ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/24/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Попова В.Ф.,
секретар: Мельниченко В.В.,
за участю:
представника позивача Соловйової С.В.,
представника відповідача Яценко В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Херсонській області до Верхньорогачицької районної організації Українського товариства мисливців і рибалок про припинення права користування мисливськими угіддями,
встановив:
Державна екологічна інспекція у Херсонській області (далі Позивач) звернулась в суд з адміністративним позовом до Верхньорогачицької районної організації Українського товариства мисливців і рибалок (далі Відповідач) про припинення користування мисливськими угіддями.
В судовому засіданні в обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що за результатами перевірки відповідача було встановлено, що відносини між власниками або користувачами земельних ділянок і користувачами мисливських угідь не врегульовані договорами. Зазначене є порушенням ст. 21 Закону України Про мисливське господарства та полювання , якою передбачено, що ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь. Не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку. Відповідач отримавши припис не усунув порушення законодавства. Просить задовольнити позовні вимоги та припинити користування мисливськими угіддями.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, але підтвердив в судовому засіданні, що землевідносини між Верхньорогачицькою районною організацією УТМР та власниками або користувачами земельних ділянок і користувачами мисливських угідь не врегульовані договорами. Після перевірки частково ситуацію виправили, але не повністю.
Судом встановлені наступні обставини по справі.
Верхньорогачицька районна організація УТМР веде мисливське господарство на території Верхньорогачицького району Херсонської області, мисливські угіддя розташовані в межах Верхньорогачицького району.
Загальна площа мисливського господарства відповідно до рішення УІ сесії шостого скликання Херсонської обласної ради від 20.14.2011 р. № 186 Про надання мисливських угідь у користування Верхньорогачицькій районній організації УТМР становить 76,3 тис.га.
З 25.09.2018 по 26.09.2018 року Державною екологічною інспекцією у Херсонської області, відповідно до приписів ст.ст.5,7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , п. а ч. 1 ст.20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , на підставі наказу про здійснення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 14.09.2018 р. № 673, та направлення на проведення планової перевірки від 14.09.2018 р. № 522 здійснено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Верхньорогачицької районної організації УТМР.
Підчас проведення перевірки було виявлено, що відносини між власниками або користувачами земельних ділянок і користувачами мисливських угідь не врегульовані договорами.
Позивачем з метою усунення виявлених під час перевірки порушень було виписано припис від 26.09.2018 року № 02-11/522/18, відповідно до п. е статті 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
З 21.11.2018 по 22.11.2018 було проведено позапланову перевірку на підставі наказу про здійснення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 13.11.2018 р. № 841. та направлення про проведення перевірки від 13.11.2018 р. № 656.
За наслідками перевірки встановлено, що припис від 26.00.2018 року № 02-11/522/18 не виконано, порушення не усунуто, що є порушенням ст. 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища", ст.12 Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", та було виписано повторний припис від 22.11.2018 року № 02-11/656/18.
Заслухавши сторони, проаналізувавши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню виходячи з наступного.
Статтею 21 Закону України Про мисливське господарство та полювання передбачено, що ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь. Не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку.
Статтею 23 Закону України Про мисливське господарство та полювання передбачені підстави припинення права користування мисливськими угіддями, зокрема:
закінчення строку користування;
добровільної відмови від користування;
припинення діяльності юридичних осіб, яким надано у користування мисливські угіддя;
систематичного невиконання обов'язків щодо охорони та відтворення мисливських тварин, зобов'язань, обумовлених договором між користувачем мисливських угідь та власником (користувачем) земельних ділянок або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства:
погіршення якості мисливських угідь з вини їх користувача:
в інших випадках, передбачених законодавством.
Цією ж статтею передбачено, що рішення про припинення права користування мисливськими угіддями, крім випадку закінчення строку користування, приймаються: у випадках, передбачених абзацами п'ятим, шостим частини першої цієї статті, - адміністративним судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання. відтворення і охорони природних ресурсів.
Пунктом 3.1 розділу 3 Порядку визначення територій для охорони та відтворення мисливських тварин (відтворювальних ділянок) передбачено, що визначення відтворювальних ділянок погоджується з власником або користувачем земельної ділянки та оформляється наказом користувача мисливських угідь, у якому вказуються площа угідь, що виділяється з цією метою, з переліком кварталів, урочищ, водойм тощо, що входять до складу відтворювальної ділянки, детальним описом її меж, видом або групою видів мисливських тварин, для відтворення яких виділяється ділянка, визначається режим охорони мисливських тварин на цій території.
В судовому засіданні Позивачем повністю доведено, що Відповідач не виконав приписи вищезазначеного законодавства та не уклав із власниками чи землекористувачами договори про на використання земельних ділянок для ведення мисливського господарства та полювання.
Ці обставини підтвердив в судовому засіданні представник Відповідача, чим фактично визнав позовні вимоги.
Надані представником Відповідача в судовому засіданні договори, щодо погодження та використання земельних ділянок не усувають виявлені контролюючим органом порушення, оскільки стосуються лише частини земельних ділянок та мисливських угідь які використовуються для ведення мисливського господарства та полювання.
Відповідно до п. 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Оскільки Відповідачем виявлені порушення не усунуті, вимоги припису не виконані, то позовні вимоги підлягають повному задоволенню.
Керуючись ст. 242-246 КАС України, суд
вирішив :
Позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Херсонській області до Верхньорогачицької районної організації Українського товариства мисливців і рибалок про припинення права користування мисливськими угіддями задовольнити повністю.
Припинити користування мисливськими угіддями Верхньорогачицькій районній організації Українського товариства мисливців і рибалок ( ЄДРПОУ 34944340) до усунення порушень викладених в акті перевірки № 02-11/522/18 від 26.09.2018 р. Державної екологічної інспекції у Херсонській області.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 28 січня 2019 р.
Суддя Попов В.Ф.
кат. 108010200
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2019 |
Оприлюднено | 30.01.2019 |
Номер документу | 79433525 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні