Рішення
від 25.01.2019 по справі 1740/2443/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

25 січня 2019 року м. Рівне №1740/2443/18 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Борискіна С.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доБорівської сільської ради Зарічненського району про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) звернулась до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом Сільського голови Борівської сільської ради ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності сільського голови Борівської сільської ради ОСОБА_2, що виразилась у наданні з порушенням встановленого законом строку неповної інформації у відповіді від 26.06.2018 №263 на її запит від 12.06.2018; зобов'язання сільського голови Борівської сільської ради ОСОБА_2 надати у встановлений законом строк повну інформацію на запит ОСОБА_1 про доступ до публічної інформації від 12.06.2018.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами розгляду її запиту сільським головою Борівської сільської ради ОСОБА_2 про надання публічної інформації, вказаним суб'єктом владних повноважень було допущено порушення законних прав позивача на доступ до публічної інформації, внаслідок свідомого та безпідставного її ненадання в повному обсязі. Вважає, що відповідачем порушено вимоги Закону України "Про доступ до публічної інформації", оскільки інформація, про яку зазначено у запиті, відповідає критеріям публічної інформації та може міститись в документах сільської ради, яка є її розпорядником, а відповідачем не наведено жодних причин для обмеження в доступі до такої інформації. Також позивач наголошує на тому, що її запит розглянуто відповідачем, без об'єктивних на те причин, з порушенням встановленого законом п'ятиденного строку. З огляду на наведене, просила позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 12.10.2018 відкрито спрощене позовне провадження у справі та призначено розгляд справи по суті у відкритому судовому засіданні на 14.11.2018.

Ухвалою суду від 14.11.2018 клопотання позивача про заміну неналежного відповідача у справі задовольнити. Допущено заміну первинного відповідача у справі №1740/2443/18 сільського голову Борівської сільської ради ОСОБА_2 на належного - Борівську сільську раду Зарічненського району (далі - відповідач). Розгляд справи відкладено до 10.12.2018 на 10:15 год.

Позиція відповідача щодо позовних вимог, висловлена ним у відзиві на позовну заяву з додатками від 05.12.2018 за вх. №20790/18, відповідно до змісту якого він заперечує проти задоволення позову. Вказує, що відповідно до приписів ст. 23 Закону України "Про доступ публічної інформації" від 13.01.2011 № 2939-VІ розпорядник інформації може допустити бездіяльність у виді ненадання відповіді на запит на інформацію. Надання неповної інформації та несвоєчасне надання інформації не може вважатися бездіяльністю, оскільки можливе внаслідок вчинення розпорядником інформації активних дій. Зважаючи на те, що предметом позову є визнання протиправною саме бездіяльності, то позов ОСОБА_1 не підлягає задоволення, оскільки Борівська сільська рада надала відповідь на запит, тобто вчинила дії. Також вказує, що відповідь на отриманий 19.06.2018 запит позивача, була надана ним 26.06.2018, а тому ним не допущено порушення строку розгляду такого запиту. Крім того, наголошує, що відповідь надана з урахуванням тієї інформації, якою володіє Борівська сільська рада. Зважаючи на викладене, просить суд залишити позов ОСОБА_1 без задоволення, як безпідставний (а.с.61-75).

Ухвалою суду від 10.12.2018 розгляд адміністративної справи №1740/2443/18 відкладено до 26.12.2018 до 12:00 год.

20.12.2018 за вх. №21695/18 позивачем подано відповідь на відзив, відповідно до змісту якого він вважає пояснення відповідача необґрунтованими, безпідставними та такими, що мають за мету ввести в оману суд. Зазначає, що факт того, що запитувана інформація перебуває у володінні відповідача і ним не виконано вимоги законодавства про її надання - останнім не спростовано, а отже відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України можна кваліфікувати як визнання позову у цій частині. Наголошує, що неінформативні відомості на окреме питання відповідачем на її запит були надані з порушенням строку, а інші поставлені нею питання залишені без відповіді (а.с.87-90).

Ухвалою суду від 26.12.2018 вирішено перейти до розгляду справи №1740/2443/18 у порядку письмового провадження.

Враховуючи, що розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, відповідно до ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 12.06.2018 ОСОБА_1, у відповідності до вимог ст. 3, 4, 5 Закону України "Про доступ публічної інформації", звернулася до Борівського сільського голови ОСОБА_2 з запитом про отримання публічної інформації.

У вказаному запиті позивач просила надати їй викопіювання місця розташування земельної ділянки по вулиці Колгоспна 15 та 17 у селі Борове Зарічненського району із Генерального плану села Борове, а також детальний план території, який визначає планувальну організацію і функціональне призначення, просторову композицію і параметри забудови та ландшафтну організацію частини території населеного пункту. Крім того, позивач просила повідомити її про те:

- коли сесією Борівської сільської ради затверджено Генеральний план села Борове та детальний план території, яким охоплено земельні ділянки по вулиці Колгоспна 15 та 17 у с. Борове;

- ким, коли та де проводилися відповідні громадські слухання перед затвердженням вказаних містобудівних документів, а також в якому засобі масової інформації було опубліковано відповідну інформацію про громадські слухання цих документів.

Відповідь та засвідчене в установленому порядку викопіювання земельної ділянки із містобудівної документації позивач просила надати їй упродовж 5 робочих днів з моменту отримання запиту, так як підготовка такої відповіді не потребує опрацювання великого обсягу інформації (а.с.10, 32).

Як вбачається з копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення з трек-номером №3406100130146, вказаний запит подано на пошту 13.06.2018 та вручено відповідачеві (секретар: Авдейчик Валентина Василівна) 16.06.2018 (а.с. 13, 35).

Разом з тим, із інформації відстеження поштового відправлення, що міститься на офіційному сайті Публічного акціонерного товариства "Укрпошта", вбачається, що поштове відправлення №3406100130146 вручено адресату 19.06.2018 (а.с. 63, 72).

26.06.2018 відповідач надав інформацію у відповідь на вказаний запит за №263, в якій повідомив позивача про те, що рішення про затвердження змін до генерального плану села Борове Зарічненського району Рівненської області від 03.12.2013 знаходиться в архіві. До вказаної інформації відповідачем долучено викопіювання з генерального плану (а.с.11-12, 33-34).

Згідно з журналом вихідної документації Борівської сільської ради №02-27 відповідь на запит ОСОБА_1 зареєстрована 26.06.2018 за п/п №263 (а.с. 64-67, 73-75).

За таких обставин позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 34 Конституції України встановлено, що кожен має право вільно збирати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя (ч.3 ст. 34 Конституції України).

Відносини, що виникають у сфері створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації, регулює Закон України від 02.10.1992 № 2657-XII "Про інформацію" та Закон України від 13.01.2011 № 2939-VI "Про доступ до публічної інформації".

Приписами ст.1 Закону України "Про інформацію" від 02.10.1992 №2657-XII (далі - Закон №2657-XII) передбачено, що інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Згідно з ст. 2 Закону №2657-XII основними принципами інформаційних відносин є: гарантованість права на інформацію; відкритість, доступність інформації, свобода обміну інформацією; достовірність і повнота інформації; свобода вираження поглядів і переконань; правомірність одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації; захищеність особи від втручання в її особисте та сімейне життя.

Приписами ст. 20 Закону № 2657-XII за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.

Частинами 1,2 ст. 21 Закону № 2657-XII встановлено, що інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 1. Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон №2939-VІ) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Статтею 3 Закону №2939-VІ визначено, що право на доступ до публічної інформації гарантується: 1) обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; 2) визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; 3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; 4) доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; 5) здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; 6) юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

Доступ до інформації згідно з п.2 ч.1 ст.5 Закону №2939-VІ забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

За правилами ч.5 ст. 6 Закону №2939-VІ не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.

Відповідно до ст. 12 Закону №2939-VІ суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

У відповідності до п.1 ч.1 ст.13 Закону №2939-VІ розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.

Отже, визначальним для публічної інформації є те, що вона повинна бути заздалегідь зафіксованою, отриманою суб'єктом владних повноважень або створеною таким суб'єктом у процесі виконання ним своїх обов'язків.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI (надалі - Закон №3038-VI) детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону №3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території; детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Детальний план території визначає: принципи планувально-просторової організації забудови; червоні лінії та лінії регулювання забудови; функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; черговість та обсяги інженерної підготовки території; систему інженерних мереж; порядок організації транспортного і пішохідного руху; порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів (у разі відсутності плану зонування території) (ч. 4 ст. 19 Закону № 3038-VI).

Відповідно до ч. 5 ст. 19 Закону № 3038-VI детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Згідно з ч. 7 ст. 19 Закону №3038-VI матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.

Аналогічні за змістом приписи містяться у ч.11 ст.17 Закону №3038-VI, відповідно до яких матеріали генерального плану населеного пункту не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів генерального плану населеного пункту забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.

З огляду на наведене, Борівська сільська рада Зарічненського району є розпорядником публічної інформації, яка відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях, що знаходиться у його володінні, зокрема, щодо виконання ним своїх обов'язків.

Пункт 6 ч. 1 ст. 14 Закону № 2939-VI передбачає, що розпорядники інформації зобов'язані:

1) оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами;

2) систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні;

3) вести облік запитів на інформацію;

4) визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо;

5) мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації та оприлюднення інформації;

6) надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

У постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України №10 "Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації" від 29.09.2016 зазначено, що аналіз цього визначення та переліку розпорядників публічної інформації, закріпленого у статті 13 Закону № 2939-VІ, свідчить, що публічною інформацією є відображена або задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях: уся інформація, що перебуває у володінні суб'єктів владних повноважень, тобто органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, інших суб'єктів, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання (пункт 1 частини першої статті 13 Закону № 2939-VІ); інформація щодо використання бюджетних коштів юридичними особами, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим (пункт 2 частини першої статті 13 Закону № 2939-VІ); інформація, пов'язана з виконанням особами делегованих повноважень суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг (пункт 3 частини першої статті 13 Закону № 2939-VІ); інформація щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них, якщо йдеться про суб'єктів господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями (пункт 4 частини першої статті 13 Закону № 2939-VІ); інформація про стан довкілля; якість харчових продуктів і предметів побуту; аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров'ю та безпеці громадян; інша інформація, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідна інформація) (частина друга статті 13 Закону № 2939-VІ).

Тобто, положення Закону № 2939-VІ регулюють правовідносини з приводу забезпечення отримання інформації громадянами або іншими особами, що створюється та виникає в процесі функціонування суб'єктів владних повноважень та виконання покладених на них завдань, така інформація є (має бути) загальнодоступною та не стосується конкретно визначених осіб.

При цьому, доступ до публічної інформації, крім передбаченої цим Законом публічної інформації з обмеженим доступом, щодо якої існує спеціальний порядок її поширення, можливий за допомогою двох способів, а саме: отримання такої інформації з загальнодоступних встановлених законом джерел оприлюднення суб'єктами владних повноважень публічної інформації, або за результатами надання такої інформації у відповідь на конкретне відповідне звернення особи.

Згідно з ч. 1 - 4 ст.19 Закону №2939 запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Письмовий запит подається в довільній формі.

Запит на інформацію має містити:

1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Як слідує з матеріалів справи, запит позивача від 12.06.2018 містить всі необхідні реквізити, передбачені ст. 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

З системного аналізу вищевказаних норм вбачається, що відповідач зобов'язаний надати копії запитуваних документів, які перебувають у його розпорядженні та не обмежені в доступі.

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону №2939-VI розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту (ч.4 ст.20 вказаного Закону).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 22 Закону 2939-VI розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту у випадку, якщо інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до ч. 2 ст. 6 цього Закону.

Статтею 23 Закону № 2939-VI визначено право на оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації, відповідно до якої рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Суд звертає увагу на те, що приписами Закону № 2939-VI не передбачено права суб'єктів, до яких звернуто запит, залишати поставлені у запиті питання без відповіді, а ст. 22 цього Закону передбачено лише право відмови у задоволенні запиту, за наявності на те підстав.

З запиту про отримання публічної інформації від 12.06.2018 судом встановлено, що ОСОБА_1 просила відповідача надати конкретно визначену, достовірну інформацію та надати копії окремих документів.

Відповідачем не спростовано, що запитувана позивачем інформація не перебуває у його володінні чи належить до категорії інформації з обмеженим доступом.

Отже, відповідач як розпорядник інформації, зобов'язаний був відповідно до вимог ст. 14 Закону № 2939-VI надати достовірну, точну та повну інформацію запитувачу.

Як встановлено судом, у наданій відповіді на запит, відповідач лише вказав про те, що рішення про затвердження змін до генерального плану села Борове Зарічненського району Рівненської області від 03.12.2013 знаходиться в архіві та додав до вказаної інформації викопіювання з генерального плану села Борове Зарічненського району.

Інформації щодо кожного з поставлених позивачем у запиті питань вказана відповідь не містить.

При цьому, будь-яких доказів на підтвердження того, що відповідачем вживались усі необхідні та можливі заходи для надання відповіді на запит позивача у повному обсязі суду надано не було.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем під час розгляду запиту ОСОБА_1 надано неповну інформацію, що порушує право позивача на доступ до публічної інформації.

Щодо недотримання відповідачем п'ятиденного строку для надання відповіді на запит, суд зазначає наступне.

З дослідженої судом копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №3406100130146 вбачається, що запит про отримання публічної інформації працівником поштового зв'язку вручено секретарю Борівської сільської ради ОСОБА_3 - 16.06.2018 (субота).

Відповідно до інформації з відстеження вказаного поштового відправлення датою отримання поштового відправлення №3406100130146 є - 19.06.2018.

Проте, з вказаного поштового відстеження також убачається, що початковою датою відправлення листа є 09.03.2018, що не узгоджується з встановленими обставинами справи, оскільки запит, датований 12.06.2018, не міг відправлятися в березні 2018 року, тобто раніше його складення, а тому суд даний доказ до уваги не бере.

Відповідь на запит відповідачем надана 26.06.2018, що не заперечується сторонами.

За таких обставин, суд дійшов висновку про протиправність дій відповідача також з підстав пропуску ним 5-денного строку надання відповіді на запит, що передбачений вимогами ст.20 Закону №2939-VI.

Суд також вважає за доцільне зазначити, що протиправною бездіяльністю суб'єкта владних повноважень визнається зовнішня форма поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов'язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб'єкта владних повноважень, були об'єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Разом з тим, суд не вбачає допущення відповідачем протиправної бездіяльності, оскільки, як встановлено судом, ним вчинялися відповідні дії щодо надання відповіді на заяву позивача, проте не у повному обсязі та не у встановлений Законом строк.

Враховуючи вищевикладене, суд, суд дійшов висновку, що для належного захисту порушеного права ОСОБА_1 в даних правовідносинах, слід визнати дії Борівської сільської ради під час розгляду запиту про доступ до публічної інформації від 12.06.2018 протиправними та зобов'язати відповідача надати позивачу у встановлений законом строк повну інформацію на запит про доступ до публічної інформації від 12.06.2018.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав до суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довів правомірності своїх дій.

За таких обставин, враховуючи вищевказане, позовні вимоги ОСОБА_1 є цілком обґрунтованими та базуються на нормах чинного законодавства, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Згідно із ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на викладене, на користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у вигляді сплаченого ним судового збору у розмірі1409,60 грн. відповідно до квитанції від 21.09.2018 №5.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 (вул. Колгоспна, 17, с. Борове, Зарічненський район, Рівненська область, 34061, ідентифікаційний №2011705004) до Борівської сільської ради Зарічненського району (вул. Мостова, 1, с. Борове, Зарічненський район, Рівненська область, 34061, код ЄДРПОУ 04385646) про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення певних дій, - задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Борівської сільської ради Зарічненського району, що виразилась у наданні ОСОБА_1 з порушенням встановленого законом строку неповної інформації у відповіді від 26.06.2018 №263 на запит від 12.06.2018.

Зобов'язати Борівську сільську раду Зарічненського району надати ОСОБА_1 повну інформацію на її запит про доступ до публічної інформації від 12.06.2018.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Борівської сільської ради Зарічненського району судовий збір у розмірі 1409,60 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 25 січня 2019 року.

Суддя Борискін С.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2019
Оприлюднено27.01.2019
Номер документу79402496
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1740/2443/18

Рішення від 24.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Рішення від 25.01.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 12.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні