Справа № 638/16861/17
Провадження № 2-а/638/120/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.01.2019 Дзержинський районний суд м. Харкова в складі:
головуючого судді - Шестака О.І.,
при секретарі - Калінової А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові адміністративну справу за адміністративним позовом об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шатилівський до Харківської міської ради, комунального підприємства Жилкомсервіс , управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради про визнання протиправною бездіяльності органів місцевого самоврядування та зобов'язання вчинити певні дії, -
встановив:
У листопаді 2017 року (07.11.2017 р.) Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шатилівський (надалі ОСББ Шатилівський , ОСББ) в особі Голови правління об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Алаєвої Тетяни Олексіївни звернулось до Дзержинського районного суду м. Харкова з адміністративним позовом до Харківської міської ради, комунального підприємства Жилкомсервіс , управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, про визнання протиправною бездіяльності органів місцевого самоврядування та зобов'язання вчинити певні дії.
Ухвалою суду позов був залишений без руху і позивачу було надано строк на усунення недоліків до 27.11.2017 р. Після усунення недоліків, позивач подав позов у новій редакції 21.11.2017 року у якому просив суд про наступне: зобов'язати Комунальне підприємство ЖИЛКОМСЕРВІС (ЄДРПОУ 34467793), Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради (ЄДРПОУ 14095412) та Харківську міську раду вчинити дії щодо списання багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівська в м. Харкові з балансу КП ЖИЛКОМСЕРВІС , які передбачені Порядком списання з балансу багатоквартирних будинків, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р. № 301; стягнути з відповідачів судовий збір у розмірі 1600,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог Позивач вказав, що 11.06.2016 р. співвласниками багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівська в м. Харкові (надалі - Багатоквартирний будинок) зареєстроване Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ШАТИЛІВСЬКИЙ (ЄДРПОУ 40562522).
На час подання позову Багатоквартирний будинок знаходиться на балансі КП ЖИЛКОМСЕРВІС на праві оперативного управління.
Позивач зазначає, що відповідно до положень ст. 9, ст. 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Загальними зборами ОСББ Шатилівський було прийнято рішення про взяття на себе функцій по утриманню та обслуговуванню багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівська в м. Харкові. (Протокол Загальних зборів № 2 від 12.07.2016 р.). ОСББ Шатилівський було направлено листи з проханням передати багатоквартирний будинок № 5 по вул. Шатилівська в управління: від 14.06.2017 р. директору Департаменту житлового господарства Харківської міської ради; від 07.06.2017 р. керівнику Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради; від 07.06.2017 р. Харківському міському голові.
Позивач стверджує, що зазначені звернення ОСББ ШАТИЛІВСЬКИЙ до органів місцевого самоврядування, не мали за собою наслідком вчинення уповноваженими органами та їх посадовими особами необхідних дій для списання багатоквартирного будинку з балансу КП ЖИЛКОМСЕРВІС . Таким чином, позивач вважає, що не вчинення уповноваженими органами та посадовими особами необхідних дій для списання багатоквартирного будинку з балансу КП ЖИЛКОМСЕРВІС протягом визначеного строку (2 календарні місяці з дати звернення), що визначений у Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р. № 301.
Відповідно до ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Моментом порушення прав ОСББ ШАТИЛІВСЬКИЙ вважає, наступний день за спливом 2 календарних місяців з дати отримання уповноваженими органами означених вище звернень, а саме з 15.08.2017 р.
На переконання позивача, бездіяльність органів місцевого самоврядування та відсутність дій уповноважених органів спрямованих на створення комісії балансоутримувача для списання Багатоквартирного будинку з балансу КП ЖИЛКОМСЕРВІС та проведення всіх необхідних процедур для списання будинку з балансу КП ЖИЛКОМСЕРВІС , порушує права ОСББ ШАТИЛІВСЬКИЙ по управлінню будинком, так як без акту списання з балансу Багатоквартирного будинку, з ОСББ ШАТИЛІВСЬКИЙ ряд організацій відмовляються укладати договори з надання послуг (АК ХАРКІВОБЛЕНЕРГО , КП Харківміськліфт ). Також в процесі процедури списання з балансу передбачається передача ОСББ ШАТИЛІВСЬКИЙ технічної документації на Багатоквартирний будинок, без якої на даний час неможливо в повній мірі проводити діяльність по управлінню будинком.
Відповідно до п. 30) ч. 1 ст. 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях міської ради приймаються рішення щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади. Виконавчим органом Харківської міської ради, який уповноважений готувати до розгляду на сесії Харківської міської ради питання про відчуження комунального майна, яке знаходиться у власності територіальної громади м. Харкова, є управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради. В свою чергу, його діяльність контролює через Виконавчий комітет Харківської міської ради та Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради Харківський міський голова, на ім'я якого та до керівників КП ЖИЛКОМСЕРВІС , Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради та департаменту житлового господарства Харківської міської ради неодноразово подавались звернення від ОСББ ШАТИЛІВСЬКИЙ з вимогою початку процедури списання Багатоквартирного будинку, а саме утворити комісію передбачену Порядком списання з балансу багатоквартирних будинків, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р. № 301.
Позивач зазначив, що законодавчою підставою для списання Багатоквартирного будинку є положення ч. 1 ст. 5 Закон України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , де зазначено, що спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників. Таким чином для реалізації співвласниками належних їм прав по управлінню спільним майном, тобто Багатоквартирним будинком в цілому, було створено ОСББ ШАТИЛІВСЬКИЙ . Зобов'язання по списанню Багатоквартирного будинку з балансу балансоутримувача після реєстрації ОСББ ШАТИЛІВСЬКИЙ та процедура списання закріплені в Законі України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , Законі України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку та в Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р. № 301 (надалі - Порядок). Відповідно до п. 3 Порядку, списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності. У такому випадку балансоутримувач протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідного повідомлення та документів розпочинає процедуру списання такого будинку з балансу згідно з пунктом 4 цього Порядку. На офіційному сайті Верховної Ради України знаходиться роз'яснення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 7/9-12081 від 30.09.2016 року, яке містить вказівку на те, що заява про початок процедури списання будинку з балансу попереднього балансоутримувача подається від імені ОСББ, якщо таке створено в даному багатоквартирному будинку. Відповідно до п. 4 Порядку, для списання багатоквартирного будинку з балансу утворюється відповідна комісія у складі не менше п'яти осіб (далі - комісія). Склад комісії затверджується балансоутримувачем. У роботі комісії бере участь уповноважена особа (особи) від співвласників багатоквартирного будинку за її (їх) згодою.
Позивач вважає, що необхідні дії уповноважених суб'єктів місцевого самоврядування та посадових осіб КП ЖИЛКОМСЕРВІС вчинені не були, що й стало підставою подання даного адміністративного позову.
Ухвалою Дзержинського районного суду м. Харкова від 01 грудня 2017 року судом було ухвалено рішення про відкриття провадження в адміністративній справі.
Відповідачем Харківською міською радою Харківської області 02.02.2018 р., в порядку ст. ст. 44, 162 КАС України, подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що Харківська міська рада вважає позов безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню виходячи із наступного.
В обґрунтування своїх вимог позивач надає листування з відповідачами та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських утворень ОСББ Шатилівський від 11.06.2016 № 1 480 102 0000 069837.
Відповідно до п. 3 Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 р. № 301, списання з балансу багатоквартирного будинку органом місцевого самоврядування, на балансі якого перебувають багатоквартирні будинки (надалі - балансоутримувач), у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності (надалі - багатоквартирні будинки), здійснюється на підставі прийнятого ними рішення про списання багатоквартирного будинку. Списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності. У такому випадку балансоутримувач протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідного повідомлення та документів розпочинає процедуру списання такого будинку з балансу згідно з пунктом 4 цього Порядку. Списання багатоквартирного будинку з балансу здійснюється його балансоутримувачем на підставі прийнятого ним розпорядчого документа (надалі - розпорядчий документ).
Відповідно до ст. 9 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку за рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку). Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 10 цього ж Закону до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним. В даному випадку, на переконання відповідача - Харківської міської ради, має місце рішення про скасування обмежень щодо користування спільним майном ОСББ Шатилівський , а саме передача майна з балансу КП Жилкомсервіс до балансу позивача, що передбачений пунктом 1 частини 2 статті 10 Закону. Відповідно до ч. 7 ст. 10 цього ж Закону рішення зборів співвласників оформляється протоколом, який підписується усіма співвласниками (їх представниками), які взяли участь у зборах, кожен з яких ставить підпис під відповідним варіантом голосування ("за", "проти", "утримався"), за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики. У протоколі обов'язково зазначається така інформація про співвласників (їх представників), які взяли участь у зборах співвласників: прізвище, ім'я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представника). Окрім того, згідно з ч. 6 ст. 10 цього Закону рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, крім рішень з питань, зазначених у пунктах 2 і 3 частини другої цієї статті, які вважаються прийнятими зборами співвласників, якщо за них проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.
Відповідач зазначає, що згідно із пунктом 3 розділу III Протоколу № 2 від 12.07.2016 року загальних зборів ОСББ Шатилівський (надалі - Протокол) ЗА пропозицію Щодо самостійного забезпечення утримання багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівська у м. Харкові проголосувало 110 із 152 співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 4168,24 м.кв. із 5776,23 м.кв., що становить тільки 72,16 % і є недостатнім для того, щоб рішення було прийняте. Позивач не зазначив у вказаному Протоколі співвідношення загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку у відсотках. Враховуючи наявні відомості про загальну площу квартир та/або нежитлових приміщень усіх співвласників та загальну площу співвласників, які проголосували ЗА вказане рішення, таке співвідношення можна обчислити за наступною формулою: 4168,24 м.кв * 100% / 5776,23 м.кв = 72,16 %. Окрім того, в даному Протоколі взагалі відсутні відомості щодо графи УТРИМАВСЯ , а також не надано відомостей щодо власноруч поставлених підписів співвласників будинку, що не відповідає вимогам Закону.
Таким чином, на переконання відповідача, позивач - ОСББ Шатилівський не надало належного протоколу загальних зборів співвласників про прийняте рішення щодо передачі функцій управління багатоквартирним будинком ОСББ, а отже й відсутні підстави для початку процедури списання будинку з балансу відповідно до Порядку.
Відповідачем Комунальним підприємством Жилкомсервіс 29.08.2018 р., в порядку ст. ст. 44, 162 КАС України, подано до суду відзив на адміністративний позов в якому зазначено, що Комунальне підприємство Жилкомсервіс вважає позов безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню виходячи із наступного.
Позивач по справі долучає в матеріали справи звернення до органів місцевого самоврядування на підставі яких, на думку позивача, повинні були б бути вчиненні певні дії з боку відповідачів для початку процедури списання багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівська в м. Харків.
В своєму адміністративному позові позивач посилається на норму ч. 2 ст. 99 КАС України, якою передбачений шестимісячний строк для звернення до адміністративного суду за захистом свого порушеного права та зазначає, що моментом порушення прав ОСББ Шатилівський є наступний день за спливом 2 календарних місяців з дати отримання уповноваженими органами означених вище звернень, а саме з 15.08.2017 р. Таким чином, позивач зазначає, що бездіяльність органів місцевого самоврядування полягає саме у бездіяльності на зазначені вище звернення ОСББ Шатилівський (від 14.06.2017р., 07.06.2017р., 07.06.2017 р.), в частині списання вище зазначеного будинку, з балансу КП Жилкомсервіс , але не додає будь яких відповідей на долучені до матеріалів справи звернення.
Вважаємо позовні вимоги не обґрунтованими оскільки звернення ОСББ Шатилівський до органів місцевого самоврядування, які надані до суду, як підтвердження бездіяльності відповідачів, не відповідають вимогам чинного законодавства, які передбачені до звернень щодо списання будинку з балансу, та не можуть бути підставою для списання будинку № 5 по вул. Шатилівській в м. Харкові з балансу КП Жилкомсервіс .
Згідно ст. 9 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку за рішенням співвласників всі або частину функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку. Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку співвласники приймають рішення з управління багатоквартирним будинком на зборах в порядку, передбаченому цією статтею. Якщо в багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднанню співвласників, проведення зборів співвласників і прийняття відповідних рішень здійснюється відповідно до закону, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Згідно ст. 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку рішення про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, порядок управління та користування спільним майном, передачу у користування фізичним та юридичним особам спільного майна, а також про реконструкцію та капітальний ремонт багатоквартирного будинку або зведення господарських споруд вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини загальної кількості усіх співвласників, а в разі якщо статутом не передбачено прийняття таких рішень, - більшістю голосів.
Статутом ОСББ Шатилівській пунктом 3.3. передбачено, що до виключної компетенції загальних зборів поміж іншого відноситься прийняття рішення про форму управління багатоквартирним будинком.
Відповідно до ст. 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та п. 3.7. Статуту ОСББ Шатилівській кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Статтею 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та пунктом 3.8. статуту ОСББ Шатилівській закріплено, що рішення про визначення порядку управління та користування спільним майном, вважається прийнятим, якщо за відповідне рішення проголосували співвласники (їхні представники), які разом мають не менш як дві третини від загальної кількості голосів всіх співвласників.
Із вищенаведеного відповідач робить наступні висновки: в багатоквартирному будинку за рішенням співвласників всі функції з управління можуть бути передані об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку; якщо в багатоквартирному будинку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників і прийняття відповідних рішень здійснюється відповідно до закону, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, тобто Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ; рішення про форму (порядок) управління багатоквартирним будинком, в якому створено ОСББ, відповідно до Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та статуту ОСББ Шатилівській , вважається прийнятим, якщо за відповідне рішення проголосували співвласники (їхні представники), які разом мають не менш як дві третини від загальної кількості голосів всіх співвласників; рішення про форму управління оформлюється відповідним протоколом загальних зборів, в якому зазначається голоси співвласників у відсотках (площа квартири співвласника у загальній площі всіх квартир). Якщо за рішення про передачу функцій з управління до ОСББ проголосували співвласники, в яких площа квартир дорівнює двом третинам від загальної площі всіх житлових та нежитлових приміщень, рішення вважається прийнятим.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016р № 301, затверджено Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків , (далі Порядок) Цей Порядок визначає механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності. Відповідно до п. 3 Порядку списання з балансу багатоквартирного будинку органом місцевого самоврядування, на балансі яких перебувають багатоквартирні будинки здійснюється на підставі прийнятого ними рішення про списання багатоквартирного будинку. Списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності. Таким чином, для списання багатоквартирного будинку з балансу до органів самоврядування може завернутися, як одна особа так і декілька (Об'єднання) осіб, які мають приватну власність у конкретному багатоквартирному будинку, направивши письмове повідомлення балансоутримувачу разом із документами підтверджуючими право власності заявника (заявників).
Враховуючи те, що в багатоквартирному будинку, в якому створено ОСББ і співвласниками прийнято рішення про передачу всіх функцій з управління будинком до ОСББ, звернення про списання будинку з балансу має бути підтверджено відповідним протоколом загальних зборів, в якому належним чином буде оформлене волевиявлення щодо вибору управителя (ОСББ) та списання будинку з балансу колишнього балансоутримувача.
Пунктом 9 статті 10 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку передбачено, що Протокол зборів співвласників з питань, зазначених у пунктах 2 і 3 частини другої цієї статті (визначення управителя), складається не менш як у двох примірниках, один з яких зберігається в управителя, а другий передається на зберігання виконавчому комітету сільської, селищної, міської ради за місцем розташування багатоквартирного будинку, який розміщує результативну частину рішення, прийнятого зборами співвласників, на своєму офіційному веб-сайті.
24 лютого 2016 р. постановою Кабінету Міністрів України № 109 затверджено Порядок зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку та розміщення інформації про рішення, прийняті такими зборами . Цей Порядок визначає процедуру зберігання виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку. Дія цього Порядку поширюється на виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад, співвласників багатоквартирних будинків, а також управителів багатоквартирних будинків (далі - управителі), а отже і на співвласників багатоквартирного будинку, в якому створено ОСББ. Відповідно до п. 3, 4, 6 цього Порядку зберіганню підлягають протоколи з питань визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміни умов договору з управителем. Після складання протоколу уповноважений зборами співвласник або управитель надсилає до виконавчого комітету за місцем розташування відповідного багатоквартирного будинку рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання, заяву за формою згідно з додатком 1 разом з протоколом. У разі невідповідності заяви формі, наведеній у додатку 1, відсутності в протоколі рішень з питань, зазначених у пункті 3 цього Порядку, та/або невідповідності форми протоколу формі, затвердженій Мінрегіоном, відповідальний за зберігання протоколу у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з дня надходження зазначених документів до виконавчого комітету, повертає їх заявнику із зазначенням конкретних підстав для повернення.
В ст. 12 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , закріплено, що управління багатоквартирним будинком Об'єднання здійснює через свої органи управління. Статтею 9 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку визначено, що лише за рішенням співвласників усі функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку. Таким чином, законодавством України закріплена необхідність прийняття співвласниками багатоквартирного будинку відповідного рішення щодо передачі функцій з управління багатоквартирним будинком до ОСББ. Дане рішення оформлюється протоколом загальних зборів співвласників відповідного багатоквартирного будинку та надається до органів місцевого самоврядування.
Позивач посилається на листи МІНРЕГІОН № 7/9-12081 від 30.09.2016 р. та № 8/9-356-16 від 08.02.2016 р., які носять рекомендований характер і не можуть буди вищими за норму законодавства.
Щодо питання списання будинку з балансу КП Жилкомсервіс відповідно до Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2016р № 301 письмове повідомлення може бути як від одного співвласника так і від декількох, наприклад від ОСББ. Але і в тому і в іншому випадку законодавством передбачено надання документів підтверджуючих право власності в даному будинку.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач дійсно звернувся до органів місцевого самоврядування, але з порушенням процедури, передбаченої чинним законодавством, а саме: В листі на ім'я Харківського міського голови від 07.06.2017 р. - було звернення від кількох різних будинків не було додано до звернення документів, які підтверджують право власності в конкретному будинку, тобто дане звернення не відповідає п. 3 Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р. № 301. В листі на ім'я керівника Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради від 07.06.2017 р. колективне звернення Об'єднань взагалі не стосуються позовних вимог. 14 червня 2017 р. позивач звернувся до Директора Департаменту житлового господарства з проханням передати в управління та списати з балансу багатоквартирний будинок № 5 по вул. Шатилівській в м. Харків, але не надає протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку, де б було закріплено рішення щодо цих питань.
Таким чином, на переконання відповідача, органи місцевого самоврядування не мали правових підстав для початку процедури списання багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівській в м. Харків, про що позивачу було направлено обґрунтовану відповідь роз'яснення, яка може бути витребувана судом.
Враховуючи норми діючого законодавства України, відповідач вважає, що позивачем було обрано не правильний спосіб захисту своїх нібито порушених прав. КАС України, передбачено, що зобов'язанню вчинити суб'єктом владних повноважень певних дій передує визнання його діяльності чи бездіяльності протиправною. Вважаємо, що відповідачами по справі, у вирішенні питання про списання багатоквартирного № 5 по вул. Шатилівській в м. Харків з балансу КП Жилкомсервіс , відповідно до Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016р № 301 не було допущено протиправної бездіяльності по відношенню до позивача.
Списання багатоквартирного № 5 по вул. Шатилівській в м. Харків з балансу КП Жилкомсервіс може бути проведено органами місцевого самоврядування лише у відповідності до діючого законодавства України, а саме відповідно до Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р № 301, якою передбачено надання разом із заявою повідомленням відповідних документів. Але позивач по справі протягом тривалого часу звертається до відповідачів із заявами, які не відповідають нормам діючого законодавства України, про що заявнику направляються відповіді з роз'ясненням даного питання.
Відповідачем - Управлінням комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, в порядку ст. ст. 44, 162 КАС України, 11.10.2018 р. подано до суду відзив на адміністративний позов в якому зазначено, що Управлінням комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради вважає позов безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню виходячи із з такого.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 327 ЦК України, у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 6 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення раді або уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Положення про Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна затвердженого рішенням Харківської міської ради від 20.11.2015 № 7/15 Управління є самостійним виконавчим органом Харківської міської ради. Метою діяльності Управління є збереження та примноження комунальної власності територіальної громади м. Харкова (надалі - комунальної власності), створення умов для ефективного її використання, забезпечення дохідної частини бюджету міста.
Відповідно до інформації наданої Управлінням комунального майна та приватизації від 05.07.2018 № 7708 житловий будинок по вул. Шатилівській, 5 у м. Харкові є об'єктом комунальної власності територіальної громади м. Харкова згідно з рішенням 12 сесії Харківської міської ради народних депутатів 1 скликання 1992 року Про комунальну власність міста .
Відповідно до розпорядження Управління від 28.02.2007 № 189 зазначений житловий будинок передано в господарське відання комунальному підприємству Жилкомсервіс .
Згідно з договором про передачу майна в господарське відання № 1288 від 28.02.2007 Комунальне підприємство Жилкомсервіс визначено Балансоутримувачем переданого майна, Управління - Уповноваженим органом .
За умовами договору Уповноважений орган делегував Балансоутримувачу функції утримання на балансі та управління майном комунальної власності територіальної громади м. Харкова.
Списання, передачу іншим організаціям, здавання в оренду переданого майна Балансоутримувач має право здійснювати тільки за згодою Уповноваженого органу .
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 № 301 затверджено Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків. Процедура списання відповідного будинку вважається закінченою після затвердження балансоутримувачем акта про списання багатоквартирного будинку з балансу. У разі коли державне підприємство, яке є балансоутримувачем, належить до сфери управління міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади, процедура списання багатоквартирного будинку з балансу вважається закінченою з моменту погодження таким міністерством або іншим центральним органом виконавчої влади затвердженого державним підприємством акта про списання багатоквартирного будинку з балансу.
Відповідно до листа № 8/9-356-16 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.02.2016 Щодо передачі будинку в управління ОСББ , балансоутримувач повинен списати зі свого балансу багатоквартирний житловий будинок тим самим передати його в управління новоутвореному ОСББ користуючись постановою КМУ від 20.04.2016 № 301.
Враховуючи вищевикладене, проведення процедури списання багатоквартирних будинків повинно здійснювати комунальне підприємство Жилкомсервіс за відповідним погодженням з Управлінням.
На теперішній час з боку Комунального підприємства Жилкомсервіс не надходило відповідного пакету документів, необхідного для проведення процедури списання багатоповерхового будинку № 5 по вул. Шатилівській з переліку об'єктів комунальної власності м. Харкова та передачі його в управління ОСББ Шатилівській згідно вимог чинного законодавства.
В свою чергу, на адресу Департаменту житлового господарства надавались пропозиції щодо участі представників Управління в роботі відповідних комісій.
01.07.2015 року набрав чинності Закон України Про особливості здійснення і права власності в багатоквартирному будинку .
Кабінет Міністрів України 20.04.2016 постановою № 301 відповідно до п. 6 ст.13 "Прикінцевих та перехідних положень" Закон України Про особливості здійснення і права власності в багатоквартирному будинку затвердив Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків (далі-Порядок), який визначає механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків в яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності.
Відповідно до п. 3 цього Порядку списання з балансу багатоквартирного будинку міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади, державним підприємством або органом місцевого самоврядування, на балансі якого перебувають багатоквартирні будинки, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності, здійснюється на підставі прийнятого ними рішення/ списання багатоквартирного будинку. Списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційовано особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства, підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності. Списання багатоквартирного будинку з балансу здійснюється балансоутримувачем на підставі прийнятого ним розпорядчого документа. Відповідно до вимог Порядку для списання багатоквартирного будинку з балансу утворюється відповідна комісія у складі не менше п'яти осіб. Комісія з метою фіксування технічного стану багатоквартирного будинку перед списанням проводить його огляд. За результатами роботи комісії складається акт про списання багатоквартирного будинку з балансу за формою згідно з додатком. Акт про списання багатоквартирного будинку з балансу підписується всіма членами комісії та затверджується балансоутримувачем. Після затвердження балансоутримувачем акту про списання багатоквартирного будинку з балансу процедура списання відповідного будинку вважається закінченою.
Згідно ст. 9 Закон України Про особливості здійснення і права власності в багатоквартирному будинку управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку). Згідно ч. 1 ст 10 цього Закону співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворене об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Згідно ч. 2 ст. 10 Закон України Про особливості здійснення і права власності в багатоквартирному будинку до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про: розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, встановлення, та скасування обмежень щодо користування ним; визначення повноважень управителя, щодо управління багатоквартирним будинком. Згідно з ч. 6 ст. 10 цього Закону рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежиті приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, крім рішень з питань, зазначених у пунктах 2 і 3 частини другої цієї статті, які вважаються прийнятими зборами співвласників, якщо за них проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50 відсотків загальної площі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку. Відповідно до ч. 7 ст. 10 Закону рішення зборів співвласників оформляється протоколом, який підписується усіма співвласниками (їх представниками), які взяли участь у зборах, кожен з яких ставить підпис під відповідним варіантом голосування ("за", "проти", "утримався"), за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики. У протоколі обов'язково зазначається така інформація про співвласників (їх представників), які взяли участь у зборах співвласників: прізвище, ім'я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представника).
Позивач посилається на те, що відповідно до положень ст. 9 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку загальними зборами ОСББ Шатилівський було прийнято рішення про взяття на себе функцій по утриманню та обслуговуванню багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівській в м. Харкові (протокол Загальних зборів № 2 від 12.07.2016). Так, згідно із пунктом 3 розділу III Протоколу № 2 від 12.07.2016 року загальних зборів ОСББ Шатилівський ЗА пропозицію Щодо самостійного забезпечення утримання багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівська у м. Харкові проголосувало 110 із 152 співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень яких становить 4168,24 із 5776,23 м.кв., що становить всього 72,16 % і є недостатнім для того, щоб рішення було прийняте. Позивач не зазначив у вказаному Протоколі співвідношення загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку у відсотках. Враховуючи наявні відомості про загальну площу квартир та/або нежитлових приміщень усіх співвласників та загальну площу співвласників, які проголосували ЗА вказане рішення, таке співвідношення можна обчислити за наступною формулою: 4168,24 м.кв * 100% / 5776,23 м.кв = 72,16 %. Окрім того, в даному Протоколі взагалі відсутні відомості щодо графи УТРИМАВСЯ , а також не надано відомостей щодо власноруч поставлених підписів співвласників будинку, що не відповідає вимогам Закону.
Важливо відмітити, що відповідно до інформації, яка міститься в наданих Позивачем Протоколах питання щодо списання будинку ОСББ Шатилівський з балансу КП Жилкомсервіс на обговорення співвласників взагалі не ставилося.
Таким чином, ОСББ Шатилівський , на переконання відповідача, не надало підтверджуючих даних - протоколу загальних зборів співвласників про прийняте рішення щодо передачі функцій управління багатоквартирним будинком ОСББ, а отже й відсутні підстави для початку процедури списання будинку з балансу відповідно до Порядку.
Відповідач зазначає, що Порядком передбачено, що списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване особою (особами), якій на праві приватної власності належать приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності. Однак, звернень щодо списання вказаного будинку з балансу від власника чи власників приміщень багатоквартирного будинку до органів місцевого самоврядування не надходило.
Позивач наполягає на протиправній бездіяльності відповідачів, разом з тим сам вказує на те, що звернення позивача адресовані до виконаних органів міської влади розглянуті в порядку передбаченому чинним законодавством України, за результатами цього розгляду надано відповіді. Разом з тим, лист ОСББ Шатилівський до Управління комунального майна та приватизації від 07.06.2017 р., на який посилається позивач містить колективне звернення 8 голів ОСББ щодо збереження цілісності допоміжних приміщень та недопущенні дій щодо їх продажу, здачі в оренду, дане звернення взагалі не стосується предмету позовних вимог та ніяким чином не підтверджує бездіяльність Управління комунального майна та приватизації щодо списання багатоквартирного будинку.
В судовому засіданні позивач Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шатилівський (надалі ОСББ Шатилівський ) в особі Голови правління об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Алаєвої Тетяни Олексіївни та його представник позовні вимоги підтримали і просили їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача - Харківської міської ради Харківської області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав і просив відмовити в їх задоволенні, посилаючись на обставини, викладені в поданому до суду відзиві на позов в порядку ст. ст. 44, 162 КАС України.
Представник відповідача - Комунального підприємства Жилкомсервіс в судовому засіданні позовні вимоги не визнав і просив відмовити в їх задоволенні, посилаючись на обставини, викладені в поданому до суду відзиві на позов в порядку ст. ст. 44, 162 КАС України.
Представник відповідача - Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради в судовому засіданні позовні вимоги не визнав і просив відмовити в їх задоволенні, посилаючись на обставини, викладені в поданому до суду відзиві на позов в порядку ст. ст. 44, 162 КАС України.
Заслухавши учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, суд відмовляє в задоволенні позовних вимог, виходячи з наступного.
Законодавством України передбачає особливий порядок передачі в управління багатоквартирного будинку.
Згідно ст. 9 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку за рішенням співвласників всі або частину функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку співвласники приймають рішення з управління багатоквартирним будинком на зборах в порядку, передбаченому цією статтею. Якщо в багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднанню співвласників, проведення зборів співвласників і прийняття відповідних рішень здійснюється відповідно до закону, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ОБ'ЄДНАННЯ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ "ШАТИЛІВСЬКИЙ" (код ЄДРПОУ 40562522) зареєстроване 11.06.2016 року, номер запису 1 480 102 0000 069837.
Згідно ст. 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку рішення про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, порядок управління та користування спільним майном, передачу у користування фізичним та юридичним особам спільного майна, а також про реконструкцію та капітальний ремонт багатоквартирного будинку або зведення господарських споруд вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини загальної кількості усіх співвласників, а в разі якщо статутом не передбачено прийняття таких рішень, - більшістю голосів.
Статутом ОСББ Шатилівській пунктом 3.3. передбачено, що до виключної компетенції загальних зборів поміж іншого відноситься прийняття рішення про форму управління багатоквартирним будинком.
Відповідно до ст. 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та п. 3.7. Статуту ОСББ Шатилівській кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Статтею 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та пунктом 3.8. статуту ОСББ Шатилівській закріплено, що рішення про визначення порядку управління та користування спільним майном, вважається прийнятим, якщо за відповідне рішення проголосували співвласники (їхні представники), які разом мають не менш як дві третини від загальної кількості голосів всіх співвласників.
Кабінет Міністрів України 20.04.2016 постановою № 301 відповідно до п. 6 ст.13 "Прикінцевих та перехідних положень" Закон України Про особливості здійснення і права власності в багатоквартирному будинку затвердив Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків, який визначає механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків в яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності.
Відповідно до п. 3 Порядку списання з балансу багатоквартирного будинку органом місцевого самоврядування, на балансі яких перебувають багатоквартирні будинки здійснюється на підставі прийнятого ними рішення про списання багатоквартирного будинку. Списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності. Таким чином, для списання багатоквартирного будинку з балансу до органів самоврядування може завернутися, як одна особа так і декілька (Об'єднання) осіб, які мають приватну власність у конкретному багатоквартирному будинку, направивши письмове повідомлення балансоутримувачу разом із документами підтверджуючими право власності заявника (заявників).
В багатоквартирному будинку, в якому створено ОСББ і співвласниками прийнято рішення про передачу всіх функцій з управління будинком до ОСББ, звернення про списання будинку з балансу має бути підтверджено відповідним протоколом загальних зборів, в якому належним чином буде оформлене волевиявлення щодо вибору управителя (ОСББ) та списання будинку з балансу колишнього балансоутримувача.
Відповідно до змісту витягів із Протоколів, що надані відповдачем, питання щодо списання будинку ОСББ Шатилівський з балансу КП Жилкомсервіс на обговорення співвласників взагалі не ставилося.
Пунктом 9 статті 10 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку передбачено, що Протокол зборів співвласників з питань, зазначених у пунктах 2 і 3 частини другої цієї статті (визначення управителя), складається не менш як у двох примірниках, один з яких зберігається в управителя, а другий передається на зберігання виконавчому комітету сільської, селищної, міської ради за місцем розташування багатоквартирного будинку, який розміщує результативну частину рішення, прийнятого зборами співвласників, на своєму офіційному веб-сайті.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 109 затверджено Порядок зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку та розміщення інформації про рішення, прийняті такими зборами . Цей Порядок визначає процедуру зберігання виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку. Дія цього Порядку поширюється на виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад, співвласників багатоквартирних будинків, а також управителів багатоквартирних будинків (далі - управителі), а отже і на співвласників багатоквартирного будинку, в якому створено ОСББ.
Відповідно до п. 3, 4, 6 цього Порядку зберіганню підлягають протоколи з питань визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміни умов договору з управителем. Після складання протоколу уповноважений зборами співвласник або управитель надсилає до виконавчого комітету за місцем розташування відповідного багатоквартирного будинку рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання, заяву за формою згідно з додатком 1 разом з протоколом. У разі невідповідності заяви формі, наведеній у додатку 1, відсутності в протоколі рішень з питань, зазначених у пункті 3 цього Порядку, та/або невідповідності форми протоколу формі, затвердженій Мінрегіоном, відповідальний за зберігання протоколу у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з дня надходження зазначених документів до виконавчого комітету, повертає їх заявнику із зазначенням конкретних підстав для повернення.
В ст. 12 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , закріплено, що управління багатоквартирним будинком Об'єднання здійснює через свої органи управління.
Статтею 9 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку визначено, що лише за рішенням співвласників усі функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку. Таким чином, законодавством України закріплена необхідність прийняття співвласниками багатоквартирного будинку відповідного рішення щодо передачі функцій з управління багатоквартирним будинком до ОСББ. Дане рішення оформлюється протоколом загальних зборів співвласників відповідного багатоквартирного будинку та надається до органів місцевого самоврядування.
Законодавством України передбачено особливий порядок щодо списання багатоквартирного будинку з балансу - Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2016р № 301 Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків .
Списання багатоквартирного будинку з балансу КП Жилкомсервіс відповідно до Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р № 301 письмове повідомлення може бути як від одного співвласника так і від декількох, наприклад від ОСББ. Але і в тому і в іншому випадку законодавством передбачено надання документів підтверджуючих право власності в даному будинку.
Позивач по справі долучає до матеріалів справи звернення до органів місцевого самоврядування на підставі яких, на думку позивача, повинні були б бути вчиненні певні дії з боку відповідачів для початку процедури списання багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівська в м. Харків.
Відповідно до матеріалів справи, позивач дійсно звернувся до органів місцевого самоврядування з вказаного питанння, проте допустив порушення процедури, передбаченої чинним законодавством, а саме:
В листі на ім'я Харківського міського голови від 07.06.2017 р. - було звернення від кількох різних будинків, до якого не було додано до звернення документів, що підтверджують право власності в конкретному будинку, тобто дане звернення не відповідає п. 3 Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р. № 301.
В листі на ім'я керівника Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради від 07.06.2017 р. колективне звернення Об'єднань взагалі не стосуються позовних вимог.
До листа Директору Департаменту житлового господарства з проханням передати в управління та списати з балансу багатоквартирний будинок № 5 по вул. Шатилівській в м. Харків від 14 червня 2017 р. не надано протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку, де б було закріплено рішення щодо цих питань.
Списання багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівській в м. Харків з балансу КП Жилкомсервіс може бути проведено органами місцевого самоврядування лише у відповідності до діючого законодавства України, а саме відповідно до Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р № 301, якою передбачено надання разом із заявою повідомленням відповідних документів.
Позивач по справі протягом тривалого часу звертався до відповідачів із заявами, які не відповідають нормам діючого законодавства України.
Відповідно до приписів ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, поміж іншого на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
Пунктом 4 статтею 5 КАС України, закріплено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні Дії.
Згідно приписів ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше, як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 72 КАС України Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Положеннями ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, суд дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, що є відповідачами по справі, не мали правових підстав для початку процедури списання багатоквартирного будинку № 5 по вул. Шатилівській в м. Харків.
Суд вважає, що відповідачами по справі, у вирішенні питання про списання багатоквартирного № 5 по вул. Шатилівській в м. Харків з балансу КП Жилкомсервіс , відповідно до Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016р № 301 не було допущено протиправної бездіяльності по відношенню до позивача.
На підставі викладеного суд вважає позовні вимоги Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шатилівський , Голова правління об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Алаєва Тетяна Олексіївна до Харківської міської ради, комунального підприємства Жилкомсервіс , управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки а комунального майна Харківської міської ради необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.
У разі відмови в задоволенні позовних вимог, судовий збір, сплачений позивачем не відшкодовується.
Керуючись Порядок зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирного будинку та розміщення інформації про рішення, прийняті такими зборами затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №109 від 24.02.2016 р., Порядком списання з балансу багатоквартирних будинків затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р № 301, ст. ст. 9, 10 Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку , ст. 10 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , ст. ст. 2, 5, 6, 8, 9, 19-21, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
Адміністративний позов об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шатилівський до Харківської міської ради, комунального підприємства Жилкомсервіс , управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради про визнання протиправною бездіяльності органів місцевого самоврядування та зобов'язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Харківського адміністративного апеляційного суду через Дзержинський районний суд м. Харкова протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а після складання повного судового рішення відповідно до ст. 243 КАС України - в цей же строк з дня складання повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 25.01.2019.
Головуючий суддя Шестак О.І.
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2019 |
Оприлюднено | 30.01.2019 |
Номер документу | 79446019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Шестак О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні