ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2018 року Справа № 0440/6700/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіТурлакової Н. В. за участі секретаря судового засіданняГоворухи А.В. за участі: представника позивача представника відповідача Копнінського - Петриченко О.В. Атрощенко В.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Інтеркепітал до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та наказу, скасування наказу, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Інтеркепітал звернулось до суду із адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал ;
- визнати протиправними дії посадових осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області щодо виходу на перевірку ТОВ Інтеркепітал 03.09.2018 року за місцезнаходженням платника податку для проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал тривалістю 20 робочих днів за період діяльності 07.04.2016 -30.06.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що оскаржуваний наказ № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал суперечить положенням Податкового кодексу України та має бути скасований, оскільки винесений податковим органом за відсутності передбачених законом обставин. Так, ТОВ Інтеркепітал не було повідомлено про проведення перевірки у відповідності до вимог Податкового кодексу України, а посадовою особою відповідача відмовлено у наданні копії Наказу на проведення перевірки та повідомлення про проведення перевірки позивачу. Таким чином, відповідачем порушено норми п.77.4 ст.77 та ст.81 Податкового кодексу України, в зв'язку з чим у ГУ ДФС у Дніпропетровській області відсутнє право на проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , а Наказ № 4583-п від 10.08.2018 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідачем до суду подано відзив на позов, в якому зазначено, що у позивача відсутні правові підстави для задоволення позову та зазначає, що оскаржуваний Наказ № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал було прийнято на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України. Копію вказаного наказу та письмове повідомлення від 10.08.2018 №1828 надіслано 14.08.2018 рекомендованим листом за податковою адресою ТОВ Інтеркепітал . Отже, податковий орган, видаючи наказ про проведення перевірки, діяв в межах повноважень, на підставі та у спосіб, передбачений законодавством України.
Позивач подав відповідь на відзив у якій зазначив, що позивач не був заздалегідь повідомлений про проведення документальної планової виїзної перевірки шляхом оприлюднення необхідної інформації на офіційному веб-сайті ДФС України. Таким чином, позивачем було на законних підставах відмовлено відповідачу у допуску до проведення перевірки на підставі наказу №217 від 13.02.17р., а відповідач не довів наявність виникнення в нього законного права на призначення та проведення перевірки.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, у задоволенні позову просив відмовити.
Заслухавши представника позивача та представника відповідача, дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Судом встановлено, згідно Наказу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №4583-п від 10.08.2018р., у зв'язку з включенням до плану - графіка проведення документальних планових перевірок суб'єктів господарювання на 2018 рік ТОВ Інтеркепітал , на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1 п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України, НАКАЗАНО:
1. Провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ Інтеркепітал з 30.08.2018 тривалістю 20 робочих днів.
Перевірку провести за період діяльності 07.04.2016 - 30.06.2018 з метою здійснення контролю за додержанням вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків, зборів та інших платежів, установлених законодавством.
Вказаний Наказ № 4583-п від 10.08.2018 року Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал направлено 14.08.2018 рекомендованим листом з повідомленням за податковою адресою ТОВ Інтеркепітал : 49005. м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.21, що підтверджується копією фіскального чеку Укрпошта та витягом із сайту Укрпошта про відстеження поштового відправлення, копії яких наявні в матеріалах справи.
Листом ДФС України від 10.08.2018 №24742/7/99-99-14-03-01-17 Про затвердження коригування плану графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на серпень 2018 року повідомлено, що коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків у серпні 2018 року, яке сформовано згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків , із змінами, затверджено в.о. Голови Державної фіскальної служби України М.В. Проданом 03.08.2018 року.
Також повідомлено, що план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік з урахуванням коригування розміщено на сайті ДФС.
30.08.18р. та 31.08.18р., з метою проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок платників основних галузей економіки управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Чабаненко Оленою Юріївною здійснено вихід за податковою адресою підприємства - м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.21.
Секретар підприємства ТОВ Інтеркепітал ОСОБА_7, повідомила, що керівник підприємства відсутній, про що було складено акт від 30.08.2018 №48816/04-36-14-01/40407150 та від 31.08.2018 №48997/04-36-14-01/40407150 Про неможливість проведення документальної виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал у зв'язку з відсутністю посадових осіб за податковою адресою, копії яких наявні в матеріалах справи.
Також, з метою проведення перевірки 03.09.2018 був здійснений вихід за податковою адресою ТОВ Інтеркепітал . Посадовою особою підприємства директором ОСОБА_8 у допуску для проведення документальної планової, виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал було відмовлено, та надано письмові пояснення щодо причин не допуску до перевірки, а саме: не отримання копії наказу від 10.08.2018 №4583-п та порушення строків повідомлення про проведення перевірки.
Головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок платників основних галузей економіки управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Чабаненко О.Ю. складено акт від 03.09.2018 №49324/04-36-14-01/40407150 Про відмову в допуску посадових осіб до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , один примірник якого вручено директору підприємства під особистий підпис, копія якого наявна в матеріалах справи.
Згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Відповідно п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України, документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.
Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Відповідно до п.81.2 ст.81 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.
Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта.
Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято Наказ №4583-п від 10.08.2018р., згідно якого, у зв'язку з включенням до плану - графіка проведення документальних планових перевірок суб'єктів господарювання на 2018 рік ТОВ Інтеркепітал , на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1 п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України, НАКАЗАНО: 1. Провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ Інтеркепітал з 30.08.2018 тривалістю 20 робочих днів.
Перевірку провести за період діяльності 07.04.2016 - 30.06.2018 з метою здійснення контролю за додержанням вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків, зборів та інших платежів, установлених законодавством.
З метою проведення перевірки відповідно до вказаного наказу, 03.09.2018 був здійснений вихід за податковою адресою ТОВ Інтеркепітал , проте директором товариства ОСОБА_8 у допуску для проведення документальної планової, виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал було відмовлено, та надано письмові пояснення щодо причин не допуску до перевірки, а саме: не отримання копії наказу від 10.08.2018 №4583-п та порушення строків повідомлення про проведення перевірки.
Головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок платників основних галузей економіки управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Чабаненко О.Ю. складено акт від 03.09.2018 №49324/04-36-14-01/40407150 Про відмову в допуску посадових осіб до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , один примірник якого вручено директору підприємства під особистий підпис, копія якого наявна в матеріалах справи.
Щодо твердження позивач про те, що їх не було повідомлено про проведення перевірки у відповідності до вимог Податкового кодексу України, а посадовою особою відповідача відмовлено у наданні копії Наказу на проведення перевірки та повідомлення про проведення перевірки позивачу, суд не приймає до уваги, виходячи з наступного.
Відповідно до абз. 3 п. 81.1 ст. 81 ПК України у наказі про проведення перевірки зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.
Тобто законодавець чітко передбачив вимоги до наказів про проведення перевірок недодержання яких є підставою для скасування наказу.
Згідно п.77.4 ст.77 ПК України право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Отже, єдиною підставою для проведення планової документальної виїзної перевірки є включення платника податків до відповідного плану-графіку проведення таких перевірок, а необхідною передумовою для її проведення є вручення під розписку та/або надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення не пізніше як за 10 календарних днів до дати проведення перевірки платнику податків копії наказу про її проведення і письмового повідомлення з зазначенням дати проведення перевірки.
Як свідчать матеріали справи, позивача повідомлено про початок проведення перевірки шляхом направлення 14.08.2018 року засобами поштового зв'язку повідомлення №1828 від 10.08.2018р. та копію наказу ГУДФС у Дніпропетровській області № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , рекомендованим листом з повідомленням за податковою адресою ТОВ Інтеркепітал : 49005. м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.21, що підтверджується копією фіскального чеку Укрпошта та витягом із сайту Укрпошта про відстеження поштового відправлення, копії яких наявні в матеріалах справи.
Вказані обставини також підтверджує представник позивача у Відповіді на відзив, в якій зазначає, що Оскаржуваний Наказ та повідомлення отримано засобами поштового зв'язку - 10.09.2018р.
Наказом Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року №524, затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, який розроблений з метою забезпечення єдиного підходу до формування щоквартального плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.
За положеннями пункту 1 цього Порядку, річний план-графік складається, починаючи з 2018 року. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування територіальними органами ДФС.
Після остаточного узгодження проектів планів-графіків (коригування планів-графіків) територіальні органи ДФС надають департаментам аудит) та податків і зборів з фізичних і осіб засобами автоматизованої інформаційної системи Управління документами плани-графіки (коригування планів-графіків) з відповідними додатками та обґрунтування підстав включення платника податків до плану-графіка (коригування плану-графіка).
Листом ДФС України від 10.08.2018 №24742/7/99-99-14-03-01-17 Про затвердження коригування плану графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на серпень 2018 року повідомлено, що коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків у серпні 2018 року, яке сформовано згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків , із змінами, затверджено в.о. Голови Державної фіскальної служби України Проданом М.В. 03.08.2018 року.
Також повідомлено, що план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік з урахуванням коригування розміщено на сайті ДФС.
Системний аналіз наведених вище норм матеріального права дає підстави для висновку, що документальна виїзна планова перевірка платника податків можлива за умови включення останнього до плану-графіка проведення перевірок та прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу оформленого наказом рішення про проведення такої перевірки (дані висновки суду узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, що наведена у постанові від 20.06.2018 у справі №818/48/16).
Таким чином, посилання позивача на недодержання вимог законодавства про повідомлення платника податків про проведення перевірки за 10 календарних днів є таким, що не відповідає дійсності, оскільки, ТОВ Інтеркепітал було повідомлено про початок перевірки, згідно з вимогами п.77.4 ст.77 ПК України.
Вказана норма надає контролюючому органу два альтернативні варіанти повідомлення платника про початок такої перевірки, і не зобов'язує контролюючий орган вести відлік часу з моменту отримання такого повідомлення платником.
Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, відповідачем у відповідності до вищевказаних положень реалізовано свої повноваження та прийнято рішення про проведення документальної планової виїзної перевірки позивача, яке оформлено наказом № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал . Порушень вимог податкового законодавства при винесенні оскаржуваного наказу судом в ході розгляду справи не встановлено.
З огляду на сукупність встановлених під час судового розгляду справи обставин, суд прийшов до висновку, що оскаржуваний наказ № 4583-п від 10.08.2018 року, прийнятий Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, відповідає вимогам чинного законодавства, відповідач при його прийнятті діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.ст.241-250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Інтеркепітал (49005, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 21, ЄДРПОУ 40407150) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17а, ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправними дій та наказу, скасування наказу - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2018 |
Оприлюднено | 21.01.2019 |
Номер документу | 79278746 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні