Ухвала
від 17.01.2019 по справі 815/2792/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

17 січня 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/2792/18

Категорія: 8.3 Головуючий в 1 інстанції: Аракелян М. М.

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача - судді Турецької І.О.

суддів - Стас Л.В., Шеметенко Л.П.

розглянувши питання про повернення апеляційної скарги Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ГЛО 2017 до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про скасування рішень та зобов'язання зареєструвати податкову накладну, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2018 року адміністративний позов задоволено частково.

Суд визнав протиправним та скасував рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС в Одеській області №687704/34001515 від 08.05.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 01.05.2018 року.

Зобов'язав Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №5 від 01.05.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В іншій частині позовних вимог відмовив.

На зазначене рішення суду представник Головного управління ДФС в Одеській області подав апеляційну скаргу, проте не надав документ про сплату судового збору.

У зв'язку з цим, ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року апеляційну скаргу залишено без руху та надано апелянту строк - 10 днів з дня вручення цієї ухвали для усунення її недоліку.

Дану ухвалу отримано апелянтом 24 грудня 2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та відомостями із сайту Укрпошта - пошук поштових відправлень за поштовим ідентифікатором 6550106217892.

02 січня 2019 року до суду апеляційної інстанції надійшло клопотання представника Головного управління ДФС в Одеській області про відстрочення сплати судового збору.

В обґрунтування даного клопотання зазначено, що контролюючий орган немає можливості сплатити судовий збір через відсутність коштів, призначених на такі витрати, а також арешт його рахунків, у зв'язку із значною заборгованістю зі сплати судового збору.

Розглянувши вказане клопотання, суд апеляційної інстанції вважає необхідним відмовити у його задоволенні та повернути апеляційну скаргу апелянту, з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 статті 8 Закону України Про судовий збір від 08 липня 2011 року № 3674-VI (далі - Закон №3674), враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є:

а) військовослужбовці;

б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;

в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;

г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї;

ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті (ч.2 ст.8 Закону №3674).

Вказана норма Закону №3674 кореспондується зі ст.133 КАС України, зокрема, ч.1 даної статті передбачає, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Тобто, аналізуючи вказані норми можливо дійти висновку, що підставою для відстрочення сплати судового збору є, зокрема, майновий стан сторони - фізичної особи.

За таких обставин, клопотання про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає, оскільки статтею 8 Закону №3674 передбачено можливість такого відстрочення виключно для фізичних осіб.

Такий висновок узгоджується з ухвалою Верховного Суду від 26.01.2018 року (справа №826/11019/15).

Більш того, відстрочення сплати судового збору, з урахуванням майнового стану сторони, є правом суду, а не обов'язком.

Згідно з ч.2 ст.298 КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Відповідно до п.1 ч.4 ст.169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Враховуючи викладене та те, що у строк, встановлений судом, недолік апеляційної скарги не усунений, суд апеляційної інстанції вважає можливим повернути апеляційну скаргу апелянту.

Керуючись ст.ст.169, 298 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Головного управління ДФС в Одеській області про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2018 року - відмовити.

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2018 року повернути апелянту.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання суддями та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Доповідач - суддя І.О. Турецька

суддя Л.В. Стас

суддя Л.П. Шеметенко

Повне судове рішення складено 17.01.2019 року.

Дата ухвалення рішення17.01.2019
Оприлюднено18.01.2019
Номер документу79229842
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування рішень та зобов'язання зареєструвати податкову накладну

Судовий реєстр по справі —815/2792/18

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 05.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні