Постанова
від 04.01.2019 по справі 813/1742/17
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 січня 2019 рокуЛьвів№ 857/188/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,

суддів Пліша М.А., Шинкар Т.І.,

за участі секретаря судового засідання Омеляновської Л.В.,

позивач: ОСОБА_1

відповідач: не з'явився

третя особа : ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Стрийської районної державної адміністрації Львівської області на рішення Львівського окружного адміністративного судувід 21 лютого 2018 рокуу справі № 813/1742/18 за адміністративним позовом Консисторії Львівської Єпархії Української Автокефальної Православної Церкви до Стрийської районної державної адміністрації Львівської області, державного реєстратора сектору державної реєстрації Стрийської районної державної адміністрації Львівської області Кушнір Р.С., третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Релігійної громади Української Православної Церкви Київського Патріархату парафії Богоявлення Господнього с. Подорожнє Стрийського району Львівської області про визнання протиправними та скасування реєстраційних записів, зобов'язання вчинити дії-

суддя в 1-й інстанції -Ланкевич А.З.,

час ухвалення рішення - не зазначено,

місце ухвалення рішення - м. Львів,

дата складання повного тексту рішення - 26.02.2018,-

В С Т А Н О В И В :

10.05.2017 року Консисторія Львівської Єпархії Української Автокефальної Православної Церкви (далі позивач,Консисторія Львівської Єпархії УАПЦ) звернулася до суду з позовом до Стрийської районної державної адміністрації Львівської області, державного реєстратора сектору державної реєстрації Стрийської районної державної адміністрації Львівської області Кушнір Р.С.та просила з урахуванням заяви про зміну позовних вимог:

- зобов'язати відповідачів скасувати реєстраційний запис за №14171050007001381, внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 09.11.2016 року, про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Релігійної організації Релігійна громада Української Автокефальної Православної Церкви села Подорожнє Стрийського району Львівської області , зміни повного найменування, зміни скороченого найменування, зміни місцезнаходження, зміни видів діяльності;

- зобов'язати відповідачів скасувати реєстраційний запис за №14171070008001381, внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 09.11.2016 року, про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - зміну керівника Релігійної організації Релігійна громада Української Автокефальної Православної Церкви с. Подорожнє Стрийського району Львівської області .

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що здійснюючи спірні реєстраційні дії, державний реєстратор не перевірив повноважень представника релігійної організації, яким були подані документи для державної реєстрації, як і не перевірила чи не суперечать такі вимогам Конституції та законів України. Зокрема, чи дотримано порядок проведення парафіяльних зборів, результати яких оформлено протоколом засідання від 25.09.2016 року, та чи дотримано передбачений ст.14 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації порядок реєстрації змін до Статуту релігійної організації. Наведене і зумовило позивача звернутись до суду за судовим захистом.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2018 року адміністративний позов задоволений. Скасовано запис №14171050007001381, внесений 09.11.2016 року державним реєстратором сектору державної реєстрації Стрийської районної державної адміністрації Львівської області Кушнір Романою Степанівною про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи: зміну повного найменування, зміну скороченого найменування, зміну місцезнаходження, зміну видів діяльності. Скасовано запис №14171070008001381, внесений 09.11.2016 року державним реєстратором сектору державної реєстрації Стрийської районної державної адміністрації Львівської області Кушнір Романою Степанівною про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах: зміну керівника юридичної особи.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням Стрийською районною державною адміністрацією Львівської області подано апеляційну скаргу, в якій зазначається, що рішення суду прийняте з порушенням норм процесуального та матеріального права, а висновки суду не відповідають обставинам справи. Просить оскаржуване рішення скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

Апелянт наполягає на тому, що на час подачі документів не було жодних підстав для відмови у проведенні реєстраційних дій передбачених ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань . Вказує на те, що державний реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати достовірність даних, зазначених в документах, а тільки зобов'язаний перевірити відповідність відомостей, які вказані в заяві на внесення змін, відомостям, які зазначені в поданих документах.

Заслухавши суддю - доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Так, судом першої інстанції встановлено, матеріалами справи підтверджено,що 02.11.1991 року була створена парафія (релігійна громада) Української Автокефальної православної Церкви (УАПЦ) у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області, що підтверджується Статутом згаданої парафії УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області від 02.11.1991 року. Вказаний Статут затверджений керуючим Львівсько-Галицькою Митрополією УАПЦ 14.11.1991 року та зареєстрований Виконавчим комітетом Львівської обласної ради народних депутатів 27.12.1991 року.

До 22.08.2016 року настоятелем храму Богоявлення Господнього села Подорожнє Стрийського деканату Львівської єпархії УАПЦ був митрофорний протоієрей ОСОБА_5.

Указом керуючого Львівської єпархії УАПЦ від 22.08.2016 року, за порушення Статуту УАПЦ, самовільний перехід в іншу конфесію без рішення парафіяльних зборів, які являються вищим парафіяльним органом громади, а також за порушення канонів Православної Церкви та Апостольських правил та за інші аморальні вчинки по відношенню до своїх парафіян, місцевої влади та аморальне ставлення до свого особистого священичного життя, отця ОСОБА_5 звільнено від обов'язків настоятеля вищевказаного храму, заборонено у священнослужінні до повного розкаяння та виведено за штат УАПЦ.

Указом Львівської єпархії УАПЦ від 09.09.2016 року призначено тимчасово виконуючого обов'язків настоятеля церкви Богоявлення Господнього села Подорожнє Стрийського деканату Львівської єпархії УАПЦ митрофорного протоієрея ОСОБА_6.

25.09.2016 року проведено загальні парафіяльні збори релігійної громади Української Православної Церкви Київського Патріархату (УПЦ КП) парафії Богоявления Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області, які оформлені відповідним протоколом. У протоколі, зокрема, зазначається, що на парафіяльних зборах були присутні 148 осіб; голова зборів - ОСОБА_7, секретар зборів -ОСОБА_8 На порядок денний було винесено питання обрання голови релігійної організації Релігійної громади УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у села Подорожнє Стрийського району Львівської області .

За результатами проведених зборів вирішено обрати головою вищевказаної релігійної організації протоієрея ОСОБА_5, настоятеля парафії Богоявлення Господнього села Подорожнє Стрийського району Львівської області.

03.10.2016 року до Львівської обласної державної адміністрації звернулися представники релігійної організації Релігійної громади УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області із заявою десяти осіб - членів громади, які досягли 18 років. У заяві зазначається, що громадяни, які підписали дану заяву, утворили релігійну організацію Релігійну громаду УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області та подають на реєстрацію Статут вказаної релігійної організації у новій редакції, прийнятий 25.09.2016 року на загальних зборах релігійної громади парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області у зв'язку із зміною конфесійної належності релігійної громади з УАПЦ на УПЦ КП.

04.11.2016 року Львівською обласною державною адміністрацією прийнято розпорядження №853/о/5-16 Про статут релігійної громади . Зі змісту вступної частини цього розпорядження видно, що таке прийнято відповідно до ст.14 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації , враховуючи документи, подані релігійною громадою.

Згідно п.1 розпорядження №853/о/5-16, вирішено зареєструвати зміни до Статуту Релігійної громади УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області (статут зареєстровано рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради народних депутатів від 27.12.1991 року №733), виклавши Статут у новій редакції як Статут УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області.

Як наслідок, доповнено Статут Релігійної громади пунктом 1.1 наступного змісту: Релігійна організація Релігійна громада УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області є релігійною організацією добровільно об'єднаних громадян Православного віросповідання, мета якої - задоволення своїх духовних потреб. Парафія є первинною складовою частиною Дрогобицько-Самбірської єпархії УПЦ КП .

09.11.2016 року державним реєстратором сектору державної реєстрації Стрийської районної державної адміністрації Львівської області Кушнір Романою Степанівною проведено спірні реєстраційні дії, а саме внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань записи:

- №14171050007001381 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - релігійної організації Релігійна громада УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області - щодо зміни її повного найменування, зміни скороченого найменування, зміни місцезнаходження, зміни видів діяльності;

- №14171070008001381 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника релігійної організації Релігійна громада УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області .

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивач вважає, що у відповідача були відсутні правові підстави для внесення оспорюваних записів, а тому звернувся до суду з даним позовом про їх скасування. Основними мотивами, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, є те, що відповідач не дослідив в повній мірі документи, що надійшли до нього від представника релігійної громади УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області та не перевірив повноважень самого представника релігійної організації, яким були подані зазначені документи. Окрім того, рішення парафіяльних зборів від 25.09.2016 року про внесення змін до Статуту позивача не могло прийматися під головуванням отця , а сам він не мав повноважень на представництво релігійної громади УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області у будь-яких правовідносинах перед органами державної влади, оскільки, був звільнений від обов'язків настоятеля парафії та виведений за штат УАПЦ на підставі указу керуючого Львівською єпархією УАПЦ від 22.08.2016 року.

Суд апеляційної інстанції погоджується з зазначеними висновками та зазначає наступне.

Частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ст.3 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації кожному громадянину в Україні гарантується право на свободу совісті. Це право включає свободу мати, приймати і змінювати релігію або переконання за своїм вибором і свободу одноособово чи разом з іншими сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої, відправляти релігійні культи, відкрито виражати і вільно поширювати свої релігійні або атеїстичні переконання.

Згідно ст.8 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації , релігійна громада є місцевою релігійною організацією віруючих громадян одного й того ж культу, віросповідання, напряму, течії або толку, які добровільно об'єдналися з метою спільного задоволення релігійних потреб. Держава визнає право релігійної громади на її підлеглість у канонічних і організаційних питаннях будь-яким діючим в Україні та за її межа релігійним центрам (управлінням) і вільну зміну цієї підлеглості.

У відповідності до ст.12 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації статут (положення) релігійної організації, який відповідно до цивільного законодавства визначає її правоздатність, підлягає реєстрації у порядку, встановленому статтею 14 цього Закону. Статут (положення) релігійної організації приймається на загальних зборах віруючих громадян або на релігійних з'їздах, конференціях. Статут (положення) релігійної організації повинен містити відомості про: 1) вид релігійної організації, її віросповідну приналежність місцезнаходження; 2) місце релігійної організації в організаційній структурі релігійного об'єднання; 3) майновий стан релігійної організації; 4) права релігійної організації заснування підприємств, засобів масової інформації, інших релігійних організацій, створення навчальних закладів; 5) порядок внесення змін і доповнень до статуту (положення) релігійної організації; 6) порядок вирішення майнових та інших питань у разі припинення діяльності релігійної організації.

Статтею 14 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації встановлено, що для реєстрації статуту (положення) релігійної громади громадяни в кількості не менше десяти чоловік, які утворили її і досягли 18-річного віку, подають заяву та статут (положення) на реєстрацію до обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а в Автономній Республіці Крим - до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Орган, який здійснює реєстрацію, в місячний термін розглядає заяву, статут (положення) релігії організації, приймає відповідне рішення і не пізніш як у десятиденний термін письмово повідомляє про нього заявникам. У необхідних випадках орган, який здійснює реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій, може зажадати висновок місцевої державної адміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, а також спеціалістів,у цьому разі рішення про реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій приймається у тримісячний термін.

Зміни і доповнення до статутів (положень) релігійних організацій підлягають реєстрації в тому ж порядку і в ті ж терміни, що і реєстрація статутів (положень). У разі необхідності в розгляді питання про реєстрацію статуту (положення) можуть брати участь з дорадчим голосом представники релігійної організації (ч.6 ст.14 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації ).

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 25.09.2016 року проведено загальні парафіяльні збори релігійної громади Української Православної Церкви Київського Патріархату (УПЦ КП) парафії Богоявления Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області, які оформлені відповідним протоколом. У протоколі, зокрема, зазначається, що на парафіяльних зборах були присутні 148 осіб; голова зборів - Ярич .Р.М., секретар зборів - ОСОБА_8. На порядок денний було винесено питання обрання голови релігійної організації Релігійної громади УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у села Подорожнє Стрийського району Львівської області .

За результатами проведених зборів вирішено обрати головою вищевказаної релігійної організації протоієрея ОСОБА_5, настоятеля парафії Богоявлення Господнього села Подорожнє Стрийського району Львівської області.

03.10.2016 року до Львівської обласної державної адміністрації звернулися представники релігійної організації Релігійної громади УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області із заявою десяти осіб - членів громади, які досягли 18 років. У заяві зазначається, що громадяни, які підписали дану заяву, утворили релігійну організацію Релігійну громаду УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області та подають на реєстрацію Статут вказаної релігійної організації у новій редакції, прийнятий 25.09.2016 року на загальних зборах релігійної громади парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області у зв'язку із зміною конфесійної належності релігійної громади з УАПЦ на УПЦ КП.

04.11.2016 року Львівською обласною державною адміністрацією прийнято розпорядження №853/о/5-16 Про статут релігійної громади . Зі змісту вступної частини цього розпорядження видно, що таке прийнято відповідно до ст.14 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації , враховуючи документи, подані релігійною громадою.

Згідно п.1 розпорядження №853/о/5-16, вирішено зареєструвати зміни до Статуту Релігійної громади УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області (статут зареєстровано рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради народних депутатів від 27.12.1991 року №733), виклавши Статут у новій редакції як Статут УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області.

Як наслідок, доповнено Статут Релігійної громади пунктом 1.1 наступного змісту: Релігійна організація Релігійна громада УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області є релігійною організацією добровільно об'єднаних громадян Православного віросповідання, мета якої - задоволення своїх духовних потреб. Парафія є первинною складовою частиною Дрогобицько-Самбірської єпархії УПЦ КП .

У зв'язку з чим 09.11.2016 року державним реєстратором сектору державної реєстрації Стрийської районної державної адміністрації Львівської області Кушнір Романою Степанівною проведено спірні реєстраційні дії.

Правовідносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 року №755-IV.

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Тобто, відповідно до вказаної частини державний реєстратор наділений повноваженнями, щодо зупинення розгляду документів, підстав для зупинення розгляду документів, проведення реєстраційної дії за відсутності підстав для зупинення та відмови у вчиненні державної реєстрації.

У ст.15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації. Зокрема, відповідно до п.6 ч.1 цієї статті, документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.

Згідно ч.4 ст.17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються, серед іншого, такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.

Частиною 1 ст.28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації юридичної особи, зокрема, такими є: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України.

Як видно із матеріалів справи, зокрема, з реєстраційної справи, що містить наступні документи: 1) нова редакція установчих документів - Статуту релігійної організації Релігійна громада УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області від 25.09.2016 року; 2) рішення про внесення змін до установчих документів, а саме: розпорядження Львівської обласної державної адміністрації від 04.11.2016 року №853/0/5-16, указ архієпископа Якова, керуючого Дрогобицько-Самбірською єпархією УПЦ КП №19 від 26.08.2016 року про призначення ОСОБА_5 настоятелем парафії Святого Богоявлення у селі Подорожнє Стрийського благочиння Дрогобицько-Самбірської єпархії УПЦ КП, протокол загальних зборів релігійної організації Релігійна громада УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області від 25.09.2016 року; 3) реєстраційна картка від 08.11.2016 року на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за підписом отця; 4) копія квитанції, виданої банком філією ЛОУ АТ Ощадбанк .

Апеляційний суд звертає увагу та наголошує на тому, що всупереч імперативним приписам п.п.2, 3 ч.2 ст.6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , державний реєстратор не перевірив подані документи для реєстрації змін на наявність підстав для зупинення розгляду документів чи для відмови у державній реєстрації.

Крім того, судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що у відповідності до п.5.1 Статуту згаданої парафії УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області від 02.11.1991 року, на чолі кожної парафії стоїть настоятель в священному сані, який на прохання віруючих призначається Єпархіальним Архієреєм на дану парафію. Згідно з п.5.4, настоятель завжди є головуючим на Парафіяльних зборах. Відповідно до п.5.7, настоятель повинен сумлінно виконувати всі пастирські та адміністративні обов'язки , згідно з церковними канонами і даним Статутом.

Апеляційний суд наголошує на тому, що станом на день проведення парафіяльних зборів, на яких прийнято рішення про перехід Релігійної громади села Подорожнє Стрийського району Львівської області під юрисдикцію УПЦ КП, отець ОСОБА_5 був звільнений від обов'язків настоятеля храму Богоявления Господнього та виведений за штат УАПЦ, що підтверджується указом керуючого Львівською єпархією УАПЦ від 22.08.2016 року.

Відтак, апеляційний погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що рішення парафіяльних зборів від 25.09.2016 року про внесення змін до Статуту Релігійної громади не могло прийматися під головуванням отця ОСОБА_5, що, в свою чергу, не враховано відповідачем. Крім того, відповідно до указу Предстоятеля УАПЦ керуючого Львівською єпархією ОСОБА_13 від 09.09.2016 року, настоятелем Релігійної громади УАПЦ парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області призначено ОСОБА_6.

Апеляційний суд також, звертає увагу на те, що позивачем не подано суду передбачених п.15.11 Статуту рішення парафіяльних зборів або єпархіального суду про ліквідацію парафії села Подорожнє Стрийського району Львівської області. Відсутні також докази щодо підтвердження переходу в іншу конфесію з дотриманням вимог, які передбачені п.15.11 Статуту.

До того ж, проаналізувавши надані відповідачем документи та інші докази, які містяться в матеріалах справи, суперечливим є питання чи мало місце утворення нової релігійної організації Релігійна громада УПЦ КП парафії Богоявлення Господнього у селі Подорожнє Стрийського району Львівської області , чи все ж таки відбулось перетворення релігійної організації Релігійна громада УАПЦ села Подорожнє Стрийського району Львівської області .

Таким чином, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що відповідач належним чином не перевірив та не встановив повноваження та особу-заявника - ОСОБА_5, що в даному випадку не узгоджується із приписами п.п.1, 5 ч.1 ст.28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , та було підставою для відмови у державній реєстрації.

Колегія суддів, апеляційного суду також, звертає увагу на те, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.11.2018 року залишено без змін рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10.03.2017 року, яким задоволено адміністративний позов Консисторії Львівської Єпархії Української Автокефальної Православної Церкви. Визнано протиправним та скасовано розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації № 853/о/5-16 від 04.11.2016р. Про статут релігійної громади , яке має приюдиційне значення для розгляду даної справи та повинно враховуватися при розгляді даної справи.

Враховуючи вищенаведене колегія суддів, погоджується із висновком суду першої інстанції, про те, що записи про державну реєстрацію змін до установчих документів від 09.11.2016 року - №14171050007001381 та №14171070008001381, з урахуванням зазначених вище норм Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та Закону України Про свободу совісті та релігійні організації , є протиправними, а тому апеляційний суд погоджується із висновком про правомірність заявлених позовних вимог.

З огляду на викладене, суд першої інстанції обґрунтовано відмовив у задоволенні адміністративного позову, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому підстави для його скасування відсутні.

Відповідно до частини першої статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись, ч. 3 ст. 243, ст. 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ч. 1 ст. 321, ст.ст. 322, 325, 329 КАС України , суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Стрийської районної державної адміністрації Львівської областізалишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного судувід 18 липня 2018 рокуу справі № 813/1742/17- без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду касаційної інстанції.

У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Т. І. Шинкар М. А. Пліш Повне судове рішення складено 14.01.2019 року

Дата ухвалення рішення04.01.2019
Оприлюднено15.01.2019
Номер документу79150828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1742/17

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 04.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Постанова від 04.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 06.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 19.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні