Рішення
від 12.02.2019 по справі 400/3120/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 лютого 2019 р. № 400/3120/18 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:ОСОБА_1, АДРЕСА_1

до відповідача:Софіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області, вул. Центральна, 26, с. Софіївка, Первомайський район, Миколаївська область, 55253

про:визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1, звернулася до адміністративного суду з позовом до Софіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області про визнання протиправним та скасування рішення, оформлене листом від 08.10.2018 року вих. № 943/04-08 про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність для ведення садівництва площею 0,12 га за адресою: АДРЕСА_2; зобов'язання затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки та надання її у власність для ведення садівництва площею 0,12 га за адресою: АДРЕСА_2 площею 0,12 00 га з кадастровим номером: НОМЕР_2.

Позивач обґрунтувала позовні вимоги тим, що листом від 08.10.2018 року вих. № 943/04-08 відповідач протиправно, всупереч ст. 186-1 Земельного кодексу України, відмовив позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення садівництва в зв'язку з тим, що перед тим як затвердити проект землеустрою потрібно затвердити детальний план території відведення земельної ділянки, який згідно постанови від 25.05.2011 року № 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту містобудівної документації на місцевому рівні 09.10.2018 року будуть проводитись громадські слухання містобудівної документації. Після проведення обговорень Ваше питання буде розглянуте на позачерговій сесії.

Відповідач надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки лист від 08.10.2018 не є рішенням ради про відмову, є інформаційний листом про вирішення організаційного питання, помилково вирішила, що лист від 08.10.2018 є рішенням ради про відмову в затвердженні проекту землеустрою. Позивач 26.09.2018 звернулася до відповідача з заявою, в якій просила повернути проект землеустрою з метою вирішення питання в суді, тим самим унеможливила раду в подальшому розгляді питання про надання їй земельної ділянки.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Позивач 04.09.2017 року звернулася із заявою до відповідача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення садівництва орієнтовною площею 0,12 га за адресою: АДРЕСА_2. До заяви додано графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, також у заяві зазначено цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

05.09.2017 року відповідачем було прийнято рішення № 5 ХХІ сесії сьомого скликання Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення садівництва , яким надано дозвіл позивачу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення садівництва площею 0,12 га за адресою: АДРЕСА_2.

На підставі отриманого рішення було виготовлено та погоджено проект землеустрою. Відділ у Первомайському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області зареєстрував в Державному земельному кадастрі земельну ділянку площею 0,12 га з кадастровим номером № НОМЕР_2.

11.09.2018 позивач подала відповідачу заяву про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність разом з оригіналом такого проекту та Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Відповідач листом від 08.10.2018 року за вих. № 943/04-08 позивача повідомлено, що перед тим як затвердити проект землеустрою потрібно затвердити детальний план території відведення земельної ділянки, який згідно постанови від 25.05.2011 року № 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту містобудівної документації на місцевому рівні 09.10.2018 року будуть проводитись громадські слухання містобудівної документації. Після проведення обговорень Ваше питання буде розглянуте на позачерговій сесії.

Відповідно до ч. 6-8 ст. 118 Земельного Кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.122 Земельного Кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Ч. 6-8 ст. 186-1Земельного кодексу України визначено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати:

додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій";

надання погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;

проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, зазначеними у частинах першій - третій цієї статті, у визначений законом строк.

У висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).

Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Повторна відмова не позбавляє права розробника проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки усунути недоліки проекту та подати його на погодження.

Оскільки у листі відповідача від 08.10.2018 не зазначено недоліки проекту та не встановлено час на їх усунення, то відповідач міг відмовити тільки з підстав невідповідності проекту землеустрою вимогам закону.

Відмова не містить жодних посилань на порушення проекта яким-небудь нормам закону.

Тому відмова відповідача у затвердженні проекту землеустрою є протиправною.

Оскільки відмова відповідача у затвердженні проекту землеустрою викладена у листі, що не є рішенням ради в розумінні закону, суд вважає за необхідне для захисту інтересів позивача визнати протиправною відмову у затвердженні проекту землеустрою позивачу, оформлену листом від 08.10.2018 року.

Позивач просить зобов'язати відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для садівництва площею 0,12 га за адресою: АДРЕСА_2 площею 0,12 00 га з кадастровим номером: НОМЕР_2, що є виключною компетенцією Софіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області.

Тому суд не може перебирати на себе повноваження Софіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області та втручатись в її дискреційні повноваження. Втручання в дискреційні повноваження суб'єкта владних повноважень не можуть бути виправдані з підстав доцільності та необхідності врегулювання спірних відносин.

Але відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 245 КАС України, суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Абзацом 2 ч. 4 ст. 245 КАС України встановлено, що у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні, тому відповідач вже не може відмовити позивачу у затвердженні проекту землеустрою з підстав, зазначених у листі від 08.10.2018.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких

ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Тому позов слід задовольнити частково.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Софіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області (вул. Центральна, 20, с. Софіївка, Первомайський район, Миколаївська область, 55253, ідентифікаційний код 04376966) задовольнити частково.

2. Визнати протиправною відмову Софіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області (вул. Центральна, 20, с. Софіївка, Первомайський район, Миколаївська область, 55253, ідентифікаційний код 04376966) в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) для ведення садівництва площею 0,12 га за адресою: АДРЕСА_2, оформлену листом від 08.10.2018 року вих. № 943/04-08.

3. Зобов'язати Софіївську сільську раду Первомайського району Миколаївської області (вул. Центральна, 20, с. Софіївка, Первомайський район, Миколаївська область, 55253, ідентифікаційний код 04376966) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки та надання її у власність для ведення садівництва площею 0,12 га за адресою: АДРЕСА_2 площею 0,12 00 га з кадастровим номером: НОМЕР_2 та прийняти рішення відповідно до ст. 186-1 Земельного кодексу України.

4. У задоволенні позовних вимог про зобов'язання Софіївську сільську раду Первомайського району Миколаївської області (вул. Центральна, 20, с. Софіївка, Первомайський район, Миколаївська область, 55253, ідентифікаційний код 04376966) затвердити проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки та надання її у власність для ведення садівництва площею 0,12 га за адресою: АДРЕСА_2 площею 0,12 00 га з кадастровим номером: НОМЕР_2 відмовити.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Софіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області (вул. Центральна, 20, с. Софіївка, Первомайський район, Миколаївська область, 55253, ідентифікаційний код 04376966) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судовий збір у сумі 352,40 грн. (триста п'ятдесят дві гривні 40 коп.), сплачений квитанцією № 0.0.1207471049.1 від 10.12.2018.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

Дата ухвалення рішення12.02.2019
Оприлюднено13.02.2019
Номер документу79753897
СудочинствоАдміністративне
Суть:визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —400/3120/18

Постанова від 27.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 12.02.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні