номер провадження справи 14/14/17-16/8/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
11.02.2019 Справа № 908/560/17
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, за участі секретаря судового засідання Кричмаржевського Д.В., розглянувши в судовому засіданні матеріали справи №908/560/17
Кредитори :
1. Товариство з обмеженою відповідальністю Бонікс , 87520, м.Маріуполь Донецької області, вул.Маміна-Сибіряка, 35
2. Товариство з обмеженою відповідальністю Венера Союз , 08700, м.Обухів Київської області, вул.Малишка, 4
3. Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області, 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 166
Банкрут - Товариство з обмеженою відповідальністю Мобіхаус , 72100, м.Приморськ Запорізької області, провулок Азовський, 157, код ЄДРПОУ 39151740
Ліквідатор - арбітражний керуючий Сиротенко Олександр Олександрович, АДРЕСА_1
За участі представників:
від кредиторів - не з'явились,
від боржника - не з'явився,
ліквідатор , арбітражний керуючий Сиротенко Олександр Олександрович - не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 30.03.2017 у справі №908/560/17 за загальними правилами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон "Про відновлення платоспроможності...") порушено провадження про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Мобіхаус , 72100, м.Приморськ Запорізької області, провулок Азовський, 157, код ЄДРПОУ 39151740.
Постановою господарського суду Запорізької області від 27.07.2017 ТОВ "Мобіхаус" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Сиротенка Олександра Олександровича (адреса: АДРЕСА_1).
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 16.11.2017 по справі №908/560/17 клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області від 01.11.2017 вих.231/08-01-10-05 про незатвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Мобіхаус" до здійснення податковими органами перевірки підприємства - банкрута залишено без задоволення; звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затверджено; банкрута - ТОВ "Мобіхаус", 72100 м.Приморськ Запорізька область, провулок Азовський, 157 код ЄДРПОУ 39151740 - ліквідовано; провадження у справі припинено.
За результатами апеляційного перегляду постановою Донецького апеляційного господарського суду від 15.05.2018 у справі № 908/560/17 задоволено апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на ухвалу господарського суду Запорізької області від 16.11.2017 по справі № 908/560/17, ухвалу господарського суду Запорізької області від 16.11.2017 по справі № 908/560/17 скасовано, справу № 908/560/17 передано до господарського суду Запорізької області для розгляду на стадії ліквідаційної процедури.
Шляхом автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу № 908/560/17 призначено для розгляду судді Ніколаєнку Р.А.
Ухвалою від 09.07.2018 справу № 908/560/17 прийнято до провадження суддею Ніколаєнком Р.А., справі присвоєно номер провадження 14/14/17-16/8/18, судове засідання у справі було призначено на 12.09.2018 об 11.00.
Однак, судове засідання 12.09.2018 у справі №908/560/17 не відбулось через направлення 26.07.2018 матеріалів справи до Донецького апеляційного господарського суду, у зв'язку із надходженням до останнього касаційної скарги ліквідатора боржника на постанову суду апеляційної інстанції.
Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 19.11.2018 було відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ліквідатора ТОВ „Мобіхаус" - арбітражного керуючого Сиротенка О.О. на постанову Донецького апеляційного господарського суду від 15.05.2018 у справі №908/560/17, матеріали справи № 908/560/17 повернуто до господарського суду Запорізької області.
19.12.2018 супровідним листом (вих.б/н від 05.12.2018) ліквідатором було надано суду звіт по справі, реєстр вимог кредиторів, ліквідаційний баланс боржника станом на 04.12.2018, документи щодо здійснення ліквідаційної процедури.
Ухвалою від 20.12.2018 засідання суду у справі № 908/560/17 для розгляду клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області від 01.11.2017 вих.231/08-01-10-05, звіту ліквідатора по справі, ліквідаційного балансу боржника станом на 04.12.2018 було призначено на 29.01.2019, від учасників справи витребувані певні документи, тощо.
28.01.2019 від кредитора-3 (Головного управління ДФС у Запорізькій області) надійшло клопотання (вих.№60431/0/19 від 23.01.2019, факсимільна копія якого була отримана судом 25.01.2019) про долучення до матеріалів справи документів щодо розміру кредиторської заборгованості та вжитих податковим органом заходів щодо перевірки боржника.
Також 28.01.2019 від ліквідатора судом отримано доповнення до звіту з копіями документів на підтвердження.
Ухвалою від 29.01.2019 засідання з розгляду клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області від 01.11.2017 вих.231/08-01-10-05, звіту ліквідатора по справі, з урахуванням доповнень, ліквідаційного балансу боржника станом на 04.12.2018 було відкладено на 11.02.2019 о 09.30.
До початку судового засідання, 11.02.2019 на адресу електронної пошти суду від ліквідатора надійшли письмові пояснення, скріплені електронним цифровим підписом, щодо клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (надалі - податковий орган). Зокрема, ліквідатор вказує, що запит податкового органу надійшов 28.09.2017, у останній день для пред'явлення заяв з грошовими вимогами до боржника (постанова суду була винесена 28.07.2017). З огляду на зазначене ліквідатору незрозуміло яким чином податковий орган провів би перевірку та вніс у строк, передбачений п.11.8 „Порядку обліку платників податків і зборів" до Єдиного банку даних юридичних осіб інформацію щодо наявності / відсутності заборгованості зі сплати податків та зборів боржника. Крім того, матеріали справи не містять доказів призначення контролюючим органом відповідної перевірки боржника (відсутній відповідний наказ про призначення документальної позапланової перевірки). Також, матеріали справи не містять будь-яких звернень контролюючого органу до суду зі скаргами на дії ліквідатора або запереченнями про затвердження ліквідаційного звіту у зв'язку із непроведенням відповідної перевірки. Також зазначається, що з моменту порушення провадження у справі про банкрутство орган державної податкової служби повідомлявся судом (ухвалами, постановою) про стан розгляду справи, а також про час та місце проведення судових засідань, проте податковим органом жодних заперечень чи зауважень щодо діяльності ліквідатора не було заявлено. Податкове законодавство встановлює, що якщо платник податків відмовив у наданні документів до перевірки, податковий орган складає акт відмови платника податків у наданні копій документів до перевірки, відповідно до п.85.6 ст.85 Податкового кодексу України. Разом з тим зазначається, що відповідно до п.44.6 ст.44 Податкового кодексу України у разі, якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абз.2 пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складання такої звітності. Відтак, з огляду на викладене, ненадання документів не позбавляє, як зазначається ліквідатором, можливості здійснити перевірку боржника за наявними документами.
В судове засідання 11.02.2019 ліквідатор, представники кредиторів, боржника вдруге не прибули, клопотань про проведення засідання без їх участі - суду не надали, про дату та час судового засідання були повідомлені належним чином - ухвалу суду від 29.01.2019 всім учасникам направлено поштою, оприлюднено на веб-порталі Судова влада України на сайті господарського суду Запорізької області, крім того, ліквідатору та кредитору ГУ ДФС у Запорізькій області направлено електронною поштою на електронні адреси.
У зв'язку із неявкою в судове засіданні всіх учасників справи, у відповідності до п.3 ст.222 ГПК України фіксування судового засідання 11.02.2019 за допомогою технічних засобів не здійснювалось.
В засіданні 11.02.2019 судом розглядаються клопотання податкового органу (вих.231/08-01-10-05 від 01.11.2017) про незатвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Мобіхаус" до здійснення податковими органами перевірки підприємства - банкрута, наданий ліквідатором супровідним листом (вих.б/н від 05.12.2018) звіт по справі з урахуванням поданих 28.01.2019 доповнень до звіту, реєстр вимог кредиторів, ліквідаційний баланс боржника станом на 04.12.2018, документи щодо здійснення ліквідаційної процедури.
Суд визнав за можливе провести судове засідання за відсутності представників кредиторів, боржника та ліквідатора, за наявними у справі матеріалами.
Згідно із звітом ліквідатора ліквідаційна процедура є завершеною, кредиторські вимоги не погашені в зв'язку з недостатністю активів банкрута за результатами ліквідаційного балансу, яким підтверджується неплатоспроможність банкрута. Згідно звіту ліквідатора, здійснені у ліквідаційній процедурі необхідні заходи є вичерпаними, ліквідаційна процедура завершена і за її результатами наявні підстави для ліквідації банкрута та закриття провадження у справі.
Від кредиторів у справі чи будь-кого станом на 11.02.2019 не надходило будь-яких заперечень проти затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, завершення ліквідаційної процедури, ліквідації боржника та закриття провадження у справі.
Судом під час розгляду справи були повно та всебічно з'ясовані обставини, що стали підставою для застосування до боржника ліквідаційної процедури, передбаченої Законом "Про відновлення платоспроможності…", безпосередньо досліджені докази у справі, клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області від 01.11.2017 вих.231/08-01-10-05, звіт ліквідатора по справі з доповненнями та додатками, ліквідаційний баланс станом на 04.12.2018, матеріали справи про банкрутство, пояснення ліквідатора, викладені у звіті та доповненні до нього.
Представник податкового органу в судові засідання (29.01.2019, 11.02.2019) не з'явився, про причини неявки та поважність цих причин суд не повідомив, клопотання не підтримав.
Своє клопотання податковий орган обґрунтовує тим, що відповідно до п.п.19.1.1 п.19.1 ст.19 Податкового кодексу України на контролюючі органи покладено обов'язки зі здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів. Проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків. Відповідно до п.п.78.1.7 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Ненадання ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності та / або її відсутності.
Матеріали справи свідчать, що податковий орган звертався до ліквідатора з листом вих.№13804/10/08-01-14-03-08 від 21.09.2017 з приводу надання документів фінансово-господарської діяльності підприємства для проведення позапланової документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.01.2014 по теперішній час, або повідомлення місця та часу, коли фахівці ГУ ДФС у Запорізькій області мають можливість ознайомитись з ними.
На звернення податкового органу ліквідатором було надано відповідь (вих.№110/17-а від 09.11.2017) про те, що на звернення ліквідатора до попереднього арбітражного керуючого - Шестопалової О.Д., яка виконувала повноваження розпорядника майна боржника, було отримано відповідь про те, що бухгалтерська та інша документація банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності боржника їй не передавались. У зв'язку із чим 05.10.2017 ліквідатором керівнику боржника було направлено запит з вимогою передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності боржника. Однак, відповіді на свій запит ліквідатор не отримав.
Відповідь ліквідатора (вих.№110/17-а від 09.11.2017) на звернення податкового органу вих.№13804/10/08-01-14-03-08 від 21.09.2017 була направлена останньому засобом поштового зв'язку 09.11.2017, докази чого наявні в матеріалах справи (т. 3, ар.с. 58,59).
Слід зазначити, що ухвалою від 11.07.2017 (суддя Сушко Л.М.) було частково задоволено клопотання розпорядника майна - арбітражного керуючого Шестопалової О.Д. та відсторонено керівника ТОВ "Мобіхаус" - ОСОБА_3 від займаної посади та покладено виконання його повноважень на розпорядника майна Шестопалову Ольгу Дмитрівну.
Як було встановлено судом, з метою виконання покладених на розпорядника майна обов'язків арбітражний керуючий Шестопалова О.Д. зверталася до керівника боржника ОСОБА_3 з вимогою надати для аналізу фінансової, господарської та інвестиційної діяльності боржника, його становища на товарних ринках і виявлення ознак фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства необхідні документи та не пізніше 30.05.2017 разом з розпорядником майна організувати та забезпечити проведення інвентаризації майна боржника та визначити його вартість. Відповідні листи (від 15.04.2017 за №02-01/3/2 та від 15.04.2017 за № 02-01/3/1) були направлені ОСОБА_3 за адресою місцезнаходження боржника як керівнику (директору) підприємства та за адресою реєстрації як єдиного учасника товариства. Однак надіслані вимоги розпорядника майна ОСОБА_3 не виконав. Отже, запитувані розпорядником майна документи надані не були, що в свою чергу позбавило останнього можливості провести аналіз фінансово-господарської діяльності боржника, а також інвентаризацію майна ТОВ "Мобіхаус".
В свою чергу безпосередньо ліквідатор - арбітражний керуючий Сиротенко О.О. звертався засобом поштового зв'язку 15.08.2018 до ОСОБА_3 із запитами про надання бухгалтерської та іншої документації банкрута, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей боржника, однак запитуваних документів чи будь-якої відповіді від ОСОБА_3 не отримав.
Тобто, ліквідатор не мав фактичної можливості надати запитувані податковим органом в листі вих.№13804/10/08-01-14-03-08 від 21.09.2017 документи фінансово-господарської діяльності боржника.
Обґрунтування податкового органу вимог свого клопотання тим, що ліквідатор не надає документи для проведення позапланової перевірки є безпідставним з огляду на те, що згідно з приписами п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України обов'язок платника податків надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки, виникає після початку перевірки.
Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Отже, в силу положень Податкового кодексу України право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Вказані вище статті Податкового кодексу України початок перевірки пов'язують із прийняттям керівником контролюючого органу рішення, яке оформлюється наказом, про проведення документальної позапланової перевірки та з врученням такого наказу платнику податків під розписку.
При цьому, ні у поданому до суду клопотанні (вих.№231/08-01-10-05 від 01.11.2017), ні у направленому ліквідатору листі (вих.№13804/10/08-01-14-03-08 від 21.09.2017) відсутні відомості про прийняття податковим органом рішення, яке оформлене наказом, про проведення податкової перевірки боржника.
Податковим органом лише 28.01.2019 клопотанням (вих.№60431/0/19 від 23.01.2019) були надані для долучення до матеріалів справи копії наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №1226 від 17.05.2017 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ „Мобіхаус" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 27.03.2014 по 18.05.2017, а також представлені копії направлень на перевірку №988 та №989 від 17.05.2017, акту №231/08-01-14-14/39151740 від 19.05.2017 перевірки місця знаходження платника податків та його посадових осіб або законних (уповноважених) представників та акту №232/08-01-14-14/39151740 від 19.05.2017 про неможливість вручення копії наказу на проведення перевірки та ознайомити з направленнями на проведення перевірки.
Згідно наданої до суду копії наказу №1226 від 17.05.2017, податковим органом визначено тривалість проведення перевірки боржника - 5 (п'ять) робочих днів, починаючи з 19.05.2017.
В наданій податковим органом копії акту №232/08-01-14-14/39151740 від 19.05.2017 про неможливість вручення копії наказу про проведення перевірки та ознайомити з направленням на проведення перевірку вказано, що за юридичною адресою: 72100, Запорізька область, Приморський район, м.Приморськ, пров.Азовський, буд.157, підприємство-боржник не знаходиться, про що, в свою чергу, складено акт №231/08-01-14-14/39151740 від 19.05.2017 про відсутність за місцезнаходженням вказаного підприємства посадових осіб.
Суду не було надано доказів вжиття податковим органом в межах виконання наказу № 1226 від 17.05.2017 у решту часу визначеного періоду проведення перевірки (5 робочих днів з 19.05.2017 по 25.05.2017, оскільки 20.05.2017, 21.05.2017 - вихідні дні) будь-яких інших додаткових заходів, спрямованих на проведення податкової перевірки боржника.
Фактично, наявні матеріали справи свідчать про те, що податковий орган обмежився разовим виходом - 19.05.2017 за юридичною адресою боржника, в результаті чого встановив його відсутність за цією адресою.
Строк для проведення перевірки боржника за наказом податкового органу №1226 від 17.05.2017 - сплинув.
На підставі постанови суду від 27.07.2017 боржник - ТОВ „Мобіхаус" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Сиротенка О.О. (АДРЕСА_1).
Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону "Про відновлення платоспроможності..." ліквідатор з дня свого призначення здійснює повноваження керівника (органів управління) банкрута.
Суду не було надано доказів прийняття податковим органом після 17.05.2017 іншого рішення, оформленого наказом, про проведення податкової перевірки боржника та доказів направлення такого наказу ліквідатору, на якого Законом "Про відновлення платоспроможності..." покладено виконання обов'язків керівника боржника.
Наказу про призначення податкової перевірки боржника ліквідатору не було вручено, доказів того - не було надано суду.
Будь-яких додаткових доказів, які б свідчили про вжиття податковим органом інших заходів з приводу організації податкової перевірки боржника після травня 2017 суду не було надано.
Крім того, призначаючи ухвалою від 20.12.2018 засідання у справі, суд зобов'язав податковий орган направити завчасно, до дня судового засідання, копію клопотання з додатками ліквідатору, докази своєчасного надіслання - надати суду.
Проте, податковим органом не виконані вимоги суду, викладені в ухвалі від 20.12.2018.
Станом на 11.02.2019 суду не було представлено доказів своєчасного, до дня судового засідання, направлення копії клопотання з додатками на адресу ліквідатора.
Відповідно до положень п.п. 78.1.7 п.78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків, є однією з підстав для проведення податковим органом документальної позапланової перевірки такого платника.
Чинним законодавством про банкрутство не обмежуються повноваження податкових органів на проведення перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) суб'єктів господарювання, які перебувають у процедурах банкрутства. В будь-якому випадку порушення провадження у справі про банкрутство боржника не може бути перешкодою податковому органу у здійсненні ним планової або позапланової перевірки боржника.
Зауважується, що обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для здійснення провадження у справі про банкрутство.
За таких обставин подане кредитором-3 (податковим органом) до господарського суду 02.11.2017 клопотання (вих.№231/08-01-10-05 від 01.11.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу боржника та неприйняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство боржника до проведення перевірки податковим органом відхиляється судом у зв'язку з необґрунтованістю.
Згідно з положеннями ст.46 Закону "Про відновлення платоспроможності..." після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс з доданням необхідних відомостей та документів. Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів.
Згідно з протоколом зборів кредиторів від 13.10.2017 комітет кредиторів у справі про банкрутство ТОВ "Мобіхаус" обрано у складі двох кредиторів - ТОВ „Венера Союз" та ТОВ „Бонікс".
До подання на новому розгляді звіту по справі на затвердження господарського суду, ліквідатором було подано цей звіт на розгляд комітету кредиторів.
04.12.2018 відбулося засідання комітету кредиторів (протокол б/н від 04.12.2018), на якому, окрім іншого, було вирішено затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ „Мобіхаус", який відповідає вимогам ст.46 Закону "Про відновлення платоспроможності...", а саме: містить відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси, реєстр вимог кредиторів, відомості стосовно майна боржника, ліквідаційний баланс підприємства.
До реєстру вимог кредиторів боржника ліквідатором включено наступних кредиторів у такій черговості:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю „Венера Союз" (08700, Київська область, м.Обухів, вул.Малишка, буд.4, код ЄДРПОУ 38899370) з вимогами в розмірі 680 200,00 грн., з яких: 3200,00 грн. - першої черги задоволення, 677 000,00 грн. - четвертої черги задоволення,
2. Товариство з обмеженою відповідальністю „Бонікс" (87520, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Маміна-Сибіряка, буд.35, код ЄДРПОУ 30796234) з вимогами до боржника в сумі 591 200,00 грн., з яких: 3200,00 грн. - першої черги задоволення, 588 000,00 грн. - четвертої черги задоволення,
3. Головне управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 39396146) з вимогами до боржника в сумі 267 535,46 грн., з яких: 3200,00 грн. - першої черги задоволення, 215 524,84 грн. - третьої черги задоволення, 48 810,62 грн. - шостої черги задоволення.
Включення вимог кредиторів 1, 2, 3 до реєстру узгоджується з ухвалою суду від 30.05.2017, якою, окрім іншого, їх було визнано конкурсними кредиторами та затверджено реєстр вимог кредиторів у справі.
З метою встановлення іншого майна боржника (крім автотранспортних засобів та об'єктів нерухомості), про що зазначено у постанові Донецького апеляційного господарського суду від 15.05.2018, ліквідатор звернувся до органів, які здійснюють контроль за діяльністю суб'єкта господарювання (т.4, а.с.65-148), здійснив пошук засновників або керівників ТОВ "Мобіхаус", в тому числі за адресою - м. Київ, вул. Ігоря Сікорського, б.8 (т.4, а.с.149-160), провів інвентаризацію майна - наказ № 1 від 19.11.2018 та відповідні матеріали інвентаризації надані зі звітом (т.4, а.с.161-188).
В ході проведеної ліквідатором інвентаризації основні засоби, товарно-матеріальні цінності не були виявлені. Вжиті заходи до пошуку майна боржника, засновників або керівників ТОВ "Мобіхаус" позитивних результатів не мали.
Представлені ліквідатором документи щодо проведення ліквідаційної процедури свідчать про те, що вжиті у процедурі ліквідації ТОВ "Мобіхаус" заходи є вичерпаними.
Інформаційними довідками Держпродспоживслужби в Запорізькій області та м.Києві, НКЦПФР, Морської адміністрації, Київської митниці ДФС, Запорізької митниці ДФС, Держгеокадастру, Департаментів Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській та Запорізькій областях, Шевченківської районної в місті Києві Державної адміністрації, ДФС, Державного космічного агентства України, Приморської районної державної адміністрації Запорізької області, РВ ФДМУ по Запорізькій області, Укрпатенту, Головного сервісного центру МВС України, Державіаслужби, Держпраці, з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта, ЄДРЮОФОПтаГФ та інш. підтверджується, що корпоративних прав, цінних паперів, земельних ділянок, рухомого та нерухомого майна за банкрутом не зареєстровано.
Як вбачається з матеріалів справи, соціальні фонди із заявою про визнання кредиторських вимог до ТОВ "Мобіхаус" в порядку, встановленому Законом "Про відновлення платоспроможності...", не зверталися, борг по внесках до соціальних фондів відсутній.
Банківські рахунки боржника та рахунок в казначейській службі закрито, що підтверджується інформацією, наданою податковим органом до клопотання вих.№60431/0/19 від 23.01.2019.
Таким чином, матеріалами справи підтверджується, що ліквідне майно банкрута, за рахунок якого можливе задоволення непогашених кредиторських вимог, відсутнє.
Виконана ліквідатором робота та заходи, що вживались для виявлення та розшуку майна боржника як за адресою попередньої реєстрації в м.Києві, так і за адресою нинішньої реєстрації в м.Приморськ Запорізької області, дали можливість належним чином сформувати актив та пасив боржника, встановити відсутність ліквідаційної маси для погашення кредиторських вимог.
Згідно приписів ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідаційна процедура може тривати дванадцять місяців, в даному випадку ліквідаційна процедура тривала з 27.07.2017 по 11.02.2019, під час проведення якої ліквідатором було вжито усіх необхідних заходів для встановлення фактичного знаходження юридичної особи боржника та наявності у боржника майна, яке відсутнє.
Суд вважає також за необхідне зазначити про наступне.
На відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування розповсюджується Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", що зазначено в ст.3 цього Закону.
Згідно з ч.4 того ж Закону державна реєстрація базується на таких основних принципах:
1) обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі;
2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення;
3) врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом;
4) державної реєстрації за заявницьким принципом;
6) єдності методології державної реєстрації;
7) об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі;
8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;
9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
За положеннями ч.1 ст.89 Цивільного кодексу України юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.
Судом витребувано від Приморської райдержадміністрації завірену копію реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Мобіхаус" (код ЄДРПОУ 39151740).
За наявними у справі документами - заява, протокол №1/16 від 12.09.2016 загальних зборів учасників боржника, Статут затверджений загальними зборами учасників товариства протокол №1/16 від 12.09.2016 - державним реєстратором 13.09.2016 було зареєстровано зміну місцезнаходження товариства на адресу - 72100, м.Приморськ Запорізької області, провулок Азовський, 157 (т.5, а.с.131-164).
Відповідно до даних реєстраційної справи боржника, наявного в матеріалах справи Витягу з ЄДРЮОФОПГФ від 23.03.2017 щодо боржника, місцезнаходженням юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Мобіхаус" (код ЄДРПОУ 39151740) є - м.Приморськ Запорізької області, провулок Азовський, 157 (т.1, а.с.58-63). Інших даних, записів про скасування реєстраційної дії матеріали справи не містять.
Як вже було зазначено судом вище, відповідно до норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" дані, включені до Єдиного державного реєстру є достовірними.
Суд зауважує, що згідно із положеннями Закону "Про відновлення платоспроможності…" здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника для задоволення вимог кредиторів, є обов'язком ліквідатора. При цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо належного здійснення ліквідатором таких заходів (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі).
Після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (ч.1 ст. 46 Закону "Про відновлення платоспроможності..."). Ліквідаційний баланс може бути затверджено тільки за умови того, що все майно боржника продано.
Наданий ліквідатором на розгляд та затвердження суду звіт за вих.б/н від 05.12.2018 відображає в собі всю повноту вчинених ліквідатором заходів щодо виявлення майна боржника та формування ліквідаційної маси. Ліквідатором в повній мірі виконано вказівки, зазначені у постанові Донецького апеляційного господарського суду від 15.05.2018. Проте, об'єктивно встановлено, що будь-яке майно у боржника відсутнє, встановлений законом строк ліквідаційної процедури сплинув.
Подальший рух справи та вчинення ліквідатором дій у ліквідаційній процедурі не є раціональним та не призведе до відновлення чиїхось прав чи інтересів, потягне нарахування винагороди арбітражного керуючого, оскільки, відповідно до вимог ст.115 Закону "Про відновлення платоспроможності…", арбітражний керуючий виконує повноваження виключно на умовах оплатності, необхідність її сплати за рахунок кредиторів, в тому числі і Головного управління ДФС у Запорізькій області, фінансування якого здійснюється з державного бюджету.
Оцінивши звіт по справі, що відповідає вимогам ст. 46 Закону "Про відновлення платоспроможності…", та ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, врахувавши рішення комітету кредиторів від 04.12.2018 (протокол від 04.12.2018), яким звіт по ліквідаційній процедурі схвалено, суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Відповідно до ч.5 ст.45 Закону "Про відновлення платоспроможності…" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Також зазначається, що згідно з ч.4 ст.83 Закону "Про відновлення платоспроможності…" вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Провадження у справі слід закрити.
Керуючись ст.ст. 9, 45, 46, 48, п. 6 ч.1, ч.4 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011 № 4212-VІ, ст.ст.2, 13, 20, 233-235 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ, суд,
УХВАЛИВ:
Клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області (вих.№231/08-01-10-05 від 01.11.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Мобіхаус" (72100, м.Приморськ Запорізької області, провулок Азовський, 157, код ЄДРПОУ 39151740) затвердити.
Банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Мобіхаус" (72100, м.Приморськ Запорізької області, провулок Азовський, 157, код ЄДРПОУ 39151740) ліквідувати.
Провадження у справі закрити.
Вимоги не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними.
Ліквідатору передати до архіву фінансово-господарські документи банкрута.
Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Копії ухвали надіслати кредиторам, банкруту, ліквідатору, Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області, Головному управлінню статистики у Запорізькій області, Приморській районній державній адміністрації Запорізької області.
Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ст. 235 ГПК України.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня складання повного тексту за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України, шляхом подання апеляційної скарги наразі через господарський суд Запорізької області.
Повний текст ухвали складено та підписано 14.02.2019.
Суддя Р.А.Ніколаєнко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2019 |
Оприлюднено | 14.02.2019 |
Номер документу | 79806840 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Ніколаєнко Р.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні