Рішення
від 21.01.2019 по справі 826/2114/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 січня 2019 року № 826/2114/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомГромадської організації Ліга захисту бізнесу доДержавної фіскальної служби України провизнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Громадська організація Ліга захисту бізнесу (далі також - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі також - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним неподання Державною фіскальною службою України відомостей до Національного агентства України з питань державної служби про проведення ДФС України конкурсу 29 січня - 01 лютого на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б та В , призначення на які та звільнення з яких відповідно до законодавства здійснюється Головою ДФС України, в частині проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Першого заступника Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області;

- визнати протиправним розміщення Державною фіскальною службою України оголошення від 12 січня 2018 року на офіційному сайті Державної фіскальної служби України про проведення ДФС України конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б та В , призначення на які та звільнення з яких відповідно до законодавства здійснюється Головою ДФС України, в частині проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Першого заступника Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області;

- визнати протиправним проведення Державною фіскальною службою України конкурсу, оголошеного наказом ДФС України від 12 січня 2018 року №39-о Про оголошення конкурсу , на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б та В , призначення на які та звільнення з яких відповідно до законодавства здійснюється Головою ДФС України, в частині проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Першого заступника Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України скасувати результати конкурсу, оголошеного наказом ДФС України від 12 січня 2018 року №39-о Про оголошення конкурсу , на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б та В , призначення на які та звільнення з яких відповідно до законодавства здійснюється Головою ДФС України, в частині проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Першого заступника Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області відповідно до наказу ДФС України від 12.01.2018 р. №39-о Про оголошення конкурсу .

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.02.2018 прийнято до провадження позовну заяву та постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідачу надано термін для подання Відзиву на позовну заяву, позивачу надано термін для подання відповіді на Відзив, відповідачу - для надання заперечень на Відповідь на Відзив.

Одночасно з позовною заявою представником позивача подано заяву про вжиття заходів забезпечення позову, в якій останній просить:

- заборонити голові Державної фіскальної служби України та будь-яким іншим особам призначати будь-яких осіб на посаду заступника начальника Києво-Святошинської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області за результатами конкурсу на зайняття вакантних посад, проведеного відповідно до наказу Державної фіскальної служби України від 12.01.2018 №39-о Про оголошення конкурсу ;

- заборонити будь-яким особам приймати на роботу на посаду заступника начальника Києво-Святошинської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області особу, визнану переможцем конкурсу на зайняття вакантних посад, проведеного відповідно до наказу Державної фіскальної служби України від 12.01.2018 №39-о Про оголошення конкурсу , та укладати з нею трудовий договір, а також доручати їй тимчасове виконання обов'язків заступника Києво-Святошинської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.02.2018 Заяву представника Громадської організації Ліга захисту бізнесу про вжиття заходів забезпечення позову задоволено частково.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2018 року, Ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва скасовано та прийнято нову, якою відмовлено в задоволенні заяви про забезпечення позову в повному обсязі.

Разом з позовною заявою, позивачем було заявлено клопотання про забезпечення доказів шляхом витребування у ДФС України:

1. всіх відомостей, поданих всіма кандидатами на посаду Заступника Києво-Святошинської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області для участі у конкурсі на зайняття вакантних посад, проведеного відповідно до Наказу ДФС України від 12.01.2018 р. №39-о Про оголошення конкурсу ;

2. всіх відомостей засідань конкурсної комісії, проведення нею оцінювання усіх кандидатів на посаду Заступника Києво-Святошинської ОДПІ Головного управління ДФС у Київській області для участі у конкурсі на зайняття вакантних посад, проведеного відповідно до Наказу ДФС України від 12.01.2018 р. №39-о Про оголошення конкурсу ;

3. відомостей про направлення інформації про оприлюднення інформації про проведення конкурсу на Єдиному порталі вакансій державної служби НАДС із зазначенням дати такого оприлюднення;

4. відомостей про повідомлення Національним агентством України з питань державної служби Державну фіскальну службу України про оприлюднення інформації на Єдиному порталі вакансій державної служби НАДС із зазначенням дати такого повідомлення.

Відповідно до Ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.02.2018 року для розгляду вказаної Заяви судом призначено судове засідання на 13.02.2018 року.

У вказане судове засідання прибув представник відповідача, який заперечив проти задоволення заяви про забезпечення доказів шляхом витребування вказаних відомостей. Судом у зазначеному судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ухвали про відмову в задоволенні заяви про забезпечення доказів.

Через канцелярію суду від позивача 12.02.2018 року надійшли уточнення до позовної заяви, якою останній повідомив про неточність в зазначенні посади на яку відповідно до проведеного конкурсу назначено посадову особу Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, а саме просив змінити посада Заступника на посада Першого Заступника .

Через канцелярію суду 05.03.2018 року від відповідача подано Клопотання про розгляд справи в судовому засіданні, яке судом відхилено як необґрунтоване.

Також через канцелярію суду надійшла Заява відповідача про поновлення строку на подання відзиву на адміністративний позов та документів, обґрунтовуючи її тим, що у зв'язку з великим навантаженням відповідач не встиг в термін, встановлений Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.02.2018 року, надати Відзив на позовну заяву.

Судом задоволено вказане клопотання та прийнято до матеріалів справи Відзив на позовну заяву, яку подано через канцелярію суду 08.03.2018 року.

Відповідно до пояснень, наданих в позовній заяві, позивач мотивує її тим, що відповідачем порушено умови проведення конкурсу на заняття вакантних посад державної служби категорії Б та В , адже участь в конкурсі взяла лише одна особа, яка і виграла його, що є порушенням прав всіх платників податків, адже відповідачем порушено п. 4 ст. 26 та п. 4 ст.27 Закону України Про державну службу , також відповідачем порушено умови оприлюднення інформації про оголошення конкурсу, а тому його результати повинні бути скасовані та проведено новий конкурс на заміщення вакантної посади з дотриманням усіх чинних норм законодавства.

Відповідач в своєму Відзиві на позовну заяву заперечив проти задоволення позовної заяви в повному обсязі, мотивуючи це тим, що оголошення про проведення конкурсу було подано в терміни та відповідно до вимог чинного законодавства, конкурс проведено законно, виставлено бали учаснику та на підставі чого кандидата і обрано на вакантну посаду, а тому позов безпідставний та необґрунтований.

Згідно з частиною восьмою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Дослідивши матеріали справи, Окружним адміністративним судом міста Києва, встановлено, що Громадська організація Ліга захисту бізнесу є місцевою громадською організацією, метою створення якої відповідно до положень Статуту є захист законних інтересів її членів, сприяння затвердженню в Україні принципів вільної ринкової економіки, демократії, верховенства права, становленню підприємництва як провідної сили сталого позитивного розвитку суспільства.

Враховуючи, що членами організації позивача є фізичні та юридичні особи - платники податків, в рамках виконання статутних завдань, дізнавшись про порушення відповідачем прав та законних інтересів платників податків, а саме недотримання останнім умов проведення конкурсу на заміщення вакантної посади Першого заступника Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області та недотримання вимог щодо оприлюднення інформації про вакантну посаду державної служби та оголошення про проведення конкурсу, позивач звернувся із вказаним адміністративним позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236 (далі також - Положення) Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

ДФС у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства (п.2 Положення).

Основні завдання ДФС викладено в п.п. 3-4 Положення.

Згідно з п. 5 ДФС з метою організації своєї діяльності:

1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх реалізацією в апараті ДФС, її територіальних органах;

2) здійснює добір кадрів в апарат ДФС та на керівні посади в територіальні органи, формує кадровий резерв на відповідні посади, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату ДФС, її територіальних органів;

3) організовує планово-фінансову роботу в апараті ДФС та її територіальних органах, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку в установленому законодавством порядку;

4) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, разом з відповідними центральними органами виконавчої влади контроль за використанням державних коштів, передбачених для реалізації проектів, виконання програм, зокрема міжнародних;

5) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, мобілізаційну підготовку та мобілізаційну готовність органів і установ;

6) організовує свою роботу і роботу територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери її управління;

7) надає територіальним органам ДФС методичну і практичну допомогу в організації роботи, проводить перевірку стану такої роботи;

8) координує та контролює діяльність своїх територіальних органів та організовує їх взаємодію з державними органами та органами місцевого самоврядування;

9) забезпечує згідно із законодавством надання державним органам інформації з реєстрів, банків та баз даних ДФС;

10) співпрацює з інститутами громадянського суспільства, забезпечує участь громадськості у реалізації державної політики за напрямами діяльності ДФС та інформує її про свою роботу;

11) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

12) організовує інформаційно-аналітичне забезпечення ДФС та автоматизацію її діяльності;

13) організовує ведення діловодства відповідно до встановлених правил.

ДФС під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими державними органами, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, утвореними Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спілками, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, профспілками та організаціями роботодавців, а також підприємствами, установами та організаціями (п.8 Положення).

ДФС в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Мінфіну видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання (п.9 Положення).

Відповідно до п. 1-4 частини другої статті 22 Закону України Про державну службу , яка регулює відносини щодо проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби, встановлено, що з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов'язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Проведення конкурсу здійснюється з урахуванням рівня професійної компетентності, особистих якостей і досягнень кандидатів на зайняття вакантної посади.

Особливості проведення конкурсу державних службовців на посади в органах судової влади визначаються законом.

Порядок проведення конкурсу визначає:

1) умови проведення конкурсу;

2) вимоги щодо оприлюднення інформації про вакантну посаду державної служби та оголошення про проведення конкурсу;

3) склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії;

4) порядок прийняття та розгляду документів для участі в конкурсі;

5) порядок проведення тестування, співбесіди, інших видів оцінювання кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби;

6) методи оцінювання кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби.

На посади державної служби, пов'язані з питаннями державної таємниці, мобілізаційної підготовки, оборони та національної безпеки, може проводитися закритий конкурс.

Перелік посад, зазначених в абзаці першому цієї частини, та особливості проведення конкурсу на ці посади визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку проведення конкурсу.

Відповідно до статті 23 вказаного Закону інформація про вакантну посаду державної служби оприлюднюється на офіційних веб-сайтах державного органу, в якому проводиться конкурс, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, відповідно до цього Закону і Порядку проведення конкурсу.

Рішення про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії "А" приймає суб'єкт призначення, на вакантні посади державної служби категорій "Б"і "В" - керівник державної служби відповідно до цього Закону.

Суб'єкт призначення або керівник державної служби забезпечує оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу (розпорядження).

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, здійснює перевірку наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови на відповідність вимогам законодавства з питань державної служби і в разі відсутності зауважень узагальнює подану інформацію та не пізніше наступного робочого дня з дня їх надходження розміщує її на своєму офіційному веб-сайті.

У разі невідповідності наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови вимогам законодавства з питань державної служби центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження наказу (розпорядження) повідомляє про це відповідному суб'єкту призначення або керівнику державної служби для приведення його у відповідність із законодавством.

В оприлюдненому оголошенні про проведення конкурсу зазначаються:

1) найменування і місцезнаходження державного органу;

2) назва посади;

3) посадові обов'язки;

4) умови оплати праці;

5) вимоги до професійної компетентності кандидата на посаду;

6) інформація щодо строковості чи безстроковості призначення на посаду;

7) вичерпний перелік документів, необхідних для участі в конкурсі, та строк їх подання;

8) дата і місце проведення конкурсу;

9) прізвище, номер телефону та адреса електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію з питань проведення конкурсу.

Строк подання документів для участі в конкурсі не може становити менше 15 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення конкурсу. Результати конкурсу оприлюднюються не пізніше 45 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення такого конкурсу.

Служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам та повідомляє кандидата про результати такої перевірки.

Кандидати, документи яких пройшли перевірку, передбачену частиною першою цієї статті, проходять тестування відповідно до Порядку проведення конкурсу, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Кандидати, які пройшли тестування, передбачене частиною другою цієї статті, проходять співбесіду та/або інші види оцінювання відповідно до Порядку проведення конкурсу.

У разі подання заяви про участь у конкурсі лише однією особою конкурс проводиться у встановленому цим Законом порядку, за результатами якого приймається рішення про призначення особи на посаду державної служби або про відмову в такому призначенні (стаття 26 Закону України Про державну службу ).

Відповідно до частин першої-другої статті 28 вказаного Закону рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами комісії, не пізніше ніж протягом трьох календарних днів після його проведення і зберігається в державному органі, в якому проводився конкурс, протягом п'яти років.

Інформація про переможця конкурсу оприлюднюється на офіційних веб-сайтах центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, та державного органу, в якому проводився конкурс, не пізніше наступного робочого дня після підписання протоколу засідання конкурсної комісії відповідно до Порядку проведення конкурсу.

На посаду державної служби призначається переможець конкурсу. Рішення про призначення приймається: на посади державної служби категорій "Б" і "В" - керівником державної служби (частина перша, п. 2 частини другої статті 31 Закону України Про державну службу ).

Стаття 32 даного Закону регулює питання обмеження щодо призначення на посаду. Не допускається призначення на посаду державної служби особи, яка буде прямо підпорядкована близькій особі або якій будуть прямо підпорядковані близькі особи. У разі виникнення обставин, що призводять до порушення вимог частини першої цієї статті, відповідні особи, близькі їм особи зобов'язані повідомити про це керівника державної служби та вжити заходів до усунення таких обставин у 15-денний строк.

Якщо в зазначений строк такі обставини добровільно не усунуто, керівник державної служби повинен вжити у місячний строк заходів до їх усунення. Для цього керівник державної служби може перевести державного службовця за його згодою на іншу рівнозначну вакантну посаду державної служби в цьому державному органі або дати згоду на переведення до іншого державного органу. У такому разі переведення державного службовця здійснюється без обов'язкового проведення конкурсу. У разі неможливості переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.

У разі порушення вимоги, зазначеної в абзаці другому частини другої цієї статті, керівник державної служби несе відповідальність, встановлену законом.

Особи, які не повідомили керівника державної служби про обставини, зазначені у частині першій цієї статті, несуть відповідальність, встановлену законом.

На державних службовців поширюються обмеження, передбачені Законом України "Про запобігання корупції".

Відповідно до п. 2-4 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 246 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 року № 648), проведення конкурсу здійснюється відповідно до визначених в установленому законом порядку вимог до професійної компетентності кандидата на зайняття вакантної посади державної служби (далі - посада) за результатами оцінювання його особистих досягнень, знань, умінь і навичок, моральних і ділових якостей для належного виконання посадових обов'язків.

Методичні рекомендації щодо оцінювання професійної компетентності кандидата на зайняття посади під час проходження конкурсу затверджуються Національним агентством України з питань державної служби (далі також - НАДС).

Конкурс проводиться з дотриманням принципів:

1) забезпечення рівного доступу;

2) політичної неупередженості;

3) законності;

4) довіри суспільства;

5) недискримінації;

6) прозорості;

7) доброчесності;

8) надійності та відповідності методів тестування;

9) узгодженості застосування методів тестування;

10) ефективного і справедливого процесу відбору.

Дотримання принципу недискримінації під час проведення конкурсу не виключає обов'язку застосування в ході його проведення розумного пристосування для особи з інвалідністю, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, а також можливості застосування позитивних дій відповідно до Закону України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні".

Також, вказаний Порядок регулює умови проведення конкурсу, вимоги щодо оприлюднення інформації про посаду та оголошення про проведення конкурсу, склад, порядок формування і роботи та повноваження конкурсної комісії, прийняття та розгляд документів для участі в конкурсі, проведення оцінювання кандидатів, складення рейтингового списку кандидатів, оприлюднення результатів конкурсу та інші відносини, щодо проведення конкурсу.

Судом встановлено, що відповідно до Наказу ДФС України від 12.01.2018 року № 39-о Про оголошення конкурсу в. о. Голови ДФС України Проданом М.В. оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б та В , призначення на які та звільнення з яких відповідно до законодавства здійснюється Головою ДФС, згідно з додатком 1.

Наказано провести конкурсний відбір на посади державної служби, зазначені у пункті 1 наказу, з 30 січня по 01 лютого 2018 року за адресою: м. Київ, пл. Львівська, 8.

Затверджено умови проведення конкурсу на зайняття вакантних посад, визначених в п.1 наказу (додаються).

Визначено адміністратором під час проведення конкурсного відбору Терещука С.В., головного державного інспектора відділу добору та оцінки персоналу управління організаційного розвитку Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом. У разі його відсутності з поважних причин функцію адміністратора покласти на Павленко А.І., головного державного інспектора відділу добору та оцінки персоналу управління організаційного розвитку Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом.

Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом (ОСОБА_5):

Наказано спільно з Департаментом організації роботи Служби (ОСОБА_6) забезпечити розміщення на офіційному веб-порталі ДФС наказу про проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б та В , призначення на які та звільнення з яких відповідно до законодавства здійснюється Головою ДФС, та умов його проведення (додатки 2 - 21).

Забезпечити направлення до Національного агентства України з питань державної служби передбаченої Законом і Порядком інформації.

Відповідно до листа, направленого ДФС України на адресу Департаменту організації роботи Служби, повідомлено останній про вказаний Наказ та здійснено прохання розмістити 12 січня 2018 року на офіційному веб-порталі ДФС інформацію щодо проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорій Б та В , призначення на які та звільнення з яких відповідно до законодавства здійснюється Головою ДФС, вказаний лист було скеровано з додатками.

Відповідно до наданого до матеріалів справи скрін-шоту сторінки на офіційному порталі ДФС України 12 січня 2018 року, громадян повідомлено про проведення конкурсу на посаду, також розміщено Умови проведення конкурсу, Зразки документів, які кандидати мають надати для участі у конкурсі та сам Наказ від 12 січня 2018 року, натиснувши на посилання всі бажаючі могли ознайомитись з вищевикладеними документами.

Також в матеріалах справи містяться листи, направлені ДФС України на адресу Національного агентства України з питань державної служби Про результати конкурсу та Про розміщення інформації на офіційному веб-порталі ДФС з додатками.

Відповідачем надано Результати проведеного конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорій Б та В територіальних органів і апарату ДФС, відповідно до яких кандидат на посаду Першого заступника начальника Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_7 набрав 17 балів та став переможцем вказаного конкурсу.

Як вже зазначалось вище, відповідно до частини четвертої статті 26 Закону України Про державну службу у разі подання заяви про участь у конкурсі лише однією особою конкурс проводиться у встановленому цим Законом порядку, за результатами якого приймається рішення про призначення особи на посаду державної служби або про відмову в такому призначенні.

Як встановлено з матеріалів справи, на вказану вакантну посаду подано документи лише одним учасником та складено потрібний екзамен, набравши не найнижчий бал.

Тому, зважаючи на вказані норми законодавчих актів та на додані до матеріалів справи відповідачем докази, судом не встановлено порушень опублікування оголошення, проведення та оприлюднення усієї необхідної інформації в процесі проведення конкурсу, відтак підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Крім того, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Згідно зі статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Конституційним Судом України неодноразово розглядалося питання тлумачення частини другої статті 55 Конституції України (пункт 1 резолютивної частини Рішення № 6-зп від 25.11.1997 року; пункту 1 резолютивної частини Рішення № 9-зп від 25.12.1997 року; та пункту 1 резолютивної частини Рішення №19-рп/2011 року від 14.12.2011 року).

У Рішенні №19-рп/2011 від 14.12.2011 року Конституційним Судом України зазначено, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, встановлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб'єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.

Отже, системне тлумачення статті 55 Конституції України свідчить про те, що частиною другою цієї статті гарантовано кожному захист своїх прав , які порушено органами державної влади, місцевого самоврядування, посадовими і службовими особами.

Звертаючись до суду з адміністративним позовом, Громадською організацією Ліга захисту бізнесу не обґрунтовано, які саме права та інтереси позивача порушуються оскаржуваними діями відповідача.

У постанові Верховного Суду України від 23.05.2017 року по справі № 800/541/16 звернуто увагу, що обов'язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку щодо відсутності підстав для задоволення адміністративного позову Громадською організацією Ліга захисту бізнесу .

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 пункту 9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року №3-рп/2003).

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції України та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої, другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Крім того, судом враховується, що згідно з пунктом 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського Суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та враховуючи, що судом не виявлено порушень відповідачем вимог законодавства, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 7, 9, 11, 44, 72-78, 79, 194, 241-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Громадської організації Ліга захисту бізнесу відмовити в повному обсязі.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно ч. 1 ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідно до пп. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги

Відповідно до пункту 4 частини п'ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:

Позивач: Громадська організація Ліга захисту бізнесу , 01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, 14, код ЄДРПОУ 36925560;

Відповідач: Державна фіскальна служба України, 04053, м. Київ, Львівська пл.,8, код ЄДРПОУ 39292197.

Суддя Л.О. Маруліна

Дата ухвалення рішення21.01.2019
Оприлюднено22.01.2019
Номер документу79309229
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2114/18

Рішення від 21.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Постанова від 31.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні