Ухвала
від 23.01.2019 по справі 520/10354/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

23 січня 2019 р. Справа № 520/10354/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мельникова Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Дирявої К.І.,

представника позивача - Профатило І.А.,

представника відповідача - Зміївського А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження клопотання представника відповідача про залишення позову без розгляду у справі за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (Держпром 1 під., к.16, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022) до товариства з обмеженою відповідальністю "Северський-2" (вул. Велика Панасівська, б. 106, м. Харків, 61017) про стягнення адміністративно-господарських санкцій,

В С Т А Н О В И В :

Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Северський-2 (юридична адреса: вул. Котлова, буд. 106, м. Харків, 61017, фактична адреса: вул. Велика Панасівська, буд. 106, м. Харків, 61017, ЄДРПОУ 14088872, МФО 351005, р\р 26002036125600, в АКІБ УКРСІББАНК ) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Шевченківському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції та пені за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю, в сумі 41749,86 грн.

Ухвалою суду від 26.11.2018 прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі за вищевказаним позовом.

Через канцелярію суду від представника відповідача, зокрема, надійшов відзив по справі №520/10354/18, з якого вбачається, що відповідачем вказано на обставини пропущення позивачем строку звернення до суду з даним позовом, у зв'язку з чим позов підлягає залишенню без розгляду.

В обґрунтування заявленого клопотання вказано, що згідно положень ст. 20 Закону №875-ХІІ адміністративно-господарські санкції за недотримання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів розраховуються та сплачуються підприємствами самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативів, тобто до 15 квітня 2017 року та до 15 квітня 2018 року, отже оскільки відповідачем не було у встановлені строки розраховано та сплачено адміністративно-господарські санкції за недотримання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2016 та 2017 роках, то саме 16 квітня 2017 року та 16 квітня 2018 згідно вимог п.1 ст.238 Господарського кодексу України та ст. 20 Закону України №875-ХІІ у позивача виникли підстави для звернення до суду з даним позовом. При цьому, представником відповідача вказано, що у даному випадку до даних правовідносин, відповідно до позиції Верховного суду України, що викладена у постанові від 21.02.2011 року по справі №21-9а11, необхідно застосовувати положення ст.122 КАС України, згідно з якою до суду з позовом про стягнення адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів позивач може звернутися в межах шестимісячного строку. Позивачем вказаних вимог не дотримано, оскільки позов до суду подано тільки 19.11.2018 року, у зв'язку з чим позов підлягає залишенню без розгляду.

Ухвалою суду від 13.12.2018 клопотання представника відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін - задоволено; ухвалено розгляд справи за вищевказаним позовом здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін4 призначено розгляд справи судовому засіданні.

Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав. З приводу заявленого представником відповідача клопотання про залишення позову без розгляду у зв'язку з пропущенням строку звернення до суду представником позивача вказано, що позивач був позбавлений можливості звернутися до суду даним позовом раніше, оскільки, враховуючи обмеженість фінансування, не мав змоги сплати судовий збір у встановленому законодавством порядку.

Представник відповідача у судове засідання прибув, підтримав поданий до суду відзив на позовну заяву із зазначеним у ньому клопотанням про залишення позову без розгляду у зв'язку з пропущенням строку звернення до суду з даним позовом.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, зазначає наступне.

Зі змісту наявних в матеріалах справи доказів вбачається, що Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду із позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Северський-2 адміністративно-господарських санкцій та пені за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2016 та 2017 роки.

Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" №875-XII від 21.03.1991, встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю в розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.

Згідно зі ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 9 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.

Відповідно до положень ч. 4 ст.20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Згідно із п. 2.1 Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна звітність) Звіт зайнятість і працевлаштування інвалідів , затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 року за № 117/13384, звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.

З огляду на вище наведене суд зазначає, що річний звіт за формою № 10-ПІ щодо кількості працевлаштованих інвалідів за 2016 рік відповідач повинен був надати позивачу не пізніше 01.03.2017 року та розрахувати і сплатити адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, - до 15.04.2017 року.

Вищевказане свідчить, що після 15.04.2017 року у позивача виникли підстави для стягнення несплачених санкцій за 2016 рік.

Також суд зазначає, що річний звіт за формою № 10-ПІ щодо кількості працевлаштованих інвалідів за 2017 рік відповідач повинен був надати позивачу не пізніше 01.03.2018 року та розрахувати і сплатити адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, - до 15.04.2018 року.

Вищевказане свідчить, що після 15.04.2018 року у позивача виникли підстави для стягнення несплачених санкцій за 2017 рік.

Згідно із положеннями ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно із ч. 3 ст. 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

З огляду на викладене, суд зазначає, що відлік строку на звернення до суду з даним позовом у Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів почався не з моменту, коли він дізнався про порушення, тобто проведення перевірки та складення акту за результатами проведення перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю від 07.06.2018 року, а з дня виникнення підстав, що дають право на пред'явлення передбачених законом вимог, тобто 16.04.2017 року та 16.04.2018 року відповідно.

З матеріалів справи вбачається, що із даним позовом позивач звернувся до суду 19.11.2018 року.

Таким чином, з огляду на положення приписів Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні позивачем пропущено строк звернення до суду з даним позовом.

При цьому, суд зазначає, що доводи представника позивача стосовно обмеженості фінансування та неможливості сплатити судовий збір, не можуть свідчити про обставини поважності причин пропуску позивачем строку звернення до суду з даним позовом.

Суд зазначає, що відповідно до ч.3 ст.123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Згідно з п. 8 ч.1 ст.238 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що представником позивача не надано до суду доказів поважності причин пропуску строку звернення до суду з даним позовом, а отже клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду у зв'язку з пропущенням позивачем строку на звернення до суду є таким, що підлягає задоволенню.

Отже, позовна заява Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягає залишенню без розгляду.

Керуючись ст.ст. 122, 123, 240, 243, 248, 250, 256, 294, 295, 297 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду - задовольнити.

Позовну заяву Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (Держпром 1 під., к.16, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022) до товариства з обмеженою відповідальністю "Северський-2" (вул. Велика Панасівська, б. 106, м. Харків, 61017) про стягнення адміністративно-господарських санкцій - залишити без розгляду.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали виготовлено 28 січня 2019 року.

Суддя Мельников Р.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2019
Оприлюднено30.01.2019
Номер документу79465373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/10354/18

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 10.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 10.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 10.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 10.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 10.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 10.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні