Постанова
від 28.12.2018 по справі 802/908/18-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/908/18-а

Головуючий у 1-й інстанції: Томчук А.В.

Суддя-доповідач: Залімський І. Г.

28 грудня 2018 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Залімського І. Г.

суддів: Смілянця Е. С. Сушка О.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2018 року (ухвалене у м. Вінниці 01 жовтня 2018 року о 13:03, повний текст якого виготовлено 08 жовтня 2018 року) у справі за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, державного кадастрового реєстратора відділу у Козятинському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_3, про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, державного кадастрового реєстратора відділу у Козятинському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_3, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просила суд:

- визнати протиправними дії Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки площею 20,2698 га з кадастровим номером НОМЕР_5 і виключення з Державного земельного кадастру інформації про земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_1, що розташована на території Йосипівської сільської ради Козятинського району Вінницької області та щодо реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_4 (площею 1,9204 га), НОМЕР_3 (площею 4 га), НОМЕР_2 (площею 14,3494 га), що розташована на території Йосипівської сільської ради Козятинського району;

- зобов'язати Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області поновити запис у Поземельній книзі шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку площею 20,2698 га з кадастровим номером НОМЕР_1, що розташована на території Йосипівської сільської ради Козятинського району;

- зобов'язати Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області скасувати державну реєстрацію ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_4 (площею 1,9204 га), НОМЕР_3 (площею 4 га), НОМЕР_2 (площею 14,3494 га), що розташована на території Йосипівської сільської ради Козятинського району;

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 13.12.2017 №2-15658/15-17 "Про затвердження документації із землеустрою та надання ділянки у власність".

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 21.08.2018 позовну заяву в частині вимоги про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 13.12.2017 №2-15658/15-17 "Про затвердження документації із землеустрою та надання ділянки у власність" за клопотанням позивача залишено без розгляду.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2018 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, позивач подала апеляційну скаргу, в якій просить рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2018 року скасувати, прийняти нове рішення про задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з'ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що під час розгляду справи за позовом ОСОБА_2 в Господарському суді Вінницької області, останній стало відомо, що орендована нею земельна ділянка площею 20, 2698 га з кадастровим номером НОМЕР_1 державним кадастровим реєстратором Відділу у Козятинському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області була поділена на три земельні ділянки, яким було присвоєно кадастрові номери НОМЕР_4, НОМЕР_3, НОМЕР_2. Підставою для такого поділу стала заява гр. ОСОБА_3 про державну реєстрацію земельної ділянки.

При цьому, земельна ділянка площею 20,2698 га з кадастровим номером НОМЕР_5 була сформованою та її подальше формування могло здійснюватися лише за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, а не за проектом землеустрою. Однак, матеріали справи не містять жодного рішення ГУ Держгеокадастру щодо надання згоди на поділ чи об'єднання земельних ділянок користувачем земельної ділянки. Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_5 Державний реєстратор міг лише при поділі цієї земельної ділянки.

Від державного кадастрового реєстратора відділу у Козятинському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області надійшов відзив на апеляційну скаргу позивача в якому вказано на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги. Зазначено, що відповідно до технічних можливостей програмного забезпечення ДЗК відведення земельної ділянки із уже сформованої земельної ділянки та реєстрація нових ділянок в Національній кадастровій системі відбувається через функціонал "земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки", інших можливостей зареєструвати земельну ділянку, що відводиться, технічним забезпеченням НКС не передбачено. Земельна ділянка резервного фонду Державної власності з кадастровим номером НОМЕР_1 площею 20,2698 цільове призначення 01.01 була скасована під час реєстрації нової сформованої ділянки, що була надана у власність гр. ОСОБА_3

Решта учасників справи не подали відзивів або письмових пояснень на апеляційну скаргу.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 06.12.2018, з урахуванням п.7 ч.1 ст.306, ст.307, 311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, 10.07.2006 між Козятинською РДА (орендодавцем) та ФОП ОСОБА_2 (орендарем) укладено договір оренди землі №136, згідно умов якого в оренду передано земельну ділянку сільськогосподарського призначення на території Йосипіської сільської ради Козятинського району, загальною площею 20, 2698 га, строк дії договору 5 років. Договір оренди землі зареєстрований у Козятинському секторі реєстрацій ВПФ "Центр ДЗК" 14.07.2006 за №040682600183.

21.10.2011 між орендодавцем Козятинською РДА та орендарем ФОП ОСОБА_2 укладено додаткову угоду договору оренди землі від 10.07.2006, згідно якої сторони домовились поновити договір оренди землі на той самий термін, на тих самих умовах.

Додаткову угоду зареєстровано у Відділі Держкомзему у Козятинському районі Вінницької області, про що в державному реєстрі земель вчинено запис від 29.12.2011. Орендованій позивачем земельній ділянці площею 20,2698 га (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва) присвоєно кадастровий номер НОМЕР_1.

06.03.2017 виконком Йосипівської сільської ради Козятинського району звернувся з листом №09-15-14 до Управління Держгекадастру у Козятинському районі з проханням зарезервувати земельну ділянку з земель резервного фонду Йосипівської сільської ради орієнтовною площею 20,2698 га кадастровий номер НОМЕР_1 для подальшого надання учасникам антитерористичної операції в Україні для ведення особистого селянського господарства до 2,00 га.

Листом від 29.03.2017 за №09-15-22 виконком Йосипівської сільської ради Козятинського району звернувся Управління Держгекадастру у Козятинському районі з проханням зарезервовану земельну ділянку залишити для подальшого надання учасникам антитерористичної операції в Україні (серед них ОСОБА_3).

Наказом ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області №2-6647/15-17-СГ від 24.05.2017 надано гр. ОСОБА_3 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,9204 га із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Йосипівської сільської ради із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.

23.11.2017 позивач звернулась з завою до відділу у Козятинському районі ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області з метою отримання інформації витягу з ДЗК про земельну ділянку.

28.11.2017 Державним кадастровим реєстратором надано відмова у наданні витягу з ДЗК про земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_1. Оскільки дана земельна ділянка була поділена на земельні ділянки з кадастровими номерами: НОМЕР_3, НОМЕР_2 (цільове призначення 17.00 Землі резервного фонду), НОМЕР_4 (цільове призначення 01.03 ведення особистого селянського господарства).

Наказом ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області №2-15658/15-17-СГ від 13.12.2017 затверджено розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_3, надано у власність гр. ОСОБА_3 земельну ділянку із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Йосипівської сільської ради, площею 1,9204 га із кадастровим номером НОМЕР_4 для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення - 01.03).

Листами від 11.12.2017 №0-2-0.6-14344/2-17, від 19.01.2018 №57/407-18-0.23 від 27.02.2018 №0-2-0.3-2164/2-18 ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області надано відповіді на адвокатські запити представника позивача, повідомлено останнього про реєстрацію земельних ділянок, утворених в результаті відведення за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1.

Відповідно рішення Господарського суду Вінницької області від 14.12.2017 у справі №902/1032/17, позивачеві відмовлено щодо визнання поновленими на той же строк та на тих же умовах договору оренди землі від 10.07.2006 №136 з рахуванням положень додаткової угоди від 21.10.2011, оскільки судом встановлено, що земельну ділянку площею 20,2698 га з кадастровим номером НОМЕР_1 поділено на земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_4, НОМЕР_3, НОМЕР_2 на підставі заяви гр. ОСОБА_3 В цьому ж рішенні встановлено, що відповідач в порушення Закону України "Про оренду землі" не звернувся до позивача з листом-повідомленням про відмову в укладенні договору оренди на новий строк, тому договір вважається продовженим на той же строк і на тих же умовах.

Позивач вважає, що діями та рішеннями відповідачів порушено її права, а тому звернулась до суду.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачі діяли цілком правомірно в межах наданих законом повноважень, відповідно до Конституції і законів України. Також суд зазначив, що права позивача не були порушені у зв'язку з тим, що станом на момент вчинення відповідачами, оскаржуваних позивачем дій, право користування земельною ділянкою з кадастровим номером НОМЕР_1 ФОП ОСОБА_2 підтверджено не було, ані судовим рішенням, ані будь-якими правовстановлюючими документами. А позивачем не наведено підстав та не надано суду доказів, яким чином та у який спосіб її права порушені.

Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує викладене нижче.

Відповідно до статті 118 КАС України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Оскільки, станом на день подання заяви ОСОБА_3 бажана ним земельна ділянка не належала на праві приватної власності та не перебувала у користуванні (оренді) ні ФОП ОСОБА_2, ані будь-якої іншої особи, Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області правомірно надало ОСОБА_3 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,9204 га із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Йосипівської сільської ради із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, а також Наказом ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області №2-15658/15-17-СГ від 13.12.2017 затвердило розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_3

Відповідно положень статті 79-1 Земельного кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.

Статтею 1 Закону України "Про землеустрій" визначено, що цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр", державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

До Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки, зокрема цільове призначення (ч.1 ст.15 Закону України "Про Державний земельний кадастр").

Відповідно частини 1-2, частини 3 статті 20 ЗК України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 1861 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою КМУ від 17.10.2002 №1051 (далі - Порядок) державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що відведення земельної ділянки на підставі технічної документації щодо поділу здійснюється у випадках, коли не здійснюється зміна цільового призначення земельної ділянки.

Разом з цим, встановлено, що відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_3 здійснювалось із зміною виду цільового призначення (з 01.01 - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на 01.03 - для ведення особистого селянського господарства).

Тому, в даному випадку необхідне розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а не технічної документації щодо поділу. що спростовує доводи позивача в цій частині.

Суд враховує, що згідно листа відділу у Козятинському районі ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області від 19.01.2018 №57/407-18-0.23, технічно поділ земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, яка мала кадастровий номер НОМЕР_1, здійснювався на підставі рішення державного кадастрового реєстратора щодо застосування функціоналу національної кадастрової системи "земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок", оскільки можливості автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру не передбачають інших спосіб здійснити дії щодо реєстрації новосформованих ділянок, площа та межі проекції яких не співпадають із раніше сформованою. У даному випадку рішення державного реєстратора про реєстрацію земельної ділянки утвореної шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок - це один з прийомів технічної дії реєстратора, який передбачає застосування функціоналу національної кадастрової системи із числа запропонованих системою варіантів.

Так, при реєстрації земельної ділянки гр. ОСОБА_3 державним кадастровим реєстратором було застосовано технічний функціонал "земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок".

Згідно частини 10 статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об'єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.

Пунктом 114 Порядку визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:

1) поділу чи об'єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об'єднання;

2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру.

Відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації:

- набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора;

- відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи;

- зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Як обґрунтовано зазначає суд першої інстанції, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 припинила свою дію на підставі заяви про державну реєстрацію земельної ділянки гр. ОСОБА_3, так як за рахунок земельної ділянки з вказаним вище кадастровим номером було сформовано три земельні ділянки. Крім того, відомості про земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_1 набули статусу архівних та зберігаються в Державному земельному кадастрі.

Відповідно до пункту 110 Порядку для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

1) заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22;

2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації);

3) електронний документ.

Згідно пункту 107 Порядку державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.

Частинами 5-7 статті 16 Закону України "Про Державний земельний кадастр" визначено, що кадастрові номери земельних ділянок зазначаються у рішеннях органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування про передачу цих ділянок у власність чи користування, зміну їх цільового призначення, визначення їх грошової оцінки, про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель щодо конкретних земельних ділянок.

Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.

Скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці.

Частиною 6 статті 24 Закону України "Про державний земельний кадастр" визначені правові підстави для відмови у державній реєстрації:

- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;

- невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

- знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини).

Оскільки на час звернення ОСОБА_3 до реєстратора з заявою про реєстрацію земельної ділянки, йому було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою згідно п.1 наказу ГУ Держгеокадастру №2-6647/15-17-СГ від 24.05.2017, у державного реєстратора не було підстав для відмови ОСОБА_3 у державній реєстрації. До того ж, як пояснив державний реєстратор під час внесення в НКС земельної ділянки площею 1,9204 (цільове призначення 01.03) та земельних ділянок, що залишаються в державній власності площею 14,3494 га, 4 га, сформованих відповідно до розробленого ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", проекту землеустрою та електронного документу до нього технічно відбувається заміна попередньої ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1, новоутвореними ділянками з кадастровими номерами НОМЕР_4, НОМЕР_3, НОМЕР_2.

Таким чином є необґрунтованими доводи позивача про те, що у Державного реєстратора були підстави для скасування кадастрового номера НОМЕР_1, оскільки поділ земельної ділянки відбувся не у відповідності до закону, суд звертає увагу на таке.

Також колегія суддів вважає доцільним та обґрунтованим висновок суду першої інстанції про те, що права позивача не були порушені, а позивачем не наведено підстав та не надано суду доказів, яким чином та у який спосіб її права порушені.

Як зазначив Верховний Суд у постанові від 25 квітня 2018 року у справі № 461/2132/17 зазначив, що право на судовий захист має лише та особа, яка є суб'єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Тож для того, щоб особі було надано судовий захист, суд встановлює, чи особа дійсно має порушене право, свободу чи інтерес, і це право, свобода чи інтерес порушені відповідачем.

Під час розгляду справи суд з'ясовує, які саме фактичні обставини зумовлюють існування інтересу, відносини, що існують з приводу об'єкту інтересу, а також інші індивідуальні особливості, що відображають законність інтересу та необхідність судового захисту прагнень позивача.

Колегія суддів вважає, що скільки станом на момент вчинення відповідачами дій та прийняття рішень, оскаржуваних позивачем, право користування земельною ділянкою з кадастровим номером НОМЕР_1 ФОП ОСОБА_2 підтверджено не було, відсутні підстави стверджувати про наявність порушеного права позивача у даних правовідносинах.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Залімський І. Г. Судді Смілянець Е. С. Сушко О.О.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2018
Оприлюднено03.01.2019
Номер документу78955531
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/908/18-а

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 28.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 01.10.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 11.07.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні