ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
06 червня 2019 року м. Дніпросправа № 0440/6700/18
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Чабаненко С.В.,
суддів: Чумака С.Ю., Юрко І.В.,
за участю секретаря судового засідання Сколишева О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркепітал" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.12.2018 р. в адміністративній справі №0440/6700/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркепітал" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та наказу, скасування наказу,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ Інтеркепітал звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області щодо визнання протиправним та скасування наказу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , а також визнання протиправними дій посадових осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області, пов`язаних з виходом на перевірку ТОВ Інтеркепітал 03.09.2018 року за місцезнаходженням платника податку для проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал тривалістю 20 робочих днів за період діяльності 07.04.2016 - 30.06.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваний наказ № 4583-п від 10.08.2018 року не відповідає вимогам ПК України, оскільки проведення такої перевірки не було передбачено планом-графіком проведення документальних планових перевірок платників податків у строки, визначені ст. 77 ПК України. Крім того, ТОВ Інтеркепітал не було повідомлено про проведення перевірки у відповідності до вимог ПК України, а посадовою особою відповідача відмовлено у наданні копії Наказу на проведення перевірки та повідомлення про проведення перевірки позивачу.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 грудня 2018 року у задоволенні адміністративного позову ТОВ Інтеркепітал відмовлено з підстав необґрунтованості позовних вимог. Зокрема, суд послався на наявність доказів, якими підтверджено включення підприємства до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік з урахуванням коригування, а також повідомлення платника податків про проведення перевірки у строки, передбачені п.77.4 ст.77 ПК України.
Не погодившись з рішенням суду, позивачем подано апеляційну скаргу, згідно якої він просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, посилаючись на невідповідність висновків суду обставинам справи, а також порушення судом норм матеріального та процесуального права.
В судовому засіданні представник апелянта підтримав доводи апеляційної скарги. Представник відповідача щодо доводів апеляційної скарги заперечив. Крім того, на підтвердження відповідної правової позиції на вимогу суду відповідачем були надані додаткові докази, що приєднані до справи.
Перевіривши підстави апеляційного перегляду колегія суддів вважає обґрунтованими доводи, що наведені заявником в апеляційній скарзі, з огляду на наступне.
Порядок проведення документальних планових перевірок визначено ст. 77 ПК України.
Так, п.77.1. наведеної норми передбачено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.
План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Згідно п.77.2, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про проведення документальної планової перевірки приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу у формі наказу. (п.77.4. ст.77 ПК України).
Цією ж нормою передбачено, що право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із ст. 81 цього Кодексу. (п.77.6. ст.77 ПК України).
У п.81.1. ст. 81 ПК України зазначено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.
Судом першої інстанції було встановлено, що згідно Наказу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №4583-п від 10.08.2018р., у зв`язку з включенням до плану - графіка проведення документальних планових перевірок суб`єктів господарювання на 2018 рік ТОВ Інтеркепітал , на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1 п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України, призначено документальну планову виїзну перевірку ТОВ Інтеркепітал з 30.08.2018 тривалістю 20 робочих днів.
Наказ № 4583-п від 10.08.2018 року направлено 14.08.2018 рекомендованим листом з повідомленням за податковою адресою ТОВ Інтеркепітал : 49005. м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.21, що підтверджується копією фіскального чеку Укрпошта та витягом із сайту Укрпошта про відстеження поштового відправлення, копії яких наявні в матеріалах справи.
Листом ДФС України від 10.08.2018 №24742/7/99-99-14-03-01-17 Про затвердження коригування плану графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на серпень 2018 року повідомлено, що коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків у серпні 2018 року, яке сформовано згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків , із змінами, затверджено в.о. Голови Державної фіскальної служби України М .В . Проданом 03.08.2018 року.
Також повідомлено, що план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік з урахуванням коригування розміщено на сайті ДФС.
30.08.18р. та 31.08.18р., з метою проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок платників основних галузей економіки управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області здійснено вихід за податковою адресою підприємства - м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.21.
Секретар підприємства ТОВ Інтеркепітал повідомила про відсутність керівника підприємства, про що було складено акт від 30.08.2018 №48816/04-36-14-01/40407150 та від 31.08.2018 №48997/04-36-14-01/40407150 Про неможливість проведення документальної виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал у зв`язку з відсутністю посадових осіб за податковою адресою.
Також, з метою проведення перевірки 03.09.2018 був здійснений вихід за податковою адресою ТОВ Інтеркепітал . Директором підприємства у допуску для проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал було відмовлено та надано письмові пояснення щодо причин не допуску до перевірки, а саме: не отримання копії наказу від 10.08.2018 №4583-п та порушення строків повідомлення про проведення перевірки.
У зв`язку з цим ревізором було складено акт від 03.09.2018 №49324/04-36-14-01/40407150 Про відмову в допуску посадових осіб до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , один примірник якого вручено директору підприємства під особистий підпис, копія якого наявна в матеріалах справи.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд виходив з того, що відповідачем було виконано обов`язкові вимоги ПК України під час прийняття рішення про призначення планової документальної виїзної перевірки, що виключає підстави для визнання такого рішення протиправним. Так, позивача повідомлено про початок проведення перевірки шляхом направлення 14.08.2018 року засобами поштового зв`язку повідомлення №1828 від 10.08.2018р. та копії наказу ГУДФС у Дніпропетровській області № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал , рекомендованим листом з повідомленням за податковою адресою ТОВ Інтеркепітал : 49005. м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.21, що підтверджується копією фіскального чеку Укрпошта та витягом із сайту Укрпошта про відстеження поштового відправлення, копії яких наявні в матеріалах справи.
Вказана обставина підтверджена представником позивача у відповіді на відзив, в якій зазначено, що оскаржуваний Наказ та повідомлення отримано засобами поштового зв`язку - 10.09.2018р.
Щодо підстави призначення перевірки, суд послався на лист ДФС України від 10.08.2018 №24742/7/99-99-14-03-01-17 Про затвердження коригування плану графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на серпень 2018 року , яким повідомлено, що коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків у серпні 2018 року, яке сформовано згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків , із змінами, затверджено в.о. Голови Державної фіскальної служби України Проданом М.В. 03.08.2018 року. Також повідомлено, що план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік з урахуванням коригування розміщено на сайті ДФС.
Проте, виходячи з наведених обставин, встановлених під час розгляду справи в суді першої інстанції, та щодо яких сторони не заперечують, колегія суддів вважає, що відповідачем не було дотримано у чіткій послідовності вимоги податкового законодавства щодо порядку призначення документальної планової перевірки.
Так, як зазначалось вище, п.77.1. ст. 77 ПК України встановлено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок на поточний рік, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування територіальними органами ДФС, в порядку, передбаченому згідно Наказу Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року №524, яким затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків. У відповідності до п.3 розділу 1 цього Порядку проекти коригування планів-графіків у разі здійснення такого коригування формуються територіальними органами ДФС не пізніше 03 числа кожного місяця поточного року, починаючи з другого місяця поточного року, засобами інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС. Разом з проектом плану-графіка (коригування плану-графіка) формуються інформаційно-аналітичні довідки за кожним платником податків з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС. Після остаточного узгодження проектів планів-графіків (коригування планів-графіків) територіальні органи ДФС надають департаментам аудиту та податків і зборів з фізичних осіб засобами автоматизованої системи Управдіння документами, плани-графіки (коригування планів-графіків) з відповідними додатками та обґрунтування підстав включення платника податків до плану-графіка (коригування плану-графіка).
Формування (коригування) планів-графіків територіальних органів ДФС України здійснюється у порядку, встановленому у розділах ІІІ-V Порядку.
Розділом ІІІ Порядку встановлено порядок відбору до плану-графіка платників податків - юридичних осіб, фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів. Виходячи зі змісту приведеного розділу Порядку, на формування переліку платників податків при плануванні перевірок впливають показники господарської діяльності, що мають найбільший ступінь ризиків несплати до бюджету податків та зборів, платежів. Даним розділом передбачено, що при виявленні під час перевірок нових контрагентів підприємств територіальними органами ДФС у разі потреби здійснюються заходи щодо організації їх перевірок шляхом проведення коригування плану-графіка.
Таким чином, наведеними положеннями Порядку визначено підстави коригування планів-графіків та встановлено, що такі підстави (причини) включення (виключення) до (з) плану-графіка мають відображатися у проекті коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.
Крім того, виходячи з передбачених цим Порядком строків формування проектів коригування планів-графіків, відсутності у Порядку інших строків, передбачених для формування та затвердження проектів коригування планів-графіків, а також закріпленого у ст. 77 ПК України обов`язку щодо оприлюднення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, колегія суддів вважає, що проект коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок мав затверджуватись та оприлюднюватись не пізніше 03 числа відповідного місяця поточного року засобами інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС.
В даному випадку проект коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 8 місяців 2018 року був затверджений 03 серпня 2018 року в.о. голови ДФС України М.В.Продан та оприлюднений на офіційному веб-сайті ДФС 10.08.2018. Тобто, станом на дату прийняття відповідачем спірного наказу № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал не знав та не міг бути обізнаним щодо включення підприємства до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2018 рік. Крім того, з наявної на офіційному веб-сайті ДФС інформації щодо коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 8 місяців 2018 року не вбачається причини включення підприємства до плану-графіка, що також свідчить про необґрунтованість відповідного наказу.
Що стосується висновку суду з приводу дотримання відповідачем п.77.4 ст.77 ПК України, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно п.77.4 ст.77 ПК України право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
В разі недотримання наведеної норми платник податків наділений правом недопустити посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної перевірки відповідно до ст. 81 ПК України.
Оскаржуваним наказом від 10.08.2018 строк проведення перевірки визначено з 30.08.2018 тривалістю 20 робочих днів. Акт про відмову в допуску до проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Інтеркепітал ГУ ДФС у Дніпропетровській області складено 03.09.2018. При цьому, як встановлено судом під час розгляду справи, підтверджено відповідними доказами та не заперечується сторонами у справі, оскаржуваний наказ та повідомлення про проведення перевірки позивачем отримано засобами поштового зв`язку 10.09.2018р. Таким чином, на час виходу посадових (службових) осіб контролюючого органу для проведення перевірки позивач не був обізнаний як про планування такої перевірки так і про її призначення відповідним наказом.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що відповідачем не було дотримано обов`язкові умови для проведення планової документальної виїзної перевірки, а саме своєчасне включення (на дату прийняття наказу про проведення перевірки) платника податків до відповідного плану-графіку проведення таких перевірок та доведення до відома платника подотків про відповідне рішення шляхом його оприлюднення, а також вручення під розписку та/або надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення не пізніше як за 10 календарних днів до дати проведення перевірки платнику податків копії наказу про її проведення і письмового повідомлення з зазначенням дати проведення перевірки.
Висновки суду першої інстанції, наведені у рішенні, не відповідають обставинам справи. Крім того, обставини, що мають значення для справи, та які суд першої інстанції визнав встановленими, не доведено належними та допустимими доказами, що є підставою для скасування рішення суду першої інстанції повністю у відповідності до вимог ст. 317 КАС України.
Ухвалюючи нове рішення у даній справі, з урахуванням наведених вище висновків, колегія суддів вважає оскаржуваний наказ відповідача таким, що не відповідає вимогам податкового законодавства, порушує права та інтереси позивача, а відповідно, підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Керуючись ст.ст. 243, 315, 317, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркепітал"- задовольнити частково.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.12.2018 р. в адміністративній справі №0440/6700/18 - скасувати.
Прийняти нове судове рішення.
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркепітал" - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 4583-п від 10.08.2018 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Інтеркепітал".
В іншій частині у задоволені позовних вимог відмовити.
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів до Верховного Суду, відповідно до ст.ст. 328 - 329 КАС України.
Головуючий - суддя С.В. Чабаненко
суддя С.Ю. Чумак
суддя І.В. Юрко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2019 |
Оприлюднено | 17.07.2019 |
Номер документу | 83040651 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні