ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/9340/17 Суддя першої інстанції: Качур І.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2019 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Пилипенко О.Є.
суддів - Кузьмишиної О.М. та Степанюка А.Г.,
при секретарі - Грабовській Т.О.,
за участю:
представників позивача: - Дан С.І.,
- Ларіної І.О.
представника відповідача: - Шевчук О.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 вересня 2018 року у справі за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства Лінде Газ Україна до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування витягу,
В С Т А Н О В И Л А :
У липні 2017 року позивач - Приватне акціонерне товариство Лінде Газ Україна звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування витягу, в якому, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, просив:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у м. Києві щодо застосування до коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельних ділянок, значення 2,0 при формуванні та видачі Приватному акціонерному товариству Лінде Газ Україна витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25.01.2017 року за №188/86-17;
- визнати протиправним та скасувати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25.01.2017 року за №188/86-17, виданий Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 вересня 2018 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення було неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, порушено норми матеріального та процесуального права.
Відповідно до ч.ч.1, 2, 3 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
У відповідності до ст.. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що у зв'язку з припиненням повноважень виконавчого органу Київської міської ради з ведення Державного земельного кадастру у місті Києві та подальшою передачею інформації про земельні ділянки в межах міста Києва до Державного агентства земельних ресурсів України, інформація щодо коду цільового призначення земельної ділянки позивача Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у місті Києві, у встановленому законодавством порядку не передавалася, а отже, саме через вказану обставину, а не з вини позивача, застосовано коефіцієнт на функціональне використання земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2, площею 13199 м2, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
Колегія суддів вважає висновок суду першої інстанції необґрунтованим, з огляду на наступне.
Як встановлено судом та вбачається з наявних матеріалів справи, Приватне акціонерне товариство Лінде Газ Україна є юридичною особою (ідентифікаційний код 05761850), зареєстрований виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 23.11.2004 року.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.04.2017 р. видами діяльності позивача за КВЕД є: 20.11 Виробництво промислових газів, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у., 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н. в. і. у., 82.19 Фотокопіювання, підготування документів та інша спеціалізована допоміжна офісна діяльність, 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами, 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, 71.20 Технічні випробування та дослідження, 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів, 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування.
26 березня 1997 року Київською міською державною адміністрацією та Колективним підприємством Київський завод вуглекислоти на підставі розпорядження Київської державної адміністрації №965 від 24.06.96 року був укладений договір на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди) № 78-5-0013, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_2.
30 квітня 2009 року між Закритим акціонерним товариством Київський завод вуглекислоти , яке є правонаступником Колективного підприємства Київський завод вуглекислоти та Відкритим акціонерним товариством Лінде Газ Україна , правонаступником якого є ПРАТ Лінде Газ Україна був укладений договір про приєднання Закритого акціонерного товариства Київський завод вуглекислоти до Відкритого акціонерного товариства Лінде Газ Україна .
Відповідно до цього договору ЗАТ Київський завод вуглекислоти здійснило приєднання до ВАТ Лінде Газ Україна , внаслідок чого ЗАТ Київський завод вуглекислоти припинило своє існування у якості юридичної особи, а всі його права та обов'язки перейшли до правонаступника - ВАТ Лінде Газ Україна .
Унаслідок реалізації даного договору, позивач фактично став законним користувачем земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий номер НОМЕР_2 та, відповідно, став платником податку на орендовану земельну ділянку.
20 січня 2017 року позивач звернувся до Центру надання адміністративних послуг з запитом №ЗВ-9800046692017 для отримання витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку на орендовану земельну ділянку.
Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві підготовлено та надано землекористувачу витяг по запитуваній земельній ділянці від 25.01.2017 р. за №18/86-17, в якому коефіцієнт функціонального використання (Кф) застосовано на рівні значення 2,00.
Позивач із застосуванням вказаного значення коефіцієнту не погоджується, вважає його таким що порушує його права та законні інтереси, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно положень статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Порядок здійснення нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів визначений Земельним кодексом України, Законом України Про оцінку земель , Методикою нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України 23.03.1995 р. № 213 та Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р.№ 489 (зареєстрований у Мінюсті 19.12.2016 р. за № 1647/29777).
Згідно статті 1 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Тобто грошова оцінка земель залежить від доходу, який можна отримати від передбаченого використання конкретної земельної ділянки.
Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Нормами статті 18 Закону України Про оцінку земель передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років, юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .
Положеннями частини 1 статті 20 та частини 1 статті 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що за результатами проведення нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною міською радою та згідно зі статтею 21 Закону підлягає державній експертизі відповідно до Закону.
Станом на сьогодні нормативна грошова оцінка у місті Києві проведена, Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 року № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва , яке введено в дію 01.07.2015 року.
Крім цього, на території міста Києва відповідно до статей 10, 22 та прикінцевих положень Закону України Про столицю України - місто-герой Київ , статей 26, 31, 33, 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Земельного кодексу України, статті 21 Закону України Про місцеві державні адміністрації рішенням Київської міської ради від 23.05.2002 р. № 18/18 Про питання управління земельними ресурсами в м. Києві створено у складі виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) Головне управління земельних ресурсів, яке згідно пунктів 2.3 та 3.23 Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 р. № 182/342 (із змінами) до 01.01.2013 р. здійснювало ведення державного земельного кадастру відповідно до законодавства, книг записів реєстрації договорів оренди землі та здійснювало реєстрацію договорів на оренду (суборенду) землі.
Відповідно до рішення Київської міської ради від 25.12.2012 року № 715/8999, у зв'язку з припиненням повноважень виконавчого органу Київської міської ради з ведення Державного земельного кадастру у місті Києві та з метою забезпечення його ведення центральним органом з питань земельних ресурсів і його територіальним органом у місті Києві до Державного агентства земельних ресурсів України передано інформацію про земельні ділянки в межах міста Києва, зареєстровані Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) до 01.01.2013 року в електронному вигляді у форматі обмінного файлу уніфікованої форми.
Згідно переданої інформації, Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) 28.12.2011року було зареєстровано земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2, площею 1,3199 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на праві оренди за колективним підприємством Київський завод вуглекислоти 26.03.1997 р., строк дії речового права - 49 років. Вид використання - для експлуатації та обслуговування виробничих приміщень, категорія землі - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення та код цільового призначення - не визначено.
Тобто, код цільового призначення земельної ділянки позивача (кадастровий номер НОМЕР_2), встановлений на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 р. № 548 Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у встановленому законодавством порядку не присвоювався, а тому інформація про нього до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у місті Києві, не передавалася, що не заперечується позивачем, проте стверджується останнім, що код цільового призначення повинен був бути переданий без вчинення жодних дій зі сторони користувача земельної ділянки.
Проте із таким твердження колегія суддів не погоджується з огляду на наступне.
Положеннями статей 1, 20 Закону України Про Державний земельний кадастр та пунктом 12 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. № 1051 встановлено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Нормами статті 25 Закону України Про Державний земельний кадастр визначено склад відомостей про земельну ділянку, які містяться в Поземельній книзі, серед яких відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель).
Відомості Державного земельного кадастру є офіційними.
Відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.
Як вже зазначалося вище код цільового призначення земельної ділянки позивача (кадастровий номер НОМЕР_2) Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) не присвоювався, а тому не містився в Державному земельному кадастрі станом на час формування оскаржуваного витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку.
Даний факт того, що земельній ділянці позивача код цільового призначення земельної ділянки не присвоювався також підтверджується доданою до адміністративного позову ПрАТ Лінде Газ України копією договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 26.03.1997 року № 78-5-00013.
Відомості, які містяться в Технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, що затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 р. № 23/23 також є відомостями Державного земельного кадастру.
З 01.01.2017 року набрав чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 р. № 489 (зареєстрований у Мінюсті 19.12.2016 р. за № 1647/29777), яким затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, що є обов'язковим для територіальних органів Держгеокадастру при формуванні витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок.
Згідно пункту 3 розділу І та пункту 2 розділу II зазначеного вище Порядку інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно - ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1.
Визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою:
Цн = ВхНпхКфхКм, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території з розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6 %); Нк - норма капіталізації (3 %); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки; Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 р. № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 р. за № 1011/18306.
Згідно примітки № 2 до Додатку № 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
Тобто, законодавством чітко регламентовано питання застосування при формуванні витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0., у випадках, коли з будь-яких причин у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, затверджений наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 р. № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 р. за № 1011/18306.
24.01.2017 року через Центр (відділ) надання адміністративних послуг позивач звернувся до Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у м. Києві для отримання витягу із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2.
Відповідно до частини 2 статті 20 та частини 3 статті 23 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Перелік адміністративних послуг, які надаються Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 року № 835 Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг , серед яких витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Головне управління Держгеокадастру у м. Києві відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. №5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру та Положення про Головне управління Держгеокадастру у м. Києві, затвердженого наказом Держгеокадастру від 17.11.2016 р. № 308, є територіальним органом Держгеокадастру, яке реалізує повноваження Держгеокадастру на території міста Києва, зокрема, щодо ведення Державного земельного кадастру та надання витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Тобто, Головне управління Держгеокадастру у м. Києві діючи в межах повноважень, визначених Положенням про Головне управління Держгеокадастру у м. Києві, затверджене наказом Держгеокадастру від 17.11.2016 р. № 308 та керуючись у своїй роботі виключно нормами законодавства не проводить розрахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок на території міста Києва, а лише здійснює видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, який формується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру державними кадастровими реєстраторами Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та особами, уповноваженими на надання витягу з Державного земельного кадастру відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр .
Нормами статті 286 Податкового кодексу України наголошено на тому, що підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, враховуючи норми статті 19 Конституції України, статті 286 Податкового кодексу України, Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інформацію щодо земельної ділянки Позивача, яка містилась в Державному земельному кадастрі станом на 24.01.2017 р. при формуванні витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 25.01.2017 р. №188/86-17 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) позивача, застосовувався із значенням 2,0, а тому оскаржуваний витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25.01.2017 р. є правомірним та сформованим у відповідності до вимог чинного земельного законодавства.
Варто також наголосити, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки формуються за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі актуальних відомостей про земельні ділянки відомості про які на момент видачі такого витягу внесені до Державного земельного кадастру, а формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснюється автоматично в режимі реального часу і програмним забезпеченням і чинним законодавством не передбачено формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на певну дату (яка вже минула).
Крім цього, частиною 2 статті 20 та частиною 3 статті 23 Закону України Про оцінку земель чітко встановлено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а тому довідки від 27.10.2015 р. № 1145 (10-15085/2015) та від 16.02.2016 р. № 89 (№ Ю-20055/2016) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_2) видані Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не можуть бути належними доказами застосування будь-яких коефіцієнтів щодо земельної ділянки позивача, оскільки не є витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у розумінні статті 23 Закону України Про оцінку земель .
Дана правова позиція викладена також в окремій думці судді Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду ОСОБА_6 у справі № 817/1819/17.
Щодо порядку внесення відомостей (змін до них) про земельні ділянки до Державного земельного кадастру та необгрунтованості тверджень позивача про те, що Головне управління Держгеокадастру у м. Києві при веденні Державного земельного кадастру повинно було автоматично присвоїти код цільового призначення земельної ділянки, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Як вже зазначалося вище, Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) до 28.12.2011 року було зареєстровано земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2, площею 1,3199 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на праві оренди за колективним підприємством Київський завод вуглекислоти 26.03.1997 р., строк дії речового права - 49 років. Вид використання - для експлуатації та обслуговування виробничих приміщень, категорія землі - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення та код цільового призначення - не визначено.
Код цільового призначення земельної ділянки позивача (кадастровий номер НОМЕР_2), Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у встановленому законодавством порядку не присвоювався.
Станом на сьогоднішній день, види цільового призначення земель визначаються відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 р. № 548 (зареєстровано в Мінюсті 01.11.2010 р. № 1011/18306).
У відповідності до пункту 2 Положення про Головне управління Держгеокадастру у м. Києві, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 р. № 308 Головне управління у своїй діяльності керується, зокрема, Конституцією та законами України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, актами місцевої державної адміністрації та органів місцевого самоврядування.
З 01.01.2013 р. набрав чинності Закон України Про Державний земельний кадастр та Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. № 1051, згідно яких Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру, яким визначено правові основи внесення відомостей та інформації (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельні ділянки.
Пунктами 117, 118 та 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, встановлено, що відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до Державного земельного кадастру в разі внесення: змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку відкрито Поземельну книгу; нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку відкрито Поземельну книгу; змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга не відкривалася, та/або нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку.
Внесення до Поземельної книги відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку (крім випадків, зазначених у пункті 119 цього Порядку) здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності відповідно до документації, що є підставою для внесення відповідних відомостей (змін до них) (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання) за формою згідно додатка № 12 до цього Порядку.
Внесення до Поземельної книги відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку (в тому числі і про цільове призначення за кодом класифікації видів цільового призначення земель) територіальними органами Держгеокадастру без заяви власника/користувача ані Законом України Про Державний земельний кадастр , ані Порядком ведення Державного земельного кадастру не передбачено.
З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи. У зв'язку з цим суд вважає необхідним апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві - задовольнити, рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 вересня 2018 року - скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства Лінде Газ Україна відмовити повністю.
Керуючись ст..ст. 241, 242, 308, 310, 317, 321, 322, 325, 329, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві - задовольнити.
Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 вересня 2018 року - скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства Лінде Газ Україна відмовити повністю.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя: О.Є. Пилипенко
Суддя: О.М.Кузьмишина
А.Г.Степанюк
Повний текст виготовлено 22 січня 2019 року.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2019 |
Оприлюднено | 24.01.2019 |
Номер документу | 79347096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні