ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2019 року ЛуцькСправа № 140/2503/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Денисюка Р.С.,
при секретарі судового засідання Шепталовій А.П.,
за участю представника позивача Гончарук В.І.,
представника відповідача Копка О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сальве" до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.11.2018 № 0012651405,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сальве" (далі - ТзОВ "Сальве", позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.11.2018 № 0012651405.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 06.12.2018 відкрито провадження у справі та відповідно до приписів статей 12, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше (а.с. 1). Ухвалою суду від 22.12.2018 відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, а в подальшому ухвалою суду від 31.01.2019 справу призначено до судового розгляду на 12:00 год. 06.02.2019 (а.с. 36-37, 40).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 26.10.2018 ГУ ДФС у Волинській області було проведено фактичну перевірку аптеки №6 ТзОВ Сальве , розташованої за адресою: м. Луцьк, вул. Відродження, 20/36, за результатами якої складено акт перевірки від 26.10.2018 № 001623.
В акті перевірки зроблено висновок про несвоєчасне оприбуткування позивачем готівкових коштів у касі відокремленого підрозділу в повній сумі їх фактичних надходжень у відповідній книзі обліку на загальну суму 4322,00 грн. На підставі вказаного акту перевірки, відповідачем 13.11.2018 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0012651405, яким до позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції (штраф) в сумі 21610,00 грн.
Позивач не погоджується із висновками, викладеними в акті перевірки та оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням з тих підстав, що відокремлені підрозділи ТОВ Сальве для проведення готівкових розрахунків застосовують РРО з відображенням готівки в Книзі обліку розрахункових операцій, які зареєстровані на господарську одиницю та здійснюють щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків.
17.10.2018 в аптеці №6 ТзОВ Сальве було здійснено внутрішню заміну програмного забезпечення 1С-Підприємство на програмне забезпечення Скарб . Касиром, який працював у цей день було здійснено операцію Службова видача з реєстратора розрахункових операцій № 3000281588 на підставі чеку № 2488 на суму 321,00 грн. та з реєстратора розрахункових операцій № 3000150536 на підставі чеку № 38923 на суму 4001,00 грн. Таке вилучення оформлене як оприбуткування готівки в касу аптеки в повній сумі її фактичного надходження на підставі прибуткового касового ордеру № 1 від 17.10.2018. Кошти в сумі 4322,00 грн. було інкасовано 18.10.2018, що підтверджується відповідними документами.
Крім цього зазначає, що на виконання вимог чинного законодавства ТОВ Сальве було розроблено та затверджено Порядок оприбуткування готівки в національній валюті в касі підприємства, розрахунку ліміту залишку готівки в касі та правил здавання готівки до установи банку.
Відповідно до вказаного Порядку, у структурних підрозділах підприємства для обліку операцій з готівкою застосовується касова книга, яка ведеться в електронному вигляді за допомогою програмного забезпечення 1С Підприємство. Готівка, яка надходить до кас структурного підрозділу, оприбутковується повністю в день її одержання з оформленням прибуткового касового ордера за формою КО-1. Структурні підрозділи здають готівкову виручку до установи банку для зарахування на розрахунковий рахунок підприємства за допомогою служби інкасаторів, на підставі оформленого з банком договору.
Вважає, що позивачем належним чином було здійснено оприбуткування готівки в повній сумі їх фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових та видаткових касових ордерів. При цьому, вважає, що застосування до позивача штрафних санкцій, передбачених абзацом 3 статті 1 Указу Президента України від 12.06.1995 № 436/95 є безпідставним.
Враховуючи наведене просить позов задовольнити.
Представник відповідача у відзиві на позовну заяву (а.с. 25-26) позовні вимоги заперечив та зазначив, що проведеною перевіркою встановлено порушення вимог пунктів 5, 11 глави 2, пунктів 23, 25, 29 глави 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою Правління національного банку України 29.12.2017 № 148, а саме: не забезпечено своєчасне та в повній сумі оприбуткування готівкових коштів (в день їх фактичного надходження) в касовій книзі відокремленого підрозділу на підставі оформлених належним чином прибуткових касових ордерів/фіскальних звітних чеків РРО від 17.10.2018 на суму продажу товарів за готівку 4322,00 грн.
Також зазначає, що в ході проведення перевірки аптеки №6 ТзОВ Сальве встановлено, що останнім касова книга не ведеться. Даний факт зафіксований в акті перевірки та підтверджений поясненнями завідувача аптеки ОСОБА_3, у яких остання зазначила, що касова книга в аптеці не ведеться, видаткові касові ордери не оформляються.
Будь-яких підтверджуючих документів щодо оприбуткування готівкових коштів за 17.10.2018 в сумі 4322,00 грн. (касову книгу, прибуткові касові ордери, квитанції про здавання виручки до банку) на вимогу посадових осіб контролюючого органу надано не було. При цьому, звертає увагу, що долучена позивачем до позовної заяви копія касової книги, зареєстрована лише 02.11.2018.
У зв'язку із виявленим порушенням до позивача правомірно застосовано штрафні санкції відповідно до Указу Президента України від 12.06.1995 № 436/95, яким врегульовано питання відповідальності суб'єктів господарювання за не оприбуткування готівки в касах. На час виникнення спірних правовідносин законодавцем не прийнято будь-яких інших законів, сфера дії яких би охоплювала відносини, регламентовані вказаним Указом.
Враховуючи наведене, просить в задоволенні позову відмовити повністю.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, з підстав, наведених у позовній заяві, просила позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги заперечив, з підстав, наведених у відзиві, просив у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та такими, що підлягають до задоволення, з наступних підстав.
Судом встановлено, що 26.10.2018 посадовими особами ГУ ДФС у Волинській області відповідно до наказу про проведення перевірки від 17.10.2018 № 3604, направлень на перевірку від 17.10.2018 № 004790, № 004791 проведено фактичну перевірку господарської одиниці - аптеки № 6 ТзОВ Сальве , розташованої за адресою: м. Луцьк, вул. Відродження, 20/36.
Перевірку проведено у присутності завідувача аптеки ОСОБА_3, яка ознайомилась з вищевказаним наказом про проведення перевірки, направленнями та отримала їх копії 26.10.2018, про що свідчать розписки (а.с. 28-29).
За результатами проведеної фактичної перевірки посадовими особами ГУ ДФС у Волинській області складено акт перевірки від 26.10.2018 № 001623 (а.с. 30-31), в якому зроблений висновок про порушення відокремленим підрозділом - аптека № 6 ТзОВ Сальве пунктів 5, 11 глави 2, пунктів 23, 25, 29 глави 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою Правління національного банку України 29.12.2017 № 148 (далі - Положення № 148), а саме: не забезпечено своєчасне та в повній сумі оприбуткування готівкових коштів (в день їх фактичного надходження) в касовій книзі відокремленого підрозділу на підставі оформлених належним чином прибуткових касових ордерів/фіскальних звітних чеків РРО від 17.10.2018 на суму продажу товарів за готівку 4322,00 грн., а саме: згідно з чеком № 24884 від 17.10.2018 (РРО № 3000281588) було здійснено операцію службова видача на суму готівки 321, 00 грн.; згідно з чеком № 38923 від 17.10.2018 (РРО № 3000150536) здійснено операцію службова видача на суму готівки 4001,00 грн. Сума готівкових коштів 4322,00 грн. отримана від продажу товарів 17.10.2018 здана згідно з квитанцією банку № 1528 від 18.10.2018 (разом з готівковою виручкою за 18.10.2018) в сумі 6522,00 грн.
По виявлених у ході перевірки порушеннях завідувач аптеки ОСОБА_3 26.10.2018 надала письмове пояснення, з якого слідує, що 17.10.2018 в аптеці №6 ТзОВ Сальве здійснювалося встановлення нової програми, по касових апаратах було здійснено вилучення готівки в сумі 321,00 грн., 4001,00 грн. Дані кошти не були інкасовані, тому що аптека була закрита. При цьому зазначила, що в аптеці касова книга не ведеться, прибуткові касові ордери не оформляються. Вказані суми були інкасовані 18.10.2018 разом з готівковою виручкою за 18.10.2018 на загальну суму 6522,00 грн. відповідно до квитанції на інкасацію готівки - чек № 1528 від 18.10.2018 (а.с. 32).
З актом перевірки завідувач аптеки ознайомилася, підписала його, висловила зауваження та своїм підписом засвідчила отримання одного примірника акту (а.с. 31 зворот).
Позивач не погодившись з висновками, викладеними в акті перевірки від 26.10.2018 № 001623 подав заперечення, однак листом від 13.11.2018 ГУ ДФС у Волинській області заперечення залишено без задоволення, а висновки вказаного акту перевірки без змін (а.с. 11-12).
На підставі акту перевірки ГУ ДФС у Волинській області винесено податкове повідомлення-рішення від 13.11.2018 № 0012651405, яким до позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції (штраф) в сумі 21610,00 грн. (а.с. 13).
Вважаючи оскаржуване рішення протиправним, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до пунктів 1, 2 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі - Закон № 265/95-ВР) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148 затверджене Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі - Положення № 148), яке визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - підприємства), органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі - установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі - фізичні особи - підприємці) (далі разом у тексті - суб'єкти господарювання), фізичними особами.
Згідно з пунктом 5 Положення № 148 суб'єкти господарювання здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами через касу як коштами, одержаними як готівкова виручка, так і коштами, одержаними із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів. Суб'єкти господарювання здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.
Відповідно до підпункту 18 пункту 3 розділу 1 вказаного Положення оприбуткування готівки - проведення суб'єктами господарювання обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі/книзі обліку доходів і витрат/книзі обліку доходів/фіскальному звітному чеку/розрахунковій квитанції.
За визначеннями, наведеними у підпунктах 9, 13, 14 пункту 3 розділу 1 Положення №148 касова книга - документ установленої форми, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі; книга обліку - касова книга, книга обліку виданої та прийнятої старшим касиром готівки, книга обліку розрахункових операцій, книга обліку доходів і витрат / книга обліку доходів; книга обліку доходів і витрат / книга обліку доходів - документ установленої форми, що застосовується відповідно до законодавства України для відображення руху готівки. Форми відповідних книг обліку доходів і витрат / книг обліку доходів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, відповідно до вимог Податкового кодексу України.
Пунктом 11 Положення №148 визначено, що готівка, яка надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі. Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах фізичних осіб - підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО / занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.
Відповідно до пункту 12 Положення № 148 установа/підприємство на підставі цього Положення зобов'язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів [внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку]. Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами установи/підприємства. Розроблений порядок повинен відповідати вимогам цього Положення та не суперечити законодавству України.
На виконання вимог пункту 12 Положення № 148, ТзОВ Сальве відповідно до наказу №30-а від 25.06.2018 було розроблено та затверджено Порядок оприбуткування готівки в касах структурних підрозділів та головній касі підприємства (далі - Порядок № 30-а) (а.с. 46-48).
Пунктом 1 розділу 1 Порядку № 30-а визначено, що цей Порядок визначає механізм оприбуткування готівки в національній валюті в касах структурних підрозділів та головній касі підприємства; особливості здавання готівкової виручки до банківської установи. Цей Порядок є обов'язковим до виконання усіма структурними підрозділами підприємства та усіма співробітниками, на яких покладено обов'язок оформлення готівкових операцій.
Відповідно до пунктів 1, 2 розділу 3 Порядку № 30-а касові операції з оприбуткування готівки в національній валюті в касах структурних підрозділів підприємства здійснюються із застосуванням РРО та книги обліку розрахункових операцій (КОРО) без ведення касової книги. Облік готівки здійснюється в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків (Z-звітів) їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО та заповнення розділу 2 КОРО з внесенням інформації про готівкову виручку, службову видачу (у разі вилучення коштів для передачі її до банківської установи) початковий та кінцевий залишок готівкових коштів в РРО, а також обороти коштів в розрізі ставок ПДВ 7% та 20%.
Системний аналіз зазначених норм дає підстави для висновку, що оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО та відображення на їх підставі готівки у касовій книзі. Невиконання будь-якої з цих дій є порушенням порядку оприбуткування готівки, за яке встановлена відповідальність.
Тобто, виконання цих дій в сукупності може свідчити про належне оприбуткування готівкових коштів.
Як слідує з акту перевірки, підставою для висновків контролюючого органу щодо не оприбуткування готівкових коштів в касі структурного підрозділу ТзОВ Сальве - аптека №6 стало те, що останнім були здійснені розрахункові операції щодо вилучення грошових коштів з виконанням операції службове вилучення без оприбуткування зазначених коштів у касовій книзі 17.10.2018 на загальну суму 4322,00 грн.
З такими висновками контролюючого органу суд не погоджується, враховуючи наступне.
Як встановлено судом, на структурному підрозділі ТзОВ Сальве - аптека №6, розташована за адресою: м. Луцьк, вул. Відродження, 20/36 готівкові розрахунки проводяться із застосуванням РРО та облікові записи щодо надходження готівки здійснюються в КОРО реєстраційний № 3000281588р/4 та реєстраційний № 3000150536р/7 на підставі фіскальних звітних чеків.
З досліджених в ході судового розгляду КОРО реєстраційний № 3000281588р/4 та реєстраційний № 3000150536р/7 слідує, що позивачем сума готівкових коштів в сумі 4322,00 грн. за 17.10.2018 відображена, тобто здійснено облік зазначених готівкових коштів у повній сумі в день їх фактичного надходження у КОРО на підставі фіскального звітного чеку РРО (Z-звіт від 17.10.2018 № 2089 в сумі 321,00 грн. та Z-звіт від 17.10.2018 № 1948 в сумі 4001,00 грн.)
Відповідно до розробленого та затвердженого Порядку оприбуткування готівки в касах структурних підрозділів та головній касі підприємства ТзОВ Сальве , касові операції з оприбуткування готівки в національній валюті в касах структурних підрозділів підприємства здійснюються із застосуванням РРО та книги обліку розрахункових операцій (КОРО) без ведення касової книги.
Дану обставину щодо не ведення касової книги в аптеці № 6 підтвердила і завідувач аптеки у своїх поясненнях, наданих в ході проведення перевірки.
Пунктом 4 розділу 3 Порядку № 30-а визначено, що для здавання готівкової виручки до банку працівник структурного підрозділу проводить інвентаризацію наявних готівкових коштів в усіх РРО структурного підрозділу. Після цього вилучає кошти з РРО шляхом друкування документа службове вилучення по кожному РРО окремо.
Згідно з підпунктом 4.2 пункту 4 розділу 3 Порядку № 30-а кошти, що були вилучені протягом дня повинні бути обов'язково здані в банківську установу. У разі виникнення форс-мажорних обставин, які унеможливлюють проведення інкасації вся сума вилучених коштів повинна бути внесена до РРО документом службове внесення . Якщо ж внесення коштів до РРО призведе до перевищення ліміту каси потрібно оприбуткувати кошти до каси аптеки шляхом оформлення прибуткового та видаткового касового ордеру з внесенням запису до касової книги в електронному виглядів з подальшим роздрукуванням та оформленням згідно з Положенням № 148 в день надходження готівкових коштів.
Судом встановлено, що 17.10.2018 в аптеці №6 ТзОВ Сальве , розташованої за адресою: м. Луцьк, пр. Відродження, 20/36 було здійснено заміну програмного забезпечення 1С-Підприємство на програмне забезпечення Скарб .
Отже, заміна програмного забезпечення 1С-Підприємство на програмне забезпечення Скарб 17.10.2018 в аптеці №6 ТзОВ Сальве , унеможливила проведення інкасації коштів 17.10.2018, тому касиром, відповідно до Порядку № 30-а було здійснено операції службове вилучення з РРО № 3000281588р/4 на підставі чеку № 24884 на суму готівки 321,00 грн. та з РРО № 3000150536р/7 на підставі чеку № 38923 на суму готівки 4001,00 грн.
Надходження готівки до каси підприємства - аптеки №6 ТзОВ Сальве в сумі 4322,00 грн. проведено за прибутковим касовим ордером № 1 від 17.10.2018 та видача готівки з каси для здавання її до банку оформлена відповідним видатковим касовим ордером від 18.10.2018 на суму 4322,00 грн.
Відповідно до пункту 41 Порядку № 148 встановлено, що установи/підприємства за умови забезпечення належного зберігання касових документів мають право вести касову книгу в електронній формі за допомогою комп'ютерних засобів. Програмне забезпечення, за допомогою якого ведеться касова книга, повинне забезпечувати візуальне відображення і роздрукування кожної з двох частин аркуша касової книги ("Вкладний аркуш касової книги" та "Звіт касира"), які за формою і змістом повинні відтворювати форму та зміст касової книги в паперовому вигляді.
Суд зазначає, що позивачем централізовано через програму 1С - Підприємство ведеться касова книга, зокрема і по відокремленому підрозділу аптека № 6.
Як вбачається із витягу вказаної програми, операція по оприбуткуванню готівки за 17.10.2018 була належним чином в ній відображена, про що свідчать відповідні записи в ній.
Записи в ній відповідно формуються у хронологічному порядку після виписки прибуткового касового ордеру і в подальшому, також фіксується видаткова операція.
Ведення електронної касової книги позивачем передбачено Порядком № 30, який на думку суду, не суперечить пункту 41 Порядку № 148.
Отже, виходячи із зазначеного, суд вважає, що позивачем у відповідності до вимог Порядку № 148 повністю було оприбутковано готівку в сумі 4322,00 грн. за 17.10.2018 та відображено в електронній касовій книзі.
Суд не приймає до уваги твердження представника відповідача про те, що позивачем не ведеться касова книга на відокремленому підрозділі, оскільки вказані обставини повністю спростовані в ході судового розгляду справи доказами.
На думку суду, за наявності здійснення розрахунків через РРО згідно з Порядком № 148 її ведення є не обов'язковим.
По-друге, зазначений нормативний акт дозволяє її ведення централізовано по кожному відокремленому підрозділу в електронному варіанті (а не тільки в паперовому), що мало місце в даному випадку.
Ця одноразова операція по оприбуткуванню готівки за 17.10.2018 позивачем в електронній касовій книзі була відображена.
Відповідач при проведенні фактичної перевірки на відокремленому підрозділі не з'ясовував наявність цієї книги у позивача та відображення операцій в ній.
Також суд звертає увагу на те, що вказані документи подавались позивачем до заперечень на акт фактичної перевірки, однак не були взяті відповідачем до уваги при їх розгляді.
Суд не приймає до уваги тверджень представника відповідача про те, що касова книга за жовтень, яка долучена до позову, зареєстрована 02.11.2018, оскільки як встановлено судом вона ведеться через програму 1С - Підприємство в хронологічному порядку і в ній відображаються операції по оприбуткуванню готівки за поточний місяць. Дата 02.11.2018 - це дата роздрукування витягу вказаної книги із системи.
Крім того суд зазначає, що сума готівкових коштів 4322,00 грн., отримана від продажу товарів 17.10.2018, здана до банку 18.10.2018, що підтверджується квитанцією банку № 1528 (разом з готівковою виручкою за 18.10.2018) в сумі 6522,00 грн.
Також суд зазначає, що фактично 17.10.2018 готівкові кошти в сумі 4322,00 грн. залишалися в касі аптеки № 6 та нікуди не передавались. Згідно з наказом позивача від 02.01.2018 № 1/1-а Про встановлення ліміту каси на підприємстві для даної аптеки встановлено ліміт залишку готівки в касі в сумі 7200,00 грн. Кошти, які оприбутковані 17.10.2018 даний ліміт не перевищували.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивачем було забезпечено оприбуткування готівкових коштів в касі підприємства за 17.10.2018 у сумі 4322,00 грн., у зв'язку з чим, висновок контролюючого органу про порушення позивачем пунктів 5, 11 глави 2, пунктів 23, 25, 29 глави 3 Положення № 148 є необґрунтованим.
Щодо твердження позивача про безпідставність застосування штрафних санкцій згідно з Указом Президента України від 12.06.1995 № 436/95, то суд зазначає, що такий Указ не скасований та ним врегульовано питання відповідальності суб'єктів господарювання за не оприбуткування готівки в касах.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку суду, відповідач не довів правомірності оскаржуваного в даній адміністративній справі податкового повідомлення-рішення від 13.11.2018 № 0012651405, а тому його необхідно визнати протиправним та скасувати.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Волинській області підлягає до стягнення на користь позивача судовий розмір в розмірі 1762,00 грн., сплачений відповідно до платіжного доручення № 5434 від 30.11.2018.
В той же час, переплачена сума судового збору у розмірі 79,00 грн. може бути повернута позивачеві за його клопотанням ухвалою суду в порядку, визначеному статтею 7 Закону України Про судовий збір .
Керуючись ст.ст. 241, 242, 243 ч.3, 245, 246, 295, 297, підпункту 15.5 пункту І розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 13.11.2018 № 0012651405.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сальве" судові витрати в розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сальве" (43020, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Рівненська, 76а, код ЄДРПОУ 20148147).
Відповідач: Головне управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська обл., м. Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 39400859).
Суддя Р.С. Денисюк
Повний текст рішення складено 08 лютого 2019 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2019 |
Оприлюднено | 10.02.2019 |
Номер документу | 79689588 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні