позивач вказує, що з наданих відповідачем документів не вбачається підстав для зменшення розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, оскільки не надано проект теплопостачання згідно з вимогами ДБН А.2.2-3-2014, зокрема, кошторисну документацію щодо вартості будівництва, документи, що підтверджують будівництво мережі поза межами земельної ділянки - геодезичну зйомку з виконавчою документацією. Крім того, згідно з наданими технічними умовами відповідач передає теплову мережу на баланс КП ТМО .

Відповідно до вимог ч.5 ст. 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності відповідач повинен одночасно передати у комунальну власність відповідну мережу, проте цього ним не зроблено, необхідні документи, а також проект акту приймання-передачі позивачем не отримано. Підтримує позовні вимоги у повному обсязі.

У запереченні позивач вказує, що питання зменшення пайового внеску на кошторисну вартість будівництва позивачем не розглядалось, зазначає, що всі необхідні документи були надані, крім того, жодним нормативним актом не передбачений виключний перелік документів, необхідний для розгляду питання щодо зменшення вартості пайової участі. Законом не передбачено одночасність дій у вигляді зменшення пайової участі та передачі інженерних мереж до комунальної власності.

Зазначає, що Законом України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено імперативну норму щодо зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами, що підтверджується правовою позицією Верховного Суду (постанова від 03.04.2018 р. у справі №904/9051/15).

Вказує, що вартість інженерних мереж поза межами земельної ділянки становить 2 469 830,96 грн., зазначає, що вже сплачено 199 000,00 грн. та 8 252 грн. (часткова оплата пайового внеску).

Прокурор у поясненнях на заперечення повторює попередні доводи та вказує, що відповідач був обізнаний про наявність технічних умов та розроблення теплової мережі, зміни до договору не внесені, тому він має виконуватись належним чином, а відповідачем не вжито заходів до укладання нового договору пайової участі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, суд встановив наступне.

10.08.2006 р. між Красносільською сільською радою Комінтернівського району та Товариством з обмеженою відповідальністю Чорномор'є плюс укладено Договір на право забудови, предметом якого є надання Забудовнику (відповідач) права забудови земельної ділянки, у межах відводу за адресою: с. Іллічівка, вул. Паустовського, строком до ІV-го кварталу 2010 року для здійснення будівництва, експлуатації та обслуговування житлових будинків, об'єктів соціально-культурного призначення й комплексного благоустрою прилеглої території.

02.06.2017 р. між Красносільською сільською радою Лиманського району Одеської області та Товариством з обмеженою відповідальністю Чорномор'є плюс (Замовник) було укладено Угоду про викладення договору на право забудови від 10.08.2006 р. в новій редакції. Згідно з новою редакцією договір носить назву Договір №2 про пайову участь Замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області (далі - Договір №2).

Відповідно до п.1.1. Договору №2 Замовник зобов'язується прийняти пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Красносільської сільської ради та перерахувати на спеціальний рахунок цільового фонду розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Красносільської сільської ради грошові кошти на пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Красносільської сільської ради у розмірі, що становить 4 (чотири) відсотки, що дорівнює в сумі 3248525,32 грн. від загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, яка визначена проектною документацією, та затверджена в установленому законодавством порядку.

Згідно з п.2.1. Договору №2 Замовник зобов'язується перерахувати (однією сумою або частинами за календарним планом) кошти, зазначені в розділі І Договору в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію у строк до 01.07.2018 р. на рахунок цільового фонду Красносільської сільської ради.

Додатком №1 до Договору №2 визначено розрахунок величини пайової участі Замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області на підставі затвердженої в установленому порядку проектної документації. Відповідно до п.3 Додатку №1 згідно із затвердженою проектною документацією загальна кошторисна вартість об'єкта будівництва становить 81213133,00 грн. П.4 визначено, що розмір пайового внеску складає 4 (чотири) відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта в сумі 3248525,32 грн.

Додатком №2 до Договору №2 визначено графік оплати коштів пайової участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області. Відповідно до п.1 Додатку №2 визначено, що оплату буде здійснено в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію у такому розмірі та у строки:

-200000,00 грн. до 01.08.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.09.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.10.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.11.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.12.2017 р.;

-250000,00 грн. до 01.01.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.02.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.03.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.04.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.05.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.06.2018 р.;

-299754,22 грн. до 01.07.2018 р.

Відповідно до Реєстру дозвільних документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України та листа Департамента Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Одеській області Відділом Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого органу Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області зареєстровано декларацію відповідача серії ОД №143171583122 про готовність об'єкта до експлуатації, а саме: будівництво групи житлових будинків №42 з підземним паркінгом, №97 та прибудованим бізнес-центром (Одеська обл., Комінтернівський р-н, с. Іллічанка).

Згідно з довідкою Управління Державної казначейської служби України у Лиманському районі Одеської області від 26.04.2018 р. №399 від відповідача до бюджету Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області надійшло 8525,32 грн.

Позовна заява прокурором подана з урахуванням сум, які мали бути сплачені до 01.05.2018 р. включно та за виключенням сплаченої суми у розмірі 8525,32 грн. Ціна позову становить, таким чином, 2640491,28 грн.

Згідно з технічними умовами (від 24.11.2015 р. №15/01-03-52) на теплопостачання житлових будівель №2,3 (по ген.плану в будівництві №42) в с. Ілічівка, Комінтернівського району Одеської області, відповідачем здійснено будівництво теплової мережі поза межами земельної ділянки.

Вартість робіт з будівництва цієї інженерної мережі становить 3034334,98 грн.

Довідкою ТОВ КАПОР , яка надана ТОВ Чорномор'є плюс , підтверджено, що відповідно до умов Договору №12/17-п від 01.12.2017 р., укладеного між ТОВ КАПОР та ТОВ Чорномор'є плюс на будівництво теплової мережі до житлових будинків №2,3 (по генплану будівництва №42) в с. Ілічанка, Лиманського району, Одеської області, вартість робіт сплачено в повному обсязі в сумі 3034334,98 грн., в тому числі, 2469830,96 грн. - будівельні роботи з прокладки інженерних мереж поза межами земельної ділянки.

Вартість будівельних робіт поза межами земельної ділянки також підтверджується локальним кошторисом на будівельні роботи №2-1-1 на прокладення теплової мережі (за межами ділянки) до жилих будівель №2,3 (по ген.плану №42) в с. Ілічівка, Комінтернівського району, Одеська область (за межами ділянки) - 2469830,96 грн.

Відповідно до п.6 технічних умов, які були видані відповідачу КП Теплопостачання міста ОСОБА_2 , будівництво теплових мереж здійснюється від точки підключення, яка належить КП Теплопостачання міста ОСОБА_2 (ТК 1802) та в подальшому прокладається до точки, яка визначається - 1802/1.

Відповідно до робочого проекту (12/РП-2015-ТС) Прокладка теплової мережі до житлових будівель №2,3 (по ген.плану в будівництві №42) в с. Ілічівка, Комінтернівського району Одеської області, зробленого інженером-проектувальником ОСОБА_4, проект виконаний у зв'язку з будівництвом жилих будівель №42 в с. Ілічівка Комінтернівського району Одеської області та необхідністю їх підключення до мереж теплопостачання КП Теплопостачання м. Одеси .

Між відповідачем та ТОВ КАПОР (код ЄДРПОУ 40157122) укладений Договір №12/17-п від 01.12.2017 р. На виконання цього Договору було здійснено роботи з прокладання теплової мережі, що підтверджується Актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2018 р. Загальна вартість по акту становить 3034334,98 грн.

Вказане також підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2018 р.

16 травня 2018 р. між ТОВ КАПОР та відповідачем підписано Акт про приймання в експлуатацію трубопроводу в присутності представника КП Теплопостачання м. Одеси .

Судом також встановлено, що ТОВ Чорномор'є плюс зверталось до Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області із заявою про перерахунок розміру пайової участі за вих.№28 від 21.06.2018 р. (отримано 04.07.2018 р.). Зі вказаної заяви вбачається пропозиція відповідача:

- укласти договір (угоду) про внесення змін до Договору №2, встановивши розмір пайової участі ТОВ Чорномор'є плюс у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області у сумі 51640,32 грн.;

- прийняти у комунальну власність теплову мережу, збудовану ТОВ Чорномор'є плюс поза межами земельної ділянки.

У доповнення до цієї заяви було направлено лист за вих.№34 від 08.08.2018 р. (отримано позивачем 08.08.2018 р.), згідно з яким уточнено, що заявник просить встановити розмір пайової участі у сумі 214190,34 грн. До цієї заяви додано (у копіях): довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2018 р.; акт прийому виконаних будівельних робіт за липень 2018 р.; договірна ціна на будівництво

Прокладки теплової мережі до житлових будівель №2,3; договір підряду №12/17-п від 01.12.2017 р.; підсумкова вартість ресурсів; локальний кошторис на будівельні роботи №2-1-1; підсумкова звітність до локального кошторису №2-1-1; квитанції про оплату послуг.

Крім того, листом, який позивачем отримано 09.08.2018 р., направлено у додаток до вказаних заяв копію технічних умов на теплопостачання жилих будинків №2,3 від 24.11.2015 р. №15/01-03-52, квитанцій на оплату робіт.

Листом від 15.08.2018 р. за вих.№36, який отримано позивачем 15.08.2018 р., відповідач направив також копії: паспорту теплової мережі від 16.05.2018 р., акт про прийом в експлуатацію трубопроводу від 16.05.2018 р.; акт на приховані роботи з укладання трубопроводів теплової мережі від 14.05.2018 р.; акт на розбивку траси теплових мереж від 05.03.2018 р.; акт на промивку (продування) трубопроводу від 14.05.2018 р., акт на гідравлічне випробування трубопроводу від 14.05.2018 р. в с. Іллічівка, Лиманський район, квитанції про оплату робіт.

Листом від 16.08.2018 р. за вих. №40 (отримано радою) 16.08.2018 р., було надано копії квитанцій.

ТОВ Чорномор'є плюс було отримано лист від Красносільської сільської ради за вих.№980/05-10/19/3151 від 27.08.2018 р., в якому вказано, що з наведених документів не вбачається підстав для зменшення розміру пайової участі, адже згідно наданих технічних умов комунального підприємства Теплопостачання м. Одеси завершену будівництвом мережу замовник передає на баланс КП Теплопостачання м. Одеси , крім того, експлуатуючою організацією є саме КП Теплопостачання м. Одеси .

У цьому ж листі позивач зазначив про сплату відповідачем 199 000,00 грн. 17.08.2018р. в рахунок пайової участі.

Крім того, ТОВ Чорномор'є плюс було надано квитанцію №0.0.1111468735.1 від 17.08.2018 р. на доказ сплати 199 000,00 грн. (а.с. 216).

Відповідно до ч.2 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Згідно з п.9 ч.4 ст. 40 цього Закону до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва об'єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об'єктів енергетики, зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу).

Положеннями абз. 1 ч.5 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами.

При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

Ч.5 ст. 30 цього ж Закону визначено, що якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність.

Суд зазначає, що вказана норма закону не передбачає обов'язкової одночасності дій у вигляді зменшення пайової участі та передачі інженерних мереж до комунальної власності.

Крім того, посилання позивача на те, що теплова мережа передається до КП Теплопостачання м. Одеси , не підтверджується наявними у матеріалах справи доказами належності такої мережі цьому КП на праві власності.

Також, відповідно до вказаної норми, інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність. При цьому Законом не визначено, до власності якої саме територіальної громади мають передаватись мережі/об'єкти.

У разі, якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Ч.1 ст. 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено визначення технічних умов - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації.

З аналізу вищезазначених норм вбачається, що Законом України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено імперативну норму щодо зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами.

Вказане підтверджується також висновком щодо застосування норм права, викладеним у постанові Верховного Суду від 03.04.2018 р. по справі №904/9051/15.

Виконання робіт з будівництва зовнішніх мереж, їх вартість та оплата на суму 2469830,96 грн. підтверджується договором підряду №12/17-п від 01.12.2017 р.; локальним кошторисом на будівельні роботи №2-1-1; квитанціями на оплату робіт; топографічною зйомкою земельної ділянки за адресою: вул. Паустовського, 1, м. Іллічівка, Красносільської с.р., Лиманського району, Одеської області (кадастровий номер 5122782600:04:001:0152); технічними умовами від 24.11.2015 р. №15/01-03-52; робочим проектом 12/РП-2015-ТС; довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2018 р.; актом прийому виконаних будівельних робіт за липень 2018 р.

Таким чином, суд приходить до висновку про необхідність зменшення пайової участі ТОВ Чорномор'є плюс відповідно до прямої імперативної норми Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , що висловлена у ч.5 ст. 30, на суму 2469830,96 грн.

Сторони підтвердили та надали докази сплати відповідачем 199 000,00 грн. на оплату пайової участі 17.08.2018 р. З урахуванням цього, суд відповідно до п.2 ч.1 ст. 231 ГПК України, закриває провадження у частині стягнення 199 000,00 грн. у зв'язку з відсутністю предмета спору.

Оскільки позивачем було зазначено ціну позову у розмірі 2 640 491,28 грн. без урахування платежів відповідно до Додатку №2 до Договору №2 (299754,22 грн. - до 01.06.2018 р.; 299754,22 грн. - до 01.07.2018 р.), та враховуючи зазначену суму оплати, фактично сума спору становить 2441491,28 грн.

Так як суд прийшов до висновку про необхідність зменшення пайової участі відповідача на суму 2469830,96 грн., позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись зазначеним вище, відповідно до ст.ст. 73,74, 236-238, 240, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Закрити провадження у справі №916/1337/18 за позовом Першого заступника керівника Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04379657, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Красносілка, вул. Набережна, 87а) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор`є плюс» (код ЄДРПОУ 32478489, 67667, Одеська обл., Біляївський р-н, смт. Хлібодарське, вул. Маякська дорога, 22) про стягнення заборгованості за договором про пайову участь від 10.08.2006р. у сумі 2640491,28 грн. у частині стягнення 199 000,00 грн.

2. Відмовити у задоволенні позову Першого заступника керівника Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04379657, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Красносілка, вул. Набережна, 87а) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорномор`є плюс» (код ЄДРПОУ 32478489, 67667, Одеська обл., Біляївський р-н, смт. Хлібодарське, вул. Маякська дорога, 22) про стягнення заборгованості за договором про пайову участь від 10.08.2006р. у сумі 2640491,28 грн. у частині вимог про стягнення 2 441 491,28 грн.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом двадцяти днів з моменту складення повного тексту.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Вступна та резолютивна частина рішення оголошені в судовому засіданні 17.12.2018р. Повний текст рішення складений та підписаний 27 грудня 2018 р.

Суддя Р.В. Волков

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення17.12.2018
Оприлюднено02.01.2019
Номер документу78927835
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1337/18

Постанова від 15.10.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 22.08.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 08.05.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 14.07.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 22.06.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 31.05.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 19.04.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 29.03.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 18.03.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні