Постанова
від 12.12.2018 по справі 334/7887/18
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 12.12.2018

Справа № 334/7887/18

Провадження № 3/334/1810/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2018 року суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя Гнатюк О.М., за участю представника Запорізької митниці ДФС ОСОБА_1, розглянувши матеріали, які надійшли від Запорізької митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_2,директора ТОВ ПРАЙМ СКАЙ (код ЄДРПОУ 40217956, юридична адреса: м. Київ, вул. Максима Берлінського, буд. 20, офіс 4), який зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1

за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

16.08.2018 Запорізькою митницею ДФС у відношенні ОСОБА_2 заведена адміністративна справа про порушення митних правил № 0302/11200/18 за ознаками, передбаченими ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

За результатом вивчення отриманого матеріалу встановлено, що 06.09.2016 в Запорізькій митниці ДФС було оформлено в режимі ІМ40ДЕ митну декларацію від 06.09.2016 № 112070000/2016/002467 на наступні товари:

1.Тканина полотняного переплетення з суміші синтетичних поліефірних ниток 65% та штучних волокон віскози 35%; 2.Трикотажні полотна поперечнов'язані пофарбовані; 3. Шкіра свиней, без волосяного покрову; 4.Частини меблів для сидіння для транспортних засобів - підлокітники для сидінь; 5.Рульові колеса для легкових автомобілів; 6.Вироби з пластмаси - фурнітура до транспортних засобів; 7.Дзеркала заднього огляду до легкових автомобілів; 8.Щітки для миття автомобіля; 9.Готові вироби з текстильних матеріалів - кишеня декоративна для дрібних речей; 10.Частини кузовів легкових автомобілів з чорних металів - люк даху; 11.Штори з тканих матеріалів з синтетичних волокон; 12.Підошва поліуретанова та підбори з пластмас для виробництва взуття; 13.Профілі алюмінієві порожнисті для виробництва полиць; 14.Клей для виробництва взуття; 15.Клей, розфасований в тюбики для роздрібної торгівлі; 16.Крем-фарба для взуття; 17.Ручки дверні; 18.Врізні замки циліндрові для встановлення у балконних дверях будівель; 19.Завіси дверні; 20.Постільна білизна; 21.Білизна туалетна з махрових тканин. - всього 537 місць, вагою брутто 16734 кг, на суму 32190,92 доларів США.

Зазначені товари переміщені на митну територію України 05.09.2016 через пункт пропуску Одеський морський торговельний порт митного поста ОСОБА_1 - центральний Одеської митниці ДФС автотранспортним засобом державний номер (UА) ВК8266ВО/ВК4841ХТ. До митного оформлення товари були надані ТОВ ПРАЙМ СКАЙ та оформлені Запорізькою митницею ДФС за митною декларацією типу ІМ40ДЕ від 06.09.2016 № 112070000/2016/002467. Декларантом товару за митною декларацією № 112070000/2016/002467 є ОСОБА_2

При здійсненні митного оформлення товарів директором ТОВ ПРАЙМ СКАЙ ОСОБА_2 до Запорізької митниці ДФС надавалися документи:

-міжнародна товарно-транспортна накладна СМR №947205 від 02.09.2016, вантажовідправником у якій зазначено КАТАRАN ІТНLAT ІНRАСАТ LТD. SТІ. МЕRKЕZ SАNАYІ SІТ. ВАSIL YОLU SOК. NO 12 ІКІТRLLІ / ІSТАМВUL/ ТURКІЕY, вантажоодержувачем - РRІМЕ SКУ LTD (04060, КYІV, SТR. МАХІМА ВЕRLINSKOGO, ВUILDING 20, ОFFІСЕ 4), перевізник - ЕNTREРRЕNEUR YАRОТSКYY YАR0SLАV (11, ZЕLЕNA ST. 0RZHIV 36313 RІVNЕ UKRАІNЕ), загальна вага товарів - 16734,00 кг., 5 місць;

-інвойс від 02.09.2016 № СМАК-7008/Т на суму 32190,92 дола США, відправником у якому зазначено КАТАRАN ІТНLAT ІНRАСАТ LТD. SТІ.; продавцем - First Registered Соmраnу Limited, Hong Kong; одержувач - РRІМЕ SКУ LTD, КYІV;

-Пакувальний аркуш від 02.09.2016 № СN/АR-7008/Т, в якому вказана кількість місць - 537, вага брутто - 16734,00 кг, вага нетто - 15268,27 кг, відправником у якому зазначено КАТАRАN ІТНLAT ІНRАСАТ LТD. SТІ.; продавцем - First Registered Соmраnу Limited, Hong Kong; одержувач - РRІМЕ SКУ LTD, КYІV;

-Контракт купівлі-продажу від 06.07.2016 № СNN-2016, укладений між ТОВ ПРАЙМ СКАЙ в особі директора ОСОБА_2 та компанією First Registered Соmраnу Limited в особі власника ОСОБА_3.

20.06.2018 року Запорізькою митницею ДФС отримано лист Департаменту адміністрування митних платежів ДФС України від 20.06.2018 № 18628/7/99-99-19-02-02-17 з відповіддю митної адміністрації Туреччини на запит стосовно перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товарів, що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ ПРАЙМ СКАЙ за митною декларацією від 06.09.2016- № 112070000/2016/2467.

До листа митної адміністрації Туреччини № 29980007-724.01.03/UА-29288257-33228992 від 30.03.2018 додані копії документів, на підставі яких здійснене митне оформлення товарів в режимі експорт на території країни відправлення:

-копія декларації від 31.08.2016 № 16341300ЕХ515315, згідно з якою одержувачем зазначено ТОВ РRІМЕ SКУ , UА, Відправником - ТАRРЕТ РЕТROL URUNLERI INSААТ NAKLIYAT ТІСАRЕТ LІМІТЕD. Згідно вказаної декларації були оформлені наступні товари: зразки для вироблення взуття, складові взуття, шкіра, газове устаткування, термопара, натяжна защіпка - всього 97 місць, вагою брутто 3441,9 кг, на суму 155 452,72 Євро;

-копія супровідного документу транзиту - декларації від 03.09.2016 № МRN 16ТR3413000964140, де одержувачем зазначено ТОВ РRІМЕ SКУ UA, перевізником - підприємця ОСОБА_4, UА, номер транспортного засобу - ВК8266ВО/ВК4841ХТ. Згідно вказаної декларації були оформлені наступні товари: Ростер для обсмажування кави, тканина, комплекти постільної білизни - всього 537 місць, вагою брутто 20700,2 кг.

Фактична вартість товарів, які надійшли на адресу ТОВ ПРАЙМ СКАЙ склала 155 452,72 Євро, кількість місць 634, вага 24 142,1 кг.

Також, за даними Диспетчера ЗМК та Пасажирського пункту пропуску, наявними в АСМО Інспектор ДФС України, встановлено, що транспортний засіб з реєстраційним номером ВК8266ВО/ВК4841ХТ перетнув митний кордон України на виїзд в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (пункт пропуску Одеський морський торговельний порт , митного поста ОСОБА_1 - центральний ) 21.08.2016 року а у зворотному напрямку - 05.09.2016 року в зоні діяльності Одеської митниці ДФС.

Таким чином, директором ТОВ ПРАЙМ СКАЙ ОСОБА_2 05.09.2016 було здійснено дії спрямовані на переміщення товарів широкого асортименту, на суму 155 452,72 Євро (4 634 090,66 грн. згідно з курсом НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України) через митний кордон України (Одеська митниця ДФС) з приховуванням від митного контролю, а саме шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товару документів: контракт від 06.07.2016 року № СNN-2016, інвойс від 02.09.2016 № СN/АR.-7008/Т, міжнародна товарно-транспортна накладна СМК. № 947205 від 02.09.2016, що містять неправдиві відомості щодо найменувань товарів, їх ваги, кількості, відправника та вартості товарів.

Товари, що є безпосередніми предметами порушення митних правил, не вилучались. Вартість предметів правопорушення складає 155 452,72 Євро (4 634 090,66 грн. згідно курсу НБУ на день переміщення товару через митний кордон України).

05.07.2018 під час проведення перевірки, ОСОБА_2 було направлено запрошення про прибуття 16.07.2018 до Запорізької митниці ДФС для надання пояснень з вищевикладених обставин, але зазначений громадянин в митний орган не прибув. На наступні запрошення щодо опитування ОСОБА_2 відповідей не надходило, правопорушник на виклики не прибув.

04.07.2018 перевізнику вищезгаданих товарів для ТОВ ПРАЙМ СКАЙ ФОП ОСОБА_4В. , водію ОСОБА_4 направлено запрошення про прибуття 16.07.2018 до Запорізької митниці ДФС для надання пояснень з вищевикладених обставин, але зазначений громадянин в митний орган не прибув.

З метою опитування перевізника ФОП ОСОБА_4В. , водія ОСОБА_4, 03.07.2018 Запорізькою митницею ДФС внесено орієнтування до модуля Орієнтування в АСМО Інспектор .

17.07.2018 до Запорізької митниці ДФС отримано лист Волинської митниці ДФС, в якому зазначено, що в ході спрацювання орієнтування Запорізької митниці ДФС було відібрано пояснення у ОСОБА_4

У поясненнях ОСОБА_4 від 14.07.2018 значиться, що по факту ввезенню товарів на адресу ТОВ ПРАЙМ СКАЙ сказати нічого не може, тому що часті ввозить товари на різні фірми, тому по факту ввезення товарів на адресу ТОВ ПРАЙМ СКАЙ не може надати ніяких пояснень, так як не пам'ятає цього перевезення, які товари там були, куди він їх ввозив і коли це відбувалося.

Правопорушник в судове засідання не з'явився, про час і місце судового розгляду повідомлялася належним чином.

Представник Запорізької митниці ДФС у судовому засіданні просив прийняти рішення щодо притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності у відповідності до ч. 1 ст. 483 МК України.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши думку представника Запорізької митниці ДФС, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно п. 43 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств ( резиденти та нерезиденти ), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до вимог ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є:

1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил;

2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу;

3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

Згідно з ч. 2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 Митного кодексу України розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

З огляду на приписи ч. 2 ст. 467 МК України, правопорушення передбачене ст. 483 МК України є триваючим.

У відповідності з ч. 1 ст. 483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно з п.6 Постанови Пленуму ВС України від 03.06.2005 № 8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені, чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

З огляду на викладене суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_2 вбачаються ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а його вина у вчиненні даного правопорушення є доведеною.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, вважає за необхідне накласти адміністративне стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості предметів правопорушення.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП суд стягує з ОСОБА_2 на користь держави судовий збір у розмірі 352 гривні 40 копійок.

Керуючись ч. 1 ст. 483 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України і призначити йому покарання у вигляді накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, що становить 4 634 090 (чотири мільйони шістсот тридцять чотири тисячі дев'яносто) гривень 66 копійок.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави судовий збір у розмірі 352 (триста п'ятдесят дві) гривні 40 копійок.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Запорізького апеляційного суду через Ленінський районний суд м. Запоріжжя протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя О.М. Гнатюк

СудЛенінський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено03.01.2019
Номер документу78961066
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —334/7887/18

Постанова від 25.06.2019

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Баруліна Т. Є.

Постанова від 25.03.2019

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Гнатюк О. М.

Постанова від 07.02.2019

Адмінправопорушення

Запорізький апеляційний суд

Фомін В. А.

Постанова від 12.12.2018

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Гнатюк О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні