ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 21 грудня 2018 року №826/10436/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Селена-Плюс» до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору – Відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області про визнання протиправним та скасування рішення, ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду міста Києва (далі також - суд) звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Селена-Плюс» (далі також – позивач) з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі також - відповідач, ДАБІ), третя особа без самостійних вимог на предмет спору – Відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області (далі також третя особа. Відділ), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення №1 від 08.02.2018 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №2 від 27.01.2015. Ухвалою суду від 10.07.2018 відкрито провадження в адміністративній справі №826/10436/18, яку вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Позов мотивовано тим, що висновки перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, проведеної відповідачем, є помилковими, оскільки ТОВ «Селена-Плюс» разом із заявою на видачу містобудівних умов і обмежень було подано усі документи, які вимагалися чинним на той момент законодавством. При цьому, наявність містобудівної документації на регіональному та місцевому рівні, на момент подання вищевказаної заяви, не вимагалася. Відповідач проти позову заперечив з підстав правомірності оскаржуваного рішення, прийнятого за наслідком проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті нагляду: Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області. Посилався на порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, встановлені вищевказаною перевіркою. Третя особа без самостійних вимог на предмет спору - Відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області – відзиву на позовну заяву у порядку ст.165 КАС України не подав. Про розгляд справи повідомлявся належним чином. Оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив наступне. Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області 27.01.2015 надано містобудівні умови та обмеження №2 на забудову земельної ділянки за адресою: Київська область, Броварський район, Калинівська селищна рада на об'єкт: будівництво виробничо-складського комплексу з лабораторними приміщеннями та котельнею, замовник - ТОВ «Селена-Плюс». Відповідно до наказу Держархбудінспекції України від 16.01.2018 №45 на підставі направлення від 22.01.2018 №3 головним інспектором будівельного нагляду Інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час видачі містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки від 27.01.2015 №2, за наслідком чого складено акт від 08.02.2018 (далі – Акт перевірки). Вказаною перевіркою встановлено наступне. У складі містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки від 27.01.2015 №2 (далі – МБУО від 27.01.2015 №2) відсутні викопіювання з топографічно-геодезичного плану М 1:2000, фотофіксація земельної ділянки (з оточенням) та викопіювання з містобудівної документації відповідно до вимог п.3.1, п.3.7 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх складу та змісту, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 N 109 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 липня 2011 р. за N 912/19650. Крім того, встановлено, що під час провадження містобудівної діяльності об'єктом нагляду не здійснено містобудівний моніторинг на територію, яка за місцем розташування знаходиться поза межами, встановленими Генеральним планом с.Калинівка, за відсутності Схеми планування Броварського району Київської області та затвердженого детального плану території, до складу якої входить земельна ділянка з кадастровим номером 3221283200:05:003:0011, Відділом в порушення вимог містобудівного законодавства прийнято рішення про надання ТОВ «Селена-Плюс» МБУО від 27.01.2015 №2 на відповідний об'єкт, чим порушено вимоги розділу 3 Положення про відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації, діючого на час прийняття рішення про видачу МБУО № 2 від 27.01.2015, вимоги п. 7 ст. 2, ч. 1 ст. 14 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», вимоги ст. 13 Закону України «Про основи містобудування», вимоги ч. 2 ст. 5, ч. 1, ч.2 ст. 6, ст. 7, ст. 19, ст. 23, ст. 29, п. 6 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 2.2, п. 3.1, п. 3.6 «Порядку проведення містобудівного моніторингу», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України» від 01.09.2011 № 170. За наслідком проведення вищезазначеної перевірки Департаментом ДАБІ у Київській області прийнято рішення від 08.02.2018 №1 про скасування дії містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки №2 від 27.01.2015, прийнятого Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області. Не погоджуючись з таким рішенням, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить із такого. Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлено Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17.02.2011 (далі – Закон) , який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Згідно з п.8 ч.1 ст.1 Закону, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією. За вимогами ч.5 ст.26 Закону, проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування. Як вбачається з п.1 ч.1 ст.29 Закону, містобудівні умови та обмеження є однією із складових вихідних даних. Крім того, статтею 29 Закону (у редакції, чинній на час отримання позивачем МБУО від 27.01.2015 №2) також передбачено наступне. Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва (ч.2). Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні (ч.4). Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури (ч.7). Разом з тим, ч.8 ст.29 Закону у чинній на час прийняття оскаржуваного рішення редакції, встановлено, що скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється, зокрема, головними інспекторами будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам. Станом на момент отримання позивачем МБУО від 27.01.2015 №2, процедуру надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, було визначено Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 07.07.2011 N 109 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 липня 2011 р. за N 912/19650 (далі – Порядок). Так, п.2.1 вказаного Порядку передбачено, що Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Згідно п.2.2 Порядку, для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва. Так, позивачем 23.01.2015 до Броварської районної державної адміністрації було подано заяву на видачу містобудівних умов та обмежень, у якій міститься перелік документів, які були додані до неї, а саме: - засвідчена в установленому порядку копія державного акту про право власності на земельну ділянку; - засвідчена в установленому порядку копія договору купівлі-продажу земельної ділянки; - ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки; - викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; - черговий кадастровий план; - фотофіксація земельної ділянки; - містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва. При цьому, відповідно до п.3.1 Порядку, Містобудівні умови та обмеження складаються з текстової та графічної частин. Графічна частина містобудівних умов та обмежень, за вимогами п.3.7 Порядку, містить: а) кадастрову довідку з містобудівного кадастру (у разі наявності); б) черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); в) ситуаційний план місця розташування об'єкта будівництва; г) викопіювання з оновленої топографо-геодезичної підоснови у масштабі 1:2000, надане замовником; ґ) викопіювання з містобудівної документації. Враховуючи те, що позивачем для отримання містобудівних умов та обмежень було подано до уповноваженого органу викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000 та фотофіксація земельної ділянки разом із відповідною заявою, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції Броварської РДА Київської області (вх. №55/10-21 та дата 23.01.2015), причини відсутності вказаних документів у складі МБУО від 27.01.2015 №2 суду не відомі (з урахуванням відсутності відзиву та будь-яких пояснень третьої особи). Вказане, на думку суду, не може бути підставою для скасування МБУО від 27.01.2015 №2. Разом з тим, в частині посилань позивача на те, що на час подання документів для отримання МБУО від 27.01.2015 №2 наявність містобудівної документації на регіональному та місцевому рівні не вимагалася, суд враховує наступні вимоги Закону щодо містобудівної документації. Так, згідно з п.7 ч.1 ст.1, містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій. Пунктами 12, 3 ч.1 ст.1 також визначено: - схеми планування території на регіональному рівні - планувальна документація, яка розробляється у розвиток Генеральної схеми планування території України та визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови, використання територій адміністративно-територіальних одиниць та їх окремих частин; - детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; Згідно з вимогами ч.2 ст.14 Закону, організація розроблення та внесення змін до схем планування території Автономної Республіки Крим, областей та районів здійснюється відповідно Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними та районними державними адміністраціями. При цьому, відповідно до ч.1 ст.16 Закону, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Детальний план у межах населеного пункту, згідно з ч.1 ст. 19 Закону, уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Крім вищезазначеного, Закон містить вимоги щодо проведення містобудівного моніторингу. Так, за вимогами ст.23, містобудівний моніторинг - система спостережень, аналіз реалізації містобудівної документації, оцінки та прогнозу стану і змін об'єктів містобудування, які проводяться відповідно до вимог містобудівної документації та спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних і громадських інтересів. Результати містобудівного моніторингу постійно вносяться до містобудівного кадастру та оформляються у вигляді аналітичного звіту, який враховується під час розроблення програм соціально-економічного розвитку та внесення змін до містобудівної документації. При цьому, як встановлено п 3.6 Порядку проведення містобудівного моніторингу (затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.09.2011 N 170 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 7 листопада 2011 р. за N 1268/20006), моніторинг проводиться на територію для актуалізації даних містобудівного кадастру, що необхідні для розроблення або корегування відповідної містобудівної документації. Таким чином, враховуючи встановлені відповідачем обставини стосовно того, що земельна ділянка з кадастровим номером 3221283200:05:003:0011 знаходиться поза межами, встановленими Генеральним планом с.Калинівка, при цьому беручи до уваги відсутність містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях (Схеми планування Броварського району Київської області та детального плану території, до якої входить зазначена земельна ділянка відповідно), а також обставину нездійснення містобудівного контролю об'єктом нагляду, зворотного судом не встановлено, а третьою особою чи позивачем не доведено, суд погоджується з висновками Акта перевірки щодо порушення Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області при прийнятті МБУО від 27.01.2015 №2 вимог відповідних норм Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Приймаючи до уваги те, що відповідачем встановлено невідповідність МБУО від 27.01.2015 №2 містобудівному законодавству, що відповідно до ч.8 ст.29 Закону, є підставою для скасування відповідних містобудівних умов та обмежень, суд дійшов висновку про правомірність оскаржуваного рішення №1 від 08.02.2018 та відсутність підстав для його скасування. Враховуючи вищевикладене у сукупності, позов задоволенню не підлягає. Позивач, в силу положень ч.1 ст.77 КАС України, повинен довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, проте всупереч вказаній нормі не довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги. Відповідач, в силу положень частини 2 статті 77 КАС України, довів відповідність оскаржуваного рішення вимогам ч.3. ст.2 КАС України. Зважаючи на те, що позов задоволенню не підлягає, судові витрати не відшкодовуються. Керуючись статтями 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства, суд ВИРІШИВ: 1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Селена-Плюс» (02094, м.Київ, вул.Червоноткацька, 78, код ЄДРПОУ 32736402) до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01113, м.Київ, бульв. Лесі Українки, 26, код ЄДРПОУ 37471912), третя особа без самостійних вимог на предмет спору – Відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області (07400, Київська обл., м. Бровари, бульв. Незалежності, 39) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити повністю. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2018 |
Оприлюднено | 11.01.2019 |
Номер документу | 79087484 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні