Постанова
від 05.02.2019 по справі 821/1029/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 лютого 2019 р.м.ОдесаСправа № 821/1029/18

Категорія: 8.3.3 Головуючий в 1 інстанції: Кисильова О.Й.

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Потапчук В.О.

суддів: Шляхтицький О.І. , Семенюк Г.В.

при секретарі Алексєєвій Н.М.

за участю представника позивача Андрєєва Д.В.

представників скаржника Смолінкіної Т.С., Козлова А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2018 року прийнятого у відкритому судовому засіданні о 10:52 год. у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК" Херсонський ливарний завод" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

В С Т А Н О В И В :

Короткий зміст позовних вимог.

У травні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ТПК" Херсонський ливарний завод" (далі - ТОВ "ТПК" Херсонський ливарний завод", позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач, ГУ ДФС), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 01 березня 2018 року № 0000731422.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2018 року адміністративний позов ТОВ "ТПК" Херсонський ливарний завод" задоволено.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги.

Не погоджуючись з вказаним рішенням ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі звернулося до суду з апеляційною скаргою, у якій зазначено, що рішення винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим скаржник просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Окрім того, скаржник зазначає, що згідно баз даних ЄРПН, контрагенти постачальники позивача не здійснювали придбання товарів, які в подальшому реалізовано ТОВ ТПК Херсонський ливарний завод , що свідчить про відсутність джерела походження товарів

До того ж, у контрагентів відсутні підтвердження взаємовідносин із сторонніми організаціями з отримання послуг з оренди офісу та складських приміщень.

У перевізників щодо яких складені товарно-транспортні накладні відсутні автотранспортні засоби (підтверджено фінансовим звітом суб'єкта малого підприємства), згідно якого основні засоби на підприємстві відсутні .

Ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 20 листопада 2018 року відкрито апеляційне провадження у справі.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно приписів ст. 310 КАС України справу розглянуто у судовому засіданні.

Обставини справи.

ТОВ "ТПК" Херсонський ливарний завод" зареєстроване 16 листопада 2007 року за № 14991020000009156 та розташоване за адресою: 73000, Херсонська область, Херсон, вул. Дорофеєва, 28, кв. 6. Товариство взяте на облік Херсонською ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області 16 листопада 2007 року за № 16477. Видами діяльності позивача є: лиття сталі (24.52, основний), лиття легких кольорових металів (24.53), лиття інших кольорових металів (24.54), неспеціалізована оптова торгівля (46.90), роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціальних магазинах (47.79).

09 лютого 2018 року Головним управлінням ДФС у Херсонській області на підставі наказу про проведення перевірки від 26 січня 2018 року № 137, який 29 січня 2018 року вручено головному бухгалтеру Товариства Бохонській І.М., проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Торгівельно-промислова компанія "Херсонський Ливарний Завод" (код 35469414) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками: ПП "Трайгон-Херсон-Південь" у лютому-березні 2017 року, ТОВ "ОПТ-Капитал" у квітні, вересні, жовтні 2017 року, ТОВ "Трейд-Економ" у квітні-жовтні 2017 року, ПП "Добробут Трейд", ПП "Херсонбудстар" у вересні 2017 року, подальшого використання, реалізації придбаних у контрагентів-постачальників товарно-матеріальних цінностей, відображення здійснених фінансово-господарських операцій у податковій звітності.

12 лютого 2018 року за результатами перевірки складено Акт № 30/21-22-14-04/35469414 (далі - Акт № 30), яким встановлені порушення ТОВ "ТПК" Херсонський Ливарний Завод" п. 44.1, п.44.6 ст. 44, пп.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198 Податкового Кодексу України за період з 01 лютого 2017 року по 31 жовтня 2017 року, а саме: завищено податковий кредит на загальну суму ПДВ 1 584 212,00 грн., що призвело до заниження суми позитивного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд.18) на загальну суму ПДВ 1 584 212 грн. в т.ч: - у березні 2017 року на суму 68 140 грн.; - у квітні 2017 року на суму 183 446 грн.; - у травні 2017 року на суму 142 293 грн.; - у червні 2017 року на суму 190 930 грн.; - у липні 2017 року на суму 70 997 грн.; - у серпні 2017 року на суму 313 091 грн.; - у вересні 2017 року на суму 348 897 грн.; - у жовтні 2017 року на суму 266 416 грн.

На підставі висновків Акта № 30 відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 01 березня 2018 року № 0000731422, яким збільшив ТОВ "ТПК" Херсонський ливарний завод" грошове зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 2 376 318,00 грн. (основне зобов'язання - 1 584 212,00 грн., штрафні санкції - 792 106,00 грн.).

Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду з даним позовом.

Висновок суду першої інстанції.

Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що за результатами дослідження письмових доказів, наданих позивачем на підтвердження господарських відносин між ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" та контрагентами-постачальниками ПП "Трайгон-Херсон-Південь", ТОВ "ОПТ-Капитал", ТОВ "Трейд-Економ", ПП "Добробут Трейд", ПП "Херсонбудстар" судом встановлено факт придбання позивачем товарів, послуг, оплата їх вартості підтверджується документально, господарські операції належним чином відображені у бухгалтерському обліку та податковій звітності позивача.

Колегія суддів вважає такий висновок суду першої інстанції правильним та таким, що відповідає вимогам Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту - КАС України) та Податковому кодексу України (надалі по тексту - ПК України).

Джерела права й акти їх застосування.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до пп. 14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно статті 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Оцінка суду.

З урахуванням викладеного, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до податкового кредиту є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності, який має бути фактично здійсненим і підтвердженим належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Так, колегія суддів зазначає, що предметом досліджень податкового органу під час перевірки були фінансово-господарські відносини позивача з ПП "Трайгон-Херсон-Південь", ТОВ "ОПТ-Капитал", ТОВ "Трейд-Економ", ПП "Добробут Трейд", ПП "Херсонбудстар".

Так, колегією суддів встановлено, що 01 лютого 2017 року між ПП "Трайгон-Херсон-Південь" (Продавець) та ТОВ "ТПК" Херсонський ливарний завод" (Покупець) укладений договір поставки № 01/02-06, відповідно до якого Продавець зобов'язався поставити Покупцю матеріали для ливарного виробництва, а саме: чавун переробний ПЛ, чавун ливарний Л, ферросиліцій, сілікокальцій, феромарганець та інші матеріали.

Відповідно до п.п. 2.1 - 2.3 вказаного Договору ціна товару договірна та спочатку визначається Продавцем, виходячи з цін, що склалися на ринку на момент укладання договору і узгоджується Продавцем. Оплата здійснюється у розмірі 100 % протягом 30 календарних днів з моменту відвантаження товару. Транспортні витрати здійснюються за рахунок Продавця. Асортимент, кількість і ціна товару узгоджується заздалегідь письмово, шляхом подачі заявки факсом або в усній формі по телефону і супроводжується випискою рахунка продавця. Фактичні об'єми товару і сума постачання вказуються у видаткових накладних та ТТН, які є складовою і невід'ємною частиною Договору (п.п.1.2, 1.3 Договору). Датою постачання товару вважається дата, вказана у видаткових накладних та ТТН.

На підтвердження реалізації вказаного договору позивачем надано суду наступні первинні документи: рахунок-фактуру від 22 березня 2017 року № СФ-0000078 на суму 408 840,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 22 березня 2017 року № РН-0000061 на суму 408 840,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 22 березня 2017 року № ТХ-0000061, відповідно до якої автомобільний перевізник ПП "А-Оптторгсервіс", водій ОСОБА_6 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. 10 Східна, 39 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трайгон-Херсон-Південь" зареєструвало податкову накладну від 22 березня 2017 року № 24.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун ливарний Л- 1, 2 у кількості 37,5 т вартістю 281 250,00 грн., сплав алюмінієвий АП ГОСТ 26251-84 - 460 кг вартістю 26 450,00 грн. та лінгосульфонат порошкоподібний 2000 кг 33 000,00 грн.

Крім того, на виконання вимог договору від 01 лютого 2017 року № 01/02-06 позивачем надано: рахунок-фактуру від 27 лютого 2017 року № СФ -0000047 на суму 380 832,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 27 лютого 2017 року № РН-0000027 на суму 380 832,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 27 лютого 2017 року № 27, відповідно до якої автомобільний перевізник ПП "А-Оптторгсервіс", водій ОСОБА_6 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. 10 Східна, 39 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трайгон-Херсон-Південь" зареєструвало податкову накладну від 27 лютого 2017 року № 30.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ 2 у кількості 37,750 т вартістю 262 362,50 грн., сплав алюмінієвий АП ГОСТ 26251-84 - 300 кг вартістю 17 499,00 грн. та сплав цинковий ЦП ГОСТ 26251-84 - 450 кг - 37 498,50 грн.

Окрім того, позивачем надано виписку з банківського рахунку ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" за період з 01 березня 2017 року до 10 травня 2017 року, згідно якої Товариством здійснено проплати на р/р контрагента 2600931203101, згідно договору від 01 лютого 2017 року № 01/02-06 на загальну суму 789 672,00 грн., що, як встановлено судом, відповідає сумі товару, поставленого 27 лютого 2017 року та 22 березня 2017 року.

03 квітня 2017 року між ТОВ "ОПТ-Капітал" (Продавець) та ТОВ "ТПК" Херсонський ливарний завод" (Покупець) укладений договір поставки №030417/1, за умовами якого Продавець зобов'язався поставити Покупцю матеріали для ливарного виробництва, а саме: чавун переробний ПЛ2, чавун ливарний Л-1, 2, ферросиліцій, сілікокальцій, ферромарганець та інші матеріали.

Згідно п.п. 2.1 - 2.3 вказаного Договору ціна товару договірна та спочатку визначається Продавцем, виходячи з цін, що склалися на ринку на момент укладання договору і узгоджується продавцем. Оплата здійснюється у розмірі 100 % протягом 30 календарних днів з моменту відвантаження товару. Транспортні витрати здійснюються за рахунок Продавця. Асортимент, кількість і ціна товару узгоджується заздалегідь письмово, шляхом подачі заявки факсом або в усній формі по телефону і супроводжується випискою рахунка продавця. Фактичні об'єми товару і сума постачання вказуються у видаткових накладних та ТТН, які є складовою і невід'ємною частиною Договору (п.п. 1.2, 1.3 Договору). Датою постачання товару вважається дата, вказана у видаткових накладних та ТТН.

На підтвердження виконання умов вказаного договору позивач надав наступні первинні документи:

1) рахунок-фактуру від 20 квітня 2017 року № СФ-0000083 на суму 496 992,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 20 квітня 2017 року № РН-0000059 на суму 496 992,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 20.04.2017 року № 59, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "ОПТ-Капітал" зареєструвало податкову накладну від 20 квітня 2017 року № 70.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: феросиліцій ФС-45 у кількості - 3,200 т вартістю 70 400,00 грн., феромарганець ФМН-78 у кількості - 2 т вартістю 70 000,00 грн., сілікокальцій СК-30 у кількості - 0,400 т вартістю 19 200,00 грн., чавун переробний ПЛ2 у кількості - 34,080 т вартістю 238 560,00 грн., дріб сталева лита поліпшена ДСЛУ 1,8 мм ГОСТ 11964-81 у кількості - 1 т вартістю 16 000,00 грн.

2) рахунок-фактуру від 05 вересня 2017 року № СФ-0000273 на суму 442 632,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 05 вересня 2017 року № РН-0000177 на суму 442 632,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 22 вересня 2017 року № ОК-0000178, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "ОПТ-Капітал" зареєструвало податкову накладну від 05 вересня 2017 року № 13.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний Л - 1, 2 у кількості 28,400 т вартістю 261280,00 грн., сілікокальцій СК-30 - 0,700 т вартістю 33 600,00 грн. лігносульфонат порошкоподібний - 2280,00 кг - 37620,00 грн., дріб сталева лита поліпшена ДСЛУ 1,8 мм ГОСТ 11964-81 у кількості - 1 т вартістю 16200,00 грн., фенолоальдегідна смола SQJ610 - 480 кг - 20160,00 грн.

3) рахунок-фактуру від 22 вересня 2017 року № СФ-0000309 на суму 538 824,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 22 вересня 2017 року № РН-0000188 на суму 538 824,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 22 вересня 2017 року № ОК-0000178, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_8 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "ОПТ-Капітал" зареєструвало податкову накладну від 22 вересня 2017 року № 47.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ 2 у кількості 32,600 т вартістю 299 920,00 грн., сілікокальцій СК-30 - 1 т вартістю 50 000,00 грн. та феромарганець ФМН-78 - 1 т - 37 000,00 грн., ферохром Фх-800 -850 кг - 39 100 грн., ферросіліцій ФС-45 - 1 т - 23 000,00 грн.

4) рахунок-фактуру від 10 жовтня 2017 року № СФ-0000340 на суму 268 296,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 10 жовтня 2017 року № РН-0000211 на суму 268 296,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 10 жовтня 2017 року № ОК-0000211, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_8 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. вул. Суботи, 38- м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "ОПТ-Капітал" зареєструвало податкову накладну від 10 жовтня 2017 року № 13.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: феромарганець ФМН-78 - 1 т - 37 000,00 грн., ферохром Фх-800 - 1890 кг - 86 940 грн., ферросіліцій ФС-45 - 2 т - 46 000,00 грн., сплав алюмінієвий АП ГОСТ 26251-84 - 30 кг, - 18000,00 грн., сплав цинковий ЦП ГОСТ 26251-84 - 200 кг - 15 000,00 грн., фенолоальдегідна смола SQJ610 - 480 кг - 20 640 грн.

5) рахунок-фактуру від 20 жовтня 2017 року № СФ-0000364 на суму 383 160,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 20 жовтня 2017 року № РН-0000226 на суму 383 160,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 20 жовтня 2017 року № ОК-0000226, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_8 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "ОПТ-Капітал" зареєструвало податкову накладну від 20 жовтня 2017 року № 37.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний Л - 1, 2 у кількості 28,400 т вартістю 269 800,00 грн., лігносульфонат порошкоподібний - 3 000,00 кг - 49 500,00 грн.

6) рахунок-фактуру від 24 жовтня 2017 року № СФ-0000366 на суму 358 800,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 24 жовтня 2017 року № РН-0000228 на суму 358 800,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 24.10.2017 року № ОК-0000228, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_8 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "ОПТ-Капітал" зареєструвало податкову накладну від 24 жовтня 2017 року № 41.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю чавун переробний ПЛ2 у кількості 32,500 т вартістю 299 000,00 грн.

Також позивачем надано виписку з банківського рахунку ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" за період з 02 червня 2017 року по 05 грудня 2017 року, згідно якої здійснено переведення коштів на р/р контрагента 26001010034972, 2600131335101 на виконання договору від 03 квітня 2017 року № 030417/1.

10 квітня 2017 року між ТОВ "Трейд-Економ" (Продавець) та ТОВ "ТПК" Херсонський ливарний завод" (Покупець) укладений договір поставки № 48, відповідно до якого Продавець зобов'язався поставити Покупцю матеріали для ливарного виробництва, а саме: чавун переробний ПЛ2, чавун ливарний Л-1, 2, ферросиліцій, сілікокальцій, ферромарганець та інші матеріали.

Відповідно до п.п. 2.1 - 2.3 вказаного Договору ціна товару договірна та спочатку визначається Продавцем, виходячи з цін, що склалися на ринку на момент укладання договору і узгоджується Продавцем. Оплата здійснюється у розмірі 100 % протягом 30 календарних днів з моменту відвантаження товару. Транспортні витрати здійснюються за рахунок продавця. Асортимент, кількість і ціна товару узгоджується заздалегідь письмово, шляхом подачі заявки факсом або в усній формі по телефону і супроводжується випискою рахунка продавця. Фактичні об'єми товару і сума постачання вказуються у видаткових накладних та ТТН, які є складовою і невід'ємною частиною Договору (п.п. 1.2, 1.3 Договору). Датою постачання товару вважається дата, вказана у видаткових накладних та ТТН.

На підтвердження виконання вказаного договору позивачем надано суду наступні первинні документи:

1) рахунок-фактуру від 27 квітня 2017 року № СФ-0000032 на суму 350 100,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 27 квітня 2017 року № РН-0000016 на суму 350 100,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 27 квітня 2017 року № ОК-0000016, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 27 квітня 2017 року № 19.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун ливарний Л-1, 2 у кількості 38,900 т, вартістю 291 750,00 грн.

2) рахунок-фактуру від 28 квітня 2017 року № СФ-0000024 на суму 368 874,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 28 квітня 2017 року № РН-0000012 на суму 368 874,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 28 квітня 2017 року № ОК-0000012, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 28 квітня 2017 року № 21.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 у кількості 37,950 т, вартістю 307395,00 грн.

3) рахунок-фактуру від 13 травня 2017 року № СФ-0000050 на суму 437 646,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 13 травня 2017 року № РН-0000035 на суму 437 646,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 13 травня 2017 року № ТЕ-0000035, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив доставку вантажу на адресу: м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 13 травня 2017 року № 21.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун ливарний Л-1, 2 у кількості 36,460 т, вартістю 291 680,00 грн., лігносульфонат порошкоподібний - 1050 кг - 17 325,00 грн., дріб сталева лита поліпшена ДСЛУ 1,8 мм ГОСТ 11964-81 - 1 т - 16 300,00 грн., ферохром Фх-800 - 985 кг - 39 400,00 грн.

4) рахунок-фактуру від 12 червня 2017 року № СФ-0000157 на суму 493 656,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 12 червня 2017 року № РН-0000132 на суму 493 656,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 12 червня 2017 року № ТЕ-0000132, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 12 червня 2017 року № 33.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 у кількості 33,800 т, вартістю 273 780,00 грн., сілікокальцій СК-30 - 0,400 т, 19 200,00 грн., ферромарганець ФМН-78 - 2 т - 70 000,00 грн., ферросіліцій ФС-45 - 2,200 т - 48 400 грн.

5) рахунок-фактуру від 16 червня 2017 року № СФ-0000159 на суму 448 110,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 16 червня 2017 року № РН-0000133 на суму 448 110,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 16 червня 2017 року № ТЕ-0000133, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 16 червня 2017 року № 45.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 у кількості 36,700 т, вартістю 297 270,00 грн., фенолоальдегідна смола SQJ610 - 480 кг - 202 80,00 грн., лігносульфонат порошкоподібний - 1350 кг - 22 275,00 грн., ферохром Фх-800 - 840 кг - 33 600,00 грн.

6) рахунок-фактуру від 28 липня 2017 року № СФ-0000236 на суму 230 520,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 28 липня 2017 року № РН-0000198 на суму 230 520,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 28 липня 2017 року № ТЕ-0000198, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 28 липня 2017 року № 40.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 у кількості 22,600 т, вартістю 192 100,00 грн.

7) рахунок-фактуру від 10 серпня 2017 року № СФ-0000272 на суму 610 341,60 грн. з ПДВ, видаткові накладні від 10 серпня 2017 року: № РН-0000226, № РН-0000227 на суму 262 140,00 грн. та 348 201,60 грн. з ПДВ, відповідно, товарно-транспортна накладна від 10.08.2017 року № ТЕ-0000226, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкові накладні від 10 серпня 2017 року № 20, № 21.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун ливарний Л - 1, 2 у кількості 31,540 т, вартістю 290168,00 грн., ферросиліцій ФС-45 у кількості - 3 т вартістю 66000,00 грн., ферромарганець ФМН-78 у кількості - 1 т вартістю без ПДВ 35 000,00 грн., сілікокальцій СК-30 у кількості - 0,300 т вартістю 14 400,00 грн., лігносульфонат порошкоподібний - 1260 кг - 20 790,00 грн., дріб сталева лита поліпшена ДСЛУ 1,8 мм ГОСТ 11964-81- 1 т - 16 200,00 грн., фенолоальдегідна смола SQJ610 - 480 кг - 20 160 грн., ферохром Фх-800 - 1020 кг - 45 900 грн.

8) рахунок-фактуру від 15 серпня 2017 року № СФ-0000279 на суму 417 960,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 15 серпня 2017 року № РН-0000234 на суму 417 960,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 15 серпня 2017 року № ТЕ-0000234, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 15 серпня 2017 року № 31.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 у кількості 38,700 т, вартістю без ПДВ 348 300,00 грн.

9) рахунок-фактуру від 22 серпня 2017 року № СФ-0000290 на суму 398 520,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 22 серпня 2017 року № РН-0000245 на суму 398 520,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 22 серпня 2017 року № ТЕ-0000245, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 22 серпня 2017 року № 42.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 у кількості 36,900 т, вартістю без ПДВ 332 100,00 грн.

10) рахунок-фактуру від 28 серпня 2017 року № СФ-0000311 на суму 393 993,60 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 28 серпня 2017 року № РН-0000263 на суму 393 993,60 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 28 серпня 2017 року № ТЕ-0000263, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 28 серпня 2017 року № 36.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун ливарний Л - 1, 2 у кількості 31,540 т, вартістю без ПДВ 290 168,00 грн., фенолоальдегідна смола SQJ610 - 480 кг - 20 160,00 грн., ферохром Фх-800 - 400 кг - 18 000,00 грн.

11) рахунок-фактуру від 30 серпня 2017 року № СФ-0000321 на суму 362 880,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 30 серпня 2017 року № РН-0000276 на суму 362 880,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 30.08.2017 року № ТЕ-0000276, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_7 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 30 серпня 2017 року № 74.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 у кількості 33,600 т, вартістю без ПДВ 302 400,00 грн.

12) рахунок-фактуру від 08 вересня 2017 року № СФ-0000344 на суму 316 272,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 08 вересня 2017 року № РН-0000297 на суму 316272,00 грн. з ПДВ, відповідно, товарно-транспортна накладна від 08 вересня 2017 року № ТЕ-0000297, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_8 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 08 вересня 2017 року № 21.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: ферросиліцій ФС-45 у кількості - 3 т вартістю 66 000,00 грн., ферромарганець ФМН-78 у кількості - 1 т вартістю без ПДВ 35 000,00 грн., ферохром Фх-800 - 1020 кг - 45 900 грн., сплав алюмінієвий АП ГОСТ 26251-84 - 2 т - 116 660,00 грн.

13) рахунок-фактуру від 11 вересня 2017 року № СФ-0000347 на суму 282 624,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 11 вересня 2017 року № РН-0000300 на суму 282 624,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 11 вересня 2017 року № ТЕ-0000300, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_8 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 11 вересня 2017 року № 26.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун ливарний Л - 1, 2 у кількості 25,600 т, вартістю без ПДВ 235 520,00 грн.

14) рахунок-фактуру від 13 жовтня 2017 року № СФ-0000435 на суму 392 352,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 13 жовтня 2017 року № РН-0000373 на суму 392 352,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортна накладна від 13.10.2017 року № ТЕ-0000373, автомобільний перевізник ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_8 здійснив перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкову накладну від 13жовтня 2017 року № 42.

Відповідно до вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 - у кількості 33,800 т, вартістю без ПДВ 310 960,00 грн., дріб сталева лита поліпшена ДСЛУ 1,8 мм ГОСТ 11964-81 - 1 т - 16 000,00 грн.

Згідно виписки з банківського рахунку ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" за період з 02 червня 2017 року по 05 грудня 2017 року здійснено переведення коштів на р/р контрагента 26007014997801, 2600931285901 згідно договору від 10 квітня 2017 року № 48.

Крім того, позивачем надано суду первинну документацію на підтвердження господарських операцій з контрагентом - ПП "Добробуд Трейд", а саме: рахунок-фактуру від 07 вересня 2017 року № СФ-0000524 на суму 309 072,00 грн. з ПДВ, видаткові накладні від 07 вересня 2017 року № РН-0000286 на суму 169 200,00 грн. з ПДВ та № РН-0000287 на суму 139 872,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортні накладні від 07 вересня 2017 року: № ВТ-0000042, № ВТ-0000047 відповідно до яких автомобільний перевізник ФОП ОСОБА_4, водій ОСОБА_9 здійснював перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Комунарів, 9 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Трейд-Економ" зареєструвало податкові накладні від 07 вересня 2017 року № 42, 47.

На підставі вказаних документів, Продавець поставив Покупцю вантаж: чавун ливарний - у загальній кількості 27,400 т, вартістю без ПДВ 257 560,00 грн.

Згідно роздруківки з банківського рахунку ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" за період з 24 жовтня 2017 року по 31 жовтня 2017 року здійснено переведення коштів на р/р контрагента 2600431113401, на загальну суму 309 072,00 грн., що, як встановлено судом, відповідає сумі товару, поставленого ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" 07 вересня 2017 року.

Як вбачається з матеріалів справи позивачем до суду також надано первинну документацію по господарським відносинам ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" та ПП "Херсонбудстар", а саме: рахунок-фактуру від 25 вересня 2017 року № СФ-0000393 на суму 413 976,00 грн. з ПДВ, видаткову накладну від 25 вересня 2017 року № РН-0000050 на суму 413 976,00 грн. з ПДВ, товарно-транспортну накладну від 25.09.2017 року № 25/09 відповідно до якої продавець ПП "Херсонбудстар", водій ОСОБА_10 здійснював перевезення за маршрутом: м. Херсон, вул. Миколи Суботи, 38 - м. Херсон, вул. 50 річчя утворення СРСР. На підставі здійснення господарської операції ПП "Херсонбудстар" зареєструвало податкову накладну від 25 вересня 2017 року № 63.

На підставі вказаних документів, продавець - ПП "Херсонбудстар" поставив покупцю вантаж: чавун переробний ПЛ2 - кількістю 29,400 т, вартістю без ПДВ 270 480,00 грн., ферросіліцій ФС-45 - 1т - 22 000,00грн., феромарганець ФМН-78 -1,500т - 52 500,00 грн.

Згідно роздруківки з банківського рахунку ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" за період з 21 липня 2017 року по 19 жовтня 2017 року здійснено переведення коштів на р/р контрагента 2600531221701, на загальну суму 413 976,00 грн., що, як встановлено судом, відповідає сумі товару, поставленого ТОВ "ТПК "Херсонський Ливарний завод" 25 вересня 2017 року.

Також на підтвердження реальності вищевказаних господарських операцій позивачем надано до суду докази подальшого використання придбаного товару у зазначених контрагентів у власному виробництві - акти списання ТМЦ: за лютий 2017 року про використання 169 549,00 кг шихтових матеріалів, від 28 лютого 2017 року № СпТ-000010 на суму 950 792,95 грн., від 28 лютого 2017 року № СпТ-000011 на суму 107 265,38 грн., від 31 березня 2017 року № СпТ-000021 на суму 59 313,12 грн., за березень 2017 року про використання 170 904 кг шихтових матеріалів, від 31 березня 2017 року № СпТ-000020 на суму 1 030 102,55 грн., від 31 березня 2017 року № СпТ-000022, за квітень 2017 року про використання 127 872 кг шихтових матеріалів, від 30 квітня 2017 року № СпТ-000032 на суму 166850,80 грн., від 30.04.2017 року № СпТ-000030 на суму 778738,28 грн., від 30 квітня 2017 року № СпТ-000031 на суму 7 020,49 грн., за травень 2017 року про використання 173 509 кг шихтових матеріалів, від 31 травня 2017 року № СпТ-000042 на суму 184 837,45 грн., від 31 травня 2017 року № СпТ-000040 на суму 1 108 136,00 грн., від 31 травня 2017 року № СпТ-000041 на суму 15 683,90 грн.,за червень 2017 року про використання 97 760 кг шихтових матеріалів, від 30 червня 2017 року № СпТ-000050 на суму 651 720,30 грн., від 30 червня 2017 року № СпТ-000022145877,20 грн., від 30 червня 2017 року № СпТ-000053 на суму 8 782,75 грн., за липень 2017 року про використання 134 639 кг шихтових матеріалів, від 31 липня 2017 року № СпТ-000067 на суму 931 693,37 грн., від 31 липня 2017 року № СпТ-000068 на суму 179 549,61 грн., за серпень 2017 року про використання 144 215 кг шихтових матеріалів, від 31 серпня 2017 року № СпТ-000077 на суму 8 462,25 грн., від 31 серпня 2017 року № СпТ-000078 на суму 1 040 128,29 грн., від 31 серпня 2017 року № СпТ-000073 на суму 291 230,00 грн., за вересень 2017 року про використання 190 222,20 кг шихтових матеріалів, від 29 вересня 2017 року № СпТ-000085 на суму 125 136,00 грн., від 29 вересня 2017 року № СпТ-000088 на суму 1 404 901,00 грн., від 29 вересня 2017 року № СпТ-000080 на суму 261 454,33 грн., за жовтень 2017 року про використання 144 966 кг шихтових матеріалів, за 31 жовтня 2017 року № СпТ-000098 на суму 1 085 439,34 грн., від 31 жовтня 2017 року № СпТ-000096 на суму 190 936,15 грн.,від 31 жовтня 2017 року № СпТ-000097 на суму 14 640,00 грн.

До того ж, під час розгляду справи судом було досліджено копію Журналу обліку надходження ТМЦ на склад ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод", що розпочата 01 січня 2013 року, що підтверджує натає підтвердженням надходження зазначених в первинній документації ТМЦ.

При цьому, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції щодо безпідставності доводів відповідача/скаржника про те, що у ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" відсутні документи, які підтверджують якість отриманих товарів; відповідно до наданих до перевірки товарно-транспортних накладних, пункти навантаження вищевказаного товару не є податковими адресами контрагентів; згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно встановлено, що у контрагентів відсутнє власне або орендоване нерухоме майно, земельні ділянки; згідно інформації, яка міститься в ЄРПН встановлено, що контрагенти протягом відповідного періоду не документували придбання послуг з оренди складських приміщень; також, відповідно до наданих до перевірки товарно-транспортних накладних, автоперевізниками товару виступають суб'єкти господарювання, в яких відсутні основні засоби, що підтверджено фінансовим звітом суб'єкта малого підприємства. Автомобілі деяких контрагентів, які здійснювали вантажні перевезення належать ОСОБА_11, який не має ніякого відношення до даних перевезень; автомобілі перевізників, які зазначені у ТТН не мали змоги здійснювати вказані перевезення так, як не предназначені для перевезень небезпечного вантажу. За висновками контролюючого органу дані обставини свідчать про неможливість підтвердження транспортування даного товару. Ппдатковий орган у Акті № 30 зазначає, що контрагенти у податкових накладних товар зазначають з кодами УКТ ЗЕД, однак не здійснювали імпорт товару та не ввозили його на митну територію України. Також, згідно бази даних ЄРПН контрагенти не здійснювали і придбання товару протягом 2017 року, який в подальшому реалізовано ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод". Відтак, не можливо підтвердити постачання вказаних товарів від контрагентів до позивача.

Дослідивши матеріали справи колегія суддів зазначає, що контролюючий орган в Акті № 30 не навів жодних зауважень щодо бухгалтерської документації, складеної за результатами проведених господарських операцій, окрім недоліків, які містяться в ТТН, а саме: відсутність печатки-перевізника, який має статус фізичної особи-підприємця.

Таким чином, суд першої інстанції правильно зазначив, що для фізичних осіб-підприємців дана вимога не є обов'язковою, відтак не вважає зазначене недоліками ТТН.

Так, статтею 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що одним із принципів бухгалтерського обліку є принцип превалювання сутності над формою, відповідно до якого операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.

Таким чином, колегія суддів вважає погоджується з судом попередньої інстанції про те, що недоліки первинної бухгалтерської документації не можуть бути належним та допустимим доказом порушення суб'єктом господарювання податкового законодавства, оскільки формальні помилки та неточності в первинних документах не можуть свідчити про відсутність реального вчинення господарських операцій.

Формальні недоліки в первинних документах, а також недоліки, зумовлені дефектами правового статусу особи, що їх видала, повинні оцінюватися у сукупності з іншими обставинами справи. Перевагу варто надавати реальності здійснення господарської операції та її економічному змісту, а не оформленню такої операції.

Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 15 травня 2018 року у справі № 870/9721/12, у постанові від 27 лютого 2018 року у справі № 813/1766/17.

Окрім того, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції щодо безпідставності доводів податкового органу з приводу нереальності господарських операцій між позивачем та його контрагентами-постачальниками через відсутність у останніх власного або орендованого нерухомого майна, земельної ділянки та працівників, які перебували у трудових відносинах з цим контрагентом, а також придбання ним відмінного від реалізованого товару позивачу, оскільки згідно постанови Верховного Суду від 12 квітня 2018 року у справі № 805/4710/16а відсутність достатньої кількості трудових ресурсів у контрагента, так само як і сертифікатів якості на поставлений товар, а тим паче взаємовідносини контрагента з іншими суб'єктами господарювання, не свідчить про нереальність господарської операції за умови підтвердження її належними первинними документами бухгалтерського та податкового обліку.

З урахуванням вказаних обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивачем в ході перевірки надано відповідачу всі первинні документи, якими підтверджується виконання господарських операцій по спірним угодам, зокрема договори, податкові та видаткові накладні, які мають всі необхідні реквізити первинного документу бухгалтерського обліку, обов'язковість яких встановлена ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та звітність в Україні" та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку № 88 від 24 травня 1995 року.

Крім того, суд апеляційної інстанції не приймає до уваги доводи податкового органу про те, що згідно інформації, яка міститься в ЄРПН контрагенти протягом 2017 року не документували придбання товару, яке позивач в свою чергу придбав у них, що є доказом невідповідності у номенклатурі придбаних та реалізованих товарів, оскільки продукція, отримана позивачем внаслідок господарської операції, не є такою, що може швидко псуватися, однак контролюючим органом проведено перевірку придбання товару лише за період 2017 року, не дослідивши при цьому джерело його походження у більш ранніх періодах.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, господарська діяльність контрагентів позивача відповідачем не перевірялась, зустрічні перевірки проведені не були, аналіз господарьскої діяльності контрагенів позивача, що викладений в Акті № 30, сформований на підставі даних ЄРПН та АС "Податковий блок". Дані обставини не заперечувались представниками відповідача у судовому засіданні, відтак колегія суддів, як і суд першої інстанції, не приймає до уваги доводи відповідача щодо неможливості встановити факт придбання контрагентами-постачальниками товару, який був реалізований позивачу.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондується з нормами Податкового кодексу України.

Податкове законодавство України не ставить в залежність податковий облік (стан) певного платника податку від інших осіб, від фактичної сплати контрагентом податку до бюджету, від перебування постачальника за юридичною адресою, а також від його господарських та виробничих можливостей. Питання віднесення певних сум податку на додану вартість до податкового кредиту поширюється виключно на окремо взятого платника та не залежить від розрахунків з бюджетом третіх осіб.

У платника податків відсутній обов'язок перевіряти безпосереднього контрагента на предмет виконання ним вимог податкового законодавства та його безпосередню наявність за місцезнаходженням перед тим, як відносити відповідні суми податку на додану вартість до податкового кредиту.

Аналогічна правова позиція викладена в рішеннях Вищого адміністративного суду України та Верховного Суду України, зокрема, у справі К/800/12536/15 та №К/800/39823/13.

Окрім того, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції щодо висновку про те, що посилання податкового органу на неможливість підтвердити факт придбання контрагентами-постачальниками позивача товарів, що реалізовані останньому, є безпідставними, оскільки вказаних висновків контролюючий орган дійшов за результатами аналізу податкових програнів, жодних інших дій на встановлення фактів придбання ними цих товарів, скаржником не вчинено.

Податкове повідомлення-рішення, на підставі якого визначаються податкові зобов'язання платника податків, приймається податковим органом за результатами безпосередньої оцінки фінансово-господарських документів, активів та інших обставин господарської діяльності особи, з дотриманням визначеної законом процедури, висновки податкового органу не можуть ґрунтуватися на неперевірених припущеннях чи суб'єктивних думках посадових осіб інших податкових органів, а повинні доказуватись як факт і підтверджуватись документально.

З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що за результатами дослідження письмових доказів, наданих позивачем на підтвердження господарських відносин між ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" та контрагентами-постачальниками ПП "Трайгон-Херсон-Південь", ТОВ "ОПТ-Капитал", ТОВ "Трейд-Економ", ПП "Добробут Трейд", ПП "Херсонбудстар" встановлений факт придбання позивачем товарів, послуг, оплата їх вартості підтверджується документально, господарські операції належним чином відображені у бухгалтерському обліку та податковій звітності позивача.

На підставі викладеного колегія суддів погоджується з судом першої інстанції щодо правомірності задоволення позову ТОВ "ТПК" Херсонський ливарний завод".

Отже, факт здійснення позивачем господарських операцій підтверджується документально, відтак позовні вимоги ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" належить задовольнити в повному обсязі.

Статтею 316 КАС України встановлено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Розподіл судових витрат згідно вимог ст.139 КАС України не підлягає.

Керуючись ст.ст. 316, 322, 325 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі - залишити без задоволення.

Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2018 року прийнятого у відкритому судовому засіданні о 10:52 год. у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТПК" Херсонський ливарний завод" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складений та підписаний 12 лютого 2019 року.

Головуючий суддя Потапчук В.О. Судді Шляхтицький О.І. Семенюк Г.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2019
Оприлюднено14.02.2019
Номер документу79785351
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1029/18

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 05.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Постанова від 05.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні