УХВАЛА
08 січня 2019 року
Київ
справа №826/16715/17
касаційне провадження №К/9901/69570/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Шипуліної Т.М.,
суддів: Бившевої Л.І., Юрченко В.П.
розглянув матеріали касаційної скарги Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2018 у справі №826/16715/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МОВІТЕК до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю МОВІТЕК у грудні 2017 року звернулося до адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії.
Окружний адміністративний суд м.Києва рішенням від 30.07.2018 позовні вимоги задовольнив.
Шостий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 19.11.2018 відмовив у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 30.07.2018, у зв'язку з неподанням заяви про поновлення пропуску строку апеляційного оскарження із наведенням інших підстав поновлення такого строку.
Державна податкова інспекція у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві 26.12.2018 звернулася до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, у якій просить скасувати ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2018.
В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права, зокрема, статті 293 Кодексу адміністративного судочинства України.
При вирішенні питання щодо відкриття касаційного провадження у справі за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2018 судом з'ясовано такі обставини.
Шостий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 26.10.2018 залишив апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві без руху на підставі частини третьої статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на надання заяви про поновлення строку на апеляційне оскарження із зазначенням інших підстав для поновлення строку на апеляційне оскарження , та на підставі частини другої статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на надання документу про сплату судового збору, та встановив десятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали усунути недоліки апеляційної скарги.
У межах встановленого ухвалою від 26.10.2018 строку Державна податкова інспекція у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві звернулася до суду апеляційної інстанції із клопотанням про продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги в частині надання документу про сплату судового збору. Однак, скаржником не подана заява про поновлення строку на апеляційне оскарження з наведенням інших підстав поновлення такого строку.
Шостий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 19.11.2018 відмовив у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою на підставі пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з неподанням заяви про поновлення пропуску строку апеляційного оскарження із наведенням інших підстав поновлення такого строку.
Верховний Суд дійшов висновку, що правильне застосування судом апеляційної інстанції норм процесуального права при постановленні ухвали про відмову у відкритті апеляційного провадження є очевидним, розумні сумніви щодо їх застосування чи тлумачення відсутні.
Статтею 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Відповідно до частини третьої статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Відповідно до пункту 4 частин першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними, суддя-доповідач відмовляє у відкритті апеляційного провадження.
Як зазначено вище, суд апеляційної інстанції ухвалою від 26 .1 0 .2018 надавав податковому органу достатній строк для усунення недоліків апеляційної скарги щодо подання, зокрема, заяви про поновлення строку апеляційного оскарження із зазначенням інших підстав поновлення такого строку.
У зв'язку з невиконанням вимог ухвали про залишення апеляційної скарги без руху щодо надання заяви про поновлення строку на апеляційне оскарження із наведенням інших підстав для поновлення пропущеного строку апеляційного оскарження у встановлений ухвалою від 26.10.2018 строк, Шостий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 19.11.2018 відмовив у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою на підставі пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з неподанням заяви про поновлення пропуску строку апеляційного оскарження із зазначенням інших підстав поновлення такого строку.
Доводи касаційної скарги містять посилання на обставини щодо неможливості сплати судового збору за подання апеляційної скарги.
Верховний Суд не встановив неправомірних обмежень судом апеляційної інстанції у реалізації відповідачем права на апеляційне оскарження судових рішень, доводи касаційної скарги також не спростовують вищенаведених висновків про очевидне правильне застосування судом апеляційної інстанції норм процесуального права.
Відповідно до пункту 6 частини п'ятої статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи зобов'язані виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки.
Особа, яка утримується за рахунок Державного бюджету України, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів, якими можна було б забезпечити сплату судового збору, суд вважає, що обставини, пов'язані з фінансуванням установ чи організацій з Державного бюджету України та відсутністю в ньому коштів, призначених для сплати судового збору суб'єктами владних повноважень, не є підставою для поновлення строку касаційного оскарження. Питання про сплату судового збору державними органами, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору, врегульовано пунктом 2 розділу II Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору" від 22.05.2015 №484-VIII, в якому покладено обов'язок щодо забезпечення відповідного фінансування державних органів на Кабінет Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку оскарження ухвали (крім ухвали, якою закінчено розгляд справи), суд може визнати касаційну скаргу необґрунтованою та відмовити у відкритті касаційного провадження, якщо правильне застосовування норми права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись пунктом 5 частини першої, пунктом 2 частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В :
1. Відмовити Державній податковій інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2018 у справі №826/16715/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МОВІТЕК до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії.
2. Направити копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами особі, яка подала касаційну скаргу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Судді Верховного Суду Т.М.Шипуліна
Л.І.Бившева
В.П.Юрченко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2019 |
Оприлюднено | 14.01.2019 |
Номер документу | 79125058 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Шипуліна Т.М.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні