Рішення
від 17.01.2019 по справі 440/3963/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/3963/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бойка С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лайко О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Фермерського господарства "Лукаш" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

09 листопада 2018 року Фермерське господарство "Лукаш" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №515 від 05.05.2018, зобов'язання поновити реєстрацію платника ПДВ ФГ "Лукаш" за номером 409015216118.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що у відповідності до вимог чинного законодавства при розгляді питання про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість беруться до уваги останні 12 послідовних податкових місяців, які передували даті винесення рішення. Стверджував, що спірне рішення винесено 05.05.2018, а тому під час його прийняття мав враховуватися період по квітень 2018 року включно. Вказував на те, що у квітні 2018 року господарством здійснено операції з об'єктом оподаткування ПДВ, у зв'язку чим 18.05.2018 до контролюючого органу подано декларацію з ПДВ за квітень 2018 року. Враховуючи викладене вважає, що спірне рішення підлягає скасуванню, а ФГ "Лукаш" поновленню в реєстрі платників ПДВ.

23.11.2018 до суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву згідно якого останні просив в задоволенні адміністративного позову відмовити посилаючись на те, що позивач протягом 12 послідовних податкових місяців подавав до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту. У зв'язку з чим у відповідності до вимог ст. 184 ПК України ФГ "Лукаш" 05.05.2018 виключено з реєстру платників ПДВ.

07.12.2018 до суду надійшла відповідь позивача на відзив відповідача на адміністративний позов згідно якої ФГ "Лукаш" стверджувало, що спірне рішення прийнято 05.05.2018, а тому останнім звітним місцем є квітень 2018 року в якому відбулось придбання товарів та послуг.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимог підтримав та просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

Судом встановлено, що Рішенням Головного управління ДФС у Полтавській області від 05.05.2018 №515 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Фермерському господарству "Лукаш" анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість, у зв'язку з поданням до контролюючого органу протягом 12 послідовних податкових місяців декларації з податку на додану вартість, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг та відповідно до підпункту "г" пункту 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Позивач, не погоджуючись із вказаним рішенням, звернувся до суду з вимогою про визнання його протиправним та скасування та зобов'язання поновити реєстрацію платника ПДВ.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов до таких висновків.

Відповідно до пп. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Згідно з пп. "г" п. 5.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1130 від 14.11.2014 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.02.2014 за №232/25009 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо: особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Відповідно до п. 5.2 цього Положення при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт "г" пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що: не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого, ніж перший день календарного місяця; включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Пунктом 5.5 вказаного Положення встановлено, що анулювання реєстрації за ініціативою відповідного контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).

Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Таким документом, зокрема, є довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Системно аналізуючи наведені норми, суд приходить до висновку, що з метою вирішення питання щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ контролюючий орган має враховувати останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації до складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Судом встановлено, що рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ прийнято відповідачем 05.05.2018, а тому при його прийнятті мав враховуватися квітень 2018 року.

В ході розгляду справи судом встановлено, що у квітні 2018 року позивачем здійснювались операції з об'єктом оподаткування податком на додану вартість, а саме придбавалися матеріали для посівної та послугу у ТОВ "Альянс Агро" та ФГ "Дорошенко" на підтвердження чого до матеріалів справи долучено відповідні податкові накладні.

Крім того, 18.05.2018 позивачем до контролюючого органу подано декларацію з ПДВ за квітень 2018 року, яка була прийнята. Вказана обставина відповідачем не заперечується.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про відсутність у відповідача підстав, станом на 05.05.2018, для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач як суб'єкт владних повноважень всупереч вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, не довів та не обґрунтував правомірність свого рішення.

За таких обставин, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог повністю.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Фермерського господарства "Лукаш" (вул. Прохорова, буд. 4, м. Зіньків, Полтавська область, 38100, код ЄДРПОУ 40901528) до Головного управління ДФС у Полтавській області (вул. Європейська, б.4, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 39461639) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 05.05.2018 №515 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Полтавській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість Фермерського господарства "Лукаш" за номером 409015216118.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Полтавській області на користь Фермерського господарства "Лукаш" витрати зі сплати судового збору в розмірі 3524,00 грн (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні нуль копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 24 січня 2019 року.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2019
Оприлюднено25.01.2019
Номер документу79374385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/3963/18

Постанова від 18.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 17.01.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні