П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/5649/18 Головуючий в 1 інстанції: Самойлюк Г. П.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Вербицької Н.В., судді -Шеметенко Л.П. при секретарі -Поповій К.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю МАРІН ТЕХ СЕРВІС на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2019 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю МАРІН ТЕХ СЕРВІС до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання зареєструвати податкову накладну,-
В С Т А Н О В И В:
В жовтні 2018 року ТОВ МАРІН ТЕХ СЕРВІС (надалі - позивач, Товариство) звернулось до суду з адміністративним позовом до ДФС України (надалі - відповідач-1, ДФС), ГУ ДФС в Одеській області (надалі - відповідач-2, ГУ ДФС), в якому, з врахуванням уточнень позовних вимог (вх. №854/19 від 10.01.2019 року) просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №943467/41738536 від 05.10.2018 року;
- зобов`язати ДФС зареєструвати податкову накладну №1 від 08.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що спірне рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для його прийняття, в ньому не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. На думку позивача, відповідачем не зазначено конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких здійснювалось зупинення реєстрації податкової накладної. Водночас, позивач вважає, що господарська операція, за результатами якої складено податкову накладну має реальний характер.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06.02.2019 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, Товариство подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти по справі нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що Товариство зареєстровано як юридичну особу 15.11.2017 року (номер запису: 1 556 102 0000 064368).
Видами діяльності є: код КВЕД 46.14 Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткованням, суднами та літаками; код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; код КВЕД 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; Код КВЕД 33.15 Ремонт і технічне обслуговування суден і човнів (основний); Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання.
09.07.2018 року між позивачем - ТОВ МАРІН ТЕХ СЕРВІС (виконавець) та ЮФ ДП АМПУ (замовник) укладено договір №192-В-ЮЖФ-18 про надання послуг, відповідно до п.1 якого в порядку та на умовах, визначених цим договором, виконавець зобов`язується за заявкою Адміністрації протягом строку дії договору надати за плату послуги з ремонтування л/к Нептун ЮФ ДП АМПУ (адміністрації МП Южний ) (послуги), а Адміністрація зобов`язується прийняти та оплатити їх на умовах, викладених у цьому договорі.
За умовами п.4.1 договору про надання послуг №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018 року загальна ціна послуг за договором визначається на підставі Додатку №1 Попередня ремонтна відомість , яка є невід`ємною частиною договору, та складає 3386600,00 без ПДВ. Вартість наданих послуг визначається сторонами на підставі підписаної сторонами Виконавчої ремонтної відомості л/к "Нептун" портового флоту Адміністрації (доковий ремонт).
Відповідно до п.4.2 договору про надання послуг №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018 року Адміністрація протягом 10 банківських днів з дати отримання Листа про готовність прийняття судна в ремонт на підставі наданого рахунку проводить авансування виконавцю в сумі 30% від загальної ціни послуг.
17.07.2018 року на підставі рахунку-фактури Товариства №СФ-0000003 від 11.07.2018 року та п.4.2 Договору про надання послуг ЮФ ДП АМПУ здійснило перерахування позивачу авансу в розмірі 30% від ціни договору в сумі 1219176,00 грн., у тому числі ПДВ 203196,00 грн..
Отримавши такий аванс, Товариство 17.07.2018 року на підставі п.201.1 ст.201 ПК України склало податкову накладну №2 та направило її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, однак реєстрацію цієї накладної було зупинено із зазначенням таких підстав для зупинення: "ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На підтвердження здійснення господарських операцій Товариством направлено до ДФС повідомлення №1 від 15.08.2018 року з поясненнями та копіями документів, однак рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №890697/41738536 від 22.08.2018 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 17.07.2018 року у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів.
27.08.2018 року на вказане рішення комісії ДФС позивачем була подана скарга, яка була задоволена, а податкова накладна №2 від 17.07.2018 року була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція від 13.09.2018 року).
В період з липня по вересень 2018 року Товариство із залученням таких субпідрядників, як ПрАТ Українське Дунайське пароплавство , ТОВ МОРАВТОТРАНСПОРТ , ТОВ з іноземними інвестиціями Цеппелін Україна ТОВ , з якими укладено відповідні договори, були проведені роботи з ремонту л/к "Нептун" ЮФ ДП АМПУ .
На підтвердження факту виконання умов договору №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018р. позивачем надано копію акта №ОУ-0000003 здавання - приймання наданих послуг, датованого 08.09.2018 року, за якими загальна вартість робіт (послуг) без ПДВ склала 3306732,36 грн., ПДВ 20% 661346,47 грн., загальна вартість робіт (послуг) з ПДВ - 3968078,83 грн..
08.09.2018 року Товариством була складена та направлена на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна №1.
18.09.2018 року між ДП АМПУ (ЮФ ДП АМПУ ) та Товариством, у зв`язку із зміною сукупної вартості наданих виконавцем послуг, була укладена Додаткова угода №1 до договору про надання послуг №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018 року, за якою загальна ціна послуг склала 3306732,36 грн. (без ПДВ), ПДВ складає 661346,47 грн..
19.09.2018 року на підставі рахунку-фактури позивача №СФ НОМЕР_1 від 08.09.2018 року ЮФ ДП АМПУ здійснено перерахування остаточної суми вартості наданих Товариством послуг з врахуванням раніше сплаченого авансу.
Податкову накладну №1 від 08.09.2018 року на суму 2748902,83 грн. у тому числі ПДВ 458150,47 грн. було складено позивачем за наслідками виконання робіт на користь ЮФ ДП АМПУ на підставі договору про надання послуг №192-В-ЮЖФ-18 від 09.07.2018 року.
Згідно квитанції ДФС України від 28.09.2018 року документ прийнято, а реєстрацію податкової накладної №1 від 08.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
На підтвердження реальності вказаних фінансово-господарських операцій 28.09.2018 року позивачем до ДФС було спрямовано повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з копіями документів (17 файлів), а саме:
- пояснення про господарську діяльність ТОВ МАРІН ТЕХ СЕРВІС ;
- договір, укладений ТОВ МАРІН ТЕХ СЕРВІС з ЮФ ДП АМПУ №192-ЮЖФ-18 від 09.07.2018 року;
- додаток №1 ремонтна відомість до Договору з ЮФ ДП АМПУ від 09.07.2018 року;
- договір про співпрацю з ПАТ Українське дунайське пароплавство Кілійським суднобудівельно-ремонтним заводом №КСБСРЗ\67 від 26.04.2018 року;
- додаткова угода з договору про співпрацю з ПАТ Українське Дунайське пароплавство від 26.04.2018 року;
- додаткова угода №1 до Договору про співпрацю з ПАТ Українське Дунайське пароплавство від 26.04.2018 року;
- договір оренди приміщення під офіс з ТОВ Адвокат-2004 , рахунки за цим договором, акти від 15.08.2018 року;
- договір про надання послуг з ТОВ МОРАВТОТРАНСПОРТ №НП\15\02-18 від 15.02.2018 року;
- Лист-замовлення на виконання субпідрядних робіт ТОВ МОРАВТОТРАСНПОРТ по ремонту л/к "Нептун" №55\18 від 24.07.2018 року;
- рахунки та акти на сервісне обслуговування л/к "Нептун" з ТОВ Цеппелін Україна ТОВ №KVZP0213641;
- штатний розклад ТОВ МАРІН ТЕХ СЕРВІС від 01.07.2018 року;
- рахунки-фактури та акти виконаних послуг з ремонту л/к "Нептун" для ЮФ ДП АМПУ ,
- оборотно-сальдові відомості рахунки 10, 11 ТОВ МАРІН ТЕХ СЕРВІС ;
- банківські виписки та платіжні доручення за період з 17.07.2018 року по 31.07.2018 року;
- первинні документи (рахунки, накладні) по ремонту л/к "Нептун";
- банківські виписки та платіжні доручення за період з 01.08.2018 року по 31.08.2018 року;
- банківські виписки та платіжні доручення за період з 01.09.2018 року по 25.09.2018 року.
Комісією ГУ ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято спірне рішення №943467/41738536 від 05.10.2018 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 08.09.2018 року.
Підставою відмови зазначено ненадання платником податку договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), в тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладні.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку, що подані позивачем документи та їх зміст не дозволяє однозначно з`ясувати фактичні обставини виконання договору з надання послуг, об`ємів виконаних робіт, суми на які виконано роботи, та повноваження осіб які склали та підписали Акт здавання - приймання наданих послуг №0000003, за яким встановлено загальну вартість робіт, а тому висновок комісії ДФС про недостатність документів наданих позивачем для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної є обґрунтованим.
Колегія суддів не може погодитись з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Пунктом 201.16 ст.201 Податкового кодексу України (тут та надалі в редакції, яка діяла протягом жовтня 2018 року) встановлено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Редакція п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України змінена на підставі Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 року №2245-VIII (надалі - Закон № 2245-VIII).
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
21.02.2018 року на виконання вимог Закону №2245-VIII Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №117).
Підпунктами 3, 4 п.13 Порядку №117 зазначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
- критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
- пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.21 Порядку №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Окремими положеннями Порядку №117 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України.
До 25 травня 2018 року був чинним наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Наказ №567).
Саме положеннями п.6 Критеріїв, які затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, відповідач обґрунтовував правомірність спірного рішення у відзиві на позов, в апеляційній скарзі та під час апеляційного розгляду.
Колегія суддів вважає таку позицію відповідача помилковою, оскільки вищевказаний наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 втратив свою чинність 25.05.2018 року, тобто ще до моменту виникнення спірних відносин, а тому цей наказ не міг бути підставою для прийняття спірного рішення.
Крім того, з квитанції від 28.09.2018 року про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 08.09.2018 року (т.1 а.с.166) вбачається, що ця податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 08.09.2018 року та подальша відмова в її реєстрації обґрунтовується Критеріями ризиковості платника податку, які визначені листом Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року за погодженням з Міністерством фінансів України від 22.03.2018 року (надалі - Лист №959/99-99-07-18).
Згідно пп.1.6 п.1 Листа №959/99-99-07-18 встановлено, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Як вбачається з матеріалів справи, та не спростовано доводами відповідача, жодного посилання на конкретний критерій, визначений у пп.1.6 не наведено. Також, у Квитанції фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Конкретного переліку документів не вказано.
З матеріалів справи вбачається, що Товариством подано до податкового органу повідомлення щодо подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено.
Комісією податкового органу, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, незважаючи на вищевказане повідомлення Товариства та додані до нього документи, підтверджуючі факти, викладені у повідомленні, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З прийнятого Комісією рішення вбачається, що останнє не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття податкової накладної, а лише містить загальну фразу про те, що причиною прийняття рішення є ненадання платником податку письмових пояснень, договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій.
У рішенні не зазначено, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Таким чином, колегія суддів робить висновок, що податковим органом не дотримано вимог п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та не наведено конкретної підстави для відмови в реєстрації податкової накладної, поданої позивачем до реєстрації.
Колегія суддів вважає, що позивачем надано до податкового органу належні документальні підтвердження реальності тієї господарської операції з ремонту судна, за наслідками якої ним було сформовано податкову накладну №1 від 08.09.2018 року.
Також колегія суддів зауважує, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні ст.117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України.
В даному випадку, запроваджені листом ДФС №959/99-99-07-18 критерії ризикованості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси необмеженого кола фізичних та юридичних осіб, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Враховуючи не зазначення податковим органом відсутності конкретних підстав для прийняття спірного рішення, а також суперечливість нормативного регулювання критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, колегія суддів вважає, що зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 08.09.2018 року та відмова в її реєстрації є неправомірною.
Виходячи з викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції помилково прийшов до висновку про обґрунтованість та правомірність рішення комісії ГУ ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №943467/41738536 від 05.10.2018 року.
За таких підстав колегія суддів вважає за необхідне задовольнити апеляційну скаргу.
Керуючись ст.315, ст.317, ст.321, ст.322, ст.325, ст.329 КАС України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю МАРІН ТЕХ СЕРВІС - задовольнити.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2019 року - скасувати, прийняти нову постанову, якою позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю МАРІН ТЕХ СЕРВІС - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №943467/41738536 від 05 жовтня 2018 року.
Зобов`язати Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №1 від 08 вересня 2018 року подану товариством з обмеженою відповідальністю МАРІН ТЕХ СЕРВІС в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю МАРІН ТЕХ СЕРВІС (код ЄДРПОУ 41738536) судовий збір у розмірі 8810 (вісім тисяч вісімсот десять) гривні 00 копійок.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено та підписано 30 травня 2019 року.
Головуючий суддя Кравченко К.В. Судді Вербицька Н. В. Шеметенко Л.П.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2019 |
Оприлюднено | 31.05.2019 |
Номер документу | 82078076 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Кравченко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні