Рішення
від 12.02.2019 по справі 420/5649/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5649/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

при секретарі: Казарян С.Б.

сторін:

позивач: Білозор О.О. (представник за ордером)

відповідачі:

Державна фіскальна служба України,

Головне управління ДФС

в Одеській області: Мунтян Є.О. (представник за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" (65091, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комітетська, будинок 14, офіс 210; код ЄДРПОУ 41738536) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8; код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5; код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправним та скасування рішення №943467/41738536 від 05.10.2018р., зобов'язання зареєструвати податкову накладну № 1 від 08.09.2018р., -

На підставі ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 06 лютого 2019 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області, в якій позивач, уточнивши позовні вимоги (вх. №854/19 від 10.01.2019 р.), просить:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №943467/41738536 від 05.10.2018р.;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати подану товариством з обмеженою відповідальністю "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" податкову накладну № 1 від 08.09.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в рамках виконання договору № 192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р. здійснювався ремонт судна. На підтвердження факту виконання умов вказаного договору надано копію договору, укладеного між ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" з ЮФ ДП "АМПУ" № 192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р., додатка №1 до договору та інших документів, що підтверджують виконання умов договору, однак в реєстрації податкової накладної № 1 від 08.09.2018р було відмовлено рішенням №943467/41738536 від 05.10.2018р. Позивач зазначає, що вказане рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для його прийняття, в ньому не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. На думку позивача, відповідачем не зазначено конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких здійснювалось зупинення реєстрації податкової накладної. Водночас, позивач вважає, що господарська операція, за результатами якої складено податкову накладну має реальний характер, відтак вважає протиправним оскаржуване рішення та таким, що підлягає скасуванню.

Від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву (а.с.209-214), в якому в обґрунтування правової позиції, зокрема, зазначено, що реєстрацію податкової накладної було зупинено та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органои рішення про реєстрацію податкової накладної. Однак рішенням Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації товариству з обмеженою відповідальністю "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" було відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. В оскаржуваному рішенні чітко зазначено які саме документи не було надано ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" разом з повідомленням, а саме за податковою накладною № 1 від 08.09.2018р . зазначено ненадання платником податку договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), в тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладні. Відтак, на думку відповідачів, оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є обґрунтованим.

Ухвалою від 12.11.2018 р. відкрито провадження по справі та визначено, що розгляд справи буде проводитись в порядку загального позовного провадження; встановлено відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву; зобов'язано Головне управління ДФС в Одеській області надати письмові докази по справі; встановлено позивачу п'ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив; встановлено відповідачу п'ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення; встановлено учасникам справи п'ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання заяв з процесуальних питань; призначено підготовче засідання по справі на 10.12.2018 р. о 10 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 10.12.2018 р., яка занесена до протоколу засідання, підготовче засідання відкладено на 09.01.2019 р. 09 год. 30 хв.

Ухвалою суду від 09.01.2019 р., яка занесена до протоколу засідання, оголошено перерву до 10.01.2019 р. 10 год. 30 хв. у зв'язку з необхідністю уточнення позовних вимог.

Ухвалою від 10 .0 1.2019р. заяву товариства з обмеженою відповідальністю "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" від 10.01.2019 р. (вх. 854/19) про зміну предмета позову прийнято до розгляду; підготовче провадження у справі закрито; призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 28.01.2019 р. о 10 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 28.01.2019 р., яка занесена до протоколу засідання, оголошено перерву до 31.01.2019р. 14 год. 30 хв.

Ухвалою суду від 31.01.2019р., яка занесена до протоколу засідання, оголошено перерву до 06.02.2019р. 15 год. 30 хв.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.

У відкритому судовому засіданні представник відповідачів позовні вимоги не визнав, заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" (65091, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комітетська, будинок 14, офіс 210; код ЄДРПОУ 41738536) зареєстровано як юридичну особу 15.11.2017р. (номер запису: 1 556 102 0000 064368).

Видами діяльності є: код КВЕД 46.14 Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткованням, суднами та літаками; код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; код КВЕД 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; Код КВЕД 33.15 Ремонт і технічне обслуговування суден і човнів (основний); Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання .

09.07.2018р. між ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" (виконавець) Южненською філією державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (замовник) укладено договір № 192-В-ЮЖФ-18 про надання послуг з ремонтування л/к "Нептун" ЮФ ДП "АМПУ" (т.1, а.с. 35-39).

ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" було сформовано податкову накладну № 1 від 08.09.2018р. (т.1, а.с. 165) та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем отримано квитанції з результатом оброки: документ прийнято, реєстрація зупинена (т.1, а.с. 166).

Зазначено виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст.201 ПК реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК № 1 від 08.09.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

28.09.2018р. ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" засобами електронного зв'язку направлено до контролюючого органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено (т.1, а.с. 167).

Комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №943467/41738536 від 05.10.2018р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 08.09.2018 р. (т.1, а.с. 170).

Позивач, не погоджуючись з зазначеним рішенням контролюючого органу, звернувся з позовом до суду, в якому просить його визнати протиправним та скасувати.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пп.16.1.2, 16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Слід зазначити, що відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з положеннями п. 20.2 ст. 20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 -1 .3 і 200 -1 .9 статті 200 -1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п.п. 14-17 Порядку №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція.

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

За змістом п. 18 Порядку №1246, на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Відповідно до п. 23 постанови Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018р. Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкової накладної була зупинена у зв'язку з тим, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Так, згідно з пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку, оприлюднених листом ДФС України від 21.03.2018р. № 959/99-99-07-18, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: 1) платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); 2) дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; 3) платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); 4) платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; 5) платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 6) платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; 7) наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом пяти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Так, судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно матеріалів справи, 09.07.2018р. між ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" (виконавець) ЮФ ДП "АМПУ" (замовник) укладено договір № 192-В-ЮЖФ-18 про надання послуг, відповідно до п.1 якого в порядку та на умовах, визначених цим договором, виконавець зобов'язується за заявкою Адміністрації протягом строку дії договору надати за плату послуги з ремонтування л/к Нептун ЮФ ДП "АМПУ" (адміністрації МП Южний ) (послуги), а Адміністрація зобов'язується прийняти та оплатити їх на умовах, викладених у цьому договорі.

За умовами п. 4.1 договору про надання послуг №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р. загальна ціна послуг за договором визначається на підставі Додатку №1 Попередня ремонтна відомість , яка є невід'ємною частиною договору, та складає 3 386 600,00 без ПДВ. Вартість наданих послуг визначається сторонами на підставі підписаної сторонами Виконавчої ремонтної відомості л/к "Нептун" портового флоту Адміністрації (доковий ремонт).

Відповідно до п. 4.2 договору про надання послуг №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р. Адміністрація протягом 10 банківських днів з дати отримання Листа про готовність прийняття судна в ремонт на підставі наданого рахунку проводить авансування виконавцю в сумі 30 % від загальної ціни послуг.

Позивач зазначив, що 17.07.2018 р. на підставі рахунку-фактури ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" №СФ-0000003 від 11.07.2018 р. ЮФ ДП "АМПУ" на підставі п. 4.2 Договору про надання послуг здійснило перерахування авансу в розмірі 30 % від ціни договору в сумі 1 219 176,00 грн., у тому числі ПДВ 203196,00 грн.

17.07.2018 р. ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" на підставі п. 201.1 ст. 201 ПК України складено податкову накладну №2 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію якої зупинено із зазначеннм таких підстав для зупинення: "ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано позивачу надати пояснення та / або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підтвердження здійснення господарських операцій ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" направлено до ДФС повідомлення №1 від 15.08.2018 р. з поясненнями та копіями документів, однак рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №890697/41738536 від 22.08.2018 р. відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 17.07.2018 р. у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів. 27.08.2018 року на вказане рішення комісії ДФС позивачем була подана скарга, за наслідками розгляду якої прийнято рішення №36776/41738536/2 від 16.10.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 08.09.2018р., на підтвердження чого надано копію квитанції №3 (т.2, а.с. 24).

Позивачем зазначено, що протягом періоду з липня по вересень 2018 року ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" із залученням субпідрядників (ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство", ТОВ "МОРАВТОТРАНСПОРТ", ТОВ з іноземними інвестиціями "Цеппелін Україна ТОВ"), з якими укладено відповідні договори, були проведені роботи з ремонту л/к "Нептун" ЮФ ДП "АМПУ" .

На підтвердження факту виконання умов договору №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р. позивачем надано копію акта №0000003 здавання - приймання наданих послуг, датованого 08.09.2018 р., за якими загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 3 306 732,36 грн., ПДВ 20% 661 346,47 грн., загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ - 3 968 078,83 грн. (т.1, а.с. 51).

Згідно матеріалів справи , 18.09.2018 р. між ДП "АМПУ" (ЮФ ДП "АМПУ") та ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС", у зв'язку із зміною сукупної вартості наданих виконавцем послуг, була укладена Додаткова угода №1 до договору про надання послуг № 192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018 р., за якою загальна ціна послуг склала 3 306 732,36 грн. (без ПДВ), ПДВ складає 661 346,47 грн. (т.1, а.с. 52).

Позивач звернув увагу, що 19.09.2018 р . на підставі рахунку-фактури позивача №СФ-0000006 від 08.09.2018 р . ЮФ ДП "АМПУ" здійснено перерахування остаточної оплати вартості наданих ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" послуг з врахуванням раніше сплаченого авансу у сумі 2 748 902,83 грн., в тому числі ПДВ 458 150,47 грн.

Податкову накладну №1 від 08.09.2018 на суму 2 748 902,83 грн. у тому числі ПДВ 458 150,47грн. було складено позивачем за наслідками виконання робіт на користь ЮФ ДП "АМПУ" на підставі договору про надання послуг № 192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р..

08.09.2018 року ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" була складена та направлена на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна №1.

Згідно до Квитанції ДФС України від 28.09.2018 року документ прийнято, а реєстрацію податкової накладної від 08.09.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено, податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

На підтвердження реальності вказаних фінансово-господарських операцій 28.09.2018 року позивачем до ДФСУ було спрямовано повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з копіями документів (17 файлів), а саме:

пояснення про господарську діяльність ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС",

договір, укладений ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" з ЮФ ДП "АМПУ" №192-ЮЖФ-18 від 09.07.2018 р.,

додаток №1 ремонтна відомість до Договору з ЮФ ДП "АМПУ" від 09.07.2018 р,

договір про співпрацю з ПАТ "Українське дунайське пароплавство" Кілійським суднобудівельно-ремонтним заводом №КСБСРЗ\67 від 26.04.2018 р.,

додаткова угода з договору про співпрацю з ПАТ "Українське Дунайське пароплавство" від 26.04.2018 р.,

додаткова угода №1 до Договору про співпрацю з ПАТ "Українське Дунайське пароплавство" від 26.04.2018 р.,

договір оренди приміщення під офіс з ТОВ "Адвокат-2004", рахунки за цим договором, акти від 15.08.2018 р.,

договір про надання послуг з ТОВ "МОРАВТОТРАНСПОРТ" №НП\15\02-18 від 15.02.2018 р.,

Лист-замовлення на виконання субпідрядних робіт ТОВ "МОРАВТОТРАСНПОРТ" по ремонту л/к "Нептун" №55\18 від 24.07.2018 р.,

рахунки та акти на сервісне обслуговування л/к "Нептун" з ТОВ "Цеппелін Україна ТОВ" №KVZP0213641,

штатний розклад ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" від 01.07.2018 р.;

рахунки-фактури та акти виконаних послуг з ремонту л/к "Нептун" для ЮФ ДП "АМПУ",

оборотно-сальдові відомості рахунки 10, 11 ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС",

банківські виписки та платіжні доручення за період з 17.07.2018р. по 31.07.2018рр.;

первинні документи (рахунки, накладні) по ремонту л/к "Нептун",

банківські виписки та платіжні доручення за період з 01.08.2018 по 31.08.2018 рр.;

банківські виписки та платіжні доручення за період з 01.09.2018 по 25.09.2018 рр.

Разом з цим, не підтвердженими належними доказами залишились обставини щодо фактичного виконання зазначених договором надання послуг.

Суд зазначає, що до таких документів відповідно до п 2.1.8 договору №192-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р. відносяться:

акти ( Приймання судна на ремонт , Постановки судна в док , Огляду судна в доці , Спуску судна з доку , Приймання судна з ремонту );

акти дифектації на кожний механізм та обладнання, яке ремонтується. Якщо цей механізм або обладнання підлягає під нагляд КТ Регістр судноплавства України (РСУ), тоді акт дефекації повинен бути погоджений з РСУ ;

приймальний акт або акт відділу технічного контролю (ВКТ) на кожний відремонтований механізм та обладнання. Якщо цей механізм або обладнання підлягає нагляду РСУ, тоді приймальний акт або акт ВКТ повинен бути погоджений з РСУ ;

акти виконаних робіт на відремонтовані механізми та обладнання;

акти здавання-приймання наданих послуг;

виконавчу ремонтну відомість;

гарантійне зобов'язання.

Відповідно до п. 4.5 договору №192-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р. надання послуг виконавцем та приймання їх результатів Адміністрацією здійснюється шляхом оформлення акту приймання судна з ремонту, підписанням виконавчої ремонтної відомості та акту здавання -приймання наданих послуг (т.1, а.с. 37).

Позивач на підтвердження факту виконання умов договору №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р. надав копію акта №0000003 здавання - приймання наданих послуг, датованого 08.09.2018 р., за яким загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 3 306 732,36 грн., ПДВ 20% 661 346,47 грн., загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ - 3 968 078,83 грн. (т.1, а.с. 51).

Однак зі змісту вказаного акту не вбачається, які саме роботи виконувались, їх перелік та обсяг.

Крім того, позивачем у складі повідомлення та до матеріалів справи не додано довіреностей, актів керівного органу платника податків, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію/послуги в інтересах платника податку для здійснення операцій, зокрема підтверджують повноваження осіб які склали та підписали Акт №0000003 здавання - приймання наданих послуг, за якими встановлено загальну вартість робіт.

Поданий позивачем до податкового органу пакет документів не дає можливості з'ясувати, на яку суму, яким чином та в якому об'ємі та чи фактично виконувалися обовязки ТОВ "МАРІН ТЕХ СЕРВІС", покладені на нього договором.

Отже, додані позивачем до повідомлення документи не розкривають фактичних обставин руху надання позивачем послуг з ремонту л/к "Нептун" ЮФ ДП "АМПУ" та/або фактичних об'ємів виконаних робіт.

Позивачем до контролюючого органу не було надано виконавчої ремонтної відомості, яка б відображала загальну вартість робіт (послуг) без ПДВ 3 306 732,36 грн., з відображенням найменування наданих послуг, їх обсягу та ціни.

Суд зауважує, що подати контролюючому органу документи, достатні для реєстрації податкової накладної, є обов'язком платника податку.

Зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної, повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання.

Сама по собі наявність господарських та/або цивільних договорів між учасниками фінансово-господарських операцій, не опосередкованих сукупністю первинних документів, що підтверджують фактичний рух товарів/послуг і коштів у процесі їх здійснення, не свідчить про реальність відповідних фінансово-господарських операцій і не може бути підставою для реєстрації податкової накладної, яка відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків.

Беручи до уваги, що обсяг поданих позивачем документів та їх зміст не дозволяє однозначно з'ясувати фактичні обставини виконання договору з надання послуг, об'ємів виконаних робіт, суми на які виконано роботи, та повноваження осіб які склали та підписали Акт №0000003 здавання - приймання наданих послуг, за яким встановлено загальну вартість робіт , суд вважає обґрунтованим висновок комісії, що надані позивачем документи були недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

За викладених обставин суд дійшов висновку, що рішення Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №943467/41738536 від 05.10.2018р. є обґрунтованим і з викладених у позові підстав скасуванню не підлягає.

Відтак, оскільки в порядку виконання обов'язку, передбаченого ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідачами доведено законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення, суд, виходячи з положень п.2 ч. 2 ст. 245 та ч. 2 ст. 9 КАС України, дійшов висновку про відмову у задоволенні позову в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №943467/41738536 від 05.10.2018р.

Щодо позовних вимог про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати подану товариством з обмеженою відповідальністю "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" податкову накладну № 1 від 08.09.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п. 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відтак, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не підлягає скасуванню то, відповідно відсутні підстави для задоволення похідних позовних вимог про зобов'язання відповідача вчинити певні дії, в зв'язку з чим суд також відмовляє в їх задоволенні.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно зясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов'язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв'язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, враховуючи, що суд дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволенні позову повністю, судові витрати сплачені позивачем не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "МАРІН ТЕХ СЕРВІС" (65091, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Комітетська, будинок 14, офіс 210; код ЄДРПОУ 41738536) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8; код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5; код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправним та скасування рішення №943467/41738536 від 05.10.2018р., зобов'язання зареєструвати податкову накладну № 1 від 08.09.2018р.,- відмовити.

Рішення може бути оскаржено до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 12.02.2019р.

Суддя Г.П. Самойлюк

.

Дата ухвалення рішення12.02.2019
Оприлюднено13.02.2019
Номер документу79754305
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення №943467/41738536 від 05.10.2018р., зобов'язання зареєструвати податкову накладну № 1 від 08.09.2018р., - На підставі ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 06 лютого 2019 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення

Судовий реєстр по справі —420/5649/18

Постанова від 31.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 12.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні